Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dan heb ik niets gezegd, en kan ik als forumlid slechts aan de zo onbevangen optredende vragensteller adviseren om actief op het forum te worden, dan bouwt hij vanzelf brede schouders en een dikke hui

Je beoordelingsvermogen schiet weer eens ernstig tekort. @Dat beloof ik geeft in zijn laatste reactie hier ook al onomwonden aan wat hij bedoelde. Waarom negeer je dat? Ben je met een persoonlijke ven

Dan was dat niet helemaal duidelijk. Ik vind dat ook een wel erg suggestief. Ook niet ok dat je zijn identiteit verder bloot legt. 

6 minuten geleden zei Ron Veldhuizen:

Hoi Broeders, 

Ik ben op zoek naar vriendschap met een broeder.

Ben jij hier ook naar op zoek stuur mij dan even een berichtje naar mijn mailadres.

rvveldhuizen88@gmail.com

Hartelijke groet van Ron 

Hi Ron,

Ben je niet aangesloten bij een gemeente? Zo nee, heb je daar niets mee? Zo ja, hebben de broeders aldaar dan onvoldoende contact met elkaar?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Ron Veldhuizen:

Hoi Broeders, 

Ik ben op zoek naar vriendschap met een broeder.

Ben jij hier ook naar op zoek stuur mij dan even een berichtje naar mijn mailadres.

rvveldhuizen88@gmail.com

Hartelijke groet van Ron 

Als oudste van de filapelfia huisgemeente in Nieuwegein ben je toch gelukkig getrouwd?  Waarom dan op deze manier een man zoeken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, ik zit bij een hele kleine gemeente. En ik heb niet veel vrienden. En broeders vinden die ook vriendschap willen is tegenwoordig heel erg moeilijk. 

En als je dan eindelijk denkt iemand gevonden te hebben dan blijkt die persoon zijn agenda vol te proppen en afspraken niet na te komen. 

Ook als je getrouwd bent heb je vrienden nodig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-6-2023 om 06:12 zei Ron Veldhuizen:

Hoi, ik zit bij een hele kleine gemeente. En ik heb niet veel vrienden. En broeders vinden die ook vriendschap willen is tegenwoordig heel erg moeilijk. 

En als je dan eindelijk denkt iemand gevonden te hebben dan blijkt die persoon zijn agenda vol te proppen en afspraken niet na te komen. 

Ook als je getrouwd bent heb je vrienden nodig. 

Heb jij die gemeente zelf opgericht? Zo ja, waarom? Waren er niet al genoeg? Misschien heb ik een broederlijke raad voor je. Hef jouw gemeente op. Volgens mij zijn jouw vrouw en jij zo ongeveer de enige leden. Ga terug naar de laatste gemeenschap waaruit je boos bent vertrokken. Vraag om vergeving en aanvaard de vriendschap en liefde van de mensen aldaar. Dan krijg je weer vrienden. Ik heb een aantal jaren geleden een broeder begraven. Er waren, zegge en schrijve, drie mensen op zijn begrafenis. Zelfs zijn eigen familie wilde niets meer met hem te maken hebben. Hij had ook zijn eigen gemeente opgericht en is daar tot zijn dood het enige lid van gebleven. Doe zo dom niet alsjeblieft. 

Mocht het inderdaad om de herenliefde gaan, zoals @Dat beloof ik suggereert, zoek dat dan alsjeblieft buiten zodat je niet een andere christen meesleurt in je zonde. Of liever nog, bekeer je en wees trouw aan je huwelijksbelofte? 

Denk niet dat het om de herenliefde gaat. Beetje raar om dat te suggereren want dat blijkt nergens uit. Vind het erg onvriendelijk om zo om te gaan met een kwetsbare vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Ron Veldhuizen:

Hoi Broeders, 

Ik ben op zoek naar vriendschap met een broeder.

Ben jij hier ook naar op zoek stuur mij dan even een berichtje naar mijn mailadres.

rvveldhuizen88@gmail.com

Hartelijke groet van Ron 

Dag Ron, je bericht klinkt inderdaad wat vreemd. Ook meteen je identiteit prijsgeven staat helaas garant voor ongewenste reacties. Ik ga er vanuit dat je goede bedoelingen hebt. Mijn vrouw zou het ook niet op prijs stellen als ik met vrouwen contact leg via internet. Dus je keuze voor broeders begrijp ik heel goed. Ik ben niet op zoek naar vrienden. Ik heb er genoeg (van). Je mag altijd een berichtje sturen. Das geen punt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Ron Veldhuizen:

Hoi, ik zit bij een hele kleine gemeente. En ik heb niet veel vrienden. En broeders vinden die ook vriendschap willen is tegenwoordig heel erg moeilijk. 

En als je dan eindelijk denkt iemand gevonden te hebben dan blijkt die persoon zijn agenda vol te proppen en afspraken niet na te komen. 

Ook als je getrouwd bent heb je vrienden nodig. 

Daar ben ik het mee eens. Het werk en het doen van activiteiten staat de normale omgang met elkaar in de weg. Ook in de gemeente is men vaak druk en heeft te weinig aandacht voor de persoon zelf.

Het evangelie houd in dat we niet bezig zijn met activiteiten maar met elkaar. Het gebrek is dat wij gekozen hebben voor het werk en daarmee denken problemen op te lossen. De hele maatschappij is daar vol van en ook ik lijd daar onder.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Streep door DBI:

Je beseft dat DBI weer aan het trollen is? Lullig wat hier gebeurd vind je niet? Ogen open meneer en opletten. Ik heb je gewaarschuwd voor die slang.

Hoi Flieko, besef je dat met ieder nieuw troll account je positie hier wanhopiger wordt?  Dat je het tegenovergestelde bereikt?  Dat je gelovigen belachelijk maakt?  Dat DBI steviger in het zadel zit dankzij jou?

En je wilde nog wel Credible 'verbeteren'.  Jij zou zo'n goede moderator zijn.  Je roept mededogen op.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-6-2023 om 06:55 zei Willempie:

Heb jij die gemeente zelf opgericht? Zo ja, waarom? Waren er niet al genoeg? Misschien heb ik een broederlijke raad voor je. Hef jouw gemeente op. Volgens mij zijn jouw vrouw en jij zo ongeveer de enige leden. Ga terug naar de laatste gemeenschap waaruit je boos bent vertrokken. Vraag om vergeving en aanvaard de vriendschap en liefde van de mensen aldaar. Dan krijg je weer vrienden. Ik heb een aantal jaren geleden een broeder begraven. Er waren, zegge en schrijve, drie mensen op zijn begrafenis. Zelfs zijn eigen familie wilde niets meer met hem te maken hebben. Hij had ook zijn eigen gemeente opgericht en is daar tot zijn dood het enige lid van gebleven. Doe zo dom niet alsjeblieft. 

Mocht het inderdaad om de herenliefde gaan, zoals @Dat beloof ik suggereert, zoek dat dan alsjeblieft buiten zodat je niet een andere christen meesleurt in je zonde. Of liever nog, bekeer je en wees trouw aan je huwelijksbelofte.

Jullie reactie op deze nieuwkomer zit mij niet lekker. @sjakograag hier naar kijken. Nieuweling wordt hier meteen gefileerd. Aangezien hij zich kwetsbaar opstelt door zijn identiteit bekend te maken beschouw ik hem als oprecht op zoek naar vriendschap. 

1 minuut geleden zei Hermanos2:

Jullie reactie op deze nieuwkomer zit mij niet lekker. @sjakograag hier naar kijken. Nieuweling wordt hier meteen gefileerd. Aangezien hij zich kwetsbaar opstelt door zijn identiteit bekend te maken beschouw ik hem als oprecht op zoek naar vriendschap. 

@WillempieHoi Willempie. Kijk nog eens naar je reactie. Zo zit jij niet in elkaar. Zo begroeten wij geen broeders. @Ron Veldhuizen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-6-2023 om 06:12 zei Ron Veldhuizen:

Hoi, ik zit bij een hele kleine gemeente. En ik heb niet veel vrienden. En broeders vinden die ook vriendschap willen is tegenwoordig heel erg moeilijk. 

Als je getrouwd bent wil niet zeggen dat je geen vrienden buiten je huwelijk mag hebben. Vind het best logisch dat je een netwerk van vrienden nodig hebt. Hoe stel je je het voor om vriendschappen via deze weg te zoeken. Het zal toch wel iemand bij je in de buurt moeten zijn, of is een chatvriend bijv ook goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-6-2023 om 06:01 zei Dat beloof ik:

Als oudste van de filapelfia huisgemeente in Nieuwegein ben je toch gelukkig getrouwd?  Waarom dan op deze manier een man zoeken? 

Beste @sjakoik heb je aandacht gevraagd voor de manier waarop @Willempieen @Dat beloof ikreageren op @Ron Veldhuizen. Voorts wijs je Willempie terecht maar DBI komt ermee weg. Terwijl DBI degene is die de verdachtmaking rechtstreeks uit. Ik vind dit echt niet okee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hermanos2:

Jullie reactie op deze nieuwkomer zit mij niet lekker. @sjakograag hier naar kijken. Nieuweling wordt hier meteen gefileerd. Aangezien hij zich kwetsbaar opstelt door zijn identiteit bekend te maken beschouw ik hem als oprecht op zoek naar vriendschap. 

@WillempieHoi Willempie. Kijk nog eens naar je reactie. Zo zit jij niet in elkaar. Zo begroeten wij geen broeders. @Ron Veldhuizen

Dank je voor de terechtwijzing. Mijn reactie was niet bedoeld om iemand te fileren maar om tot de kern van de zaak door te dringen. Als die onjuist is zou ik dat willen horen van de persoon in kwestie zelf. Het klinkt misschien wel hard en onaardig maar van iemand die zijn eigen kerk opricht verwacht ik dat die daar toe in staat is. Ik zie een broeder schreeuwen om liefde en aandacht. Tegelijkertijd zie ik hem zich isoleren van broeders en zusters in zijn omgeving. Dat werkt zo niet. Als iemand zijn eigen kerk opricht en daar dan vervolgens het enige lid van blijft is dat uiterst pathetisch en pijnlijk. Daar hoort hij dan op gewezen te worden als we willen dat het goed komt. Zoete broodjes bakken helpt hier niet. Wat de herenliefde betreft heb ik niet beweerd dat dit het geval is maar als die indruk wordt gewekt kan de persoon in kwestie gewoon antwoorden dat dit niet zo is. Indien niet blijft de twijfel bestaan.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-6-2023 om 06:55 zei Willempie:

Heb jij die gemeente zelf opgericht? Zo ja, waarom? Waren er niet al genoeg? Misschien heb ik een broederlijke raad voor je. Hef jouw gemeente op. Volgens mij zijn jouw vrouw en jij zo ongeveer de enige leden. Ga terug naar de laatste gemeenschap waaruit je boos bent vertrokken. Vraag om vergeving en aanvaard de vriendschap en liefde van de mensen aldaar. Dan krijg je weer vrienden. Ik heb een aantal jaren geleden een broeder begraven. Er waren, zegge en schrijve, drie mensen op zijn begrafenis. Zelfs zijn eigen familie wilde niets meer met hem te maken hebben. Hij had ook zijn eigen gemeente opgericht en is daar tot zijn dood het enige lid van gebleven. Doe zo dom niet alsjeblieft. 

Mocht het inderdaad om de herenliefde gaan, zoals @Dat beloof ik suggereert, zoek dat dan alsjeblieft buiten zodat je niet een andere christen meesleurt in je zonde. Of liever nog, bekeer je en wees trouw aan je huwelijksbelofte? 

Denk niet dat het om de herenliefde gaat. Beetje raar om dat te suggereren want dat blijkt nergens uit. Vind het erg onvriendelijk om zo om te gaan met een kwetsbare vraag.

@sjako ik heb dat ook gedaan en wel omdat ik werkelijk dacht dat de vraag zo was bedoeld. Want waarom gaat de leider van een gemeente anders buiten die gemeente op zoek naar een vriend.  Dat is ook erg vreemd. Maar ja, als ik zie wat voor video's deze man op YouTube zet, en hier direct zijn naam en email er bij,  dan denk ik dat het hier om iemand gaat die hen enkel idee heeft wat sociale media doet met  mensen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Willempie:

Dank je voor de terechtwijzing. Mijn reactie was niet bedoeld om iemand te fileren maar om tot de kern van de zaak door te dringen. Als die onjuist is zou ik dat willen horen van de persoon in kwestie zelf. Het klinkt misschien wel hard en onaardig maar van iemand die zijn eigen kerk opricht verwacht ik dat die daar toe in staat is. Ik zie een broeder schreeuwen om liefde en aandacht. Tegelijkertijd zie ik hem zich isoleren van broeders en zusters in zijn omgeving. Dat werkt zo niet. Als iemand zijn eigen kerk opricht en daar dan vervolgens het enige lid van blijft is dat uiterst pathetisch en pijnlijk. Daar hoort hij dan op gewezen te worden als we willen dat het goed komt. Zoete broodjes bakken helpt hier niet. Wat de herenliefde betreft heb ik niet beweerd dat dit het geval is maar als die indruk wordt gewekt kan de persoon in kwestie gewoon antwoorden dat dit niet zo is. Indien niet blijft de twijfel bestaan.

Ik heb jou hoog zitten, waardeer jou zeer als broeder. Gelet op oude testament begroetingen van vreemdelingen moeten we broeders/bezoekers altijd het voordeel van de twijfel gunnen. Abraham boog zich in het stof en zette meteen de barbecue aan. Ron legt hier bijna een hulpvraag neer. We kennen hem verder niet en weten niet waarom hij via deze, ietwat ongebruikelijke manier contact zoekt. Iemand die meteen zijn naam bekendmaakt verdenk ik niet van seksuele motieven. Als we iemand hebben leren kennen kunnen we hem nog altijd afwijzen vanwege onchristelijk gedrag.

Wat betreft BDI was zelfs ik verrast. Iedereen weet dat ik hem minacht maar dit is een nieuw dieptepunt. Op een forum maak je NOOIT details bekend over iemand die je hebt opgezocht op internet. Je mag hem gerust googelen maar de verkregen info hou je voor jezelf. Hier worden fatsoensnormen overtreden.

Ik zie Vliegervader binnenkomen die aandacht en raad vraagt voor het beschamende gedrag van zijn dochter op internet. Laten we nu eens naar onszelf kijken… 

Ik heb @sjako meermaals gevraagd om mijn account te verwijderen maar hij heeft er mogelijk geen tijd voor. Ik vraag dat hier dus nog maar eens want ik heb niet genoeg zelfbeheersing om te stoppen met reageren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hermanos2:

Wat betreft BDI was zelfs ik verrast. Iedereen weet dat ik hem minacht

Wat betekenen de teksten in Mattheus 5 voor jou ?

43-44:

43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.

44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief

 

En 46-47:

46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?

 

Roept Jezus op om anderen te minachten ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos2:

 

Ik heb @sjako meermaals gevraagd om mijn account te verwijderen maar hij heeft er mogelijk geen tijd voor. Ik vraag dat hier dus nog maar eens want ik heb niet genoeg zelfbeheersing om te stoppen met reageren. 

Je hebt dus de hulp van Sjako nodig omdat je geen zelfbeheersing hebt?  Dan doet Sjako het goede.

14 minuten geleden zei Hermanos2:

 

Wat betreft BDI was zelfs ik verrast. Iedereen weet dat ik hem minacht maar dit is een nieuw dieptepunt.

Minachting is een  onchristelijk standpunt.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

IOp een forum maak je NOOIT details bekend over iemand die je hebt opgezocht op internet. Je mag hem gerust googelen maar de verkregen info hou je voor jezelf. Hier worden fatsoensnormen overtreden.

Binnen 1 minuut had ik Ron Veldhuizen gevonden.   Hij wil juist gevonden worden.  Verder vind ik het een merkwaardige gewoonte om elkaar als christenen met 'broeder' aan te spreken en van broederliefde te spreken.  Dat doet aan de herenliefde denken.  Of dat daadwerkelijk zo is , dat weet ik natuurlijk ook niet.  

Beetje raar dat jij als Christen broederliefde verward met de herenliefde. Dat heeft werkelijk niks met elkaar te maken. Het gaat hier om agapeliefde, dus liefde vanuit principes. Waar jij het over hebt is eros. Die twee hebben niks met elkaar te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW2:

Wat betekenen de teksten in Mattheus 5 voor jou ?

43-44:

43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.

44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief

 

En 46-47:

46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?

 

Roept Jezus op om anderen te minachten ?

De Bijbelse liefde gaat ver uit boven wat er in deze postmoderne tijd onder wordt verstaan. De Bijbelse liefde uit zich meer in daden dan in woorden. Het is meer praktisch dan emotioneel.  "Als uw vijand dorst heeft, geeft hem te drinken." Het is dus heel praktisch en niet hetzelfde als lief en aardig zijn. Het heeft natuurlijk al helemaal niets te maken met seksuele lusten.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hermanos2:

Beste @sjakoik heb je aandacht gevraagd voor de manier waarop @Willempieen @Dat beloof ikreageren op @Ron Veldhuizen. Voorts wijs je Willempie terecht maar DBI komt ermee weg. Terwijl DBI degene is die de verdachtmaking rechtstreeks uit. Ik vind dit echt niet okee. 

Ik vind niet dat DBI dit suggereert, dat maakt @Willempie ervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Ik vind niet dat DBI dit suggereert, dat maakt @Willempie ervan.

Je beoordelingsvermogen schiet weer eens ernstig tekort. @Dat beloof ik geeft in zijn laatste reactie hier ook al onomwonden aan wat hij bedoelde. Waarom negeer je dat? Ben je met een persoonlijke vendetta bezig? Triest hoor en heel erg kinderachtig. Mij heb je er niet mee hoor. Je maakt alleen jezelf ongeloofwaardig.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Ik vind niet dat DBI dit suggereert, dat maakt @Willempie ervan.

De beschuldiging van DBI is heel duidelijk. @Willempieschrijft slechts over de gevolgen daarvan. Ik vind het jammer dat hij er op doorging. En @Hopperdoet er nog een schepje bovenop door broederliefde te vergelijken met herenliefde.

Dit is echt te triest voor woorden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

@sjako ik heb dat ook gedaan en wel omdat ik werkelijk dacht dat de vraag zo was bedoeld. Want waarom gaat de leider van een gemeente anders buiten die gemeente op zoek naar een vriend.  Dat is ook erg vreemd. Maar ja, als ik zie wat voor video's deze man op YouTube zet, en hier direct zijn naam en email er bij,  dan denk ik dat het hier om iemand gaat die hen enkel idee heeft wat sociale media doet met  mensen.

Dan was dat niet helemaal duidelijk. Ik vind dat ook een wel erg suggestief. Ook niet ok dat je zijn identiteit verder bloot legt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid