Spring naar bijdragen

Hoe moeten wij omgaan met lgbq toestanden?


Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei Fundamenteel:

Check dat kanaal voor meer getuigenissen en volg de rode draad.


Een hele mooie en duidelijke getuigenis.  Wat fijn voor die persoon dat hij nu weet wie hij is. En dat zonder “conversietherapie”. Persoonlijk geloof ik niet in conversietherapie, hoewel ik vind dat een volwassen persoon zelf moet mogen uitmaken of hij zo’n therapie wil doen of niet.  Bij de man uit jouw filmpje is het allemaal uit hemzelf gekomen. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

het spreekt voor zich dat iemand ontdoen van lichaamsdelen en hormonaal verstoren een hoger risico tot zelfmoord meebrengt dan het Woord van onze Heer en Redder Jezus Christus te verspreiden. Don't get it twisted.


Ja dat vind ik dan ook de hypocrisie van sommige atheïsten, dat ze blijven weigeren te luisteren en te kijken naar de vele spijtoptanten onder de transgenders. Schrijnend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel  ik begrijp je worsteling met het onderwerp homoseksualiteit wel. Ik heb het voorrecht gehad om voordat ik tot geloof kwam, veel met homoseksuelen te maken te hebben gehad in familie, vr

Het is allemaal gebaseerd op interpretatie van teksten uit de Tenach. Citaat uit Leviticus 18:22 'Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk'. Het Hebreeuwse woord wat

De kinderen zullen er echt niet homo van worden, want dat is namelijk aangeboren. 

Posted Images

1 uur geleden zei Flawless victory:


Een hele mooie en duidelijke getuigenis.  Wat fijn voor die persoon dat hij nu weet wie hij is. En dat zonder “conversietherapie”. Persoonlijk geloof ik niet in conversietherapie, hoewel ik vind dat een volwassen persoon zelf moet mogen uitmaken of hij zo’n therapie wil doen of niet.  Bij de man uit jouw filmpje is het allemaal uit hemzelf gekomen. 


Ja dat vind ik dan ook de hypocrisie van sommige atheïsten, dat ze blijven weigeren te luisteren en te kijken naar de vele spijtoptanten onder de transgenders. Schrijnend.

Hoezo zonder conversietherapie? Is het Woord prediken niet hetgene wat toe conversie resulteerde? Welk beeld hebben we van een conversietherapie? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoezo zonder conversietherapie? Is het Woord prediken niet hetgene wat toe conversie resulteerde? Welk beeld hebben we van een conversietherapie? :)


Met je eens, maar het is denk ik handiger als we het kwa spraakgebruik wel helder houden. @Petra. heeft volkomen gelijk wanneer ze zegt dat conversietherapie vaak mensonterend is.  De persoon in je filmpje, Ronald,  is voornamelijk opgevoed door zijn moeder, zijn vader was “afwezig” omdat deze aan de drank verslaafd was.  Vanaf zijn negende is hij ook nog gedurende twee jaar seksueel misbruikt door een mannelijk familielid die hij vertrouwde. Naar eigen zeggen ging hij daardoor vanaf zijn vijftiende naar mannen verlangen.  Maar hij voelde zich nooit goed erbij, hij voelde zich leeg en  ook als hij naar clubs ging voelde hij zich steeds leger en hij greep soms ook naar de drank maar ook dat hielp niet.  Een huisgenoot nodigde hem uit mee te gaan naar zijn kerk en hij nam die uitnodiging aan. Het woord dat daar gepredikt werd en de liefde die hij ondervond in de kerk raakten hem diep in zijn hart en hij ging elke week mee aan de kerk.  Ondertussen ging hij ook nog steeds gewoon naar clubs. Op een avond ging hij met vrienden naar een club. Onderweg werden ze overvallen door gewapende daders. Hij bidt dan naar God, als U me laat leven geef ik mijn leven aan U.  Hij vertelt dat hij op een volgende zondag bekeerd werd door God.  Hij legt uit dat dit niet betekende dat de verleidingen uit zijn leven verdwenen, maar hij bood weerstand tegen die verleidingen en na verloop van jaren verdwenen ze steeds meer. Toen leerde hij in de kerk een vrouw kennen die ook een homoseksueel verleden had.  Hij werd verliefd, dat is ook nog duidelijk te zien en horen aan hem als hij het over haar heeft of haar aankijkt. Ze zijn getrouwd en hebben samen een zoontje gekregen. 

Bijzonder mooie getuigenis. Maar die heeft NUL KOMMA NUL met de vaak verwerpelijke praktijk van conversietherapie te maken.  God heeft hem met en in alle liefde bekeerd en hersteld.  Ronald zegt letterlijk dat het Woord van God zijn hart heeft geheeld en zijn gedachten heeft getransformeerd. Prachtige getuigenis. Bedankt voor het plaatsen.

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoezo zonder conversietherapie? Is het Woord prediken niet hetgene wat toe conversie resulteerde? Welk beeld hebben we van een conversietherapie? :)

Zonder conversietherapie dus. Zolang het niet verboden is naar de kerk te gaan is  het Woord van God prima in staat het hart van een mens te helen en hem te transformeren zonder mensonterende toestanden. Geen conversie maar transformatie. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Petra.:

Uiteraard. Omdat een ander dat dan moet doen, kan jou het schelen hoeveel leed dat diegene geeft.

Ik zou zeggen...laat jij je middels conversietherapie van je autisme/ ASS afhelpen. 

Gooi er een jaar of 10 bidden en je best doen tegenaan, waarbij je steeds te horen krijgt dat als je beter je best doet dat je dan geconverteerd zou zijn tot een 'normaal' mens, hoe je hoort te zijn. 

En als je dan na xx jaar ervan overtuigd bent hoe mislukt je bent en liever zelfmoord pleegt dan zo doorleeft... mag je me nog een keer vertellen hoe humaan je het vindt. 

Ik denk niet dat je via conversietherapie te genezen bent van autisme. Het is vergelijkbaar met een homofiele geaardheid, die ook niet te veranderen is. Uitzonderingen zijn er altijd, en die worden natuurlijk graag als bewijs gegeven. 

Bij gebedsgenezing wordt er soms ook gemeld (b.v. door Frontrunners Ministries) dat iemand genezen is van autisme. Maar als je dan zo iemand volgt via de sociale media, dan blijkt het niet te kloppen. Het zijn vaak jongeren die ouders hebben die bij een charismatische kerk zitten en men wil zo graag dat het beter gaat met hun kind. Nu is het wel opmerkelijk dat ik 2 jongens ken, die inderdaad nog steeds vol passie bij zo’n kerk zitten na het ondergaan van een gebedsgenezing. Ik ben wel benieuwd hoelang dat goed gaat. 

Indien je het over conversietherapieën hebt dan zijn er voor christenen wel een aantal van belang.
Als eerste een therapie om al je spullen met anderen te gaan delen.
Dan een therapie om de hongerigen en dorstigen te kunnen voeden, de naakten te kunnen kleden, de zieken en gevangen te kunnen bezoeken en de vreemdelingen te kunnen opvangen.

Dan een therapie om je relatie weer goed te krijgen en goed te houden.
Een vervolgtherapie is nodig om met je ouders en kinderen om te kunnen gaan. Eigenlijk zijn dit opstapjes naar de therapie om met alle naasten goed om te kunnen gaan.

De meest schokkende therapie is om een zinvol bestaan te kunnen krijgen, die niet onnodig gevuld wordt met de hele tijd hatelijke of onzinnige of onbelangrijke teksten op een forum te plaatsen. Indien we nu allemaal eerst eens in therapie gaan en ons niet druk meer maken over hoe anderen in therapie moeten, ja dan kunnen we later wellicht weer eens elkaar de hartelijke groeten doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Breuk:

Ik denk niet dat je via conversietherapie te genezen bent van autisme. Het is vergelijkbaar met een homofiele geaardheid, die ook niet te veranderen is.  

Yep. Dat was idd mijn punt. 

 

13 uur geleden zei Breuk:

De meest schokkende therapie is om een zinvol bestaan te kunnen krijgen, die niet onnodig gevuld wordt met de hele tijd hatelijke of onzinnige of onbelangrijke teksten op een forum te plaatsen. Indien we nu allemaal eerst eens in therapie gaan en ons niet druk meer maken over hoe anderen in therapie moeten, ja dan kunnen we later wellicht weer eens elkaar de hartelijke groeten doen. 

Ach ja, de welbekende -verbeter de wereld begin bij een ander- aanpak hè

 

14 uur geleden zei Flawless victory:

Toen leerde hij in de kerk een vrouw kennen die ook een homoseksueel verleden had.  Hij werd verliefd, dat is ook nog duidelijk te zien en horen aan hem als hij het over haar heeft of haar aankijkt. Ze zijn getrouwd en hebben samen een zoontje gekregen. 

Zonder conversietherapie dus. Zolang het niet verboden is naar de kerk te gaan is  het Woord van God prima in staat het hart van een mens te helen en hem te transformeren zonder mensonterende toestanden. Geen conversie maar transformatie. 

Zeker fijn voor ze. Er zijn een hoop mensen die biseksueel zijn, die kunnen net zo happy zijn in een hetero relaties als in een homorelatie. 

Er zijn zoveel smaken. Kennelijk behaagt het God om die verscheidenheid te hebben, denk ik. 

Alexander Noordijk bv. Die is predikant/dominee. Heeft zelfs conversie therapie achter de rug en is inmiddels al een jaar of 15 happy getrouwd met zijn man. Over conversietherapie is ie niet zo te spreken, over homohaat ook niet, over God wel.  Ik denk niet dat God hem wil veranderen of transformeren o.i.d.integendeel...ik denk dat God hem als positief voorbeeld/rolmodel wil benutten. Daarom heeft God hem homoseksueel geblauwdrukt en een roeping tot dominee gegeven. 

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/312823/dominee-hoopt-op-verbod-homogenezing-in-2023-het-is-absurd-dat-dit-nog-gebeurt

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Petra.:

  Ik denk niet dat God hem wil veranderen of transformeren o.i.d.integendeel...

Dat is wat jij persoonlijk gelooft dat jouw God zou willen. En dat mag. Zolang je het anderen maar niet door de strot duwt zoals de woke beweging doet, zelfs met het seksualiseren van andermans jonge kinderen. Walgelijk. Daar heeft @Fundamenteel beslist een punt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat is wat jij persoonlijk gelooft dat jouw God zou willen. En dat mag. Zolang je het anderen maar niet door de strot duwt zoals de woke beweging doet, zelfs met het seksualiseren van andermans jonge kinderen. Walgelijk. Daar heeft @Fundamenteel beslist een punt. 

Worden er niet vaak uitzonderingen benoemd, ten koste van twee mensen die gewoon willen leven met elkaar. En dan als je homoseksualiteit toestaat, ja dan sta je natuurlijk ook pedoseksualiteit of polygamie toe. #fail

En vooral oordelen, oordelen, oordelen. Niet het oordeel overlaten aan hem die ons allen zal oordelen.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Breuk:

Worden er niet vaak uitzonderingen benoemt, ten koste van mensen die gewoon willen leven met elkaar. En dan als je homoseksualiteit toestaat, ja dan sta je ook pedoseksualiteit of polygamie toe. 

En vooral oordelen, oordelen, oordelen. Niet het oordeel overlaten en hem die ons allen zal oordelen.

Ja dat “oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde” uit Mattheüs 7:1-2  wordt nogal eens gebruikt om christenen de mond te snoeren.   Vers 6 dat daarop volgt wordt dan voor het gemak maar over het hoofd gezien

Matheüs 7: 1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4 Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5 Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen. 6 Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.

Met “oordeel niet” bedoelt Jezus dus niet dat we nooit, in geen enkele situatie, over iemand mogen oordelen.  Als we nooit zouden mogen oordelen zouden we immers ook niet kunnen bepalen wie de “honden” of de “zwijnen” zijn die Jezus in vers 6 noemt.  Oordelen, beoordelen en besluiten nemen zijn nodig om de orde in de kerk te handhaven.  In Johannes 7:24 zegt Jezus: “Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt met een rechtvaardig oordeel.”  Ga dus niet op je eerste indruk af maar oordeel zuiver.  Jezus zegt in Mattheüs 12:33: “Aan de vruchten wordt de boom gekend.” Paulus schrijft in 1 Korinthe 5:12 dat het niet aan ons is om over buitenstaanders te oordelen, maar juist wel over leden van Gods gemeente.

1 Korinthiërs 5: 9 Ik schreef u reeds in mijn brief, dat gij niet moest omgaan met hoereerders; 10 niet met de hoereerders uit deze wereld in het algemeen of met de geldgierigen en oplichters of afgodendienaars, want dan zou men wel uit de wereld moeten gaan. 11 Nu evenwel schrijf ik u, dat gij niet moet omgaan met iemand, die, al heet hij een broeder, een hoereerder, geldgierige, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard, of oplichter is; met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten. 12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

We moeten geen oordeel uitspreken over wat er in andermans hart is, want dat weten we niet. Niemand kan andermans hart beoordelen. Alleen God kent iemands motieven en intenties.

Zie verder : https://bayless-conley.nl/mogen-we-nooit-over-anderen-oordelen-zelfs-niet-als-iemand-duidelijk-iets-verkeerds-doet-deel-1/

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Flawless victory:

11 Nu evenwel schrijf ik u, dat gij niet moet omgaan met iemand, die, al heet hij een broeder, een hoereerder, geldgierige, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard, of oplichter is; met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten. 

Huh...

 

57 minuten geleden zei Flawless victory:

Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

Huhhhhhhh ?..!,,

Is dat echt Paulus? Of een Farizeeer ?

Had t zeker over een hele andere Jezus dan die in de Evangeliën uit verf komt, je weet wel...die herder die de verloren schapen opzoekt, en die feestviert en tafelt met ...jawel...

 

https://www.karlbarth.nl/kopmels-meditatie-aanstotelijk/

Ze nemen er aanstoot aan. Want zondaars in je huis ontvangen en met hen maaltijd houden dat gaat toch wel erg ver! Daar zit toch een zekere erkenning, een zekere rechtvaardiging van die zondaars in -en dat nog vóór ze tot geloof zijn gekomen, zonder dat ze al van hun tollenaars- en zondaarsbestaan afscheid of minstens afstánd hebben genomen. Dat gaat toch niet!

Ik zou denken dat die ergernis van de wetsgetrouwen maar niet een bijzaak betreft, maar de kern van de zaak raakt. In zijn toewending tot de zondaren gaat Jezus maar niet wat ver door hen zelfs in huis en aan tafel te ontvangen, maar dat is nu precies kenmerkend voor hem. Het onthutsende van Jezus’ optreden (en tevens het aanstootgevende) is dat hij zondaren die zijn weg kruisen onvoorwaardelijk en zonder reserve aanvaardt. Als waren het -nu al- zijn broeders en zusters. Als waren de verschillen tussen goeden en verkeerden, tussen rechtvaardigen en zondaars, tussen serieuze gelovigen en onverschilligen van geen enkele betekenis. Dat ergert de Farizeeën. Dat wil er bij hen niet in.

Toch raakt dat aan de kern en het wezenlijke van Jezus’ werk n.l. de rechtvaardiging van de zondaar, de oprichting van de gevallen mens, het thuis halen van de verloren gaande mens

 

 

😍Jezus, de vriend van de zondaren: https://charlesspurgeon.nl/jezus-de-vriend-van-zondaren

Een Vriend van tollenaren en zondaren. Matthéüs 11:19

Welk beter bewijs kon Hij geven dan de gemeenschap van engelen te verlaten om te liggen in de bak waar de ossen gevoederd werden? Zo werd Hij de metgezel van de gevallen mensen. De vleeswording van de Redder, het vlees van zondaren aangenomen hebbende, geboren uit een zondaar, een zondaar als vermeend vader én Zijn menselijk wezen zelf, wat nog erger is dan hetzelfde lichaam als zondaren te hebben, dat alleen al was genoeg om te bewijzen dat Hij een Vriend van zondaren is.

Als u de stamboom van Zijn aards voorgeslacht door begint te lezen, zal het u opvallen dat er maar weinig vrouwen in genoemd worden. Drie van de genoemde vrouwen waren hoeren. Zelfs Zijn voorgeslacht was dus bevlekt met zonde, en als Hij de echte zoon van Jozef was geweest, had er zondaarsbloed door Zijn aderen gestroomd. Omdat Hij verwekt was door de Heilige Geest, Die de maagd had overschaduwd, was er in Hem geen zonde. Toch liep Zijn vermaarde afkomst via de aderen van zondaren. Thamar, Rahab en Bathséba zijn drie namen die herinneren aan schaamteloze daden. Maar ze staan toch opgetekend als de voorouders van de Zoon van Maria, de Vriend van zondaren.

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Matheüs 7:5 gaat er over dat 'we' niet scherp zien.  Ieder oordeel gaat over iets wat nog komen moet of al is geweest.  Het oordelen en de maat nemen haalt de tegenwoordigheid uit de geest weg.   Het oordelen schept een afstand tot het wezen wat je geestelijk bent en resulteert in het wezen wat je denkt te zijn.   De oordelende mens ziet niet zuiver.  Het gaat bij Jezus om het zien zelf, niet om wát je ziet.

Oordeelt zoveel als je wilt, je zult nooit jezelf leren kennen.  Oordelende mensen zijn niet werkelijk zichzelf.  Paulus borduurt daar op voort in 1 Kor 13:12 :

Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Petra.:

 

Is dat echt Paulus? Of een Farizeeer ?

Had t zeker over een hele andere Jezus dan die in de Evangeliën uit verf komt, je weet wel...die herder die de verloren schapen opzoekt, en die feestviert en tafelt met ...jawel...

Jezus ging om met hoeren en tollenaars. Waarmee er in het Evangelie uitdrukking aan gegeven wordt dat Jezus er voor iedereen  is.  Er staat nergens geschreven dat als de hoeren en tollenaars Jezus hebben aangenomen, zij door kunnen gaan met zondig gedrag.

1 Korinthiërs 5:8 spreekt er over om feest te houden met ongezuurde broden der oprechtheid en der waarheid. (mooie poëtische taal)   En om niet langer om te gaan met duistere lieden.   Zo leef ik zelf ook.  Waarom zou ik 'slechte' vrienden gaan zoeken bij bv de Hells Angels?    Ik oordeel hen niet, want zou ik hen oordelen dan ga ik mijzelf vergelijken met hen.  En komen zij tot inkeer dan deel ik met hen ook het ongezuurde brood der oprechtheid en der waarheid.

De volgelingen van Jezus leven in de cirkel van oprechtheid en waarheid, iedereen is welkom!  Maar die buiten zijn oordeelt God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Flawless victory:

Ja dat “oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde” uit Mattheüs 7:1-2  wordt nogal eens gebruikt om christenen de mond te snoeren.   Vers 6 dat daarop volgt wordt dan voor het gemak maar over het hoofd gezien

Matheüs 7: 1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4 Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5 Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen. 6 Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.

Met “oordeel niet” bedoelt Jezus dus niet dat we nooit, in geen enkele situatie, over iemand mogen oordelen.  Als we nooit zouden mogen oordelen zouden we immers ook niet kunnen bepalen wie de “honden” of de “zwijnen” zijn die Jezus in vers 6 noemt.  Oordelen, beoordelen en besluiten nemen zijn nodig om de orde in de kerk te handhaven.  In Johannes 7:24 zegt Jezus: “Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt met een rechtvaardig oordeel.”  Ga dus niet op je eerste indruk af maar oordeel zuiver.  Jezus zegt in Mattheüs 12:33: “Aan de vruchten wordt de boom gekend.” Paulus schrijft in 1 Korinthe 5:12 dat het niet aan ons is om over buitenstaanders te oordelen, maar juist wel over leden van Gods gemeente.

1 Korinthiërs 5: 9 Ik schreef u reeds in mijn brief, dat gij niet moest omgaan met hoereerders; 10 niet met de hoereerders uit deze wereld in het algemeen of met de geldgierigen en oplichters of afgodendienaars, want dan zou men wel uit de wereld moeten gaan. 11 Nu evenwel schrijf ik u, dat gij niet moet omgaan met iemand, die, al heet hij een broeder, een hoereerder, geldgierige, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard, of oplichter is; met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten. 12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

We moeten geen oordeel uitspreken over wat er in andermans hart is, want dat weten we niet. Niemand kan andermans hart beoordelen. Alleen God kent iemands motieven en intenties.

Zie verder : https://bayless-conley.nl/mogen-we-nooit-over-anderen-oordelen-zelfs-niet-als-iemand-duidelijk-iets-verkeerds-doet-deel-1/

Wat ik schreef, is dat niet alles maar getolereerd wordt (prostitutie, pedofilie). Er zijn echter ook christenen met verschillende inzichten o.a. m.b.t. homoseksualiteit. Waarom ga je dan daar elkaar op veroordelen, zeker als men zelf met de eigen levenswijze een balk in het oog heeft.
Er wordt over mensen (vaak in het algemeen) gesproken zonder dat men iemand persoonlijk kent. Ik vraag me ook af of hetzelfde oordeel wordt gegeven als het een eigen kind raakt.

Ik zal de teksten die je geeft nog eens bestuderen, ik zie echter niet dat Paulus ergens schrijft over de concrete situatie die nu speelt. Paulus is nooit de vraag gesteld, wat hij denkt (met de huidige inzichten) over twee mensen die in liefde en trouw willen samenleven. En omdat we dat niet weten, kunnen we alleen een eigen standpunt bepalen en niet oordelen als andere christenen een ander standpunt hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Breuk:

Worden er niet vaak uitzonderingen benoemd, ten koste van twee mensen die gewoon willen leven met elkaar. En dan als je homoseksualiteit toestaat, ja dan sta je natuurlijk ook pedoseksualiteit of polygamie toe. #fail

En vooral oordelen, oordelen, oordelen. Niet het oordeel overlaten aan hem die ons allen zal oordelen.

Wie oordeelt in Zijn plaats?

Zij die zeggen dat de Bijbel het als zonde kadert, of zij die zeggen van niet?

Op 11-8-2023 om 19:25 zei Flawless victory:


Met je eens, maar het is denk ik handiger als we het kwa spraakgebruik wel helder houden. @Petra. heeft volkomen gelijk wanneer ze zegt dat conversietherapie vaak mensonterend is.  De persoon in je filmpje, Ronald,  is voornamelijk opgevoed door zijn moeder, zijn vader was “afwezig” omdat deze aan de drank verslaafd was.  Vanaf zijn negende is hij ook nog gedurende twee jaar seksueel misbruikt door een mannelijk familielid die hij vertrouwde. Naar eigen zeggen ging hij daardoor vanaf zijn vijftiende naar mannen verlangen.  Maar hij voelde zich nooit goed erbij, hij voelde zich leeg en  ook als hij naar clubs ging voelde hij zich steeds leger en hij greep soms ook naar de drank maar ook dat hielp niet.  Een huisgenoot nodigde hem uit mee te gaan naar zijn kerk en hij nam die uitnodiging aan. Het woord dat daar gepredikt werd en de liefde die hij ondervond in de kerk raakten hem diep in zijn hart en hij ging elke week mee aan de kerk.  Ondertussen ging hij ook nog steeds gewoon naar clubs. Op een avond ging hij met vrienden naar een club. Onderweg werden ze overvallen door gewapende daders. Hij bidt dan naar God, als U me laat leven geef ik mijn leven aan U.  Hij vertelt dat hij op een volgende zondag bekeerd werd door God.  Hij legt uit dat dit niet betekende dat de verleidingen uit zijn leven verdwenen, maar hij bood weerstand tegen die verleidingen en na verloop van jaren verdwenen ze steeds meer. Toen leerde hij in de kerk een vrouw kennen die ook een homoseksueel verleden had.  Hij werd verliefd, dat is ook nog duidelijk te zien en horen aan hem als hij het over haar heeft of haar aankijkt. Ze zijn getrouwd en hebben samen een zoontje gekregen. 

Bijzonder mooie getuigenis. Maar die heeft NUL KOMMA NUL met de vaak verwerpelijke praktijk van conversietherapie te maken.  God heeft hem met en in alle liefde bekeerd en hersteld.  Ronald zegt letterlijk dat het Woord van God zijn hart heeft geheeld en zijn gedachten heeft getransformeerd. Prachtige getuigenis. Bedankt voor het plaatsen.

Zonder conversietherapie dus. Zolang het niet verboden is naar de kerk te gaan is  het Woord van God prima in staat het hart van een mens te helen en hem te transformeren zonder mensonterende toestanden. Geen conversie maar transformatie. 

Dan ben ik het met u eens. Ik had een ander idee daarvan.

22 uur geleden zei Petra.:

Er zijn zoveel smaken. Kennelijk behaagt het God om die verscheidenheid te hebben, denk ik.

Niet die uit de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hopper:

1 Korinthiërs 5:8 spreekt er over om feest te houden met ongezuurde broden der oprechtheid en der waarheid. (mooie poëtische taal)   En om niet langer om te gaan met duistere lieden.   Zo leef ik zelf ook.  Waarom zou ik 'slechte' vrienden gaan zoeken bij bv de Hells Angels?    Ik oordeel hen niet, want zou ik hen oordelen dan ga ik mijzelf vergelijken met hen.  En komen zij tot inkeer dan deel ik met hen ook het ongezuurde brood der oprechtheid en der waarheid.

Lol

Dat is dus oordelen. Waar staat in de Bijbel dat wij minder slecht zijn dan hells angels? Zou Jezus ze voorbij lopen om de perfecte christen rook ik zijn aars te blazen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Sterker nog...homo's komen in zijn fout rijtje niet eens voor. 

Romeinen 1 en Korinthe 6. Lees het. Wie Paulus leerde kennen in zijn eigen geschriften, zou zoiets nooit in twijfel trekken. De context en interpretatie zijn helder.

Romeinen 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. 28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;

1 Korinthe 6:10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Wel... doe niet als Jezus maar doe als *Paulus...

Het zou best kunnen dat de LHBT+ groep er uiteindelijk enorm van opknapt.

 

 

 * ..met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten.

Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

 

Waar is Paulus in strijd met Christus na zijn wedergeboorte?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Petra.:

Nergens. Ik heb het licht gezien..Bepleit de doostraf en Doe weg uit je midden. Je doet ze er vooral een groot plezier mee, maar daar komen ze later pas achter. 

 

 

Regardless van wie het licht zag... De Bijbel is een autoriteit die ons begeleidt in onze inzichten. Ik geloof de Bijbel boven mezelf.

De Bijbel onderwijst over een oordeel en hoe we dat oordeel kunnen vermijden. Met de doodstraf bedoelen wij christenen de tweede dood. Wij ontvangen alle mensen in de kerk met liefde, maar het zou geen liefde zijn als we ons geloof op de zondaars gaan aanpassen en de zondaars niet op het geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

..., maar het zou geen liefde zijn als we ons geloof op de zondaars gaan aanpassen en de zondaars niet op het geloof.

Nee joh, natuurlijk niet. Niet mee aan tafel en Weg doen uit de kerk. Ik denk..alle zondaars. Hup...weg ermee. 

Gescheiden mensen, overspeligen, bastaards, lhbt+, dronkaards, etc etc. Hup Weg ermee. 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Petra.:

Nee joh, natuurlijk niet. Niet mee aan tafel en Weg doen uit de kerk. Ik denk..alle zondaars. Hup...weg ermee. 

 

 

Lees wat ik schrijf en wat die laatste dienst daarover zegt. Die dienst die je wellicht nog niet zag.

Zet even wat wij denken opzij en zoek Zijn Wil in Zijn Woord. Wij kennen de Bijbel vandaag veel minder goed dan onze kerkvaders. De tijdsgeest vangt ons snel en wij nemen te vaak het kwade voor het goede.

Iedereen is welkom in de kerk, we zijn allemaal zondaars. Maar we komen niet terug tot Den Mens door onze zondes hoogmoedig (pride) te vieren. Zoek uw gelijk niet in de wereld maar zoek uw ongelijk in de Bijbel.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid