Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het systeem is heel simpel nochtans, wanneer we alle irrelevanties buiten beschouwing.laten. iemand komt op het idee om geld uit het niets te creëren, dat gaat in een 'pot' rond dat ide

John Wesley: "Earn all you can. Save all you can. Give all you can.

Straks schrik je misschien dat de Bitcoin als wereldmunt geaccepteerd wordt? 

Posted Images

1 minuut geleden zei GaitJ:

In 2021 was BTC circa 63k. Nu 25k. Als je toen de BTC had vastgehouden had je nu een behoorlijk verlies gehad. Dus vasthouden in een dalende markt is niet verstandig.  Solana is in die tijd van € 220 gedaald naar €20 met als dieptepunt zelfs €8. Dat is nu meer dan 90% verlies als je dat had vastgehouden , bij veel crypto’s hetzelfde beeld. 80% tot 90% gedaald sinds 2021. Beter niet vastgehouden.

Klopt. Dat is voor mij een gelegenheid het massaal te kopen. Onderzoek prijsverwachtingen 2030. Tot dan ga ik het proberen trekken, of iets vroeger.

Maar daytraden kan zelfs op negatieve koersen renderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Klopt. Dat is voor mij een gelegenheid het massaal te kopen. Onderzoek prijsverwachtingen 2030. Tot dan ga ik het proberen trekken, of iets vroeger. Maar daytraden kan zelfs op negatieve koersen renderen.

Als we de zinsverbijstering hoog willen houden, kunnen we maar beter doen dat we op lange termijn denken.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Als we de zinsverbijstering hoog willen houden, kunnen we maar beter doen dat we op lange termijn denken.  

Beide, he? Dagelijks wat euro's scheppen loopt op, he? Maar terwijl wel wat kopen om te holden.

2 minuten geleden zei TTC:

Als we de zinsverbijstering hoog willen houden, kunnen we maar beter doen dat we op lange termijn denken.  

In 2026 zou BTC al de 100K opnieuw kunnen overstijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Beide, he? Dagelijks wat euro's scheppen loopt op, he? Maar terwijl wel wat kopen om te holden.

Ergo, om je systeem draaiende te houden, moet je geloof hechten aan je eigen zinsverbijstering. Tiens, wou je ons nu niet belazeren misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik promoot niets. Ik slaag het rond uw oren :D

En maar lachen, totaal geen idee waar je het eigenlijk over hebt. Ondertussen doe je er alles aan om de essentie buitenspel te plaatsen, alsof er niets anders zou kunnen bestaan. Maar doe rustig voort, alsof je een geheime agenda op de tafel legt en dan denkt dat niemand heeft geleerd dat begrijpend lezen een optie is. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

En maar lachen, totaal geen idee waar je het eigenlijk over hebt. Ondertussen doe je er alles aan om de essentie buitenspel te plaatsen, alsof er niets anders zou kunnen bestaan. Maar doe rustig voort, alsof je een geheime agenda op de tafel legt en dan denkt dat niemand heeft geleerd dat begrijpend lezen een optie is. 

Idd ik weet nog steeds niet wie CYBER is. Erg he? :D De cijfers spraken voor zich...

The ONLY true wisdom is knowing you know nothing - Socrates.

Al die jaren studie en toewijding voor niets TTC, en zelfs dan voel je je nog te groot om kennis te maken met pure eenvoud bij een bakkie troost ... Hoe iemand dat zonder enige kennis van"basisprincipes" en  "paraconsistente logica's" weet te manipuleren in zijn voordeel. ".angstaanjagend!" 😱

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Klopt. Dat is voor mij een gelegenheid het massaal te kopen. Onderzoek prijsverwachtingen 2030. Tot dan ga ik het proberen trekken, of iets vroeger.

Maar daytraden kan zelfs op negatieve koersen renderen.

Bij een dalende markt is rendabel daytraden vrijwel onmogelijk.

In een dalende markt alles vasthouden is vaak niet verstandig. Ja, de vooruitzichten voor 2030 lijken goed. Maar dat dachten ze in 2019 ook over 2023

Het is puur speculatie. Als er meer regulering komt, wordt het voor criminelen veel minder aantrekkelijk en kan 2030 wel eens erg tegenvallen.

En wie maakt de verwachtingen voor 2030? Zijn dat mensen die er belang bij hebben dat er nu mensen instappen. Ik weet het niet, maar het zou me niet verbazen.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei GaitJ:

Bij een dalende markt is rendabel daytraden vrijwel onmogelijk.

In een dalende markt alles vasthouden is vaak niet verstandig. Ja, de vooruitzichten voor 2030 lijken goed. Maar dat dachten ze in 2019 ook over 2030.

Het is puur speculatie. Als er meer regulering komt, wordt het voor criminelen veel minder aantrekkelijk en kan 2030 wel eens erg tegenvallen.

En wie maakt de verwachtingen voor 2030? Zijn dat mensen die er belang bij hebben dat er nu mensen instappen. Ik weet het niet, maar het zou me niet verbazen.

Lol gast... als gij dat denkt...

BTC staat nu in rood, ik zie traders handelen. Gij niet?

Eerlijk, weet je iets van dit onderwerp ?

Screenshot_20230902-160915_Pionex.jpg

Bullish Bearish...

Leg eens aan een leek uit hoe traders profiteren van negatieve koersen en zelfs winst maken met daytrades op negatieve koersen.

Traders kunnen profiteren van negatieve koersen en winst maken door gebruik te maken van een strategie genaamd "short selling" of "short gaan." Hier is een eenvoudige uitleg: 

1. **Wat is short selling?**: Short selling is een handelsstrategie waarbij een trader probeert te profiteren van dalende koersen van een financieel instrument, zoals aandelen, cryptocurrencies of grondstoffen. In plaats van te hopen op stijgende prijzen, speculeren short sellers op prijsdalingen.

2. **Hoe werkt het?**: Een trader die wil "short gaan" leent eerst het financiële instrument dat hij wil verkopen van een derde partij (meestal een broker). Vervolgens verkoopt hij deze geleende activa op de markt, in de hoop ze later tegen een lagere prijs terug te kopen. 

3. **Het scenario met negatieve koersen**: Als de koersen inderdaad dalen zoals verwacht, kan de trader de geleende activa tegen de lagere marktprijs terugkopen en teruggeven aan de uitlener. Het verschil tussen de verkoopprijs en de lagere inkoopprijs vertegenwoordigt de winst voor de trader. 

4. **Risico's en marges**: Short selling brengt aanzienlijke risico's met zich mee, omdat de potentiële verliezen theoretisch onbeperkt kunnen zijn als de koersen stijgen in plaats van dalen. Traders moeten vaak een margin-account aanhouden om deze strategie te gebruiken, wat betekent dat ze geld moeten storten als onderpand om de geleende activa te dekken. 

5. **Daytrading met negatieve koersen**: Daytraders kunnen short selling gebruiken om te profiteren van zowel stijgende als dalende markten, inclusief negatieve koersen. Ze kunnen snel in en uit posities stappen gedurende de handelsdag om kleine prijsschommelingen te benutten. 

Het is echter belangrijk op te merken dat short selling een gevorderde strategie is en niet zonder risico's. Traders moeten hun risicobeheer zorgvuldig plannen, stop-loss orders gebruiken en voldoende kennis en ervaring hebben om deze strategie effectief te hanteren. Het kan handig zijn om te oefenen met virtueel geld voordat men met echt geld gaat handelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Idd ik weet nog steeds niet wie CYBER is. Erg he? :D De cijfers spraken voor zich... The ONLY true wisdom is knowing you know nothing - Socrates. Al die jaren studie en toewijding voor niets TTC, en zelfs dan voel je je nog te groot om kennis te maken met pure eenvoud bij een bakkie troost ... Hoe iemand dat zonder enige kennis van"basisprincipes" en  "paraconsistente logica's" weet te manipuleren in zijn voordeel. ".angstaanjagend!" 😱

Het is bijzonder om zien hoe zelfs Socrates wordt ingezet, en ook daar geen jota van te begrijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niet zielig neen, de pure eenvoud. Probeer het zelf eens als paradigmashift ipv mij te bekeren tot wormgaten naar paraconsistente logica's:p

Spiral Dynamics geeft in het bijzonder antwoord op vragen hoe en welke krachten een rol spelen bij veranderingsprocessen, in welke richting ze evolueren en over welke instrumenten we beschikken om hier in deze of gene zin richting aan te geven. Alle veranderingsprocessen, zowel in de zakenwereld, in persoonlijke relaties, in het onderwijs en op het terrein van de politiek, bewegen zich in dit dynamische model spiraalvormig omhoog. We beperken ons tot een overzicht van de verschillende perceptiesferen met een aantal aandachtspunten die we niet onbelangrijk vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lol gast... als gij dat denkt...

BTC staat nu in rood, ik zie traders handelen. Gij niet?

Eerlijk, weet je iets van dit onderwerp ?

Screenshot_20230902-160915_Pionex.jpg

Het is echter belangrijk op te merken dat short selling een gevorderde strategie is en niet zonder risico's. Traders moeten hun risicobeheer zorgvuldig plannen, stop-loss orders gebruiken en voldoende kennis en ervaring hebben

Onvoorstelbaar hoe jij werkelijk overal het negatieve uit weet te halen. En het dan gek vinden dat je niet gehoord wordt, wat ben je een zeer vermoeiend mens. 
Ik geef alleen aan dat het vasthouden in een dalende markt niet verstandig is en dat daytraden erg lastig is, zeker in een markt van pure speculatie.

En dan ga je alweer. Dat je eenzaam bent is wel helder. Helder is ook wel waarom. Als je werkelijk nergens normaal op kunt reageren haakt iedereen bij je af. 

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei GaitJ:

Onvoorstelbaar hoe jij werkelijk overal het negatieve uit weet te halen. En het dan gek vinden dat je niet gehoord wordt, wat ben je een zeer vermoeiend mens. 
Ik geef alleen dat het vasthouden in een dalende markt niet verstandig is en dat daytraden erg lastig is, zeker in een markt van pure speculatie.

En dan ga je alweer. Dat je eenzaam bent is wel helder. Helder is ook wel waarom. Als je werkelijk nergens normaal op kunt reageren haalt iedereen bij je af. 

Vasthouden is niet daytraden.

Uw exacte woorden waren: Bij een dalende markt is rendabel daytraden vrijwel onmogelijk.

Het is niet vrijwel onmogelijk en gebeurt iedere seconde van de dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei GaitJ:

Onvoorstelbaar hoe jij werkelijk overal het negatieve uit weet te halen. En het dan gek vinden dat je niet gehoord wordt, wat ben je een zeer vermoeiend mens. Ik geef alleen aan dat het vasthouden in een dalende markt niet verstandig is en dat daytraden erg lastig is, zeker in een markt van pure speculatie. En dan ga je alweer. Dat je eenzaam bent is wel helder. Helder is ook wel waarom. Als je werkelijk nergens normaal op kunt reageren haakt iedereen bij je af. 

Keertje anders proberen, zolang we maar in de zone blijven. 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Vasthouden is niet daytraden. Uw exacte woorden waren: Bij een dalende markt is rendabel daytraden vrijwel onmogelijk. Het is niet vrijwel onmogelijk en gebeurt iedere seconde van de dag.

Laat ons samen het onwaarschijnlijke zien gebeuren, over de essentie geen woord meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vasthouden is niet daytraden.

Uw exacte woorden waren: Bij een dalende markt is rendabel daytraden vrijwel onmogelijk.

Het is niet vrijwel onmogelijk en gebeurt iedere seconde van de dag.

Het is heel lastig en vrijwel onmogelijk. Daytraden in een dalende markt is heel lastig, dat is een feit. 
Maar zoals gezegd, je kunt werkelijk nergens normaal en volwassen reageren en zo blijft de eenzaamheid over en zit je elke dag, dag in dag uit op een klein forumpje in je kamertje te kijken of er nog iemand op je wil reageren. Zoals Petra al zei: negatieve aandacht is ook aandacht. Wat een treurnis.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei GaitJ:

Het is heel lastig en vrijwel onmogelijk. Daytraden in een dalende markt is heel lastig, dat is een feit. 
Maar zoals gezegd, je kunt werkelijk nergens normaal en volwassen reageren en zo blijft de eenzaamheid over en zit je elke dag, dag in dag uit op een klein forumpje in je kamer kijken of er nog iemand op je wil reageren. Zoals Petra al zei: negatieve aandacht is ook aandacht. Wat een treurnis.

Wat voor u lastig en onmogelijk is, is dat voor iedereen?

Het zal wel aan mij liggen ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Het is heel lastig en vrijwel onmogelijk. Daytraden in een dalende markt is heel lastig, dat is een feit. 
Maar zoals gezegd, je kunt werkelijk nergens normaal en volwassen reageren en zo blijft de eenzaamheid over en zit je elke dag, dag in dag uit op een klein forumpje in je kamer kijken of er nog iemand op je wil reageren. Zoals Petra al zei: negatieve aandacht is ook aandacht. Wat een treurnis.

Er is nog altijd de optie om over te schakelen op binaire opties, hoeft niemand enige kennis te hebben van wat mensen denken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid