Spring naar bijdragen

Genadeleer of Verdiensteleer ?


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei TTC:

Het onwaarschijnlijke, contexten door elkaar halen om er je voordeel uit te puren. Maar zo gaat het, ondertussen al de rest buitenspel plaatsen onder het mom van doordachte kennis, het oneigenlijke accentuerend. Maar doe rustig verder, veranderen zal het niet. 

Ge kunt ook gewoon op de vraag antwoorden? 😛

Valutaoorlog voer ik niet, noch doe ik alsof in Hem te geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met nous wordt de hoogste vorm van denken, een bijna goddelijk denken bedoeld. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', al

Uitsluitend door genade worden we gered en kunnen we met God verzoend worden. Hij zet altijd de eerste stap. Aan dat werk kunnen wij niets aan- of afdoen, behalve dan zijn genade wel of niet aanvaarde

Maar..zodra je er een "behalve dan" achteraan plaatst... is het geen "uitsluitend door Genade meer, maar komt er toch iets bij wat je er zelf voor doet of laat.  Dan is het geen -om niet- maar genade

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ge kunt ook gewoon op de vraag antwoorden? Valutaoorlog voer ik niet, noch doe ik alsof in Hem te geloven.

Helikoptergeld of cryptomunt zijn naar hun intrinsieke aard exact hetzelfde, doe maar alsof je dat niet weet om je spelletjes verder te spelen. Veel succes, het gaat maar om fundamentele kennis, en vergeet niet af en toe naar de bijbel te verwijzen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Helikoptergeld of cryptomunt zijn naar hun intrinsieke aard exact hetzelfde, doe maar alsof je dat niet weet om je spelletjes verder te spelen. Veel succes, het gaat maar om fundamentele kennis, en vergeet niet af en toe naar de bijbel te verwijzen. 

Nou neen, helikoptergeld is wel goed voor crypto omdat het inflatie veroorzaakt. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Angstwekkend is het, maar doe rustig verder met je manipulatieve bezigheden, het siert je. 

Helikoptergeld is het onconventionele instrument van het monetaire beleid van de centrale banken, dat inhoudt dat grote sommen geld worden gecreëerd om direct onder de bevolking te worden verdeeld en zo de economie te stimuleren. Wikipedia

Wat ik dus zei...

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Helikoptergeld is het onconventionele instrument van het monetaire beleid van de centrale banken, dat inhoudt dat grote sommen geld worden gecreëerd om direct onder de bevolking te worden verdeeld en zo de economie te stimuleren. Wikipedia

Helikoptergeld is een metafoor die ons per direct naar beginselen verwijst, voorafgaand aan de verwarring die in stand gehouden wordt door interpretaties die deze beginselen buitenspel plaatsen. Ergo, de cryptomunt is evenzeer gebaseerd op die beginselen, maar ook dat vertaald op een manier elke neutraliteit en/of discours in milde overreding ondermijnt. Zoek maar naar een passend Bijbelcitaat, we zullen doen alsof we dat niet opmerken, alsof er geen boek geschreven werd. 

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat ik dus zei...

Je hebt er zoals altijd totaal iets anders van gemaakt, maar doe rustig verder. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Helikoptergeld is een metafoor die ons per direct naar beginselen verwijst, voorafgaand aan de verwarring die in stand gehouden wordt door interpretaties die deze beginselen buitenspel plaatsen. Ergo, de cryptomunt is evenzeer gebaseerd op die beginselen, maar ook dat vertaald op een manier elke neutraliteit en/of discours in milde overreding ondermijnt. Zoek maar naar een passend Bijbelcitaat, we zullen doen alsof we dat niet opmerken, alsof er geen boek geschreven werd. 

Je hebt er zoals altijd totaal iets anders van gemaakt, maar doe rustig verder. 

Ja want we zijn hier over simpele rekensommetjes bezig? Crypto wordt bepaald door vraag en aanbod, maar wat bepaalt de waarde van geld nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Onwaarschijnlijk, maar we spelen geen valutaoorlogje, dat niet. 

Neen. Ik niet neen. Ik zie gewoon het ene stijgen in waarde en het andere dalen. Vroeger had ik voor 100 BEf een volle zak snoep, dat is 2,5 euro ongeveer nu waar ge nog geen half zakske snoep hebt. Maar als ge voor 2,5 bitcoin snoep gaat kopen, hebt ge tienduizendtal meer snoep als de bitcoin van vroeger. Nu staat ie op ongeveer 30K, raad eens waar ze binnen enkele jaren staat? Ruim boven de 100k wellicht. De toekomst is niet te voorspellen, maar het lijkt die kant op te gaan.

Dus als ge over financiële ontwikkeling wilt denken, is een spaarboekske van 2% niet evenredig met een rendement tot 150% he

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen. Ik niet neen. Ik zie gewoon het ene stijgen in waarde en het andere dalen. Vroeger had ik voor 100 BEf een volle zak snoep, dat is 2,5 euro ongeveer nu waar ge nog geen half zakske snoep hebt. Maar als ge voor 2,5 bitcoin snoep gaat kopen, hebt ge tienduizendtal meer snoep als de bitcoin van vroeger. Nu staat ie op ongeveer 30K, raad eens waar ze binnen enkele jaren staat? Ruim boven de 100k wellicht. De toekomst is niet te voorspellen, maar het lijkt die kant op te gaan. Dus als ge over financiële ontwikkeling wilt denken, is een spaarboekske van 2% niet evenredig met een rendement tot 150% he

Onwaarschijnlijk, volledig in de ban. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gij wilt iedereen helpen, ikke maar een handjevol. Hence ons verschil.

Je begint over rente maar schijnbaar weet je niet dat het uit verschillende componenten bestaat, noch dat helikoptergeld en cryptomunten vanuit dezelfde bronkennis geopperd wordt. Maar toch speel je geen valutaoorlogje, wellicht onwetend over hoe de neutraliteit van geld en de geldillusie vertekend weergegeven worden door de niet-herkenning van basiselementen die je alsmaar buitenspel laat. Vervolgens ga je dwepen met een God om je verborgen agenda te maskeren, zelfs kinderen merken dat op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Je begint over rente maar schijnbaar weet je niet dat het uit verschillende componenten bestaat, noch dat helikoptergeld en cryptomunten vanuit dezelfde bronkennis geopperd wordt. Maar toch speel je geen valutaoorlogje, wellicht onwetend over hoe de neutraliteit van geld en de geldillusie vertekend weergegeven worden door de niet-herkenning van basiselementen die je alsmaar buitenspel laat. Vervolgens ga je dwepen met een God om je verborgen agenda te maskeren, zelfs kinderen merken dat op. 

Maar helikoptergeld komt waar vandaan? Wat bepaalt de waarde van dat geld? Het veroorzaakt inflatie en inflatie is slecht voor wie met geld betaalt, maar niet met crypto. Dat is al wat ik zei.

Geef morgen iedere burger 1 miljoen euro, wat wordt de prijs van brood? Daar zit het addertje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar helikoptergeld komt waar vandaan? Wat bepaalt de waarde van dat geld? Het veroorzaakt inflatie en inflatie is slecht voor wie met geld betaalt, maar niet met crypto. Dat is al wat ik zei. Geef morgen iedere burger 1 miljoen euro, wat wordt de prijs van brood? Daar zit het addertje.

Het addertje zit in je continue manipulatie van bronkennis, maar doe rustig verder. 

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar helikoptergeld komt waar vandaan?

Hoewel contemplatie en meditatie nauw aan elkaar verwant zijn, is er een verschil. Bij meditatie wordt vaak een onderwerp, iets of iemand in het midden van de aandacht geplaatst (objectgerichte meditatie), bij contemplatie probeert men zich meer ontvankelijk op te stellen en te verblijven bij het voorwerp van contemplatie om zich hierdoor te laten doordringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het addertje zit in je continue manipulatie van bronkennis, maar doe rustig verder. 

Welke bron? Geld bijdrukken veroorzaakt inflatie. Niet waar? Wat is een effect van inflatie? Dat alles duurder wordt. Dus als iedereen morgen geld krijgt, met als resultaat dat alles duurder wordt: is het probleem gewoon verschoven

Bekijk het eens niet als oorlog of een welles nietes spelletje. En denk vooral aan uzelf en niet de samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid