Spring naar bijdragen

Over de wederkomst, opname en andere eindtijd zaken


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Peter79:

Regeren de 144.000 over elkaar?

Nee over de nieuwe aarde.

30 minuten geleden zei Peter79:

Ik geloof dat Gods Koninkrijk verbrijzelt niet door kracht of geweld, maar door de Geest (Zach 4:6)

Het wordt vanuit de hemel verbrijzeld. Het hele beeld valt om. Het beeld betekent alle koninkrijken vanaf Nebukadnezar. Dus het hele oude samenstel wordt vervangen door Gods Koninkrijk, de steen die de hele aarde bedekt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als men zelf definities gaat geven aan begrippen, kan men alles recht praten wat krom is. Je bent eigenwijs aan het doen. Hoeveel linkjes je ook geeft om je zogenaamde gelijk te bewijzen, Jezus wist p

Openbaring 12 geeft voor mij wel veel van de chronologie weer: de vrouw is het volk van God, het kind is Jezus die opvaart naar de hemel, de strijd waarbij de draak op aarde wordt geworpen is Jezus' o

https://m.youtube.com/playlist?list=PLE94Ww28S0KbS_C5bp53Rk1m4HwcEZ9xt  

Op 25-4-2022 om 16:23 zei sjako:

Nee over de nieuwe aarde.

Het wordt vanuit de hemel verbrijzeld. Het hele beeld valt om. Het beeld betekent alle koninkrijken vanaf Nebukadnezar. Dus het hele oude samenstel wordt vervangen door Gods Koninkrijk, de steen die de hele aarde bedekt. 

Nogmaals, waarom zo de nadruk leggen op het vernietigen van andere rijken en het heersen van Gods koninkrijk? Zie je niet in dat dit een heel normaal psychologisch verschijnsel is. Mensen die nooit konden heersen omdat ze een te klein land/volk waren schrijven nu dat hun God voor altijd zal regeren.

Dit zie je ook in de eindtijdprofetieen waarin de hele Wereld ineens naar Jeruzalem zal togen om de joodse God te dienen of om oorlog te voeren.. Papier is geduldig, maar als je volwassen wordt dan zie je hier doorheen. Eeuwig heersen is ook zoiets. Ons universum is groter dan de Aarde. Er zijn misschien wel miljarden planeten met leven, of miljoenen. En dan zou de joodse God van een Aards volkje eeuwig heersen? Waarom die kleinzieligheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-4-2022 om 15:54 zei Peter79:

Het is inderdaad geschreven aan de christen daar en toen, maar het feit dat er zeven gemeenten worden genoemd, elk met hun eigen problematiek, geeft ons de mogelijkheid om het op de kerk als geheel toe te passen (7=volheid). Toen de canon werd vastgesteld op basis van bestaande consensus, heeft men Openbaring erkend als boek met een waarde die tijd en plaats overstijgt. En zo zie ik het ook. 

Klopt, maar iemand heeft de uitdrukking "de hel blijft leeg" een keer gebruikt, en wat mij betreft staat die voor elke naargeestige plek waarheen we mensen zouden willen verbannen als straf. Liever gebruik ik inderdaad ook een beeld van vuur als loutering of als een beeld van vernietiging zonder pijn. Maar ik wil ook niet de Bijbel alleen maar interpreteren op een manier die mij past, gelovigen die anders denken, houden ons scherp en uit de Bijbel blijkt mij wel de urgentie om het evangelie te verkondigen.

Ik ben niet het type dat iets suggestiefs voor waar gaat aannemen. Ik wil iets zeker weten.

Ik zie het als het Licht dat in iemand uit gaat. Wanneer zonder God een mens sterft, verdwaalt het in de duisternis en zal het geluk niet vinden. Wat een hel, moet dat zijn. Zeker als er demonen aan ze gaan trekken.

Citaat

Als mensen ervoor kiezen niet met God te willen leven, zou hij ze dan dwingen of op een andere manier hen niet te respecteren? Ik geloof dat ik met God een relatie heb op basis van vrijwilligheid, wat is liefde als die basis van vrijwilligheid er niet is? Dus ik vind het moeilijk en als mensen geloven dat er niets is na de dood en God beloont ze voor dat geloof door ze niet meer te laten opstaan, dan kan ik daar niet zoveel tegen hebben. Bij de dood nemen we afscheid van onze geliefden, maar ik weet niet wat het me zou doen als ik ze aan gene zijde niet meer tegenkwam.

Ja, dat vind ik ook een moeilijke werkelijkheid. Maar hierin zit wel iets van een uitverkiezing. God kiest die weg die een ieder voor zijn heil moet afleggen. Niemand die Hij bij zijn naam heeft geroepen zal satan Hem kunnen ontgrissen.

Citaat

Bij de wederkomst zal Jezus vast duidelijkheid verschaffen over die 1000 jaar. We zullen zien.

En wat zal dat heerlijk zijn ! 😀

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Merkwaardige namen voor asteroïden toch. Russia, Europa, Babylon, China, Siri, Vladimir, zelfs een die ze Yeshuhua (5 min.40) hebben genoemd. 
 

 

Ik mag graag naar de video’s van deze prettig gestoorde broeder kijken. Met veel zelfrelativering en wat entertainment om het luchtig te houden uitkijkend naar de Wederkomst.

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid