Spring naar bijdragen

Kamer is klaar met scholen die homoseksualiteit afkeuren


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ja, einde van het bewust zondigen en daar plezier/lust aan beleven.

Wat is bewust zondigen? En wat is onbewust zondigen?

Citaat

Kom met dat smoesje maar aanzetten als je voor God verschijnt als het zo ver is. Ik weet zeker dat je het daar niet mee gaat redden.

Ik kom met geen enkel smoesje aanzetten. Ik geloof dat Jezus alles voor mij gedragen heeft, en overal voor betaald heeft. Bekijk onderstaand filmpje maar eens. Ik val dus NIET onder het oordeel. Waar ik geoordeeld zou worden, wordt Jezus Christus in mijn plaats geoordeeld, en, ga er maar van uit dat ik het daarmee absoluut redt, net zoals jij het gaat redden:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De minister speelt een heel dubieuze rol. Toen vorig jaar op islamitische scholen hommeles ontstond over homo's schakelde hij de onderwijsinspectie in en daar was hij heel fanatiek in. Nu het speelt o

De evolutietheorie is absoluut niet bewezen. Enige dat aangetoond is, is variatie, door sommigen ook wel micro-evolutie genoemd. Alle andere vormen van evolutie zijn niet bewegen, van macro-evolutie t

selectief quoten en leestekens negeren, de reliteit van het maatschappelijk debat 😕

15 minuten geleden zei WdG:

Wat is bewust zondigen? En wat is onbewust zondigen?

Het is zekers niet een kwestie van wat niet weet wat niet deert. Als men God aanneemt dan kan het niet anders dan dat ook de verborgen (onbewuste) zonde aan het licht komt. Vroeg of laat zal er dus gedragsverandering optreden omdat God ons wijst op zonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Het is zekers niet een kwestie van wat niet weet wat niet deert. Als men God aanneemt dan kan het niet anders dan dat ook de verborgen (onbewuste) zonde aan het licht komt. Vroeg of laat zal er dus gedragsverandering optreden omdat God ons wijst op zonde.

Ik beweer ook niks anders. Het is een gevolg, maar geen werk. Het is een levenslang proces (vernieuwen van het denken). Een roker die zich bekeert is niet opeens een niet-roker. De roker moet zich niet bekeren van het roken, maar van het afwijzen van Jezus Christus als God en Verlosser. DAT is bekering: Jezus Christus als God en Verlosser aanvaarden. Jij voegt er een werk aan toe, en dat kan je beter niet doen. Het Werk van Jezus Christus is perfect en volbracht. Zo simpel is het. Heb je het filmpje bekeken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Ik beweer ook niks anders. Het is een gevolg, maar geen werk. Het is een levenslang proces (vernieuwen van het denken). Een roker die zich bekeert is niet opeens een niet-roker.

Als roken en homoseksualiteit zonden zijn, dan stopt men daar mee. Omdat men vroeg of laat wordt overtuigd van het verkeerd bezig zijn. Nu maak ik in deze wel onderscheid, want homoseksualiteit beschadig je ook de ander mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als roken en homoseksualiteit zonden zijn, dan stopt men daar mee. Omdat men vroeg of laat wordt overtuigd van het verkeerd bezig zijn. Nu maak ik in deze wel onderscheid, want homoseksualiteit beschadig je ook de ander mee.

Waarvan overtuigt de Heilige Geest ons? Zoek maar eens de Bijbeltekst op. En, met roken beschadig je de ander niet, behalve dan degene die meerookt, en een ongeboren kind ook, als de moeder rookt, en degene die op de tabaksplantage werkt, en degene die de roker moet oplappen, omdat hij of zij ziek wordt t.g.v. het roken, of degene die psychisch lijdt door het roken van een ander, of God, Die roken afkeurt, maar, verder inderdaad niemand. Dus, je hebt een heel sterk argument. Gefeliciteerd!

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei WdG:

Waarvan overtuigt de Heilige Geest ons? Zoek maar eens de Bijbeltekst op. En, met roken beschadig je de ander niet, behalve dan degene die meerookt, en een ongeboren kind ook, als de moeder rookt, en degene die op de tabaksplantage werkt, en degene die de roker moet oplappen, omdat hij of zij ziek wordt t.g.v. het roken, of degene die psychisch lijdt door het roken van een ander, of God, Die roken afkeurt, maar, verder inderdaad niemand. Dus, je hebt een heel sterk argument. Gefeliciteerd!

Wel, je wispelturigheid weerhoudt mij om verder in discussie te gaan met jou. Je bent net een glibberige aal die al kronkelend zijn gelijk wil halen. Je weet hoe ik over de kwestie denk. Prettige avond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben van mening dat gedrag een keuze is. Je zou op de wijze van redeneren zoals je nu doet ook kunnen zeggen dat zondigen aangeboren is en we er dus niks aan kunnen doen.

Dat is wel wat Paulus zegt in Romeinen 7:

Want wij weten dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk verkocht onder de zonde.

Wat ik namelijk teweegbreng, doorzie ik niet, want niet wat ik wil, dat doe ik, maar wat ik haat, dat doe ik.

En als ik dat doe wat ik niet wil, val ik de wet bij dat zij goed is.

Nu ben ik het echter niet meer die dit teweegbrengt, maar de zonde die in mij woont.

Want ik weet dat in mij, dat is in mijn vlees, niets goeds woont. Immers, het willen is er bij mij wel, maar het goede teweegbrengen, dat vind ik niet.

Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.

Als ik nu dat doe wat ik niet wil, breng ík dat niet meer teweeg, maar de zonde die in mij woont.

Ik ontdek dus deze wet in mij: dat, als ik het goede wil doen, het kwade dicht bij mij ligt.

Want naar de innerlijke mens verheug ik mij in de wet van God. Maar in mijn leden zie ik een andere wet, die tegen de wet van mijn verstand strijd voert en mij tot gevangene maakt van de wet van de zonde, die in mijn leden is.

Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam van deze dood?

Ik dank God, door Jezus Christus, onze Heere.

Zo dien ik dan zelf wel met het verstand de wet van God, maar met het vlees de wet van de zonde.

Met andere woorden: zonde kan je niet bestrijden door gedragsverandering. Het wezen van de zonde is immers dat je niet doet wat je wilt, maar dat je doet wat je niet wil. Tegenover zelfverlossing staat verlossing door Jezus Christus.

En in deze tekst wordt nog iets gezegd: de wet is geestelijk. Geest staat bij Paulus tegenover de letter. De letter doodt, de Geest maakt levend. Jouw redenering tegen homoseksualiteit is een redenering op basis van de letter van de wet. De letter doodt. Als jij rechter was geweest, had je mij naar de hel gestuurd. De letter doodt, stuurt je naar de hel. Maar de wet is geestelijk, dat betekent dat deze geestelijk moet worden verstaan. Wat is er redelijk aan dat een christen strijdt tegen het lichaam waarmee hij geschapen is? Roept God christenen tot zelfdestructie? Is het niet genade dat het bloederige van de besnijdenis vervangen is door de waterdoop? De duivel zal wel in zijn vuistje lachen. Het scheelt hem werk als christenen tegen zichzelf verdeeld zijn. Als christenen zichzelf kastijden om God welgevallig te zijn. Want als christenen zo met zichzelf bezig zijn, komen ze aan hun opdracht in de wereld niet toe. En als christenen niet van zichzelf houden, zullen ze ook niet van andere mensen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Peter79:

Als jij rechter was geweest, had je mij naar de hel gestuurd.

Als is verbrande turf man en helemaal niet van toepassing op mij. Beetje hypothetisch de ander zwartlullen, meer is het niet.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een homo die zich bekeert en een beroep doet op het offer van onze Here Jezus Christus, zal als gevolg geen homo blijven en zal ook geen reclame maken voor homoseksualiteit.

 

Dat werkt niet hoor. Er zijn ook een hoop psychiatrische patiënten die zich bekeren en toch hun vreemde gedrag blijven vertonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als is verbrande turf man en helemaal niet van toepassing op mij. Beetje hypothetisch de ander zwartlullen, meer is het niet.

Dat is inderdaad wat je doet. Aan de vrucht herken je de boom

Jezus zei dat niet alleen de daad, maar ook de gedachte een mens al schuldig maakt. Zie:

 

 

bewerkt door Peter79
verwijzing toegevoegd
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat werkt niet hoor. Er zijn ook een hoop psychiatrische patiënten die zich bekeren en toch hun vreemde gedrag blijven vertonen.

Ha ja, kijk maar eens goed om je heen met al die handenschrobbers en gelaatsbedekkers van tegenwoordig. Twintig jaar geleden liep je met dat gedrag het risico om als obsessief compulsief neuroot weg te worden gezet. Hehehe.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Homoseksualiteit is geen lichamelijke aangelegenheid, maar geestelijke perversie.

Nee, het is geen perversie. Het is een geaardheid. Maar ik vind ook dat wanneer je zegt Christen te zijn dat je niet meer kunt praktiseren. Je moet het geestelijke dan boven het vleselijke verlangen zetten. In die hulp van de heilige Geest krijg je ook.

Je mag als christen niet mensen wegzetten als pervers als ze zo geboren zijn. Door dat te doen jaag je soms mensen de dood in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Nee, het is geen perversie. Het is een geaardheid.

Je bent vast fan van Swaab. Ik niet. Wetenschappelijk gezien bevindt men zich op een dood spoor aangaande deze aangelegenheid.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 23-11-2020 om 23:09 zei Funda:

 

Zag iemand deze wel? Alle citaten passeren hier hoor, ook uit het nieuwe testament. 

Kamer heeft niets op christelijke scholen te zeggen als er een godsdienstvrijheid was. Het begon met homorechten, nu brainwashen ze kinderen al met transseksualiteit.

Als de msm een normaal beeld zou resoneren, zou een christelijke school of gemeenschap geen standpunt hoeven in te nemen. Er zijn nu jongens die maandstonden hebben, de duivel lacht ons goed uit door dit gedrocht beeld te geven in onze samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Zag iemand deze wel? Alle citaten passeren hier hoor, ook uit het nieuwe testament. 

Kamer heeft niets op christelijke scholen te zeggen als er een godsdienstvrijheid was. Het begon met homorechten, nu brainwashen ze kinderen al met transseksualiteit.

Als de msm een normaal beeld zou resoneren, zou een christelijke school of gemeenschap geen standpunt hoeven in te nemen. Er zijn nu jongens die maandstonden hebben, de duivel lacht ons goed uit door dit gedrocht beeld te geven in onze samenleving.

De duivel? Helemaal niet:

(Jesaja 45:7) Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid