najjreb86 3 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 11 uur geleden zei Tomega: Je onversneden onbeschaamdheid siert de oprechtheid van de geest die jou drijft. Maar waarom zou je je door hem laten knechten? Dat maakt je reacties wat dommig. Vooral ook omdat je je afzet tegen het rolmodel dat jij ontbeert. De discipelen getuigden dat Jezus terug zou komen zoals hij verdween, door een wolk uit het zicht genomen. Paulus sprak dus in overeenstemming met de getuigenissen die waren gedaan. Wat voor mongolen zitten hier op dit forum zeg? Je praat veel met bloemrijk taalgebruik. Denk je hier soms mensen mee te kunnen imponeren? Tevens geloof ik niet dat de discipelen ook maar ergens van getuigden. Zoals je weet zie ik de Bijbel niet als historisch correct en betrouwbaar.. Stel dat er ergens staat dat Pinkeltje zus en zo zei, zei Pinkeltje dit? Of was het de schrijver die Pinkeltje woorden in de mond legde? Nou, als je dit vraag beantwoord hebt, probeer dit te bedenken naar de zogenaamde discipelen. Wat Jezus zei weten we ook niet, wel wat schrijvers Hem in de mond wilden leggen. 11 uur geleden zei Tomega: De opstanding kent wel vlees, maar is niet naar het vlees, maar naar wat wordt genoemd een verheerlijkt lichaam. Dat is een lichaam dat niet aan verderf onderhevig is. Daarom heb je Paulus niet eens nodig, om op dezelfde gedachte te kunnen komen als die van hem. Dat staat er helemaal niet. Waarom zou in vredesnaam een verheerlijkt lichaam moeten opstaan uit de doden? Zowel de Joden als de moslims hebben eeuwige grafrust omdat ze denken met het lichaam op te staan. 11 uur geleden zei Tomega: Je praat over debunken, vanuit een bunker van hardnekkig verzet zegen iets dat jou zogenaamd niets doet. Wees niet zo vreselijk bang. Vertrouw liever dat waarheid en waardevolheid geen ondersteuning behoeven van blaaskakige onderbuikkrampachtigheden. ook weer, wat voor taal gebruik je? Je kan wel allerlei woorden gebruiken, maar daar imponeer je niet mee.. Het gaat om wat je inhoudelijk te zeggen hebt, en dat is weinig. 12 uur geleden zei Tomega: Doe als je zegt, dan lieg je niet. Ik doe inderdaad wat ik zeg. Als ik ooit de bijbel zou citeren, dan zou ik een hele tekst erbij pakken. En kijken wat er staat en wat er eventueel mee bedoeld kan worden. Dan kom je vaak tot andere ideeen dan wanneer je Hebreeen 6:3 erbij pakt, zonder vers 1-2 en 4-6.. Dat is cherry picken. En zoals Herman Finkers al zei: Een verkeerd gezette komma of letter, maakt zelfs van Jezus nog een ketter. 12 uur geleden zei Tomega: Schoenmaker, bak je leer niet als brood en spijker je brood niet als een zool. Al was je maar een halve zool, dan nog had je moeten kunnen weten dat zelfs de honden geen brood van je lusten. Al had je een geloof om het brood, dan nog had je moeten kunnen weten dat geen brood wordt gewaardeerd naar waarde als het is zonder zout. Maar, zoals je merkt, we kauwen graag de tanden er op scherp. Wat niet lukt zolang je je blijft gedragen als campingmargarine. Jezus christus, moeder van maria. Wat schrijf je hier toch? Hier kan een normaal mens geen jota van maken.. Wees eens inhoudelijk. Of ben je net zoals een TTC een AI bot? Of misschien autistisch? 12 uur geleden zei Tomega: Oef! Waarom bedrieg jij jezelf volgens jezelf? Zelfs als je hier gelijk zou hebben, slaag je er niet in om je diepgeworteld besef van je ongelijk en tekortkomend begrip los te kunnen laten. Je mist daardoor de essentie van je eigen bijdrage. Ook hier is weer geen jota van te maken.. Reageer je wel op wat ik schrijf? 12 uur geleden zei Tomega: Inderdaad. Paulus schreef veel inhoudelijk feitelijke materiële zaken en ook veel juist meer spirituele zaken. Semispiritueel was niet zijn ding. Wel de jouwe? Zijn spiritualiteit noem ik semi spiritualiteit.. Weinig om handen.. Ik denk eerder dat Paulus een Romein was die de echte Jezus en zijn boodschap heeft verdonkeremaand. Om zodoende de Romeinen te dienste te zijn. De historische Jezus was een Zeloot, en Paulus maakte zijn boodschap onschadelijk.. gic.nl/nieuws/paulus-was-geheim-agent-voor-de-romeinen/ Dat is ook de reden dat de man honderden brieven kon schrijven en versturen terwijl hij "gevangen" zat. 19 uur geleden zei Hopper: Wijsheid komt met het vermogen om stil te zijn. Gewoon kijken en gewoon luisteren. Meer is niet nodig. Stil zijn, kijken en luisteren activeert de niet-conceptuele intelligentie in je. Laat stilte je woorden en daden vormen. En dan zou je ook begrijpen dat Paulus afkraken op een geloofs-forum niet bijster intelligent is..... Doe eens een keer wat je anderen adviseert.. Als jij eens een paar jaar stil bent, kijken hoeveel mensen je hiermee blij kan maken.. Ga op een hutje in de hei wonen (of andersom).. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 53 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 53 minuten geleden 17 minuten geleden zei najjreb86: Doe eens een keer wat je anderen adviseert.. Als jij eens een paar jaar stil bent, kijken hoeveel mensen je hiermee blij kan maken.. Een stille geest is een geest die zichzelf als object heeft opgeheven. Dat zegt niet dat je een paar jaar je mond dicht houdt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 52 minuten geleden Zojuist zei Hopper: Een stille geest is een geest die zichzelf als object heeft opgeheven. Dat zegt niet dat je een paar jaar je mond dicht houdt. Voor jou zou het wel helpen als je gewoon een paar jaar je kop houdt Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 40 minuten geleden 12 minuten geleden zei najjreb86: Voor jou zou het wel helpen als je gewoon een paar jaar je kop houdt Dank voor dit advies, maar vermoedelijk wordt het terzijde geschoven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 34 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 34 minuten geleden 3 minuten geleden zei Hopper: Dank voor dit advies, maar vermoedelijk wordt het terzijde geschoven. Vermoedelijk? Ik weet het wel zeker. Paulus was een onwetende man. Vandaar dat hij dingen heeft verzonnen als "de ogen van de Joden zijn verblind" "wat mensen in heugenis niet hebben geweten is nu geopenbaard" "voor de Joden een aanstoot en voor de heidenen een dwaasheid"... Daarmee dekte deze man zich al in.. En mensen trappen er anno 2026 nog met open armoe in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten