Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het zal tijd vragen en liever zonder therapie. Tijd geven... Bedankt voor uw bemoedigende woorden.

Maar dat daar naaktfoto's en obscene filmpjes bijhoren is wel een heel andere orde. Hopelijk is deze fase snel voorbij.

Daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Dan zal ik ze toch eerst moeten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dag Fundamenteel, Je hebt zoals je zelf zegt jezelf compleet aan haar uitgeleverd. Dat is zeker geen gezonde zaak. Vooral niet nu je dreigt jezelf te verliezen. In mijn visie is dat in dezen een

Dan draag je zelf een hoofddoek, als je dat zo mooi vindt.. .😂 

Dat moet je doen in nuchtere toestand. Met alcohol ontvlucht je de realiteit, terwijl je gevoelens daarmee niet oplossen en in volle omvang weer voor je staan als je nuchter bent. 

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat zijn dezelfden als vlak voor de zondvloed. Ze infecteren vele geesten vandaag. De grote misleiding...

Soms moet je daar dan ook op een liefdevolle wijze een halt aan toeroepen en beslist bepaalde grenzen aangeven. Wie kan dat anders doen dan jijzelf die zoveel van haar houdt? 

bewerkt door Yours
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat meer kan ik doen dan voorzien, mijn liefde tonen en haar vrij te laten?

Goed voor jezelf zijn!  🌸

 

Was je voor je met haar ging ook al alcoholist ? 

Ik vind het ernstiger dan ik dacht. 

Naar ik begrijp is zij al jaren polygaam; altijd al tijdens jullie tien jarige relatie en ook nadat ze jou haar ja- woord gaf. Nu maakt ze naakfoto's en obscene filmpjes die ze deelt.. overdrijf je nu of is het echt zo? 

Als dat voor jou oké is, is dat prima te doen, maar als jij niet polyamoreus bent is het onleefbaar.  

Mijn gedachte...  relatietherapie gaat hier niet helpen. Het euvel is niet jullie relatie maar zelfrespect. Het jouwe.

 

P.S. Ik begin een beetje te snappen waar die misogyne riekende teksten vandaan komen. 🌸

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Petra.:

Goed voor jezelf zijn!  🌸

 

Was je voor je met haar ging ook al alcoholist ? 

Ik vind het ernstiger dan ik dacht. 

Naar ik begrijp is zij al jaren polygaam; altijd al tijdens jullie tien jarige relatie en ook nadat ze jou haar ja- woord gaf. Nu maakt ze naakfoto's en obscene filmpjes die ze deelt.. overdrijf je nu of is het echt zo? 

Als dat voor jou oké is, is dat prima te doen, maar als jij niet polyamoreus bent is het onleefbaar.  

Mijn gedachte...  relatietherapie gaat hier niet helpen. Het euvel is niet jullie relatie maar zelfrespect. Het jouwe.

 

P.S. Ik begin een beetje te snappen waar die misogyne riekende teksten vandaan komen. 🌸

 

 

Neen het is echt zo en ik ben geen alcoholist he. Ik sta niet te trillen omdat ik tot dinsdag niet kan drinken en functioneer normaal hoor.

Ze is gewoon niet meer dezelfde als degene waar ik verliefd op werd en dat is het moeilijkste.

45 minuten geleden zei Yours:

Soms moet je daar dan ook op een liefdevolle wijze een halt aan toeroepen en beslist bepaalde grenzen aangeven. Wie kan dat anders doen dan jijzelf die zoveel van haar houdt? 

Dan duw ik haar weg...

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen het is echt zo en ik ben geen alcoholist he. Ik sta niet te trillen omdat ik tot dinsdag niet kan drinken en functioneer normaal hoor.

Ze is gewoon niet meer dezelfde als degene waar ik verliefd op werd en dat is het moeilijkste.

Je schreef dat je 3 tot 5 liter drank per dag wegtikt.. als je geen alcoholist bent lig je in coma bij zoveel drank. 

Hoe lang is ze al niet meer diegene ? 

Was ze ooit wel diegene..of was het jouw roze brilletje ?  

Je schreef over concurrentie.. hoeveel andere lovers zijn er ? Je schrijft erover alsof het even een periode betreft, maar het is toch geen puber meer die nog ff wat wilde haren kwijt moet.  Zo werkt het niet. Als zij in hart en nieren polyamoreus is dan verandert dat niet. (Zie het maar zo..een homo wordt geen hetero, een hetero wordt geen homo, een poly wordt geen mono..etc).  

 

 

49 minuten geleden zei Fundamenteel:
1 uur geleden zei Yours:

Soms moet je daar dan ook op een liefdevolle wijze een halt aan toeroepen en beslist bepaalde grenzen aangeven. Wie kan dat anders doen dan jijzelf die zoveel van haar houdt? 

Dan duw ik haar weg...

Precies! Je kunt haar geen halt toeroepen. Nu niet, nooit niet. 

Jezelf wel! 🌸

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Echt ik snap vrouwen hun obsessie met mooi willen zijn niet. Beter dragen ze terug een hoofddoek ja

Het is niet rechtvaardig om vrouwen daar exclusief de schuld van te geven.  Mannen willen ook 'mooi' zijn, denk maar aan tattoo's en opzichtige kettingen e.d.    Of denk aan die types die op sportscholen rondlopen om een soort van Jerommeke te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Je schreef dat je 3 tot 5 liter drank per dag wegtikt.. als je geen alcoholist bent lig je in coma bij zoveel drank. 

Hoe lang is ze al niet meer diegene ? 

Was ze ooit wel diegene..of was het jouw roze brilletje ?  

Je schreef over concurrentie.. hoeveel andere lovers zijn er ? Je schrijft erover alsof het even een periode betreft, maar het is toch geen puber meer die nog ff wat wilde haren kwijt moet.  Zo werkt het niet. Als zij in hart en nieren polyamoreus is dan verandert dat niet. (Zie het maar zo..een homo wordt geen hetero, een hetero wordt geen homo, een poly wordt geen mono..etc).  

 

 

Precies! Je kunt haar geen halt toeroepen. Nu niet, nooit niet. 

Jezelf wel! 🌸

Ik binge drink dat niet he :) dat is verspreid over een hele dag en nacht. Ja het gekke is dat ik aan onze start heel argwanig was om me over te leveren aan deze relatie. Ik was nogal beschermend over mezelf. Zij wou al trouwen na enkele maanden samen. Maar toen ik dan jaren later er compleet voor ging, nam zij de afstand die ik eerst nam. Ik denk wel dat ik een roze bril draag ja. Tijd zal raad brengen...

9 minuten geleden zei Hopper:

Het is niet rechtvaardig om vrouwen daar exclusief de schuld van te geven.  Mannen willen ook 'mooi' zijn, denk maar aan tattoo's en opzichtige kettingen e.d.    Of denk aan die types die op sportscholen rondlopen om een soort van Jerommeke te worden.

Het is toch opvallend harder aanwezig bij vrouwen hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik binge drink dat niet he :) dat is verspreid over een hele dag en nacht. Ja het gekke is dat ik aan onze start heel argwanig was om me over te leveren aan deze relatie. Ik was nogal beschermend over mezelf. Zij wou al trouwen na enkele maanden samen. Maar toen ik dan jaren later er compleet voor ging, nam zij de afstand die ik eerst nam. Ik denk wel dat ik een roze bril draag ja. Tijd zal raad brengen...

Ongelooflijk. Je staat aan de rand van de (drank-)afgrond. En je doet alsof de grond niet onder je weg kan vallen dan wel je niet naar beneden kunt storten. Wat doe je je zelf aan.
 

Ik houd het maar op eigen vrije wil/eigen vrije keuze……

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Yours:

Ongelooflijk. Je staat aan de rand van de (drank-)afgrond. En je doet alsof de grond niet onder je weg kan vallen dan wel je niet naar beneden kunt storten. Wat doe je je zelf aan.
 

Ik houd het maar op eigen vrije wil/eigen vrije keuze……

Ik zal wel stoppen hoor. Maar ik moet eerst die gevoelens even verwerken en leren inzien dat ik enkel op mezelf kan rekenen. Ze schreef op haar kaartje dat ze dankbaar is omdat ik zoveel haar rots ben. Maar het is veel gewicht geworden en naast wat woorden een ondankbaar begrip...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zal wel stoppen hoor. Maar ik moet eerst die gevoelens even verwerken en leren inzien dat ik enkel op mezelf kan rekenen. 

Dat moet je doen in nuchtere toestand. Met alcohol ontvlucht je de realiteit, terwijl je gevoelens daarmee niet oplossen en in volle omvang weer voor je staan als je nuchter bent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

even verwerken en leren inzien dat ik enkel op mezelf kan rekenen

Dat is een van de grote boosdoeners, Even dit, eerst dat, als dit dan dat. Eeuwig koppelen van het een aan het ander, zodat er altijd redenen zijn waarom je nooit een enkel probleem kunt of wilt of hoeft op te lossen. Altijd als-dan situaties, die ingrijpen en belemmerend zijn voor de eenvoud van wat om actie en zuivering en evident ingrijpen vraagt. Maar een gezond lichaam begint met kleine maar zekere gezonde stappen te maken. Terwijl een ziek lichaam altijd het gezonde begeert, maar nooit een enkele gezonde stap vooruit maakt, zonder te vallen. En de berustende maximale winst is dan, dat wordt erkend dat er 'ziekte' is. Dat is het opnieuw zoeken buiten jezelf. Jammer, maar meestal de begaanbare route. Want weinig zielen kunnen gezag en discipline uitoefenen over geesten die in hun zijn. En de geestelijke weg is dan ook officieel om je vlees af te sterven, en te beginnen te leven als een ander. Als iemand die je eigenlijk niet bent, maar wel echt wilt zijn. Die je dan ook tot radicale inzichten en dingen brengt, die geheel niet bij jezelf horen, en waar je je ook niet bij thuis voelt. Wedergeboorte noemt men dat ook wel. Maar hoe weet je dat je nieuwe ik een betere ik zal zijn? Dat weet je als je je fundament zoekt in Christus. Dat weet je als je je zodanig identificeert met wie je wilt zijn, dat dat sterker wordt dan jezelf. Dat je vervreemdt van wie je was, en er klaar mee bent. En dan zeg ik het nog geheel naar het vlees.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Fundamenteel:

Echt ik snap vrouwen hun obsessie met mooi willen zijn niet. Beter dragen ze terug een hoofddoek ja

Als je dit werkelijk meent dan snap ik beter waarom zij doet zoals ze doet.. De vrouw is baas van haarzelf en als ze een hoofddoek wil dan mag het maar de man moet dit niet verlangen.. Dan kun je beter een moslima als vrouw nemen/krijgen. 

Ik ben blij dat westerse vrouwen geen hoofddoeken meer dragen althans. Haar mag gezien worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noppert1998:

Als je dit werkelijk meent dan snap ik beter waarom zij doet zoals ze doet.. De vrouw is baas van haarzelf en als ze een hoofddoek wil dan mag het maar de man moet dit niet verlangen.. Dan kun je beter een moslima als vrouw nemen/krijgen. 

Ik ben blij dat westerse vrouwen geen hoofddoeken meer dragen althans. Haar mag gezien worden.

Begrijp dat zij naturel veel mooier is dan dat fake plastic gedoe dat de wereld als mooi kadert. Botox, opgespoten lippen of kont, ogen laten bewerken etc is voldoen aan een wereldideaal dat niet is zoals God haar geschapen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Begrijp dat zij naturel veel mooier is dan dat fake plastic gedoe dat de wereld als mooi kadert. Botox, opgespoten lippen of kont, ogen laten bewerken etc is voldoen aan een wereldideaal dat niet is zoals God haar geschapen heeft.

Dit heeft niks te maken met een hoofddoek toch? Juist een hoofddoek is fake..

Met de rest ben ik het wel eens, maar ja ieder mens is vrij in haar doen en laten. Tenminste, tot nog toe wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik binge drink dat niet he :) dat is verspreid over een hele dag en nacht. Ja het gekke is dat ik aan onze start heel argwanig was om me over te leveren aan deze relatie. Ik was nogal beschermend over mezelf. Zij wou al trouwen na enkele maanden samen. Maar toen ik dan jaren later er compleet voor ging, nam zij de afstand die ik eerst nam. Ik denk wel dat ik een roze bril draag ja. Tijd zal raad brengen...

Lieverdje toch.. 3 tot 5 liter per dag is achterlijk veel.. hoe je het ook verdeeld. 

 

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ze schreef op haar kaartje dat ze dankbaar is omdat ik zoveel haar rots ben. Maar het is veel gewicht geworden en naast wat woorden een ondankbaar begrip...

Dat is mooi. Misschien ben je er zelf bij ingeschoten en wordt het weer tijd dat je (ook) je eigen rots bent. 🌸

(Naar wat ik van je gelezen heb ben je verlavingsgevoelig, op meerdere gebieden en is dat geen makkie. https://solutions-center.nl/waarom-is-verslaving-een-hersenziekte/  ). 

 

Citaat
7 uur geleden zei Hopper:

Het is niet rechtvaardig om vrouwen daar exclusief de schuld van te geven.  Mannen willen ook 'mooi' zijn, denk maar aan tattoo's en opzichtige kettingen e.d.    Of denk aan die types die op sportscholen rondlopen om een soort van Jerommeke te worden.

Het is toch opvallend harder aanwezig bij vrouwen hoor.

Was jij het niet die haar schoonheid zo roemde ? Jawel. 😊 (Ik heb een olifantengeheugen voor geschreven tekst). 

Dus ja, het zit ook bij mannen maar het klopt denk ik wel dat het meer bij vrouwen zit. Die hebben het schoonheidsideaal al van jongs af meegekregen, vaak zelfs alsof dat het enige is wat van belang is. Zelfs in de politiek valt het op..dat er bv meer aandacht wordt besteed aan hoe ze eruit ziet dan het belang van wat ze te zeggen heeft.  Was nog een ding bij Merkel; gaf de bondskanselier een speech, schreven de kranten vnl. over haar uiterlijk, jurk en boezem.  

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Lieverdje toch.. 3 tot 5 liter per dag is achterlijk veel.. hoe je het ook verdeeld. 

 

Dat is mooi. Misschien ben je er zelf bij ingeschoten en wordt het weer tijd dat je (ook) je eigen rots bent. 🌸

(Naar wat ik van je gelezen heb ben je verlavingsgevoelig, op meerdere gebieden en is dat geen makkie. https://solutions-center.nl/waarom-is-verslaving-een-hersenziekte/  ). 

 

Was jij het niet die haar schoonheid zo roemde ? Jawel. 😊 (Ik heb een olifantengeheugen voor geschreven tekst). 

Dus ja, het zit ook bij mannen maar het klopt denk ik wel dat het meer bij vrouwen zit. Die hebben het schoonheidsideaal al van jongs af meegekregen, vaak zelfs alsof dat het enige is wat van belang is. Zelfs in de politiek valt het op..dat er bv meer aandacht wordt besteed aan hoe ze eruit ziet dan het belang van wat ze te zeggen heeft.  Was nog een ding bij Merkel; gaf de bondskanselier een speech, schreven de kranten vnl. over haar uiterlijk, jurk en boezem.  

 

Ik prijs haar natuurlijke schoonheid. Hoe mooi ze is om naast wakker te worden wanneer haar haren ongekamd en wild zijn, die kleine slaapoogjes. Na uren voor de spiegel herken ik ze amper. Dat is wereldse schoonheid waarop ik niet verliefd werd. Het werd me duidelijk toen ik foto's van ons bundelde. Ik mis 2019 dolce, ik mis het tot huilens toe... We waren toen waar we alles gepland bereikt hadden. Maar voor haar was dat niet genoeg ... Je weet hoe ik haar vroeg. Ik zie haar graag zoals ze is. Niet zoals ze zich nu voordoet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Zelfs in de politiek valt het op..dat er bv meer aandacht wordt besteed aan hoe ze eruit ziet dan het belang van wat ze te zeggen heeft.  Was nog een ding bij Merkel; gaf de bondskanselier een speech, schreven de kranten vnl. over haar uiterlijk, jurk en boezem.  

 

Herinner je je nog wat Berlusconi zei over het achterwerk van Merkel?  Als vrouwen niet doen aan de voorwaarden van de rechtsextremistische haantjes dan hebben ze een [onwelvoegelijk taalgebruik].

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid