Spring naar bijdragen

Hoe moeten wij omgaan met lgbq toestanden?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel  ik begrijp je worsteling met het onderwerp homoseksualiteit wel. Ik heb het voorrecht gehad om voordat ik tot geloof kwam, veel met homoseksuelen te maken te hebben gehad in familie, vr

Het is allemaal gebaseerd op interpretatie van teksten uit de Tenach. Citaat uit Leviticus 18:22 'Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk'. Het Hebreeuwse woord wat

De kinderen zullen er echt niet homo van worden, want dat is namelijk aangeboren. 

Posted Images

17 minuten geleden zei Hopper:

Vergeef het hem, het giftige gedachtengoed van Baudet zie ik weerspiegelt in de reactie van Fundamenteel.  

Van wie Baudet een werktuig is laat zich raden.

Ik heb Baudet eens een keer ontmoet. Hij was helemaal niet aardig, wilde mij geen hand geven. Dus ik vind hem een hele nare vent. En dat Christenen zich dan zo inlaten met hem... Denk je nou echt dat Baudet wat om het Christendom geeft? Alsjeblieft zeg...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bepaald denigrerend om van "lbqhit+ toestanden" te spreken, typisch zo'n gezichtspunt van een verstokte heterofiel die zich er niet van bewust is dat wij ons allen op een spectrum tussen vrouwelijkheid en mannelijkheid in bevinden.

Je kunt niet als man jezelf ontledigen in God en ook niet als vrouw. Je zal dat spectrum eerst moeten zien te overstijgen voordat je waarlijk mens bent. Een heterofiel die zeurt over de glijdende schaal van het spectrum heeft niet begrepen wat belangrijk en wat bijzaak is in het spiritiuele leven. En die dan maar terugvalt op archaische uitspraken van anderen waar men sowieso te weinig van begrijpt, maar wel opzichtig erop willen leunen en ermee schermen.

Laten we dus liever spreken over heterofiele toestanden, want het zijn vooral de mensen die denken of de illusie koesteren dat ze volledig heterofiel zijn, die de problemen veroorzaken waar anderen zoveel leed mee wordt berokkend. 

bewerkt door neohumanist
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei VliegerVader:

Ik heb Baudet eens een keer ontmoet. Hij was helemaal niet aardig, wilde mij geen hand geven. Dus ik vind hem een hele nare vent. En dat Christenen zich dan zo inlaten met hem... Denk je nou echt dat Baudet wat om het Christendom geeft? Alsjeblieft zeg...

Ik geloof niet in Satan, maar wel dat Satan zich personifieert.  Baudet is zo'n personificatie.   Soms lijken (christelijk notabene!) forumleden Baudet na te blaten.

God is liefde en die liefde zie ik niet in dat extreemrechtse geblaat terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Ik geloof niet in Satan, maar wel dat Satan zich personifieert.  Baudet is zo'n personificatie.   Soms lijken (christelijk notabene!) forumleden Baudet na te blaten.

God is liefde en die liefde zie ik niet in dat extreemrechtse geblaat terug.

Het past helemaal niet bij jouw geblaat dat je er een politieke mening op na houdt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Verdedig je nu Baudet?  Of is het een poging om op de man te spelen?  Ik versta je reactie niet.

Ik wantrouw alle politici. 

Jij praat voortdurend in termen van lediging, liefde, niets verlangen en meer van zulke zaken die ik beschouw als filosofisch drijfzand. Bij jouw onwereldse houding past geen politieke mening. Daarom vind ik jouw posts ongeloofwaardig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Ik geloof niet in Satan, maar wel dat Satan zich personifieert.  Baudet is zo'n personificatie.   Soms lijken (christelijk notabene!) forumleden Baudet na te blaten.

God is liefde en die liefde zie ik niet in dat extreemrechtse geblaat terug.

Als de duivel niet bestaat kan die zich dus ook niet personifiëren. Maar hij bestaat volgens de Bijbel, die jij dus overduidelijk niet serieus neemt, wel degelijk en doet zich voor als een engel des lichts. Jouw geblaat over mensen zoals Baudet en anderen is in flagrante tegenstelling tot jouw praatjes over onthechting en liefde en dat zo meer. Het probleem is dat als de duivel je heeft wijsgemaakt dat hij niet bestaat je je ook niet tegen hem wapent en een gemakkelijk werktuig wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Willempie:

Maar hij bestaat volgens de Bijbel, die jij dus overduidelijk niet serieus neemt, wel degelijk en doet zich voor als een engel des lichts. Jouw geblaat over mensen zoals Baudet en anderen is in flagrante tegenstelling tot jouw praatjes over onthechting en liefde en dat zo meer. Het probleem is dat als de duivel je heeft wijsgemaakt dat hij niet bestaat je je ook niet tegen hem wapent en een gemakkelijk werktuig wordt. 

Dat is nogal wat, dat jij een mede-christen oordeelt als nam hij de Schrift niet serieus. Heb je dat in die Schrift gelezen, dat je je mede-gelovige op die manier de maat moet nemen? En waarom lijk je het voor neo-fascist Baudet op te nemen die het in ons Parlement schaamteloos voor een oorlogsmisdadiger en criminele dictator opneemt? De man heeft sowieso een kwade demonische inborst, als je dat al niet vindt, wat is dan jouw associatie met Jezus werkelijk waard?

bewerkt door neohumanist
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei neohumanist:

Dat is nogal wat, dat jij een mede-christen oordeelt als nam hij de Schrift niet serieus. Heb je dat in die Schrift gelezen, dat je je mede-gelovige op die manier de maat moet nemen? En waarom lijk je het voor neo-fascist Baudet op te nemen die het in ons Parlement schaamteloos voor een oorlogsmisdadiger en criminele dictator opneemt? De man heeft sowieso een kwade demonische inborst, als je dat al niet vindt, wat is dan jouw associatie met Jezus werkelijk waard?

Het is nogal wat dat jij iemand die de Bijbel niet eens serieus neemt (de satan bestaat niet) een mede-christen of mede-gelovige noemt. Het is ook nogal wat dat je Baudet een neo-fascist noemt. Het is ook nogal wat om het te hebben over demonische invloeden als je niet in demonen gelooft. Het is ook nogal wat dat jij van een christen verwacht om bepaalde mensen te haten en mee te lopen met de massa.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Willempie:

Als de duivel niet bestaat kan die zich dus ook niet personifiëren. Maar hij bestaat volgens de Bijbel, die jij dus overduidelijk niet serieus neemt, wel degelijk en doet zich voor als een engel des lichts. Jouw geblaat over mensen zoals Baudet en anderen is in flagrante tegenstelling tot jouw praatjes over onthechting en liefde en dat zo meer. Het probleem is dat als de duivel je heeft wijsgemaakt dat hij niet bestaat je je ook niet tegen hem wapent en een gemakkelijk werktuig wordt. 

God bestaat ook niet , toch kan God zich personifiëren.  Ik denk dat jij het hele begrip 'bestaan' niet eens begrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei VliegerVader:

Dat leren die kinderen daar niet. Wat voor zieke geest ben jij? Als kinderen dat ergens leren is dat van hun ouders of omgeving. Daar heeft school niet mee te maken. Je zou je moeten schamen dat jij je kinderen dat leert!!! Smeerlap!!!

Uw gebrek aan begrijpend lezen en wereldkennis geeft u niet het recht mij uit te schelden. Het is in Amerika en Europa helaas zo geworden. Vrouwen die zich als een man identificeren noemen ze vandaag "mannen met de capaciteit om kinderen te baren."

Denkt u dat ik die woke bullshit zelf verzon? Neen ik klaag het aan. Don't shoot the messenger.

18 uur geleden zei HJW2:

Dat kan. Zo ook inderdaad op openbare scholen.
Eerder gaf je aan dat de woke beweging de jonge geesten niet moet kneden omdat dat het einde van de mens is. Maar blijkbaar vind je het prima als de helft van de kinderen (even uitgaande van 50% openbare scholen, ik weet niet of dat correct is) wel op die wijze gekneed worden. 

Ja wie voor een gemeenteschool kiest,  heeft vaak geen problemen met politieke bemoeienissen he. Maar wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen overheden en hun duistere overmachten.

12 uur geleden zei Hopper:

Vergeef het hem, het giftige gedachtengoed van Baudet zie ik weerspiegelt in de reactie van Fundamenteel.  

Van wie Baudet een werktuig is laat zich raden.

Welk giftig gedachtengoed? Voor mij is genderdysforie veroorzaken het gif van de slang die de satan is. Er zijn maar 2 genders en heteroseksualiteit is de normale gang van zaken. Wie daarvan wilt afwijken kan dat perfect doen, maar behoeft geen speciale aandacht of voorkeurspositie te krijgen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei neohumanist:

Dat is nogal wat, dat jij een mede-christen oordeelt als nam hij de Schrift niet serieus. Heb je dat in die Schrift gelezen, dat je je mede-gelovige op die manier de maat moet nemen? En waarom lijk je het voor neo-fascist Baudet op te nemen die het in ons Parlement schaamteloos voor een oorlogsmisdadiger en criminele dictator opneemt? De man heeft sowieso een kwade demonische inborst, als je dat al niet vindt, wat is dan jouw associatie met Jezus werkelijk waard?

Met alle respect, maar we hebben hier wat cherrypickers die ongeveer de helft van het testament amputeren om het te doen passen in hun wereldse positie. Ze quoteren liefde maar verloochenen hoe God die opstelde in de natuurlijke orde. Ze quoteren delen uit brieven aan gemeentes, maar gaan geheel aan de tijdsgeest van toen voorbij en hoe er wat verder verwoord wordt wat onnatuurlijke liefde is.

Het is beter dat wij de wereld amputeren om tot Zijn Woord te komen. Wij zijn geboren in een wereld die onze geest heeft gevangen in een realiteitsbeeld. Dat realiteitsbeeld is antichrist. Als wij onze geest vernieuwen en hergeboren laten worden in het beeld van God dat Christus is, dan gaan wij ons steeds minder met politiek en andere wereldse zaken bezig houden.

Wat zegt de Bijbel en hoe staat het in contrast met het ons Evangelie en het testament? Dat is finaal het enige wat telt. Wij weten door geloof dat God de wereld vormde door Zijn Woord en dat Hij ons man en vrouw schiep. Wij verlangen terug naar Eden en niet deze tijd van de mens die ons met politieke thema's wilt vangen om naar een target te leiden. Wij weten eveneens door geloof het agenda van den boze en mogen niet onwetend zijn met diens werktuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Fundamenteel:
23 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik lees dat jij zelf geaardheid er bij haalde. En daar reageerde ik op.
Als je, zoals jij, de wereld echter verdeelt in jongetjes en meisjes, zul je onder ogen moeten zien dat bij een behoorlijk deel van de mensen bij de geboorte dat niet duidelijk is 
Er zijn dus simpelweg mensen die niet in die 2 hokjes passen.
Dan kun je natuurlijk 'punt aan de lijn' stampvoetend vastbijten aan de 2 hokjes.
Maar hoe zou jij dan iemand indelen bij wie bij de geboorte niet duidelijk is in welk hokje die hoort?  

Expand  

Je reageerde op genders.

Wat is een behoorlijk deel?

We weten allemaal dat er hermafrodieten bestaan, maar dat is een heel andere zaak. Dat is uitzonderlijk en geen behoorlijk deel. Die mensen neigen altijd meestel naar 1 specifiek gender. 

Het is niet omdat er x aantal hermafrodieten geboren worden, de biologische gang van zaken verandert he. De biologische gang van onze soort verspreidt zich door de vrouw en man in een nieuw kind. Wat dan geboren wordt als man of vrouw in 99,9% van de gevallen.

De biologische gang van zaken verandert inderdaad niet met hermafrodieten. Maar kun je ook gewoon antwoord geven op de vraag,  in plaats van er omheen praten? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De biologische gang van zaken verandert inderdaad niet met hermafrodieten. Maar kun je ook gewoon antwoord geven op de vraag,  in plaats van er omheen praten? 

Degene met een piemel noemen we jongens en degene met een vagina noemen we meisjes. Als daar iets van beide hangt een hermafrodiet. Maar hoe vaak gebeurt dat? En als je als hermafrodiet geboren wordt, zou je dan willen dat een overheid u voor haar kar spant om acceptatie af te dwingen terwijl dat meestal averechts uitdraait? Zo is het ook met lgbqt vergaan. Men heeft meer haat veroorzaakt dan "love is love."

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Welk giftig gedachtengoed? Voor mij is genderdysforie veroorzaken het gif van de slang die de satan is. Er zijn maar 2 genders en heteroseksualiteit is de normale gang van zaken. Wie daarvan wilt afwijken kan dat perfect doen, maar behoeft geen speciale aandacht of voorkeurspositie te krijgen.

Wie Baudet napraat is in de greep van een personificatie van Satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Mensen die anderen de personificatie van Satan noemen zijn dat zelf, denk ik. De satan doet zich voor als een engel des lichts maar zijn ware aard blijft nooit lang verborgen.

Het staat je vrij om dat te denken.  Kennelijk voel je je aangesproken en leven er gevoelens van sympathie voor het gedachtengoed van Baudet.   In de kerkelijke wereld niks vreemds, Poetin is ook een personificatie van Satan, maar wordt in de Russische kerk bewierookt.

Moet ik het nog over Trump hebben?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Het staat je vrij om dat te denken.  Kennelijk voel je je aangesproken en leven er gevoelens van sympathie voor het gedachtengoed van Baudet.   In de kerkelijke wereld niks vreemds, Poetin is ook een personificatie van Satan, maar wordt in de Russische kerk bewierookt.

Moet ik het nog over Trump hebben?  

Waarom denk je dat ik me aangesproken voel? Ik doorzie jou en je verraderlijke praatjes en dat stel ik aan de kaak. Niet dat ik denk dat er voor jou nog wat valt te behalen. Ik vrees dat je daarvoor te ver heen bent. Maar voor de meelezers. Jouw veroordelingen laat ik maar voor wat ze zijn: emotionele uitbarstingen van haat waarmee jouw hart blijkbaar is vervuld. Het is ook geen wonder. Als je je niet wilt laten leiden door de Geest van waarheid val je automatisch ten prooi aan andere geesten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Degene met een piemel noemen we jongens en degene met een vagina noemen we meisjes. Als daar iets van beide hangt een hermafrodiet. Maar hoe vaak gebeurt dat? En als je als hermafrodiet geboren wordt, zou je dan willen dat een overheid u voor haar kar spant om acceptatie af te dwingen terwijl dat meestal averechts uitdraait? Zo is het ook met lgbqt vergaan. Men heeft meer haat veroorzaakt dan "love is love."

Dat is nu precies het punt.  Waarom niet gewoon anderen accepteren die iets anders zijn dan het standaardplaatje? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hermafrodieten werden tot voor kort als baby ongevraagd (zonder hun toestemming) "gefixt" en gedwongen geopereerd om een "jongen" of "meid" te worden. Mensen zoals Dorst Raven (die op vrouwen valt en als jong kind omgebouwd werd tot meid) zijn daar terecht kwaad over. En dat is nu juist het probleem, mensen worden onder dwang in twee categorien gedouwd, terwijl er zelfs op het niveau van het DNA niet eens altijd sprake is van XX of XY.

En conservatieve religieuzen moeten zich er al helemaal niet tegenaan bemoeien.

Geef mensen met een piemel net zoals vroeger op jonge leeftijd een jurkje aan en laat mensen zelf kiezen welke kant ze opvallen of helemaal geen kant. De oversexualisering van de samenleving moet een halt toegeroepen worden, laat mensen gewoon mens zijn in plaats van die onnatuurlijk polarisatie.

bewerkt door neohumanist
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei neohumanist:

Hermafrodieten werden tot voor kort als baby ongevraagd (zonder hun toestemming) "gefixt" en gedwongen geopereerd om een "jongen" of "meid" te worden. Mensen zoals Dorst Raven (die op vrouwen valt en als jong kind omgebouwd werd tot meid) zijn daar terecht kwaad over. En dat is nu juist het probleem, mensen worden onder dwang in twee categorien gedouwd, terwijl er zelfs op het niveau van het DNA niet eens altijd sprake is van XX of XY.

En conservatieve religieuzen moeten zich er al helemaal niet tegenaan bemoeien.

Geef mensen met een piemel net zoals vroeger op jonge leeftijd een jurkje aan en laat mensen zelf kiezen welke kant ze opvallen of helemaal geen kant. De oversexualisering van de samenleving moet een halt toegeroepen worden, laat mensen gewoon mens zijn in plaats van die onnatuurlijk polarisatie.

Rechts-religieuzen zijn onophoudelijk met seks bezig.  In deze thread kun je prima zien wie dat zijn.  Hun ziel is nog gebonden met het aardse (daar vindt per slot van rekening de ja/nee seks plaats.)  Ze zijn onvrij wegens deze preoccupatie met seks.   Die duivelse praat die ze hier verkopen valt ook onder de overseksualisering.  Van hetzelfde laken een pak als hitsige filmpjes op muziekzenders.

En ook tegenstanders van God, in feite is het hier een grote aanklacht tegen God's schepping.  Een boom kent men aan zijn vruchten. Aan een goede boom komen goede vruchten en aan een slechte boom slechte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Rechts-religieuzen zijn onophoudelijk met seks bezig.  

Wablief??? 

Dat rechts links gedoe is wat mij betreft verleden tijd. Gisteren werd ik rechts genoemd omdat ik van mening ben dat nl geen vluchtelingen meer moet opnemen. Terwijl ik meteen erna links genoemd werd omdat ik tevens vind dat vluchtelingen hulp ernstig tekort schiet. 

Aanvulling:

Credible heeft deze posts samengevoegd. Niet mijn bedoeling. Twee verschillende zaken. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

13 minuten geleden zei Hermanos2:

Wablief??? 

Dat rechts links gedoe is wat mij betreft verleden tijd. Gisteren werd ik rechts genoemd omdat ik van mening ben dat nl geen vluchtelingen meer moet opnemen. Terwijl ik meteen erna links genoemd werd omdat ik tevens vind dat vluchtelingen hulp ernstig tekort schiet. 

Aanvulling:

Credible heeft deze posts samengevoegd. Niet mijn bedoeling. Twee verschillende zaken. 

Wie de schoen past die trekt hem maar aan.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid