Spring naar bijdragen

Hoe moeten wij omgaan met lgbq toestanden?


Aanbevolen berichten

Zijn degene die een eigen creatuur naast de Bijbel verzinnen, niet degene die oordelen in God Zijn plaats? Want als God zegt dat homoseksualiteit een zonde is,  noemen degene die anders beweren Hem een leugenaar.

7 uur geleden zei neohumanist:

Het christelijke verhaal hééft het niet alleen moeilijk, het ís ook moeilijk of te ingewikkeld. Dat heeft te maken met haar syncretische oorsprong, ze is een combi van uiteeenlopende, deels te irrationele, tradities. De historische Jezus ligt daar diep onder begraven en is inderdaad lastig naar boven te halen. Niet in de laatste plaats komt dat omdat het christelijke verhaal de boel heeft verstoord of verdraaid naar haar eigen verhaal, de teksten zijn een verwarrende spagghetti van heel verschillende herkomsten.

Een flink deel van de geloofsverlaters is van mening dat Jezus zelf wél ok was, zonder echt aan te kunnen geven hóe dan precies (de reden waarom dat zo lastig is, noemde ik hierboven al). Een kleine minderheid is van mening dat Jezus een algemeen spiritueel hoogontwikkeld mens was, zonder dit echter te kunnen koppelen aan concrete teksten, afgezien van wat kleine stukjes deelteksten hier en daar.

Christenen zijn niet van mening dat Jezus geen spiritueel verhaal verkondigde, ze hebben Jezus echter in hun teksten tot spreekpop omgevormd van hun eigen, van hun syncretische versie van spiritualiteit. Dat heeft een erg kromme Jezus opgeleverd met allerlei dubbelzinnigheden.

Uit het originele onderwijs wordt duidelijk dat de historische Jezus met God werd geidentificeerd vanwege zijn occulte ("bovennatuurlijke") demonstraties en vanwege zijn zeer diepe krachtige onderwijs. Jezus is voor hen als het ware Abba zelve ("Papa", de Meest Geliefde).

De Christenen zijn Jezus echter "Zoon van God" gaan noemen en noemen notabene hun Paus nu Papa. Symbolischer kun je het niet krijgen, hun Kerk en de kerkelijke autoriteit is het belangrijkste geworden, belangrijker dan de historische Jezus en wat die onderwees.

Wilt u mij een boek aanraden dat bekend maakt wat uw historische Jezus onderwees?

7 uur geleden zei Petra.:

Ik vond het niet lastig, wel lang en wel zeer toepasselijk bij het vraagstuk van dit topic. 

Heeft u die youtube nu gezien? Ik nam de tijd de uwe te kijken but was found wanting...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel  ik begrijp je worsteling met het onderwerp homoseksualiteit wel. Ik heb het voorrecht gehad om voordat ik tot geloof kwam, veel met homoseksuelen te maken te hebben gehad in familie, vr

Het is allemaal gebaseerd op interpretatie van teksten uit de Tenach. Citaat uit Leviticus 18:22 'Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk'. Het Hebreeuwse woord wat

De kinderen zullen er echt niet homo van worden, want dat is namelijk aangeboren. 

Posted Images

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zijn degene die een eigen creatuur naast de Bijbel verzinnen, niet degene die oordelen in God Zijn plaats?

Nee, het zijn juist de christenen die er alles bij hebben verzonnen en daar een kaft omheen hebben gedaan. Dat verwarren met "God" is blasfemie van de ergste soort. God laat zich niet voor dogmatische karretjes spannen, ook geen fundamentalistische fascistoïde karretjes, zoals die van jou.

bewerkt door neohumanist
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei neohumanist:

Nee, het zijn juist de christenen die er alles bij hebben verzonnen en daar een kaft omheen hebben gedaan. Dat verwarren met "God" is blasfemie van de ergste soort. God laat zich niet voor dogmatische karretjes spannen, ook geen fundamentalistische karretjes, zoals die van jou.

Ik volg de God uit de Bijbel. Dogma is daarin nogal essentieel. Dogma is geen vies woord zoals u poogt te poneren.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei neohumanist:

Nee, het zijn juist de christenen die er alles bij hebben verzonnen en daar een kaft omheen hebben gedaan. Dat verwarren met "God" is blasfemie van de ergste soort. God laat zich niet voor dogmatische karretjes spannen, ook geen fundamentalistische fascistoïde karretjes, zoals die van jou.

Heeft u nu een boek waar instaat wat uw historische Jezus onderwees? Ik vraag dit nu een tweede maal. 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Heeft u die youtube nu gezien? Ik nam de tijd de uwe te kijken but was found wanting...

Ja, dat heb je. Dus ja je hebt een punt. Maar de laatste keer dat ik een yt van jou probeerde kreeg ik een dood schreeuw meneer.  Van dat soort filmjes krijg ik een hekel aan het christendom, en dat wil ik niet.

Dus mijd ik liever jouw filmpjes en zoek dan naar kerken en sites waar ik wel die Liefde en medemenselijkheid in terug zie. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik volg de God uit de Bijbel. Dogma is daarin nogal essentieel. Dogma is geen vies woord zoals u poogt te poneren.

Bij de Bijbelse God is niet dogma essentieel , maar is liefde essentieel.  Waarom noemde Jezus Hem 'Vader' denk je?   Dogma's zijn onbetwistbare leerstellingen, daar ageerde Jezus juist tegen (de Farizeeën).

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Bij de Bijbelse God is niet dogma essentieel , maar is liefde essentieel.  Waarom noemde Jezus Hem 'Vader' denk je?   Dogma's zijn onbetwistbare leerstellingen, daar ageerde Jezus juist tegen (de Farizeeën).

Als God absoluut is is dogma onvermijdelijk, he?

12 minuten geleden zei Petra.:

Ja, dat heb je. Dus ja je hebt een punt. Maar de laatste keer dat ik een yt van jou probeerde kreeg ik een dood schreeuw meneer.  Van dat soort filmjes krijg ik een hekel aan het christendom, en dat wil ik niet.

Dus mijd ik liever jouw filmpjes en zoek dan naar kerken en sites waar ik wel die Liefde en medemenselijkheid in terug zie. 

 

Nogmaals, deze legt het heel rustig, vreedzaam en liefdevol uit. Ieder christen die de Bijbel als kompas aanwijst, kan zich daarin terugvinden. Let wel, de hele Bijbel met de vervulling na Zijn komst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-8-2023 om 01:51 zei Fundamenteel:

Arrested and banned for speaking the Gospel (truth) 👇

 


Wat mij telkens opvalt aan die bijeenkomsten met die drags is dat het merendeels alleen moeders zijn die er met hun kinderen zijn. Van loverboyslachtoffers is het bekend dat het veelal kinderen zijn uit gebroken gezinnen. Ik vraag mij af of het ook vooral gebroken gezinnen zijn die naar die dragshows gaan met hun kinderen.  Je ziet bijna nooit vader + moeder + kinderen bij die dragshows voor kinderen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Flawless victory:


Wat mij telkens opvalt aan die bijeenkomsten met die drags is dat het merendeels alleen moeders zijn die er met hun kinderen zijn. Van loverboyslachtoffers is het bekend dat het veelal kinderen zijn uit gebroken gezinnen. Ik vraag mij af of het ook vooral gebroken gezinnen zijn die naar die dragshows gaan met hun kinderen.  Je ziet bijna nooit vader + moeder + kinderen bij die dragshows voor kinderen.

Zo is het ook regelmatig dat jongetjes homofiel worden door teveel bemoederd te worden. Terwijl verbieden ze conversietherapie om die jongens meer masculiniteit mee te geven. Volgens mij is dit allemaal by design en zijn we meer gebrainwasht dan we denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zo is het ook regelmatig dat jongetjes homofiel worden door teveel bemoederd te worden. Terwijl verbieden ze conversietherapie om die jongens meer masculiniteit mee te geven. Volgens mij is dit allemaal by design en zijn we meer gebrainwasht dan we denken.

Dit is je reinste kolder.
Het is duidelijk dat je bij een clan mensen hoort die zich uit angst allerlei onzin in het hoofd halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Flawless victory:


Wat mij telkens opvalt aan die bijeenkomsten met die drags is dat het merendeels alleen moeders zijn die er met hun kinderen zijn. Van loverboyslachtoffers is het bekend dat het veelal kinderen zijn uit gebroken gezinnen. Ik vraag mij af of het ook vooral gebroken gezinnen zijn die naar die dragshows gaan met hun kinderen.  Je ziet bijna nooit vader + moeder + kinderen bij die dragshows voor kinderen.

Jij komt daar ook dan? Anders weet je dit soort dingen niet ? 

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Check dat kanaal voor meer getuigenissen en volg de rode draad.

Dat zeg ik: je laat je bang maken door allerlei onzin. Deze jongen is op jonge leeftijd misbruikt en was, met goede begeleiding, helaas hier niet geboden, niet zo af gegleden. Als je pas op 19 jarige leeftijd in ene kerk (of waar dan ook )krijgt te horen dat er iemand van je houdt, dan is de fout in je opvoeding dat er nooit eerder iemand dat heeft gezegd. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jij komt daar ook dan? Anders weet je dit soort dingen niet ? 

Dat zeg ik: je laat je bang maken door allerlei onzin.

Het is u dus teveel om even naar getuigenissen te luisteren en mij te beschuldigen van angst. Wie is er in hemelsnaam bang van dit? We nemen dit wel serieus omdat de duivel naar prooien zoekt en wij als christenen niet mogen meelopen met deze wereldgeest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is u dus teveel om even naar getuigenissen te luisteren en mij te beschuldigen van angst. Wie is er in hemelsnaam bang van dit? We nemen dit wel serieus omdat de duivel naar prooien zoekt en wij als christenen niet mogen meelopen met deze wereldgeest.

Ik heb er wel naar geluisterd, zie bovenstaand commentaar. Uit deze reactie van je blijkt maar weer eens je vooringenomenheid. Jammer steeds.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Ik heb er wel naar geluisterd, zie bovenstaand commentaar. Uit deze reactie van je blijkt maar weer eens je vooringenomenheid. Jammer steeds.

Uw bijvoegsel stond er nog niet bij, dus niets vooringenomenheid. Ge moet uw pluimen niet op een ander prikken beste dbi.

De conversietherapie gebeurt met de mantel der liefde in het christendom. Het lgbqt agenda heeft het slecht voor met de volgende generatie. Ze infecteren hun geesten met stoornissen zoals genderdysforie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Fundamenteel:

Zo is het ook regelmatig dat jongetjes homofiel worden door teveel bemoederd te worden. Terwijl verbieden ze conversietherapie om die jongens meer masculiniteit mee te geven. Volgens mij is dit allemaal by design en zijn we meer gebrainwasht dan we denken.

De brainwash is nou juist dat dit schadelijke achterhaalde gedachtegoed nog steeds verspreid blijft worden. 

Het stamt uit het vroegere idee dat mensen maakbaar zijn. Dat je iemands vrouwelijkheid of mannelijkheid kunt maken/veranderen/beinvloeden. Dat je kunt bepalen hoe vrouwelijk of mannelijk een kind zich ontwikkelt en of het op mannen of vrouwen gaat vallen.  De idee dat je als ouder of arts daar invloed op kunt hebben. Het is een soort voor God denken te kunnen spelen. 

Guess what... de medische wereld kwam tot de ontdekking dat ze helemaal niet voor God kunnen spelen. Dat de blauwdruk vaststaat. DAAROM is de medische wereld afgestapt van conversietherapie omdat ze ontdekten dat a)Mensen niet maakbaar zijn en b) het daardoor schade en leed bracht aan mensen, omdat ze niet te veranderen zijn, terwijl daar wel door hoop en verwachting,( nog harder hun best moeten doen, beter moeten bidden) etc... hele levens verwoest werden.

Een probleen is namelijk ook...dat die blauwdruk niet altijd duidelijk is bij de geboorte. Dat dacht men toen op te lossen door dan maar een geslacht toe te wijzen, meteen de benodigde operaties uit te voeren, en het kind naar dat geslacht op te voeden. Daar ...komen die ongelukkige transfilmpjes vandaan..die jij zo graag ten tonele brengt. En DAAROM is ook het huidige medische standpunt dat je bij onduidelijkheid bij de geboorte helemaal geen v/m meer moet bepalen maar het beter op onbepaald/x kan houden, en afwachten hoe het kind zich ontwikkelt. 

 

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Petra.:

De brainwash is nou juist dat dit schadelijke achterhaalde gedachtegoed nog steeds verspreid blijft worden. 

Het stamt uit het vroegere idee dat mensen maakbaar zijn. Dat je iemands vrouwelijkheid of mannelijkheid kunt maken/veranderen/beinvloeden. Dat je kunt bepalen hoe vrouwelijk of mannelijk een kind zich ontwikkelt en of het op mannen of vrouwen gaat vallen.  De idee dat je als ouder of arts daar invloed op kunt hebben. Het is een soort voor God denken te kunnen spelen. 

Guess what... de medische wereld kwam tot de ontdekking dat ze helemaal niet voor God kunnen spelen. Dat de blauwdruk vaststaat. DAAROM is de medische wereld afgestapt van conversietherapie omdat ze ontdekten dat a)Mensen niet maakbaar zijn en b) het daardoor schade en leed bracht aan mensen, omdat ze niet te veranderen zijn, terwijl daar wel door hoop en verwachting,( nog harder hun best moeten doen, beter moeten bidden) etc... hele levens verwoest werden.

Een probleen is namelijk ook...dat die blauwdruk niet altijd duidelijk is bij de geboorte. Dat dacht men toen op te lossen door dan maar een geslacht toe te wijzen, meteen de benodigde operaties uit te vieren, en het kind naar dat geslacht op te voeden. Daar ...komen die ongelukkige transfilmpjes vandaan..die jij zo graag ten tonele brengt. En DAAROM is ook het huidige medische standpunt dat je bij onduidelijkheid bij de geboorte helemaal geen v/m meer moet bepalen maar het beter op onbepaald/x kan houden, en afwachten hoe het kind zich ontwikkelt.

Wanneer ik het over brainwashen had, had ik het meer over de politiek correcte samenleving in geheel.

Hoe dan ook, overheden hebben ons gedwongen nader naar dit onderwerp te kijken. Als je zegt dat de medische wereld niet voor God kan spelen, waarom maken ze kinderen dan wijs dat je je puberteit kan kiezen? Heeft u die getuigenis van dat meisje gehoord die haar lijdensweg weerlegt? En hoe ze oproept ermee te stoppen omdat dit het grootste medische schandaal in de Amerikaanse geschiedenis is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

. Als je zegt dat de medische wereld niet voor God kan spelen, waarom maken ze kinderen dan wijs dat je je puberteit kan kiezen ?

Waar het om gaat is dat men vroeger dacht...dat EEN ANDER het kon kiezen. (Ouder, arts, pastoor, dominee, etc)

EN DAT MEN NU snapt... dat de enige die het zou moeten bepalen...degene is die het ZELF betreft. OMDAT er niets te kiezen of te veranderen of te beinvloeden valt, maar slechts...erachter komen hoe je in mekaar zit. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Waar het om gaat is dat men vroeger dacht...dat EEN ANDER het kon kiezen. (Ouder, arts, pastoor, dominee, etc)

EN DAT MEN NU snapt... dat de enige die het zou moeten bepalen...degene is die het ZELF betreft. OMDAT er niets te kiezen of te veranderen of te beinvloeden valt, maar slechts...erachter komen hoe je in mekaar zit. 

Je hebt dat niet te kiezen, maar er zijn invloeden (buiten onszelf dus geen keuze) die mede parten kunnen spelen.

Ik vind conversietherapie met Bijbelstudie veel humaner dan kinderen hun borsten of penis amputeren en puberteitblokkers te geven. Dat veroorzaakt pas fysische en psychische schade.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vind conversietherapie met Bijbelstudie veel humaner dan...

Uiteraard. Omdat een ander dat dan moet doen, kan jou het schelen hoeveel leed dat diegene geeft.

Ik zou zeggen...laat jij je middels conversietherapie van je autisme/ ASS afhelpen. 

Gooi er een jaar of 10 bidden en je best doen tegenaan, waarbij je steeds te horen krijgt dat als je beter je best doet dat je dan geconverteerd zou zijn tot een 'normaal' mens, hoe je hoort te zijn. 

En als je dan na xx jaar ervan overtuigd bent hoe mislukt je bent en liever zelfmoord pleegt dan zo doorleeft... mag je me nog een keer vertellen hoe humaan je het vindt. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

Uiteraard. Omdat een ander dat dan moet doen, kan jou het schelen hoeveel leed dat diegene geeft.

Ik zou zeggen...laat jij je middels conversietherapie van je autisme/ ASS afhelpen. 

Gooi er een jaar of 10 bidden en je best doen tegenaan, waarbij je steeds te horen krijgt dat als je beter je best doet dat je dan geconverteerd zou zijn tot een 'normaal' mens, hoe je hoort te zijn. 

En als je dan na xx jaar ervan overtuigd bent hoe mislukt je bent en luever zelfmoord pleegt dan doorleeft... mag je me nog een vertellen hoe humaan je het vindt. 

Wat zegt u nu? Kunt u aub stoppen met in mijn naam te denken of te spreken? Er is zoveel nuance geschept en je blijft in uw patroon hangen. Dit nadat ik toch de moeite nam bekend te worden met wat jij deelde, zonder in uw naam te spreken.

Ik heb getuigenissen gedeeld van ex transgenders en ex homofielen. Degene die mentale en fysieke schade opdeden staan te blinken.

Het mes snijdt aan twee kanten. Maar het spreekt voor zich dat iemand ontdoen van lichaamsdelen en hormonaal verstoren een hoger risico tot zelfmoord meebrengt dan het Woord van onze Heer en Redder Jezus Christus te verspreiden. Don't get it twisted.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat zegt u nu

Probeer het.!

Probeer nou eens om je in te leven in wat ik je schreef. Als het je eigen persoontje zou betreffen die moet veranderen. 

Dat schreef ik niet om te pesten of je aan te vallen o.i.d maar om je op die manier te helpen meer inzicht/gevoel/empathie te krijgen met hoe humaan conversietherapie is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Petra.:

Probeer het.!

Probeer nou eens om je in te leven in wat ik je schreef. Als het je eigen persoontje zou betreffen die moet veranderen. 

Dat schreef ik niet om te pesten of je aan te vallen o.i.d maar om je op die manier te helpen meer inzicht/gevoel/empathie te krijgen met hoe humaan conversietherapie is. 

Ik lees ALLES in deze onderwerpen.

Je gaat gewoon aan alle nuance voorbij en blijft hangen in uw anekdotes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid