Gaitema 436 Geplaatst 3 mei Rapport Share Geplaatst 3 mei Op 29-4-2023 om 00:22 zei Flawless victory: Hallo Flieko, Om hier even op terug te komen. Dit onderwerp is vaak een splijtzwam onder christenen, daarom houd ik me niet met het onderwerp bezig op fora. De mensen die in de opname der gemeente geloven worden door sommige christenen die er niet in geloven uitgelachen en weggehoond. En de mensen die niet in de opname der gemeente geloven worden op hun beurt door sommigen die er wel in geloven van beticht niet goed genoeg te geloven want anders zouden ze er wel in geloven, zo wordt dan soms geredeneerd. Onderstaand een goed gesprek hierover tussen twee mensen uit beide kampen die elkaar vinden in het geloof in Jezus Christus. Dát is het enige wat telt. Ik denk dat de meesten elkaar wel accepteren. Sommigen kunnen er niet mee omgaan. Er zijn echter ook gevaarlijke varianten. Je hebt aan de ene kant de type gelovigen die hebben over een geestelijke wederkomst van Jezus, waarin de Heilige Geest over heel de wereld hier het tot een paradijs maakt onder traditionele kerken en in de charismatische hoek de Kingdom Now theologie, waarin het op het zelfde neer komt. Je hoort ze dan zeggen dat heel Nederland voor Jezus op de knieën gaat. Het hele volk Jezus zal aannemen. Dat vind ik linke varianten. Want we gaan juist een hele zware tijd te gemoed, voor Jezus terug komt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten