Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei TTC:

Onwaarschijnlijk is het, en het is daarenboven allemaal gebaseerd op hetzelfde beginsel, bijtijds absurd. 

Ja ge kunt daar nog tien keer teksten in Bijbel formaat over delen.

Het is een systeem dat aanwezig is, of ge het  nu gebruikt of niet. Of ge er nu over praat of niet. Terwijl wij spreken dansen grafieken op en neer. Zijn er miljoenen geesten op cijfertjes gericht terwijl miljarden anderen consumeren.

Waar jij struikelt bij het begin, surfen degene die zich er geen vragen bij stellen er middenin. Ze horen u intussen al lang niet meer roepen aan de kaai omdat iedere golf ze dieper in een zee trok, hopende een walvis te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het systeem is heel simpel nochtans, wanneer we alle irrelevanties buiten beschouwing.laten. iemand komt op het idee om geld uit het niets te creëren, dat gaat in een 'pot' rond dat ide

John Wesley: "Earn all you can. Save all you can. Give all you can.

Straks schrik je misschien dat de Bitcoin als wereldmunt geaccepteerd wordt? 

Posted Images

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja ge kunt daar nog tien keer teksten in Bijbel formaat over delen. Het is een systeem dat aanwezig is, of ge het  nu gebruikt of niet. Of ge er nu over praat of niet. Terwijl wij spreken dansen grafieken op en neer. Zijn er miljoenen geesten op cijfertjes gericht terwijl miljarden anderen consumeren. Waar jij struikelt bij het begin, surfen degene die zich er geen vragen bij stellen er middenin. Ze horen u intussen al lang niet meer roepen aan de kaai omdat iedere golf ze dieper in een zee trok, hopende een walvis te worden.

Uit de stroom stappen is wat tijdens het basistraject mindfulness wordt meegegeven, dat is nog heel andere koek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

False-evolution-vs.-true-evolution.jpeg

 

Involutie betekent letterlijk zich inrollen of in-wikkelen, dit is het tegenovergestelde van evolutie. Naast de bekende wetenschappelijke evolutietheorie zijn er filosofische visies op de evolutie waarin de begrippen 'involutie' en 'evolutie' hand in hand gaan. Deze filosofie sluit aan bij de letterlijke betekenis van de gebruikte termen in- en uitrollen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Involutie betekent letterlijk zich inrollen of in-wikkelen, dit is het tegenovergestelde van evolutie. Naast de bekende wetenschappelijke evolutietheorie zijn er filosofische visies op de evolutie waarin de begrippen 'involutie' en 'evolutie' hand in hand gaan. Deze filosofie sluit aan bij de letterlijke betekenis van de gebruikte termen in- en uitrollen.

Dat is verkeerd imo. We worden naakt geboren, maar dan ingewikkeld en vanaf we kunnen praten gebeurt dit ook geestelijk.

Het is beter uzelf te ontwikkelen dan alles ingewikkeld te maken. Hetzelfde met filosofie, ik heb mijn jonge jaren daar mee gehad. Maar nu ben ik ouder en nadat mijn blinde vlekken zich oploste, kreeg ik een meer heldere kijk op de wereld. Human error. Alles waarmee wij ingewikkeld worden, heeft een doel. Alles waarmee ge uzelf kunt ontwikkelen, wordt door datzelfde doel als duister aan de massa verkocht. Uzelf inwikkelen in plaats van ontwikkelen is van dezelfde gradatie als goed en slecht van plaats wisselen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat is verkeerd imo. We worden naakt geboren, maar dan ingewikkeld en vanaf we kunnen praten gebeurt dit ook geestelijk. Het is beter uzelf te ontwikkelen dan alles ingewikkeld te maken. Hetzelfde met filosofie, ik heb mijn jonge jaren daar mee gehad. Maar nu ben ik ouder en nadat mijn blinde vlekken zich oploste, kreeg ik een meer heldere kijk op de wereld. Human error. Alles waarmee wij ingewikkeld worden, heeft een doel. Alles waarmee ge uzelf kunt ontwikkelen, wordt door datzelfde doel als duister aan de massa verkocht. Uzelf inwikkelen in plaats van ontwikkelen is van dezelfde gradatie als goed en slecht van plaats wisselen.

Ja, zo wordt het veel makkelijker om bijvoorbeeld de Markovketen in simpele denkexperimenten om te zetten, bijtijds de indruk wekkend dat kinderen hun speelse fantasie de vrije loop hebben gelaten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Ja, zo wordt het veel makkelijker om bijvoorbeeld de Markovketen in simpele denkexperimenten om te zetten, bijtijds de indruk wekkend dat kinderen hun speelse fantasie de vrije loop hebben gelaten. 

Wat ik wil zeggen, het overdenken is tot een halte gekomen. Zelfs mijn cryptomanie beweegt zich veel heel veel trager.

De rust is even heiliger... plooien, strijken met wijwater terwijl ik zelf full on moet gehoorzamen. Sommige fantasieën zijn echte duistere principaliteiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wat ik wil zeggen, het overdenken is tot een halte gekomen. Zelfs mijn cryptomanie beweegt zich veel heel veel trager. De rust is even heiliger... plooien, strijken met wijwater terwijl ik zelf full on moet gehoorzamen. Sommige fantasieën zijn echte duistere principaliteiten.

Niks mis met kinderlijke fantasie, dat brengt ons terug tot onszelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar alles overdenken is ook niet goed. Soms is de praktijk makkelijker en anders dan de theorie. De theorie zet een basis, in de praktijk breidt de theorie zich verder uit.

Ja, dat is ook wat er met Ockhams scheermes bedoeld wordt, het kost amper moeite om er voorbeelden van te geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat ik wil zeggen, het overdenken is tot een halte gekomen.

Ergodiciteit is de eigenschap van een dynamisch systeem dat het gemiddelde gedrag over de tijd gezien ruwweg hetzelfde is als het gemiddelde over alle toestanden waarin het systeem kan verkeren. Als het systeem lang genoeg gevolgd wordt, komen alle mogelijke toestanden voorbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei TTC:

Ergodiciteit is de eigenschap van een dynamisch systeem dat het gemiddelde gedrag over de tijd gezien ruwweg hetzelfde is als het gemiddelde over alle toestanden waarin het systeem kan verkeren. Als het systeem lang genoeg gevolgd wordt, komen alle mogelijke toestanden voorbij.

Daarom dat het beter is eerst iets te leren kennen voor je tot een oordeel komt.

Crypto is echt niet zo slecht als ze zeggen. Iedereen weet dat die veel geld kan verliezen, maar omdat het omgekeerde evenwaar is; is dat voor sommigen het risico waard.

De flexibiliteit is enorm en ik ben er nog niet half mee bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarom dat het beter is eerst iets te leren kennen voor je tot een oordeel komt. Crypto is echt niet zo slecht als ze zeggen. Iedereen weet dat die veel geld kan verliezen, maar omdat het omgekeerde evenwaar is; is dat voor sommigen het risico waard. De flexibiliteit is enorm en ik ben er nog niet half mee bezig.

Dat is een advies dat kan tellen, net zoals het gemis aan basiskennis een nuchter oordeel quasi onmogelijk maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zou het johari venster en verwarringen rond stable coins of een balans op de herwaardering al aan het scheermes onderwerpen.

De stable coin wordt gekoppeld aan een munt die zich in een ander tijd-ruimtecontinuüm bevindt, dit betekent dat in het discours daarover referentiekaders door elkaar heen gaan lopen. Sterker, verwarring ontstaat door verschillende soorten van geld het debat te laten kleuren, terwijl de bron die het überhaupt mogelijk maakt exact dezelfde is. Maar zo gaat het, in een wereld waar schaarstedenken dominant is, de getuigenissen legio en voor normaal genomen. Het is wat het is om er vanaf te zijn, alsof mensen van hout zouden kunnen zijn, zonder gevoel, zonder hart, zonder empathie. Zie verder relevant studiewerk in overvloed, hoopvol.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De stable coin wordt gekoppeld aan een munt die zich in een ander tijdruimte-continuüm bevindt, dit betekent dat in het discours daarover referentiekaders door elkaar heen gaan lopen. Sterker, verwarring ontstaat door verschillende soorten van geld het debat te laten kleuren, terwijl de bron die het überhaupt mogelijk maakt exact dezelfde is. Maar zo gaat het, in een wereld waar schaarstedenken dominant is, de getuigenissen legio en voor normaal genomen. Het is wat het is om er vanaf te zijn, alsof mensen van hout zouden kunnen zijn, zonder gevoel, zonder hart, zonder empathie. Zie verder relevant studiewerk in overvloed, hoopvol.

De stable coin wordt gewoon gebruikt door traders om de winst en/of inzet in hun waarde te behouden. Stable, stabiel.

Ik zit nu al 2 dagen met BTC, wachtende om te ruilen naat USDT, stable coin.

Je kan daar miljoenen woorden en filosofieën op toepassen, of ge kunt het gewoon gebruiken en uw denken elders op projecteren? Iets dat rendeert? 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

De stable coin wordt gewoon gebruikt door traders om de winst en/of inzet in hun waarde te behouden. Stable, stabiel. Ik zit nu al 2 dagen met BTC, wachtende om te ruilen naat USDT, stable coin. Je kan daar miljoenen woorden en filosofieën op toepassen, of ge kunt het gewoon gebruiken en uw denken elders op projecteren? Iets dat rendeert? 😛

Soms denkend dat weinig mensen weten wat we in alle rust ontdekken kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Stable, stabiel.

Sommigen maken er iets anders van inderdaad, iets voor ezels. 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Het begint te dagen hoe het van Baal kan zijn... but it's too late now...

Zeg dat wel, de cryptomunt is een idee dat in technische termen vanuit een overkoepelende waarheid is neergedaald, we zien nu hoe het vertaald is geweest. We weten niet of het te laat is, het komt immers altijd uit dezelfde bron. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Sommigen maken er iets anders van inderdaad, iets voor ezels. 

Zeg dat wel, de cryptomunt is een idee dat in technische termen vanuit een overkoepelende waarheid is neergedaald, we zien nu hoe het vertaald is geweest. We weten niet of het te laat is, het komt immers altijd uit dezelfde bron. 

Weet ge wel hoeveel stable coins er zijn en voor hoeveel doelen ge ze kunt benutten? Ge hebt er zelfs waar je jaarlijks rendement op krijgt.

Ja de stier erbij is als een gouden kalf, oops.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Weet ge wel hoeveel stable coins er zijn en voor hoeveel doelen ge ze kunt benutten? Ge hebt er zelfs waar je jaarlijks rendement op krijgt. Ja de stier erbij is als een gouden kalf, oops.

Stable coins zeggen ons nog niets over strikt unipolaire denkpatronen die door specifieke attractors in stand gehouden worden, ondanks alles wel samenhangt.  

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Je kan daar miljoenen woorden en filosofieën op toepassen, of ge kunt het gewoon gebruiken en uw denken elders op projecteren? Iets dat rendeert?

De Ideeënleer is het bekendste onderdeel van de filosofie van de Griekse wijsgeer Plato, en behelst de aanname dat er eeuwige, slechts met het verstand waarneembare Ideeën bestaan. Deze Ideeën vervullen een functie in Plato's metafysica/ontologie, kennistheorie en ethiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De Ideeënleer is het bekendste onderdeel van de filosofie van de Griekse wijsgeer Plato, en behelst de aanname dat er eeuwige, slechts met het verstand waarneembare Ideeën bestaan. Deze Ideeën vervullen een functie in Plato's metafysica/ontologie, kennistheorie en ethiek.

Degene die naar de bronnen van wijsheid zocht, maar de stroming van toepassing nooit kon bevaren, was als een dorstige die de bron vond maar nooit het water dronk. Of zoiets...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid