Spring naar bijdragen

Is de hemel volmaakt ?


Aanbevolen berichten

Op 16-8-2022 om 14:46 zei Robert Frans:

Het grote verschil tussen de hemel en de aarde is dat in de hemel er geen zonde is. Daar kun je dus vrijelijk doen wat je maar wil, omdat je er niet meer zondigt en er nooit kwaad kan doen. 

 

Openbaring 12 gaat over oorlog in de hemel.  Een oorlog tussen Engelen. 

Je zou kunnen stellen dat daarmee de zonde in de hemel is ontstaan. 

Lucifer was niet zomaar een engel maar het "toonbeeld van volkomenheid, vol wijsheid en volmaakt van schoonheid” (Ezechiël 28:12). 

Mijn gedachte is...

Als God een oorlogsvrije hemel zonder opstandige Engelen had gewild... dan had het dat geweest.  

Kan een plek waar oorlog is gevoerd volmaakt zijn ? 

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het woord koninkrijk komt in Lucas 42 keer voor. Is er nog een ander vers, waar staat dat het koninkrijk in je is. Lees ook eens andere vertalingen: NBV21: ”Maar weet wel: het koninkrijk van Go

Was er nu maar iemand die kon vertellen 'wat' de hemel is, dan zouden we al opschieten in het weten.   Wordt daar het veld buiten goed en kwaad mee bedoeld, dan is die vrij van zonden.  Maar dan hebbe

Maar dat wilde Hij blijkbaar niet. Hij wilde dat ook de engelen Hem uit geheel vrije wil zouden dienen en liefhebben, op hun eigen unieke wijze. De prijs daarvoor was dat daardoor sommige engelen zi

Was er nu maar iemand die kon vertellen 'wat' de hemel is, dan zouden we al opschieten in het weten.   Wordt daar het veld buiten goed en kwaad mee bedoeld, dan is die vrij van zonden.  Maar dan hebben we het over Koninkrijk Gods.   Dat valt allemaal binnen het weten van de mens, het Koninkrijk Gods is immer in u!

Maar voor veel gelovigen is 'hemel' synoniem aan het hiernamaals.  Dat is dus een plek die NU niet bestaat. Die bestaat alleen als een gedachte, als iets waarin geloofd wordt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Petra.:

Openbaring 12 gaat over oorlog in de hemel.  Een oorlog tussen Engelen. 

Je zou kunnen stellen dat daarmee de zonde in de hemel is ontstaan. 

Lucifer was niet zomaar een engel maar het "toonbeeld van volkomenheid, vol wijsheid en volmaakt van schoonheid” (Ezechiël 28:12). 

Mijn gedachte is...

Als God een oorlogsvrije hemel zonder opstandige Engelen had gewild... dan had het dat geweest. 

Maar dat wilde Hij blijkbaar niet. Hij wilde dat ook de engelen Hem uit geheel vrije wil zouden dienen en liefhebben, op hun eigen unieke wijze.
De prijs daarvoor was dat daardoor sommige engelen zich van Hem afkeerden en Hem bestreden. Maar die prijs was het Hem waard.

Citaat

Kan een plek waar oorlog is gevoerd volmaakt zijn?

Ligt eraan wat je onder volmaaktheid verstaat en wat het doel van de plek is. Beiden worden bepaald door de Schepper ervan. Dus zijn wij als zijn schepselen, die niet eens in de hemel wonen nu, afhankelijk van zijn openbaringen daarover.
In de aardse schepping zelf, ofwel in de kosmos, zien we dat ontwikkeling door een samenspel van orde en chaos, structuur en creativiteit, blijkbaar een belangrijk aspect is van Gods liefde en voorzienigheid en dus iets van zijn Wezen laten zien. In vrijwel alle ook buitenchristelijke mystieke stromingen leren we dat sterven aan jezelf en daardoor verrijzen in het Licht blijkbaar een belangrijk aspect is van de liefdevolle vereniging met God.
Alleen al uitgaande van wat we hier op aarde waarnemen blijkt Gods volmaaktheid en doel met ons dus heel wat minder statisch en abstract te zijn dan wij denken en niet zelden ook vinden dat het zou moeten zijn.
Als God zich dan vervolgens in Christus openbaart als een zachtmoedige Man van smarten, geboren in een armoedige stal, die uiteindelijk als onschuldige gemarteld en gekruisigd wordt, dan verstomt al onze wijsheid en kennis en hebben we niets anders dan zijn vriendelijke uitnodiging ons daaraan liefdevol over te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zie ook Openbaringen 21 waar Johannes spreekt van een nieuwe hemel en aarde. Iets dat uit de hemel komt, kwam vanuit de ruimte? Jezus leeft en is opgenomen. Hij is een plek gaan voorbereiden om Zijn mensen in te verzamelen.

Openbaringen 21:1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer. 2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is. 3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn. 4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Robert Frans:

Maar dat wilde Hij blijkbaar niet. Hij wilde dat ook de engelen Hem uit geheel vrije wil zouden dienen en liefhebben, op hun eigen unieke wijze.
De prijs daarvoor was dat daardoor sommige engelen zich van Hem afkeerden en Hem bestreden. Maar die prijs was het Hem waard.

Ja. Precies. Vergelijkbaar met Adam en Eva. 

 

18 uur geleden zei Robert Frans:

Ligt eraan wat je onder volmaaktheid verstaat en wat het doel van de plek is.

Dat dacht ik idd. Misschien is volmaakt wat anders als wij geneigd zijn te denken. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Die het nodig vindt dat zijn zoon wordt dood gemarteld. Ik begrijp niet wat daar zachtmoedig aan is.

Die het zelfs heeft toegestaan dat de mensheid Zijn Zoon doodmartelde, over onvoorwaardelijke liefde gesproken…Hij die zélfs Zijn Zoon gaf, voor jou, voor mij, voor iedereen.
 

Johannes 3: 16 
Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Die het nodig vindt dat zijn zoon wordt dood gemarteld. Ik begrijp niet wat daar zachtmoedig aan is.

Hij vindt het niet nodig. Het is omwille van ons, niet van Hemzelf. En daar Christus ook God is, is het dus eveneens God zelf die zich zo aan ons geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Robert Frans:

Hij vindt het niet nodig. Het is omwille van ons, niet van Hemzelf. En daar Christus ook God is, is het dus eveneens God zelf die zich zo aan ons geeft.

Omwille van wie, dat doet er niet toe. Dat verandert er niets aan dat dood martelen en zachtmoedigheid niet samen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Omwille van wie, dat doet er niet toe. Dat verandert er niets aan dat dood martelen en zachtmoedigheid niet samen gaan.

De Romeinen gingen dan ook bepaald niet zachtmoedig te werk inderdaad. Maar doodgemarteld wórden en zachtmoedig blijven kan weer wél samengaan. Jezus was tot aan zijn laatste adem zachtmoedig en nederig van hart; Hij bad zelfs om vergeving voor degenen die Hem aan het kruis sloegen. En zo was God dat dus ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

De Romeinen gingen dan ook bepaald niet zachtmoedig te werk inderdaad. Maar doodgemarteld wórden en zachtmoedig blijven kan weer wél samengaan. Jezus was tot aan zijn laatste adem zachtmoedig en nederig van hart; Hij bad zelfs om vergeving voor degenen die Hem aan het kruis sloegen. En zo was God dat dus ook.

Ik had het dan ook niet over doodgemarteld worden. Maar eisen dat iemand wordt dood gemarteld. Dat kan niet samen gaan met zachtmoedigheid.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Die het nodig vindt dat zijn zoon wordt dood gemarteld. Ik begrijp niet wat daar zachtmoedig aan is.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik had het dan ook niet over doodgemarteld worden. Maar eisen dat iemand wordt dood gemarteld. Dat kan niet samen gaan met zachtmoedigheid.

God eist niets. Dit was door alledrie de Personen van de Drie-ene God zo besloten, daar zij volmaakt één zijn, met dus ook volledige instemming van Jezus zelf. Hij nam geheel vrijwillig de menselijke natuur aan en stierf geheel vrijwillig voor ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Robert Frans:

God eist niets. Dit was door alledrie de Personen van de Drie-ene God zo besloten, daar zij volmaakt één zijn, met dus ook volledige instemming van Jezus zelf. Hij nam geheel vrijwillig de menselijke natuur aan en stierf geheel vrijwillig voor ons.

Volledig uit de duim gezogen, dit staat nergens in de bijbel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-10-2022 om 10:15 zei Hopper:

Dat valt allemaal binnen het weten van de mens, het Koninkrijk Gods is immer in u!

Nee hoor. Het is een koninkrijk dat alle andere regeringen gaat vervangen. Zie bijv Daniël 7:13

Ik bleef toekijken en zag in de nachtelijke visioenen dat er met de wolken van de hemel iemand kwam die leek op een mensenzoon. Hij kreeg toegang tot de Oude van Dagen en werd vlak voor hem gebracht.

Hij kreeg heerschappij, eer en een koninkrijk, en alle volken, naties en taalgroepen moesten hem dienen. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij die niet zal voorbijgaan, en zijn koninkrijk zal niet worden vernietigd.
De mensenzoon is Jezus Christus en hij krijgt de macht over alle volken. Dat het koninkrijk in mensen zit kleineer je Gods Koninkrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Nee hoor. Het is een koninkrijk dat alle andere regeringen gaat vervangen. Zie bijv Daniël 7:13

Ik bleef toekijken en zag in de nachtelijke visioenen dat er met de wolken van de hemel iemand kwam die leek op een mensenzoon. Hij kreeg toegang tot de Oude van Dagen en werd vlak voor hem gebracht.

Hij kreeg heerschappij, eer en een koninkrijk, en alle volken, naties en taalgroepen moesten hem dienen. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij die niet zal voorbijgaan, en zijn koninkrijk zal niet worden vernietigd.
De mensenzoon is Jezus Christus en hij krijgt de macht over alle volken. Dat het koninkrijk in mensen zit kleineer je Gods Koninkrijk.

Jullie leer is werelds en vleselijk. Het klopt gedeeltelijk maar doet heel erg af aan waar het om gaat. Een halve leugen is nog schadelijker dan een hele. 

Ja, de hemel is volmaakt; het aardse niet, zoals we allemaal hebben kunnen vaststellen. Het koninkrijk waar jullie het altijd over hebben is een tussenfase tussen het aardse en het hemelse en zeker niet volmaakt. Er moet namelijk heel wat worden hersteld en er is daar nog steeds tegenstand tegen God.   

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Satan was niet vanaf begin al slecht. Hij kreeg eigendunk en wilde dezelfde eer als God ontvangen. Daardoor ging hij twijfel zaaien over Gods soevereiniteit. Met die opstand trok hij veel engelen met zich mee. Omdat het een soevereiniteit kwestie is kan God niet zomaar die engelen vernietigen want die soevereiniteitskwestie moest beantwoord worden. Dat wierp dus een strijdvraag op. Alleen tijd kon die vraag oplossen. Is Gods methode de beste? Die vraag is nu wel beantwoord ondertussen. Satans regering zorgt voor chaos en ellende. Dus nu kan Satan gebonden worden zonder dat het weer vragen oplevert. Gods regering is de enige regering die volmaakte vrede met zich meebrengt. Daarom gaat satan nu zo tekeer. Hij ziet dat zijn dagen zijn geteld en wilt nu nog zoveel mogelijk ellende veroorzaken. Hij is de hemel al uitgegooid nu nog van de aarde…..

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Satan was niet vanaf begin al slecht. Hij kreeg eigendunk en wilde dezelfde eer als God ontvangen. Daardoor ging hij twijfel zaaien over Gods soevereiniteit. Met die opstand trok hij veel engelen met zich mee. Omdat het een soevereiniteit kwestie is kan God niet zomaar die engelen vernietigen want die soevereiniteitskwestie moest beantwoord worden. Dat wierp dus een strijdvraag op. Alleen tijd kon die vraag oplossen. Is Gods methode de beste? Die vraag is nu wel beantwoord ondertussen. Satans regering zorgt voor chaos en ellende. Dus nu kan Satan gebonden worden zonder dat het weer vragen oplevert. Gods regering is de enige regering die volmaakte vrede met zich meebrengt. Daarom gaat satan nu zo tekeer. Hij ziet dat zijn dagen zijn geteld en wilt nu nog zoveel mogelijk ellende veroorzaken. Hij is de hemel al uitgegooid nu nog van de aarde…..

Dit klopt dan weer wel. Het is niet allemaal onzin wat het WTG leert en dat is nu juist het verraderlijke. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Ja, de hemel is volmaakt. Het aardse niet.

Het aardse was wel volmaakt en Jezus is juist naar de aarde gekomen om satans daden ongedaan te maken.

1 Johannes 3:8 is daar duidelijk in

Wie zonde beoefent, komt uit de Duivel voort, want de Duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de Duivel ongedaan te maken

De aarde was volmaakt. Genesis 1:31

Daarna zag God alles wat hij gemaakt had en hij zag dat het heel goed was.

10 minuten geleden zei Willempie:

Er moet namelijk heel wat worden hersteld en er is daar nog steeds tegenstand tegen God.   

In de basis is het al hersteld. Satan zijn dagen zijn na het loskoopoffer van Christus geteld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Het aardse was wel volmaakt en Jezus is juist naar de aarde gekomen om satans daden ongedaan te maken.

1 Johannes 3:8 is daar duidelijk in

Wie zonde beoefent, komt uit de Duivel voort, want de Duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de Duivel ongedaan te maken

De aarde was volmaakt. Genesis 1:31

Daarna zag God alles wat hij gemaakt had en hij zag dat het heel goed was.

Het aardse functioneerde in het begin inderdaad volmaakt, omdat er de verbinding was met het hemelse. De breuk tussen het hemelse en het aardse, en tussen God en de mens, is wat de harmonie verstoort. Die breuk wordt niet hersteld door een nieuwe wereldse machtsorde maar alleen door het verzoeningsoffer van God. Dit is de boodschap van het evangelie en juist dit is wat jullie wordt onthouden. Het erge is dat door de valse leer van het WTG vele mensen worden afgehouden van een herstelde relatie met de schepper. En daarom noem ik de leer demonisch. Want het is juist de satan die dat herstel haat en op alle mogelijke manieren probeert te verhinderen.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Die breuk wordt niet hersteld door een nieuwe wereldse machtsorde maar alleen door het verzoeningsoffer van God.

Dit verkondigen wij ook en dat geef ik zelfs als antwoord. Het gevolg daarvan is dat de werken van satan ongedaan worden gemaakt. Dat is aangetoond gewoon Bijbels. Christenen bidden om de komst van het Koninkrijk op aarde en dat Gods wil gedaan wordt zowel in de hemel als op aarde. Het is wat Jezus ons leert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei sjako:

Dit verkondigen wij ook en dat geef ik zelfs als antwoord. Het gevolg daarvan is dat de werken van satan ongedaan worden gemaakt. Dat is aangetoond gewoon Bijbels. Christenen bidden om de komst van het Koninkrijk op aarde en dat Gods wil gedaan wordt zowel in de hemel als op aarde. Het is wat Jezus ons leert.

Het is gedeeltelijk waar wat je zegt. Wat volgens de Bijbel ook waar is dat het koninkrijk in onszelf al plaats kan hebben. Het door Jezus ingestelde avondmaal, dat Hij instelde voor alle gelovigen, om deel te mogen hebben aan zijn lichaam en zijn bloed dat Hij voor ons heeft vergoten en een nieuw verbond inluidt, daar mag jij geen deel aan hebben. En er staan vele heerlijke beloften in de Bijbel die jij je niet mag toe-eigenen. Omdat een stelletje oude mannen in New York hebben besloten dat deze zaken niet voor gewone christenen gelden maar slechts voor een beperkte uitverkoren groep. Dat groepje in New York heeft ook besloten dat zij de Heilige Geest vervangen. Je laat jezelf gruwelijk misleiden en je doet jezelf ontzettend tekort. En deze dwaalleer verhindert het herstel tussen jou en jouw maker. Jij hebt me al een aantal malen verbannen omdat je kritiek op het WTG als een persoonlijke belediging opvat maar in werkelijkheid ben ik alleen maar erg bezorgd voor je. Ik zou wensen dat je je jezelf kunt losmaken van wereldse instituten en hun afleidingen en je kunt richten op wat de Bijbel jou persoonlijk te vertellen heeft. Pas dan kun je een herstelde relatie met jouw maker ervaren. Nu al en niet in de toekomst.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Dat het koninkrijk in mensen zit kleineer je Gods Koninkrijk.

Het zijn de woorden van Jezus zelf.    Lukas 17:21

Je zal niet kunnen zeggen: 'Kijk, hier is het,' of: 'Kijk, daar is het!' Want het Koninkrijk van God is binnenín jullie."

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hopper:

Je zal niet kunnen zeggen: 'Kijk, hier is het,' of: 'Kijk, daar is het!' Want het Koninkrijk van God is binnenín jullie."

Daar hebben we het al vaker over gehad. Dit is een verkeerde vertaling. De mensen herkenden Jezus niet als Koning van het Koninkrijk Gods, maar Hij was in hun midden. En dat gaf Hij aan. Hij als vertegenwoordiger van Gods Koninkrijk was in hun midden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid