Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Tomega:

Ik vind het al iets zeggen als ik terug moet lezen wat nu zo zeer concreet was. Als het zodanig zeer concreet is, herhaal het dan in concreetheid. Want ik vermoed dat wat als zeer concreet wordt voorgesteld, toch losse eindjes heeft. Daar was mijn reactie ook op geïnspireerd, en toen kwam jij op de onbestaanbaarheid ervan. Vind ik een beetje kort door de bocht, maar het staat je vrij om het zo te zien

We spreken maar over vier symbolen met onderhavig de betekenis.

  • M=E
  • V=S

Deze afzonderlijke vergelijkingen binnen onze economie zijn ten allen tijde altijd waar, deze voegen we samen tot een kruisvergelijking. Met deze vergelijking kunnen we gelijk waar op de geschiedkundige tijdslijn gaan staan, in die zin tijdloos.

  • M : geld (money)
  • E : economische handelingen in waarden omgezet
  • V : openstaande vorderingen
  • S : openstaande schulden

Het stelsel van waarneming is nu geformuleerd (krijg alleen die kruisvergelijking niet zo goed op het scherm)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Volgens een aantal had een minimale mentale inspanning kunnen volstaan om de sterk vereenvoudigde verkeersvergelijking tot onderwerp van waarneming te maken, om vervolgens zelfstandig te kunnen beoordelen in hoeverre diverse ggz-adviezen hun niet mis te verstane effectiviteit eer aan doen, hoopvol. En hoe lang zou dat nu kunnen geduurd hebben, om ons nog als mensen met gevoelens, een hart en een verstand te respecteren, gewoon simpele mensen die eenvoud en kleine dingen nog waarderen, niet meer, niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Onbegrijpelijk voor normale mensen.

Zoals een aantal het interpreteerde stond het 3D-4D-5D-complex referentie voor het idee van een fluweelzachte paradigmashift, waarin 3D voor het vigerende- en 5D voor het toekomstige paradigma. In 4D lag een bijzondere rol weggelegd voor transformatie, herstel en verbindende communicatie, in zekere zin ‘eeuwig’ omdat informatie en het denken daarover per definitie tijdloos is, aansluitend met de aspiraties van de nieuwe ggz, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Valse religie houdt zich o.a. bezig met politiek.

Een aantal E-werkers heeft middels bloed, zweet en tranen mogen ervaren dat binnen het ggz-netwerk tijdloos in combinatie met wiskundig precies toegepast op alledaagse problemen geen materie is die men graag in hulpvragen weerspiegeld ziet worden, maar de betrokkenen uit morele overweging wel genoodzaakt om ze te blijven stellen, onverminderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei TTC:

Een aantal E-werkers heeft middels bloed, zweet en tranen mogen ervaren dat binnen het ggz-netwerk tijdloos in combinatie met wiskundig precies toegepast op alledaagse problemen geen materie is die men graag in hulpvragen weerspiegeld ziet worden, maar de betrokkenen uit morele overweging wel genoodzaakt om ze te blijven stellen, onverminderd

Waar de zoekers gezocht zijn en de richting meerd bepalend is dan de precieze manifestatie, en waar de wijze van omgang als meer vrucht van richting geldt dan de richting zelf, daar is de vraag wat de ultieme waarheid zou bieden, als zij in een doosje met een strikje keurig werd aangeboden. Dat zou rust bieden voor het moment, maar daarna zou de leegte van het niet meer zoeken groter zijn dan de rust van het gevonden hebben, vooral als het besef doordringt dat wat gevonden is, niet meer biedt dan een gelijkenis tot bevoorbeelding van een dieper gelegen getuigenis van iets dat groter is en dieper gaat. Bovendien geraakt het onderwerp dan buitendraads. Meer hulp wordt dan geboden door te benadrukken en te hameren op wat een erkend fragment van waarheid is, om de zoeker te overtuigen dat het vindbaar is, om hem vervolgens weer te voort te laten ploeteren op de eenzame weg naar de toekomst van verbintenis. Want onderlinge afstemming in emotie en verbondenheid is per definitie tijdelijk, en wordt in het vlees altijd gevolgd door een vernieuwde ontkoppeling in ontsteltenis..

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Tomega:

Waar de zoekers gezocht zijn en de richting meerd bepalend is dan de precieze manifestatie, en waar de wijze van omgang als meer vrucht van richting geldt dan de richting zelf, daar is de vraag wat de ultieme waarheid zou bieden, als zij in een doosje met een strikje keurig werd aangeboden. Dat zou rust bieden voor het moment, maar daarna zou de leegte van het niet meer zoeken groter zijn dan de rust van het gevonden hebben, vooral als het besef doordringt dat wat gevonden is, niet meer biedt dan een gelijkenis tot bevoorbeelding van een dieper gelegen getuigenis van iets dat groter is en dieper gaat. Bovendien geraakt het onderwerp dan buitendraads. Meer hulp wordt dan geboden door te benadrukken en te hameren op wat een erkend fragment van waarheid is, om de zoeker te overtuigen dat het vindbaar is, om hem vervolgens weer te voort te laten ploeteren op de eenzame weg naar de toekomst van verbintenis. Want onderlinge afstemming in emotie en verbondenheid is per definitie tijdelijk, en wordt in het vlees altijd gevolgd door een vernieuwde ontkoppeling in ontsteltenis..

Ja, maar we gingen het over die tijdloze kruisvergelijking hebben, was ze nu duidelijk voor je? 

13 minuten geleden zei Tomega:

Waar de zoekers gezocht zijn en de richting meerd bepalend is dan de precieze manifestatie, en waar de wijze van omgang als meer vrucht van richting geldt dan de richting zelf, daar is de vraag wat de ultieme waarheid zou bieden, als zij in een doosje met een strikje keurig werd aangeboden.

Over de ultieme waarheid kan niets gezegd worden, anders wordt het een subjectieve waarheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Tomega:

Waar de zoekers gezocht zijn en de richting meerd bepalend is dan de precieze manifestatie, en waar de wijze van omgang als meer vrucht van richting geldt dan de richting zelf, daar is de vraag wat de ultieme waarheid zou bieden, als zij in een doosje met een strikje keurig werd aangeboden. Dat zou rust bieden voor het moment, maar daarna zou de leegte van het niet meer zoeken groter zijn dan de rust van het gevonden hebben, vooral als het besef doordringt dat wat gevonden is, niet meer biedt dan een gelijkenis tot bevoorbeelding van een dieper gelegen getuigenis van iets dat groter is en dieper gaat. Bovendien geraakt het onderwerp dan buitendraads. Meer hulp wordt dan geboden door te benadrukken en te hameren op wat een erkend fragment van waarheid is, om de zoeker te overtuigen dat het vindbaar is, om hem vervolgens weer te voort te laten ploeteren op de eenzame weg naar de toekomst van verbintenis. Want onderlinge afstemming in emotie en verbondenheid is per definitie tijdelijk, en wordt in het vlees altijd gevolgd door een vernieuwde ontkoppeling in ontsteltenis..

Ik begrijp niet dat je reageert op een volkomen onzinnige stelling van @TTC.

Die schrijft nl dit: "Een aantal E-werkers heeft middels bloed, zweet en tranen mogen ervaren dat " en vervolges volgt dus de bijzin, waarin hij zet wat volgens hem de E-werkers uit ervaring weten. En dat is: 
 

1 uur geleden zei TTC:

binnen het ggz-netwerk tijdloos in combinatie met wiskundig precies toegepast op alledaagse problemen geen materie is die men graag in hulpvragen weerspiegeld ziet worden,

Deze zin is niets anders dan volkomen lariekoek. Onbegrijpelijk, zonder kop staart, onduidelijk wat hier nu gezegd wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp niet dat je reageert op een volkomen onzinnige stelling van @TTC. Die schrijft nl dit: "Een aantal E-werkers heeft middels bloed, zweet en tranen mogen ervaren dat " en vervolges volgt dus de bijzin, waarin hij zet wat volgens hem de E-werkers uit ervaring weten. En dat is: 

Als je het idee krijgt dat je niet meer bestaat, en het ook niet nodig is om te blijven bestaan omdat iedereen hetzelfde kan lezen in een goed boek, waarom zou je dan nog wel willen bestaan?

14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Deze zin is niets anders dan volkomen lariekoek. Onbegrijpelijk, zonder kop staart, onduidelijk wat hier nu gezegd wordt.

Toen ze gisteren nog vandaag bedoelden was het eeuwen geleden al bijna in orde, per uitzondering van wat morgen niet anders zal zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei TTC:

Over de ultieme waarheid kan niets gezegd worden, anders wordt het een subjectieve waarheid. 

De kern van waarheid, is dat zij erkend wordt waarheid te zijn. Over de ultieme waarheid kan gezegd worden dat zij ergens gelden moet, of ergens als bouwsteen moet zijn, of als erkentenis in de belijdenis van waarheid een plaats heeft. Dat dat niet vanzelfsprekend is bewijst der Spiegel van gisteren nog:

So ein Blödsinn. Es spiegelt auch ein ziemlich absurdes Verständnis davon, ob es überhaupt so etwas wie Weisheit und Wahrheit in der Ökonomie gibt – jenseits von ein paar Grundprinzipien. Als reiche es, die besten zusammenzusetzen – und heraus kommt, was richtig ist: ökonomische Vernunft. Das klappt ja nicht einmal bei Virologen, die mit viel eindeutigeren Dingen zu tun haben.

Dass es auf Fragen der Ökonomie keine immerwährend weise Antwort gibt, lässt schon der Blick zurück erahnen. 
Bron: Lars Feld, Der Spiegel, 26-2-2021

Ik meen dat de economie méér als zaak van waarheid wordt beschouwd, dan het geloof. Hoewel ik daar zelf anders over denk, geeft dat wel een verwachting dat waarheid als begrip aandacht en erkenning behoeft, om überhaupt iets zinnigs gezegd te krijgen.

Wat nu als ik eenvoudig verklaar en aantoon dat jouw waarheid van de kruisvergelijking geen waarheid is? Zijn we dan ergens aangekomen? Of beter gezegd: hoe zou jij een paar begrippen als waarheid kunnen inbrengen, die op zichzelf niet meer geven dan een modelmatige karikatuur, waar economen hele beschouwingen alle kanten op aan vast kunnen knopen?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Tomega:

Wat nu als ik eenvoudig verklaar en aantoon dat jouw waarheid van de kruisvergelijking geen waarheid is? Zijn we dan ergens aangekomen?

Maar toch bedankt, als 10=10 en 20=20 als onwaar gezien wordt, zal het bij 30=30 en 70=70 wellicht niet anders zijn. Over eenvoud en kleine dingen, en zo zijn de bergen de bergen, en de rest staat in de Bijbel, zeer fijn. 

20 minuten geleden zei Tomega:

Ik meen dat de economie méér als zaak van waarheid wordt beschouwd, dan het geloof.

Speltheoretisch zijn er verschillende manieren om onze economie te onderhouden, net zoals verschillende systeemconfiguraties mogelijk zijn. Ergo, wat in het ene referentiekader als waar en logisch gezien kan worden, is dat niet per definitie volgens een ander referentiekader, van waaruit de verwarring binnen het kader van een paradigmashift kan verklaard worden. Dit leidt tot een zogeheten AB-perspectief, in dien verstande dat het mogelijk wordt om van B naar A te kijken als een wereld waar nog niet iedereen weet dat diverse problemen strikt theoretisch al opgelost zijn, en menselijk gezien geen fraai beeld is omwille van de perverse effecten die hiermee onderhouden worden. Maar sowieso, verwarring en non-dialoog eerder norm dan uitzondering tijdens een dergelijke transitie, om dan droogjes te kunnen zeggen dat het tussen onze twee oren zit, net zoals het denken daarover als tijdloos gepercipieerd kan worden. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Maar toch bedankt, als 10=10 en 20=20 als onwaar gezien wordt, zal het bij 30=30 en 70=70 wellicht niet anders zijn. Over eenvoud en kleine dingen, en zo zijn de bergen de bergen, en de rest staat in de Bijbel, zeer fijn. 

10 appels=10 peren, en 20 appels geven meer buikpijn dan 20 peren. 

15 uur geleden zei TTC:

We spreken maar over vier symbolen met onderhavig de betekenis.

  • M=E
  • V=S

Deze afzonderlijke vergelijkingen binnen onze economie zijn ten allen tijde altijd waar, deze voegen we samen tot een kruisvergelijking. Met deze vergelijking kunnen we gelijk waar op de geschiedkundige tijdslijn gaan staan, in die zin tijdloos.

Je begrippen zijn zonder inhoud. Een vaccin toedienen is evengoed een economische activiteit als een pakje sigaretten kopen. Het haar knippen evengoed als graan zaaien. Een autoband verwisselen evengoed als een hart verwisselen. Voor geld is dat nog weer heel anders; aangezien geld wordt gezien als schuldbrief, maar intrinsiek een aandeelbewijs is in de lokale economie. Die intrinsieke waarde en hoedanigheid dient als wettig te worden gekarakteriseerd en vastgenageld; om iets te kunnen zeggen over plaats en functie in het grote geheel.

En de grote teleurstelling is, dat jij kennelijk denkt met een karikatuur  te kunnen werken, zonder zelf concreet een voorstelling te hebben wat de harde bouwstenen zijn van die karikatuur. Hoe zou je de opstelling en dwarsverbanden in een voetbalteam van belang achten, als niet het veld en de regels en ook de obstakelende actoren eerst zijn vastgelegd in begrip en beschrijving? En concreet: waarom met een model werken, als de onderdelen niet zijn gedefinieerd?  

15 uur geleden zei TTC:

We spreken maar over vier symbolen met onderhavig de betekenis.

  • M=E
  • V=S

Deze afzonderlijke vergelijkingen binnen onze economie zijn ten allen tijde altijd waar, deze voegen we samen tot een kruisvergelijking. Met deze vergelijking kunnen we gelijk waar op de geschiedkundige tijdslijn gaan staan, in die zin tijdloos.

Elke economische activiteit heeft een eigengewicht (massa) en een eigenwaarde (snelheid) en een eigenvoorkomend gehalte (frequentie). Elk geld is normatief een aandeelbewijs, en heeft derhalve bescherming nodig tegen ontvreemding, en elke schuldbrief is per definitie iets emotioneels, afhankelijk van de persoonlijke situatie en relatie van zowel de schuldgever als de schuldnemer. Bovendien heeft ook geld, indien erkend als geld, een eigengewicht (investeringsgraad) en eigenwaarde (omloopsnelheid). Daarom, wees concreet. Anders verval je maar zo tot wat je bij anderen stoort.

39 minuten geleden zei TTC:

en de rest staat in de Bijbel, zeer fijn.

Niet de rest, maar de kern. En steeds in volkomen waarheid. Genesis 1 benoemt de ether, voorafgaande aan de zon, en Job 40 de Dinosaurus voorafgaand aan de kennis van de mens dat een dergelijk beest bestaan heeft. En dat is gratis, want de leer zegt dat de bijbel strekt tot volkomen kennis tot het geraken van je zaligheid; wat uiteraard iets anders is dan het geraken tot de volkomen kennis. Maar de diepten van de geest zijn in bijbelse zin niet meer beperkt en gelimiteerd. Maar; opnieuw: om vanuit een platform van beter zicht te kunnen geraken tot de diepten waar je moet tasten en ploeteren, heb je nodig dat je gereedschap en ijking is gezuiverd vóórdat je de diepte in gaat.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Tomega:

Je begrippen zijn zonder inhoud.

Sorry, heb er nog niet over nagedacht, er staan dan ook maar vier symbolen. 

32 minuten geleden zei Tomega:

Elke economische activiteit heeft een eigengewicht (massa) en een eigenwaarde (snelheid) en een eigenvoorkomend gehalte (frequentie).

Vroeger gingen we gewoon naar de bakker voor een brood, tijden kunnen veranderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp niet dat je reageert op een volkomen onzinnige stelling van @TTC.

niets anders dan volkomen lariekoek. Onbegrijpelijk, zonder kop staart, onduidelijk wat hier nu gezegd wordt.

Een aantal (E-werkers) heeft (middels bloed, zweet en tranen) mogen ervaren dat (binnen het ggz-netwerk) tijdloos (in combinatie met wiskundig precisie toegepast op alledaagse problemen) geen materie is die men graag (in hulpvragen weerspiegeld) ziet (worden,) maar de betrokkenen (uit morele overweging) wel genoodzaakt om ze te blijven stellen, (onverminderd)

=> tijdloos, hoe gedetailleerd ook toegepast, wordt niet gewaardeerd, maar blijft wel een zaak van behoefte en aandacht.

14 minuten geleden zei TTC:
46 minuten geleden zei Tomega:

Je begrippen zijn zonder inhoud.

Sorry, heb er nog niet over nagedacht, er staan dan ook maar vier symbolen. 

Als je meent wat je zegt, is dit een goed moment om ons beiden te verlichten; in het andere geval weet je dat ik er niet goed over heb nagedacht, wat ook niet hoeft, want het gaat maar om vier symbolen. :-)

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Tomega:

Elk geld is normatief een aandeelbewijs, en heeft derhalve bescherming nodig tegen ontvreemding, en elke schuldbrief is per definitie iets emotioneels, afhankelijk van de persoonlijke situatie en relatie van zowel de schuldgever als de schuldnemer.

Het ging om een tijdloos moment creëren, niet over dit alles. En wat als dat tijdloos moment tot resultaat zou hebben dat alle schulden 'morgen' opgelost zijn? 

4 minuten geleden zei Tomega:

=> tijdloos, hoe gedetailleerd ook toegepast, wordt niet gewaardeerd, maar blijft wel een zaak van behoefte en aandacht.

Over die wiskundige precisie weet je nog niets, daar hebben we eerst de kruisvergelijking voor geformuleerd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het ging om een tijdloos moment creëren, niet over dit alles. En wat als dat tijdloos moment tot resultaat zou hebben dat alle schulden 'morgen' opgelost zijn? 

Jawel; ik begrijp dat er misverstand is over hoe het begrip tijdloos geplaatst kan worden in zingevend verband. Tijdloos is net als de modelbegrippen een zaak van definitie en begrip en van wet en samenhang. De snelheid kun je stilzetten, en dan wordt zij een afstand. De frequentie kun je tellen, en dan is het een aantal.

Maar in jouw tijdloosheid kom je tot een overweging die toewerkt naar schuldloosheid. Maar ik zeg: in jouw denkraam is "schuld" een virtueel of imaginair begrip. Je oplossing lost niet op. maar hoe kan ik dat in vredesnaam stelen en zelfs denken, als jij je niet eens daarover hebt uitgesproken?

Of anders gezegd: vorderingen en schulden zijn geen erkende begrippen van fundament en waarheid. Mee eens?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Tomega:

Jawel; ik begrijp dat er misverstand is over hoe het begrip tijdloos geplaatst kan worden in zingevend verband. Tijdloos is net als de modelbegrippen een zaak van definitie en begrip en van wet en samenhang. De snelheid kun je stilzetten, en dan wordt zij een afstand. De frequentie kun je tellen, en dan is het een aantal. Maar in jouw tijdloosheid kom je tot een overweging die toewerkt naar schuldloosheid. Maar ik zeg: in jouw denkraam is "schuld" een virtueel of imaginair begrip. Je oplossing lost niet op. maar hoe kan ik dat in vredesnaam stelen en zelfs denken, als jij je niet eens daarover hebt uitgesproken? Of anders gezegd: vorderingen en schulden zijn geen erkende begrippen van fundament en waarheid. Mee eens?

Tijdloos is in dit geval enkel een abstracte kruisvergelijking, enkel vier symbolen. En waar we deze ook plaatsen op een gegeven tijdslijn met dezelfde context, blijft ze exact hetzelfde. 

12 minuten geleden zei Tomega:

Je oplossing lost niet op.

Over welke oplossing heb je het, we hebben enkel die kruisvergelijking geformuleerd. 

18 minuten geleden zei Tomega:

Of anders gezegd: vorderingen en schulden zijn geen erkende begrippen van fundament en waarheid. Mee eens?

Een vordering is gewoon een som geld die een persoon van iemand anders tegoed heeft, voor de andere een schuld. Ik denk dat je verschillende waarheidsconcepten door elkaar heen gebruikt, in dit geval volstaat het pragmatische waarheidsconcept dat betrekking heeft op het leven van alledag, welzijnsgericht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:
20 minuten geleden zei Tomega:

Je oplossing lost niet op.

Over welke oplossing heb je het, we hebben enkel die kruisvergelijking geformuleerd. 

Zeg jij het maar; sorry dat ik voor m'n beurt praat. 
Als geldt dat M=E, dan heb je kennelijk een gedachte over wat M is en wat E is. Nu jij stelt dat dat van geen belang is, wordt ik gedwongen M en E normatief te zien, en iets concreets in gedachten te nemen, en wel zodanig dat het ook past. Dat kan ik wel; maar ik weet zeker dat jij en ik dan bij dezelfde letters verschillende inhouden hebben. Lijkt me niet raadzaam. 

Wat is de definitie van geld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:
31 minuten geleden zei Tomega:

Je oplossing lost niet op. maar hoe kan ik dat in vredesnaam stelen en zelfs denken, als jij je niet eens daarover hebt uitgesproken?

Wat heb je toch altijd met dat stelen, je doet net alsof de duivel in het spel zit. 

Dat is de duivel ook inderdaad, waarvan akte; mijn geest schreef stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Tomega:

Als geldt dat M=E, dan heb je kennelijk een gedachte over wat M is en wat E is. Nu jij stelt dat dat van geen belang is, wordt ik gedwongen M en E normatief te zien, en iets concreets in gedachten te nemen, en wel zodanig dat het ook past. Dat kan ik wel; maar ik weet zeker dat jij en ik dan bij dezelfde letters verschillende inhouden hebben. Lijkt me niet raadzaam. 

Het zijn gewoon twee symbolen, er is geld dat doorheen de economie vloeit met allerhande transacties. Dat geld noemen we M, en alle andere waarden in rasters en hokjes worden door E vertegenwoordigd, heel simpel. 

3 minuten geleden zei Tomega:

Dat is de duivel ook inderdaad, waarvan akte; mijn geest schreef stellen.

We zullen straks de duivel nog wat meer geld geven, misschien helpt dat. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het zijn gewoon twee symbolen, er is geld dat doorheen de economie vloeit met allerhande transacties. Dat geld noemen we M, en alle andere waarden in rasters en hokjes worden door E vertegenwoordigt, heel simpel. 

Dat geld is er niet. Het bestaat niet. Dat wat je stelt vraagt een voorliggende maatregel zoals bijvoorbeeld om iets waardevols benoemen geld te zijn, zodat het geld ook waarde vertegenwoordigt. Uit de aard van logica is dat geld dan nooit meer dan de helft van de aanwezige waarde. En uit de aard van praktisch denken, gaat elke waarde die bestaat, fungeren als geldvervangend middel. Dus opnieuw: wat is geld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Tomega:

Dat geld is er niet. Het bestaat niet. 

Gekke wereld is het, achter welk geld holt men dan altijd aan? Het is een praktisch ruilmiddel, ooit in het leven geroepen omdat vijf varkens tegen twintig kippen niet altijd uitkwam, simpel gezegd. 

7 minuten geleden zei Tomega:

Uit de aard van logica is dat geld dan nooit meer dan de helft van de aanwezige waarde.

Interessant. 

9 minuten geleden zei Tomega:

Dus opnieuw: wat is geld?

Een briefje bestaande uit een hoeveelheid atomen, meestal staan er getallen op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Dat geld noemen we M, en alle andere waarden in rasters en hokjes worden door E vertegenwoordigd, heel simpel. 

Hoe zou je het vinden als we een watermolen laten draaien op de loop van een rivieraftakking, met een energiewaarde G en dan gaan beredeneren dat voor alle productiviteit P van de doorzagende of malende molen geldt dat G=P? Ben je met me eens dat je dan in wezen geen energiewaarde hebt, maar uitsluitend een productiewaarde, die je eventjes voor het gemak een betekenisloze tegenhanger geeft?

9 minuten geleden zei TTC:

Gekke wereld is het, achter welk geld holt men dan altijd aan? Het is een praktisch ruilmiddel, ooit in het leven geroepen omdat vijf varkens tegen twintig kippen niet altijd uitkwam, simpel gezegd. 

Grappig; je hebt gelijk: we komen weer uit op het stelen. Als geld als goudgeld nooit was verkort, verminderd, vervalst, en gestolen, dan had geld inderdaad een waarde gehad van waarde. Nu dat niet zo is, is ook elk spreken over de waarde van geld of de hoedanigheid van geld, betekenisloos. Ik begrijp nu dat je het over een theoretische wereld wilt hebben, waarin geld bestaat in de vorm van een wettig afgebakende hoeveelheid waardevolheid. Ik denk niet dat dat ergens echt bestaat. Weet jij een voorbeeld?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

Hoe zou je het vinden als we een watermolen laten draaien op de loop van een rivieraftakking, met een energiewaarde G en dan gaan beredeneren dat voor alle productiviteit P van de doorzagende of malende molen geldt dat G=P? Ben je met me eens dat je dan in wezen geen energiewaarde hebt, maar uitsluitend een productiewaarde, die je eventjes voor het gemak een betekenisloze tegenhanger geeft?

Ik vrees dat het straks nog veel erger zal worden, wanneer we beginnen aan die inductieve herkadering die we toepassen op die kruisvergelijking. Nochtans simpel allemaal, zodat we dat neutrale geld kunnen genereren, herinner nog. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ik vrees dat het straks nog veel erger zal worden, wanneer we beginnen aan die inductieve herkadering die we toepassen op die kruisvergelijking. Nochtans simpel allemaal, zodat we dat neutrale geld kunnen genereren, herinner nog. 

Ik heb echt alle respect voor je inzichten ten aanzien van de inductieve werkingen van de systeemeenheden, maar ik hoop dat je beseft dat die inzichten als zodanig op zichzelf staan en derhalve jouw toewijding tot toelichting behoeven. Want als je werkelijk denkt van A tot Z te komen zonder dat je komt te spreken over het alfabet, ben ik bang dat je bereid moet zijn mij te verliezen bij B. Hoezeer ik ook de relevantie erken van het hele alfabet tot zelfs de leestekens achter z.  

15 minuten geleden zei Tomega:

Gekke wereld is het, achter welk geld holt men dan altijd aan? Het is een praktisch ruilmiddel, ooit in het leven geroepen omdat vijf varkens tegen twintig kippen niet altijd uitkwam, simpel gezegd. 

Wetteloosheid in praktische bevindelijkheid maakt dat de varkens worden gereserveerd op een papiertje en opvraagbaar door toonder, waarbij op de leverancier geen andere verplichting rust, dan het op dat moment even ergens anders te lenen, wat hij weer kan doen met een papiertje dat de varkens ergens te verkrijgen zijn. Je economie is op dat moment al ingestort, maar zonder dat iemand het weet. Sterker nog; als er zielen zijn van goede wil en economische gezindheid; zouden er méér varkens kunnen zijn dan er varkensvertegenwoordigende briefjes zijn. wat dan weer een negatieve invloed kan hebben op die briefjes, maar dat terzijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid