Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Hermanos2:

Ik minacht iedereen die God minacht. 

Wie minacht kan de liefde des Vaders niet smaken.  Minachten is tegen de leer van Jezus, die ook hoeren en tollenaars niet minachte.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dan heb ik niets gezegd, en kan ik als forumlid slechts aan de zo onbevangen optredende vragensteller adviseren om actief op het forum te worden, dan bouwt hij vanzelf brede schouders en een dikke hui

Je beoordelingsvermogen schiet weer eens ernstig tekort. @Dat beloof ik geeft in zijn laatste reactie hier ook al onomwonden aan wat hij bedoelde. Waarom negeer je dat? Ben je met een persoonlijke ven

Dan was dat niet helemaal duidelijk. Ik vind dat ook een wel erg suggestief. Ook niet ok dat je zijn identiteit verder bloot legt. 

8 minuten geleden zei Hopper:

Wie minacht kan de liefde des Vaders niet smaken.  Minachten is tegen de leer van Jezus, die ook hoeren en tollenaars niet minachte.

Ik minacht iedereen die God minacht. 

Jij reduceert hier broederliefde tot herenliefde. En dat terwijl jij voortdurend het woord liefde gebruikt. Je moet je kapot schamen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hermanos2:

De beschuldiging van DBI is heel duidelijk. @Willempieschrijft slechts over de gevolgen daarvan. Ik vind het jammer dat hij er op doorging. En @Hopperdoet er nog een schepje bovenop door broederliefde te vergelijken met herenliefde.

Dit is echt te triest voor woorden. 

Onwaar, ik schreef: "Dat doet aan de herenliefde denken."  Je bent tweespalt aan het zaaien en zo te zien lukt dat ook nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik minacht iedereen die God minacht. 

Je herhaalt het nog een keer. Ik geef teksten aan uit de bijbel die je oproepen iets heel anders te doen.

Volg je Jezus door anderen te minachten of is dat gedrag waarvan Jezus zegt dat de tollenaars dat doen ?

2 uur geleden zei Willempie:

De Bijbelse liefde gaat ver uit boven wat er in deze postmoderne tijd onder wordt verstaan. De Bijbelse liefde uit zich meer in daden dan in woorden. Het is meer praktisch dan emotioneel.  "Als uw vijand dorst heeft, geeft hem te drinken." Het is dus heel praktisch en niet hetzelfde als lief en aardig zijn. Het heeft natuurlijk al helemaal niets te maken met seksuele lusten.

Goddelijke liefde is heel wat anders dan menselijke liefde. Helemaal mee eens.

Ik ben het er niet mee eens dat die liefde uit daden bestaat. Die daden zijn een uitingsvorm. Goddelijke liefde is een staat van Zijn, dat wat je bent, waar je helemaal van doordrongen bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hopper:

Onwaar, ik schreef: "Dat doet aan de herenliefde denken."  Je bent tweespalt aan het zaaien en zo te zien lukt dat ook nog.

Je schrijft hier nogmaals dat broederliefde aan herenliefde doet denken. Dat doet het bij niemand behalve bij jou. 

Ik wil aandacht vragen voor het feit dat nieuweling Ron verkeerd bejegend wordt. Als dat tweespalt zaait dan is het blijkbaar zo dat enkelen die foute bejegening niet afkeuren. Op zijn zachtst gezegd. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

De Bijbelse liefde gaat ver uit boven wat er in deze postmoderne tijd onder wordt verstaan. De Bijbelse liefde uit zich meer in daden dan in woorden. Het is meer praktisch dan emotioneel.  "Als uw vijand dorst heeft, geeft hem te drinken." Het is dus heel praktisch en niet hetzelfde als lief en aardig zijn. Het heeft natuurlijk al helemaal niets te maken met seksuele lusten.

Goddelijke liefde is heel wat anders dan menselijke liefde. Helemaal mee eens.

Die liefde is echter veel meer dan het verrichten van goede daden. Daden zijn een uitingsvorm. Het is een staat van Zijn. Het doordringt je helemaal.

Het is wie en wat je bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik minacht iedereen die God minacht. 

Je bent dus een tollenaar in Jezus' ogen. Helder. Opvallend hoe weinig moeite je hebt om de leer van Jezus los te laten, blijkbaar denk jij het beter te weten dan hij.

Volgens je eigen onderschrift: choose this day whom you will serve.

Je keuze is helder en dat is dus niet Jezus.

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Wie minacht kan de liefde des Vaders niet smaken.  Minachten is tegen de leer van Jezus, die ook hoeren en tollenaars niet minachte.

En deze woorden komen van degene die broederliefde vergelijkt met herenliefde. Zoek maar gauw weer een ander forum op. 

6 minuten geleden zei HJW2:

Je bent dus een tollenaar in Jezus' ogen. Helder. Opvallend hoe weinig moeite je hebt om de leer van Jezus los te laten, blijkbaar denk jij het beter te weten dan hij.

Volgens je eigen onderschrift: choose this day whom you will serve.

Je keuze is helder en dat is dus niet Jezus.

Ik trek geen lering uit jouw posts. Je hebt net zo'n gekke ideeën als neo en hopper. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik trek geen lering uit jouw posts. Je hebt net zo'n gekke ideeën als neo en hopper. 

Je hoeft geen enkele lering te trekken uit mijn ideeën. Het gaat er hier dan ook helemaal niet om of ik gekke ideeën heb. Vraag is of jij Jezus volgt, wat je beweert.

Wat ik hier doe is je de bijbel voorhouden en wat Jezus leert, niet wat ik zou leren.

En ik zie dat je je niets aantrekt van de leer van Jezus (niet die van mij) als die leer niet in jouw straatje past. En daarmee stel je jezelf boven Jezus. 

 

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei HJW2:

Je hoeft geen enkele lering te trekken uit mijn ideeën. Het gaat er hier dan ook helemaal niet om of ik gekke ideeën heb. Vraag is of jij Jezus volgt, wat je beweert.

Wat ik hier doe is je de bijbel voorhouden en wat Jezus leert, niet wat ik zou leren.

En ik zie dat je je niets aantrekt van de leer van Jezus (niet die van mij) als die leer niet in jouw straatje past. En daarmee stel je jezelf boven Jezus. 

 

Het enige wat ik jou zie doen is je eigen visie neerleggen. En die leg je voorts in Jezus' mond om het geheel kracht bij te zetten. Doe gerust. Ik hou niemand tegen die zijn eigen graf graaft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Hermanos2:

Het enige wat ik jou zie doen is je eigen visie neerleggen. En die leg je voorts in Jezus' mond om het geheel kracht bij te zetten. Doe gerust. Ik hou niemand tegen die zijn eigen graf graaft. 

Wat ik doe is de woorden van Jezus naar voren halen. Het is een duidelijke boodschap. Ik zie je worstelen als de bijbel je vraagt meer te doen dan anderen, dan de tollenaars.

Ik zie je worstelen als het over liefde gaat.

Hoe lees jij de woorden van Mattheüs die ik aanhaalde en hoe geef jij dat vorm in je leven ?

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei HJW2:

Wat ik doe is de woorden van Jezus naar voren halen. Het is een duidelijke boodschap. Ik zie je worstelen als de bijbel je vraagt meer te doen dan anderen, dan de tollenaars.

Ik zie je worstelen als het over liefde gaat.

Hoe lees jij de woorden van Mattheüs die ik aanhaalde en hoe geef jij dat vorm in je leven ?

Ik lees inderdaad dat men mij voorhoudt dat Jezus hoeren en tollenaars niet minacht. Doe ik ook nooit. 

Wat jij verder allemaal denkt te zien laat ik aan jouw ogen en hersenen over. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik lees inderdaad dat men mij voorhoudt dat Jezus hoeren en tollenaars niet minacht. Doe ik ook nooit. 

Dat is niet wat ik de tekst staat die ik aanhaalde.

Je hebt nu het volgende gedaan:

 - negeren

 - refereren aan mijn ideeën 

 - zeggen dat het mijn visie is

 - andere tekst hanteren dan ik aandraag

Op de inhoud en de bijbel ingaan doe je echter niet.

Wat betekent dan de tekst uit Mattheus voor jou ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat antwoorden omtrent broederliefde hier uitblijven, raadpleeg ik de Bijbel.

1 Petrus 1:22

"Hebbende dan uw zielen gereinigd in de gehoorzaamheid der waarheid, door den Geest, tot ongeveinsde broederlijke liefde, zo hebt elkander vuriglijk lief uit een rein hart"

Wat hier staat is dat alleen een reine ziel tot broederliefde (broederlijke liefde) in staat is.  Een dergelijke ziel is alleen aanwezig in de geestelijke mens.  Het woord 'broederliefde' zou ik dus niet lichtvaardig gebruiken , want zo een ziel  heeft de liefde des Vaders ontvangen.  

Ik spreek liever van: "De geliefden in Gods Koninkrijk herkennen elkaar" i.p.v. dat ik zomaar iemand broeder noem.    In dit herkennen nemen de geliefden elkander niet de maat.  Zij dragen het gelaat van de liefde des Vaders.

 

Efeziërs 4:2

"Met alle ootmoedigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, verdragende elkander in liefde"

Minachting is in tegenspraak met deze vers en kan nooit de Vader-wil zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Ik wil aandacht vragen voor het feit dat nieuweling verkeerd bejegend wordt.

Dat lijkt me in de eerste plaats al te gaan over de eerste post. Ik zou als moderator dat anonimiseren, en een mail sturen aan dat mailadres of dit inderdaad zo de bedoeling was geweest. Het riekt naar een potje pesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

Dat lijkt me in de eerste plaats al te gaan over de eerste post. Ik zou als moderator dat anonimiseren, en een mail sturen aan dat mailadres of dit inderdaad zo de bedoeling was geweest. Het riekt naar een potje pesten.

Ik las een oprecht verzoek om vriendschappelijk contact zonder bijbedoelingen. Voorts wordt zo iemand hier tot aan zijn sokken toe afgefikt. Dat kan toch niet gebeuren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

E-mail van het account komt overeen. Dus lijkt me wel de bedoeling.

Even puur voor de logica. Als ik van iemand een e-mail heb, en ik wil hem pesten met ongevraagde reacties,
dan is het toch juist de bedoeling dat de gepubliceerde e-mail met het e-mail van het account overeen komt? 
De vraag is of er een verificatie in het aanmeldproces is van dat mailadres. Is dat zo, dan heb ik niets gezegd.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Ik zou als moderator dat anonimiseren, en een mail sturen aan dat mailadres of dit inderdaad zo de bedoeling was geweest. Het riekt naar een potje pesten.

Mee eens. 

2 uur geleden zei Tomega:

Ik zou als moderator dat anonimiseren, en een mail sturen aan dat mailadres of dit inderdaad zo de bedoeling was geweest. Het riekt naar een potje pesten.

Mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Dat lijkt me in de eerste plaats al te gaan over de eerste post. Ik zou als moderator dat anonimiseren, en een mail sturen aan dat mailadres of dit inderdaad zo de bedoeling was geweest. Het riekt naar een potje pesten.

In theorie kun je het bij het rechte eind hebben.  Doch als de heer Veldhuizen er geen weet van heeft, dan wordt hij niet gepest ook.   Ik ga altijd uit van het ter goede trouw zijn van mensen, totdat het tegendeel is bewezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

In mijn beleving is dit onzin. 

In de hypothese dat een kwaadwillende Ron Veldhuizen wil pesten, dient diezelfde Ron Veldhuizen daar wel weet van te hebben.  Zo niet dat is er geen slachtoffer van het pesten.

De pester en de gepeste bestaan uit elkaar, maar kennelijk heb je van complementair aan elkaar zijn geen kaas gegeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid