Spring naar bijdragen

Genadeleer of Verdiensteleer ?


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei TTC:

Zou je niet liever een retour naar de goudstandaard willen? Vergeet dan niet dat het om balans gaat en het redelijke evenwicht. 

Sinds de goudstandaard is verlaten is geld ook een illusie. Het systeem houdt stand zolang de mensen in de leugen blijven geloven dat geld economische productie vertegenwoordigt. Voorheen beloofde de centrale bank nog te betalen  de somma van ... aan toonder dezes. Nu niet langer. Er wordt niets meer beloofd of gegarandeerd. Vandaar ook de voortdurende geldontwaarding.   

3 minuten geleden zei TTC:

In het hier en nu is geschiedenis irrelevant, net zoals Hegel kon zeggen dat we geleerd hebben dat we niets van de geschiedenis hebben geleerd.

Als je de geschiedenis irrelevant vindt, kijk dan naar het heden. Zie door de leugens heen en schrik je een rotje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met nous wordt de hoogste vorm van denken, een bijna goddelijk denken bedoeld. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', al

Uitsluitend door genade worden we gered en kunnen we met God verzoend worden. Hij zet altijd de eerste stap. Aan dat werk kunnen wij niets aan- of afdoen, behalve dan zijn genade wel of niet aanvaarde

Maar..zodra je er een "behalve dan" achteraan plaatst... is het geen "uitsluitend door Genade meer, maar komt er toch iets bij wat je er zelf voor doet of laat.  Dan is het geen -om niet- maar genade

1 minuut geleden zei Willempie:

Sinds de goudstandaard is verlaten is geld ook een illusie. Het systeem houdt stand zolang de mensen in de leugen blijven geloven dat geld economische productie vertegenwoordigt. Voorheen beloofde de centrale bank nog te betalen  de somma van ... aan toonder dezes. Nu niet langer. Er wordt niets meer beloofd of gegarandeerd. Vandaar ook de voortdurende geldontwaarding.   

Zullen we even aantonen dat er morgen terug een goudstandaard kan zijn? Het vergt een minimum aan systeemkennis, dat is alles. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is een groot complot tegen de mensheid gaande. Dat is wat de Bijbel al in Genesis toont en in de Openbaringen nog meer.

Ook de apostelen hebben hierover geen blad voor de mond genomen.

Als wij wegens wereldse standpunten vies worden van woorden zoals "complot" en "dogma" en nu niet meer weten wat een man of een vrouw werkelijk is; kan dit by design zijn en is dat door brainwashing. Wat dus niet kan zonder een complot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Zullen we even aantonen dat er morgen terug een goudstandaard kan zijn? Het vergt een minimum aan systeemkennis, dat is alles. 

Natuurlijk kan dat. Ons monetaire stelsel kan niet zo blijven voortbestaan. Overheden weten dat en er wordt momenteel veel goud ingekocht. Voorheen verkochten ze en nu kopen ze weer terug. Een teken aan de wand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Er is een groot complot tegen de mensheid gaande. Dat is wat de Bijbel al in Genesis toont en in de Openbaringen nog meer. Ook de apostelen hebben hierover geen blad voor de mond genomen. Als wij wegens wereldse standpunten vies worden van woorden zoals "complot" en "dogma" en nu niet meer weten wat een man of een vrouw werkelijk is; kan dit by design zijn en is dat door brainwashing. Wat dus niet kan zonder een complot.

De mensheid tegen de mensheid dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Natuurlijk kan dat. Ons monetaire stelsel kan niet zo blijven voortbestaan. Overheden weten dat en er wordt momenteel veel goud ingekocht. Voorheen verkochten ze en nu kopen ze weer terug. Een teken aan de wand.

Sommige dingen zijn amper geloofwaardig, dit in ontegensprekelijk contrast met duurzame scenario's die gebaseerd zijn op degelijke fundamenten. 

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

De gevallen engelen en Satan tegen de mensheid. Dat ze ons preppen op ufo's is daaraan verbonden.

Je bent zo nog de enige die overblijft, we schieten op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Waarvan wakker worden? Dat wie de Bijbel herhaalt aan haatspraak doet? Laat geweten zijn dat die mensen mij niet in noch uit mijn slaap wiegen.

In relatie tot het idee van een paradigmashift, waarvan we op basis van onderzoek kunnen opmerken dat het van alle tijden is, lijkt de eerder simplistische herinnering aan bronkennis alvast een kleine stap in de goede richting, als een niet-ondoordachte afgeleide van voortschrijdend onderzoek, van het simpele in het complexe, als een potentieel, met een hoopvolle blik op de toekomst, niet meer, niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

In relatie tot het idee van een paradigmashift, waarvan we op basis van onderzoek kunnen opmerken dat het van alle tijden is, lijkt de eerder simplistische herinnering aan bronkennis alvast een kleine stap in de goede richting, als een niet-ondoordachte afgeleide van voortschrijdend onderzoek, van het simpele in het complexe, als een potentieel, met een hoopvolle blik op de toekomst, niet meer, niet minder.

 

Daarvoor hebben we Jezus toch? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Complexiteitstheorieën zonder de bereidheid tot co-creatieve samenwerking, is als een stripverhaal waarin je zelf het einde mag fantaseren.

Of gewoon iedereen laten voor wat ze zijn? Het is niet omdat ge gevoelens van afgunst krijgt omdat een mens een specifieke weg wandelt, je die mens moet veranderen he. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Of gewoon iedereen laten voor wat ze zijn? Het is niet omdat ge gevoelens van afgunst krijgt omdat een mens een specifieke weg wandelt, je die mens moet veranderen he.

Die smiley hoeft niet perse, toch dank. 

24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarvan wakker worden? Dat wie de Bijbel herhaalt aan haatspraak doet? Laat geweten zijn dat die mensen mij niet in noch uit mijn slaap wiegen.

De cucuio van West-Indië is een fabeldier, een insectachtige vogel met de grootte van een duim. De cucuio heeft vier vleugels en ogen die schijnen als lampen. Als deze ogen veelvuldig gebruikt worden, worden ze fletser en moet het dier vrijgelaten worden. Ook zou het vogeltje ogen onder zijn vleugels hebben, maar deze geven alleen licht als hij vliegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Jezus openbaarde het complot/agenda aan ons?

Nee, Jezus openbaarde dat we het aardse moeten loslaten.

Het onderwerp is hier verdienste of genade?   Het aardse loslaten is verdienste, anders kan God geen genade schenken.  Iemand die jacht maakt op koerswinsten heeft het aardse niet losgelaten.  Op het moment dat een mens dood gaat dan moet hij al het aardse wel loslaten, er is geen andere keuze meer.  Maar wat als jij geestelijk nog vastgeklonken zit aan het aardse?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Nee, Jezus openbaarde dat we het aardse moeten loslaten.

Het onderwerp is hier verdienste of genade?   Het aardse loslaten is verdienste, anders kan God geen genade schenken.  Iemand die jacht maakt op koerswinsten heeft het aardse niet losgelaten.  Op het moment dat een mens dood gaat dan moet hij al het aardse wel loslaten, er is geen andere keuze meer.  Maar wat als jij geestelijk nog vastgeklonken zit aan het aardse?

Inderdaad, dat leerde Hij Hopper. De Bijbel leert ook niet je vertrouwen in mensen (of dat nu politici, filosofen, wetenschappers, ... zijn) te vestigen maar in God. God weet beter, God heeft ons Zijn Woord, Zoon en (de Zoon Zijn) leven gegeven.

De aarde loslaten is een verdienste, na een bikkelharde strijd en worsteling. Maar de genade is een gevolg van geloof. Daar moeten we niets voor doen anders dan berouwen.

Ik denk niet dat ik verbonden ben met deze wereldgeest (het aardse) en dat zal hopelijk wel enigszins duidelijk zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Inderdaad, dat leerde Hij Hopper. De Bijbel leert ook niet je vertrouwen in mensen (of dat nu politici, filosofen, wetenschappers, ... zijn) te vestigen maar in God. God weet beter, God heeft ons Zijn Woord, Zoon en (de Zoon Zijn) leven gegeven.

De aarde loslaten is een verdienste, na een bikkelharde strijd en worsteling. Maar de genade is een gevolg van geloof. Daar moeten we niets voor doen anders dan berouwen.

Ik denk niet dat ik verbonden ben met deze wereldgeest (het aardse) en dat zal hopelijk wel enigszins duidelijk zijn?

Ik ben het daar niet mee eens.  Berouw is mooi , maar zeggen dat er niets anders gedaan hoeft te worden, daar ga ik niet mee akkoord.  Doch ik heb geen trek om Bijbel onderwijs te geven, ook de Bijbel zegt dat er wel wat meer moet worden gedaan door de mens.  Jij als volgeling van Jezus moet zelf die verzen ontdekken waarin dat staat.   Als een ander het de mens steeds maar vertellen moet dan deugt het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Ik ben het daar niet mee eens.  Berouw is mooi , maar zeggen dat er niets anders gedaan hoeft te worden, daar ga ik niet mee akkoord.  Doch ik heb geen trek om Bijbel onderwijs te geven, ook de Bijbel zegt dat er wel wat meer moet worden gedaan door de mens.  Jij als volgeling van Jezus moet zelf die verzen ontdekken waarin dat staat.   Als een ander het de mens steeds maar vertellen moet dan deugt het niet.

Efeziërs 2:8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; 9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.

Om de genade te ontvangen hoef je niets meer te doen. Anders was de kruisdood voor niets geweest, he?

"Niets" tussen haakjes, want zonder berouw kan er geen genade volgen. Wie geen berouw heeft en moedwillig blijft zondigen zal uiteraard een ander parcours kennen.

Meer:

Romans 6:14 - For sin shall not have dominion over you: for ye are not under the law, but under grace.

Romans 11:6 - And if by grace, then is it no more of works: otherwise grace is no more grace. But if it be of works, then is it no more grace: otherwise work is no more work.

James 4:6 - But he giveth more grace. Wherefore he saith, God resisteth the proud, but giveth grace unto the humble.

Ephesians 2:8 - For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God:

1 Corinthians 15:10 - But by the grace of God I am what I am: and his grace which was bestowed upon me was not in vain; but I laboured more abundantly than they all: yet not I, but the grace of God which was with me.

Romans 5:8 - But God commendeth his love toward us, in that, while we were yet sinners, Christ died for us.

Hebrews 4:16 - Let us therefore come boldly unto the throne of grace, that we may obtain mercy, and find grace to help in time of need.

John 1:16 - And of his fulness have all we received, and grace for grace.

Romans 3:20-24 - Therefore by the deeds of the law there shall no flesh be justified in his sight: for by the law is the knowledge of sin.   (Read More...)

Titus 2:11-14 - For the grace of God that bringeth salvation hath appeared to all men,   (Read More...)



 

________

Als wij allemaal zondaars zijn, kunnen onze werken ons niet tot genade leiden. Anders zou niemand gered kunnen worden. Goede werken volgen wel uit de Geest van ons geloof. Maar dat je genade ontvangt is een gift van God en kan een zondaar nooit bereiken uit zichzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hopper:

Nee, Jezus openbaarde dat we het aardse moeten loslaten.

Het is pas wanneer we een theorie in praktijk brengen, dat ze niet meer klopt.

6 uur geleden zei Fundamenteel:

Als wij allemaal zondaars zijn, kunnen onze werken ons niet tot genade leiden. Anders zou niemand gered kunnen worden. Goede werken volgen wel uit de Geest van ons geloof. Maar dat je genade ontvangt is een gift van God en kan een zondaar nooit bereiken uit zichzelf.

Het is niet omdat beginselen bestaan, dat we ze ook allemaal met hetzelfde doel inzetten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Daarom is de leer van Jezus ook moeilijk te praktiseren.

We zitten nog maar op het niveau van optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, over water lopen voor later. 

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Das Chinees voor mij.

Je bent er volop mee bezig, maar doe rustig verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

We zitten nog maar op het niveau van optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, over water lopen voor later. 

Je bent er volop mee bezig, maar doe rustig verder.

Je dit je dat... :D

Ge had beter mee op den boot gesprongen  als ik uw hulp vroeg enkele jaren geleden. Ik ben het nu aan die klein man aan het leren zodat ze hopelijk later financiële vrijheid kennen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid