Spring naar bijdragen

Desinformatie over het coronavirus en vaccinatie is ten strengste verboden op Credible


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei sjako:

Volg helemaal niets. Feit is dat er honderd duizenden doden vallen door een virus wat met een vaccin is te bestrijden. En jij komt met complottheorieën die ervoor gaan zorgen dat mensen het niet nemen. Dat is ontoelaatbaar en immoreel. En het moet stoppen!

Gaat ge verantwoording nemen als er duizendtallen sterven (of schade op termijn opdoen):door die experimentele vaccins in fase 4? De fase waarvan jij beweert dat mensen zich kunnen vaccineren.

Heb je fase 3 opgevolgd? Normaal duurt fase 3 jaren en worden er uitgebreide testen genomen. Het ging al mis bij mensen tijdens de proefperiode.

dus gaat ge het bloed op u nemen? Daar je niet op de hoorn blies maar een werelds standpunt in nam.

1 minuut geleden zei Dominic1:

 Die verantwoording is het karma van de kerk.  Alleen bekering en berouw en overgave aan Christus en “ga uit van haar” (valse religie) kan individuen nog sparen van dat lot. Want het bloed dat de religie op zich heeft genomen betaalt zich uit als loon. Elk jaar sterven er Jehovah’s Getuigen die bloedtransfusies weigeren op basis van de interpretatie die de religie hanteert van de Bijbelse aanmaning om geen bloed te eten. De geschiedenis van deze leerstelling alleen al zou de geldigheid ervan  in twijfel moeten trekken.

• Voor 1945 liet de Wachttoren bloedtransfusies toe
• In 1945 werden alle bloedtransfusies en bloedfracties verboden
• Sinds 2000 zijn veel van deze bloedfracties opnieuw toegelaten

Wie zou aansprakelijk gesteld moeten worden voor diegenen die stierven door het weigeren van bloedfracties waarvan nu beweerd wordt dat ze aanvaardbaar zijn voor God? Zou jij het toelaten je kind te laten sterven door het weigeren van een transfusie? 

Sjako censureert en zegt dat we mensen geen angst mogen aanjagen. Ik kan er niet aan doen dat de samenvatting er van soms tot akelige uitkomsten leidt. Wel ben ik niet als enige geobsedeerd en zijn vele mensen tot dezelfde conclusie gekomen. Mensen die totaal geen anti vaxxer zijn weigeren zelfs dit vaccin.

het is veel te snel ontwikkeld en het is nog experimenteel. Ik zou mijn kind niet kunnen zien sterven. Dus ik zou geen bloedtransfusie weigeren als dat echt nodig is. Maar ik ga ze zeker niet dit vaccin geven voor een virus waar de overlevingskans groter is dan de werking van het vaccin.

Mijn vraag blijft open. @sjako wekt wel emoties met doden op, maar gaat hij het bloed op zich nemen waar en wanneer deze experimentele vaccins mis gaan? En ze gingen al mis tijdens de proefperiode.

bewerkt door Fundamenteel
vaccinS.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 761
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe lees je de onderstaande tekst dan, want door Hem in ons midden, is Hij immers aanwezig. Joh. 14sv 11 Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo geloof

Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. Ze had geen ernstige klachten, dus dat viel gelukkig mee, en, ze is ook volledig genezen, maar, het gaat even om het idee. ? ?

Het probleem is dat dit niet valt aan te tonen. Het valt niet eens aan te tonen dat de maatregelen enig effect hebben, behalve dan die verschrikkelijke gevolgen van de maatregelen.

42 minuten geleden zei Fundamenteel:

het is veel te snel ontwikkeld en het is nog experimenteel.

Het is snel ontwikkeld, maar ik denk niet té snel. Het heeft alle veiligheidsmaatregelen doorlopen anders mag het niet op de markt komen. Maar er kunnen natuurlijk altijd bijwerkingen optreden als je het aan heel veel mensen geeft, maar tot nu toe zijn die er niet, althans niet aantoonbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Het is snel ontwikkeld, maar ik denk niet té snel. Het heeft alle veiligheidsmaatregelen doorlopen anders mag het niet op de markt komen. Maar er kunnen natuurlijk altijd bijwerkingen optreden als je het aan heel veel mensen geeft, maar tot nu toe zijn die er niet, althans niet aantoonbaar.

Ja of nee. Je gebruikt de doden (die sowieso  sterven en meer door oorlog en honger dan corona) om schuldgevoel aan te praten.

Maar ga je dan ook het bloed op u nemen als er massa sterfte en/of schade door deze experimentele vaccins teweeg wordt gebracht?

En ga je dan trollen en wegkijken als die ouders, bejaarden en anderen te arm zijn de connectie met het vaccin te tonen?

Je kan hier mss enkelen voor de gek houden maar God niet.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Komaan, het is een probleem en ik denk dat er iets speelt, secundair aan de pandemie, of is de Pandemie secundair aan iets groters daaraan, en ik noem nu geen complot, het kan kinnesinne  zijn na ijver,  jaloezie, geld zal hier en daar ook misschien  mee kunnen spelen.

Buiten proporties afgeven aan de moderatie en in het kielzog JG aanvallen, geeft echter ook een vervuiling van het forum weer, dan zet je je zelf buitenspel, dat is mijn mening.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Besef dat in die miljoenen honderdtallen mensen connecteerden en tot dezelfde uitkomst komen.

Maar volg vooral een overheid die als enige beter vaart in deze plandemie.

Probleem is dat er zoveel desinformatie is. We moeten de overheid vertrouwen, en, zoals @sjako elders al aangaf zijn er genoeg betrouwbare mensen en sites, waarop je kunt en moet vertrouwen. Hou je dus verre van fake-sites, zoals xander, nine, etc. @sjako heeft zijn handen al vol aan het in de lucht houden van dit forum. We bewijzen hem geen dienst met het plaatsen van allerlei onzinnige video's en desinformatie. De overheid doet prima werk in deze crisis. We krijgen een door wetenschappers prima vaccin, Wanneer genoeg mensen dit vaccin aanvaarden, kunnen we in combinatie met een aantal simpele maatregelen, zoals het dragen van mondkapjes, afstand bewaren, geen grote evenementen organiseren en sociale contacten beperken weer normaal leven. Dat is toch een prima vooruitzicht?!!

2 uur geleden zei thom:

Zo erg dit..

Wat is daar erg aan?

1 uur geleden zei sjako:

Het is snel ontwikkeld, maar ik denk niet té snel. Het heeft alle veiligheidsmaatregelen doorlopen anders mag het niet op de markt komen. Maar er kunnen natuurlijk altijd bijwerkingen optreden als je het aan heel veel mensen geeft, maar tot nu toe zijn die er niet, althans niet aantoonbaar.

Precies. We moeten er op vertrouwen. Fijn dat je desinformatie aanpakt. Ondanks onze verschillen in visie, mijn dank!! Je doet uitstekend werk!

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Sjako censureert en zegt dat we mensen geen angst mogen aanjagen.

Dat zie ik zo niet. Hij pakt desinformatie aan. @sjako doet uitstekend werk. En, het is bekend dat we op theologisch gebied verschillend denken. Maar, als moderator doet hij gratis en belangeloos uitstekend werk!!

2 uur geleden zei sjako:

En jij komt met complottheorieën die ervoor gaan zorgen dat mensen het niet nemen. Dat is ontoelaatbaar en immoreel. En het moet stoppen!

Mee eens. Aan jou de taak om daar op toe te zie! Dergelijke complottheorieën horen niet op een forum als credible thuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:
13 minuten geleden zei thom:

Dat wat ik dikgedrukt heb in jouw opmerking.

Dat was mij duidelijk. Dan stel ik de vraag anders: waarom is het erg?

Die kortzichtigheid; de overheid is goed, doet goed, en daarom onder andere het massaal volgzame gedrag; muilkorf op, bek houden, geen groepen, geen feestjes, afstand houden en op de bank zitten!

Eén 'wetenschappelijk juist' onderzoek over een onderwerp niet nader gaan onderzoeken.. dat is de taal van de overheid, die het weten wat goed is. De overheden die bestuurd worden door narcisten en psychopaten.

Dit aan de kaak stellen geeft blijk van gezond verstand in plaats van 'in de war raken'.

Het is als ''dat de mensen dat toch niet snappen'', is juist een uitspraak van Rutte, om te kunnen blijven liegen en bedriegen, en niet vertellen dat bijvoorbeeld de positieve uitslagen van de PCR test, geen besmettingsgetal is van een virus. Daarom blijft Rutte en consorten valse gegevens leveren om de angst eronder te houden.

Alsof ik een kleuter moet uitleggen wat er gaande is :-) 

Die slaafse naïviteit..

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Die kortzichtigheid; de overheid is goed, doet goed, en daarom onder andere het massaal volgzame gedrag; muilkorf op, bek houden, geen groepen, geen feestjes, afstand houden en op de bank zitten!

Tja, dat is toch niet zo raar. Er moet iets gebeuren. Wanneer we ons netjes laten vaccineren, een mondkapje dragen, afstand houden, ons regelmatig laten testen, sociale contacten beperken en geen grote evenementen meer organiseren, is alles weer relatief normaal. Het oude abnormaal was niet zo goed. Als je de beelden ziet van grote groepen mensen in februari, zonder mondkapjes, zonder afstand, ... alles is gebaseerd op prima wetenschappelijk onderzoek. Vaccins worden niet zomaar goedgekeurd, dat blijkt nu wel. Zoals Ab Osterhaus al zei: "er gaan mensen dood". Het is een zeer gevaarlijk virus. We moeten deskundigen als Osterhaus, van Dissel, Van Ranst, toch serieus nemen? Deze mensen hebben het beste met de maatschappij voor. En, ik ben @sjako dankbaar dat hij desinformatie aanpakt. We willen toch geen onzin op dit mooie forum?

13 minuten geleden zei thom:

Het is als ''dat de mensen dat toch niet snappen'', is juist een uitspraak van Rutte, om te kunnen blijven liegen en bedriegen,

Beschuldig je Rutte hier van liegen en bedriegen??

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei WdG:

Tja, dat is toch niet zo raar. Er moet iets gebeuren. Wanneer we ons netjes laten vaccineren, een mondkapje dragen, afstand houden, ons regelmatig laten testen, sociale contacten beperken en geen grote evenementen meer organiseren, is alles weer relatief normaal. Het oude abnormaal was niet zo goed. Als je de beelden ziet van grote groepen mensen in februari, zonder mondkapjes, zonder afstand, ... alles is gebaseerd op prima wetenschappelijk onderzoek. Vaccins worden niet zomaar goedgekeurd, dat blijkt nu wel. Zoals Ab Osterhaus al zei: "er gaan mensen dood". Het is een zeer gevaarlijk virus. We moeten deskundigen als Osterhaus, van Dissel, Van Ranst, toch serieus nemen? Deze mensen hebben het beste met de maatschappij voor. En, ik ben @sjako dankbaar dat hij desinformatie aanpakt. We willen toch geen onzin op dit mooie forum?

Zo erg dit..

Je begrijpt wel natuurlijk, WdG, mocht ik een ban krijgen hierom, dat ik dat met liefde accepteer. Met liefde, om de onwetendheid; vergeef hen, zij weten niet wat ze doen.

16 minuten geleden zei WdG:
29 minuten geleden zei thom:

Het is als ''dat de mensen dat toch niet snappen'', is juist een uitspraak van Rutte, om te kunnen blijven liegen en bedriegen,

Beschuldig je Rutte hier van liegen en bedriegen??

Kan je lezen?

Sorry dat ik op je reageerde. Het heeft geen zin.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Sorry dat ik op je reageerde. Het heeft geen zin.

Het gaat me niet om de reacties, het gaat om desinformatie. De overheid verschaft ons zeer betrouwbare informatie, gebaseerd op uiterst betrouwbare wetenschappers en deskundigen, zoals van Dissel, van Ranst, en noem maar op, en de overheid waarschuwt ons voor desinformatie. We moeten daar juist blij om zijn. @sjako, als moderator heeft de taak deze desinformatie aan te pakken, en, naar mijn mening doet hij dat prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:
12 minuten geleden zei thom:

Sorry dat ik op je reageerde. Het heeft geen zin.

Het gaat me niet om de reacties, het gaat om desinformatie. De overheid verschaft ons zeer betrouwbare informatie, gebaseerd op uiterst betrouwbare wetenschappers en deskundigen, zoals van Dissel, van Ranst, en noem maar op, en de overheid waarschuwt ons voor desinformatie. We moeten daar juist blij om zijn. @sjako, als moderator heeft de taak deze desinformatie aan te pakken, en, naar mijn mening doet hij dat prima.

Wat al eerder is opgemerkt, wat is desinformatie? Ik vind bovenstaande des-informatieve, naïeve en media-gecontroleerde uitspraken.

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Wat al eerder is opgemerkt, wat is desinformatie? Ik vind bovenstaande des-informatieve, naïeve en media-gecontroleerde uitspraken.

 

 

 

 

Het gaat om feiten, en niet om meningen. Je kunt dan ook uitleggen waarom het desinformatie is i.p.v. de overheden "narcisten en psychopaten" te noemen. Het is geen fraaie uitspraak. Mensen als Osterhaus, van Dissel, van Ranst, zijn toch zeer deskundig? Ben je niet blij dat er straks een vaccin is, zodat we in combinatie met maatregelen weer normaal kunnen leven? En, ben je @sjako niet dankbaar dat hij optreedt tegen desinformatie en complot-denken? Het mag ook wel eens gezegd worden dat hij, als moderator, uitstekend werk doet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij moeten @WdG ?Ik moet mijn overheid juist geen kant betrouwen en zeker niet als ze zich laten chanteren door een dictator in Turkije of collaboreren met communismes als China waardoor de jobs hier verdwijnen. Of een overheid die geld en wapens levert aan terroristen en andere regimes waardoor hongersnood ontstaat.

Niets van deze wereld. SOLUS CHRISTUS !

Ik ga eens sporten en mijn tijd verbreken. Laters.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Wij moeten @WdG ?Ik moet mijn overheid juist geen kant betrouwen en zeker niet als ze zich laten chanteren door een dictator in Turkije of collaboreren met communismes als China's waardoor de jobs hier verdwijnen.

Ik ga eens sporten en mijn tijd verbreken. Laters.

Dat doet de overheid niet. Nogmaals, van Ranst en van Dissel zijn zeer deskundig. Je kunt gewoon op deze mensen vertrouwen. Veel plezier met sporten, en vergeet de regels niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei WdG:

Het gaat me niet om de reacties, het gaat om desinformatie. De overheid verschaft ons zeer betrouwbare informatie, gebaseerd op uiterst betrouwbare wetenschappers en deskundigen, zoals van Dissel, van Ranst, en noem maar op, en de overheid waarschuwt ons voor desinformatie. We moeten daar juist blij om zijn.

Even in algemeenheid: wat betrouwbaar en werkelijke kennis is, wordt bepaald door de inhoud en nooit door het etiket van betrouwbaar of "waarachtige kennis" (lees: wetenschap). In de wetenschap wordt zonder schroom gewerkt met onwaarheden die gelden als waar, tot het tegenovergestelde méér waarheid is, en het eerdere dus als onwaarheid bestempelt, wat in tussentijd echter onverkort blijft gelden als hogere waarheid van wetenschap van het moment. terwijl alom waarheid wordt gebracht met waarschijnlijkheden en onwaarschijnlijk te achten alternatieven. Waarheid en wetenschap hebben hun normatieve lading en waarde verloren.

9 minuten geleden zei WdG:

Dat doet de overheid niet. Nogmaals, van Ranst en van Dissel zijn zeer deskundig. Je kunt gewoon op deze mensen vertrouwen.

Het jezelf toevertrouwen aan de overheid of deskundigheid of aan pausen, concilies en synodes, en ook aan commissies, koningen en prinsen is loffelijk. Het heeft echter helemaal niets te maken met waarheid en met feiten, maar uitsluitend met rust in de ziel en in het geweten, ondertussen overgeleverd zijnde aan de winden van leer en wetenschap en de politiek van het moment. Nuchterheid en waakzaamheid bevraagt echter zichzelf uit de aard van deze begrippen, altijd.

Psalm 146
Hallelujah! O mijn ziel! prijs den HEERE.
Ik zal den HEERE prijzen in mijn leven; ik zal mijn God psalmzingen, terwijl ik nog ben.
Vertrouwt niet op prinsen, op des mensen kind, bij hetwelk geen heil is.
Zijn geest gaat uit, hij keert wederom tot zijn aarde; te dienzelfden dage vergaan zijn aanslagen.

Welgelukzalig is hij, die den God Jakobs tot zijn Hulp heeft,
wiens verwachting op den HEERE, zijn God is;
Die den hemel en de aarde gemaakt heeft, de zee en al wat in dezelve is;
Die trouwe houdt in der eeuwigheid.

Die den verdrukte recht doet, Die den hongerige brood geeft; de HEERE maakt de gevangenen los.
De HEERE opent de ogen der blinden; de HEERE richt de gebogenen op;
de HEERE heeft de rechtvaardigen lief.

De HEERE bewaart de vreemdelingen;
Hij houdt den wees en de weduwe staande;
maar der goddelozen weg keert Hij om.

De HEERE zal in eeuwigheid regeren;
uw God, o Sion! is van geslacht tot geslacht.
Hallelujah!

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

Het jezelf toevertrouwen aan de overheid of deskundigheid of aan pausen, concilies en synodes, en ook aan commissies, koningen en prinsen is loffelijk. Het heeft echter helemaal niets te maken met waarheid en met feiten, maar uitsluitend met rust in de ziel en in het geweten, ondertussen overgeleverd zijnde aan de winden van leer en wetenschap en de politiek van het moment. Nuchterheid en waakzaamheid bevraagt echter zichzelf uit de aard van deze begrippen, altijd.

Dat is waar, maar, hier gaat het wel om desinformatie. Zojuist las ik een bericht van een 102-jarige vrouw. Zij heeft twee keer covid gehad. Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. Ze had heen ernstige klachten, dus dat viel gelukkig mee, en, ze is ook volledig genezen, maar, het gaat even om het idee. Voor de zekerheid is ze natuurlijk wel in isolatie geplaatst. We moeten waardering hebben voor de overheden, en blij zijn met de wetenschappers die over onze gezondheid waken. Desinformatie maakt veel kapot.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Doen ze wel.

Dit lijkt me dus desinformatie. Onze overheden zijn betrouwbaar en absoluut niet corrupt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Dat is waar, maar, hier gaat het wel om desinformatie. Zojuist las ik een bericht van een 102-jarige vrouw. Zij heeft twee keer covid gehad. Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. Ze had heen ernstige klachten, dus dat viel gelukkig mee, en, ze is ook volledig genezen, maar, het gaat even om het idee. Voor de zekerheid is ze natuurlijk wel in isolatie geplaatst. We moeten waardering hebben voor de overheden, en blij zijn met de wetenschappers die over onze gezondheid waken. Desinformatie maakt veel kapot.

Dit lijkt me dus desinformatie. Onze overheden zijn betrouwbaar en absoluut niet corrupt.

Google eens uit hoe Van Ranst gedagvaard werd door echte artsen tijdens de Mexicaanse griep. Die man is nu alleen zo aan het woord omdat die het spel van de globalistische Kabaal meespeelt.

ik spuw op uw mening en weet wel beter door kennis en ervaring. Ik laat het hierbij. Deze regering is niet eens democratisch verkozen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:

Het gaat om feiten, en niet om meningen. Je kunt dan ook uitleggen waarom het desinformatie is i.p.v. de overheden "narcisten en psychopaten" te noemen. Het is geen fraaie uitspraak. Mensen als Osterhaus, van Dissel, van Ranst, zijn toch zeer deskundig? Ben je niet blij dat er straks een vaccin is, zodat we in combinatie met maatregelen weer normaal kunnen leven? En, ben je @sjako niet dankbaar dat hij optreedt tegen desinformatie en complot-denken? Het mag ook wel eens gezegd worden dat hij, als moderator, uitstekend werk doet!

''Ben je niet blij dat er straks een vaccin is, zodat we in combinatie met maatregelen weer normaal kunnen leven?''

Ik ben geschrokken van de slaafsheid van de mensheid, hun gedrag betreft de opgelegde maatregelen en de media-hypnose; zo gemakkelijk manipuleerbaar door die aanname dat de leiders het wel weten, en slaafs de opdrachten pikken; doe dit, laat dat.

Het is echt tijd voor een grote schoonmaak, als dit huidige gedrag het resultaat is van 1000-en jaren geduld om deze wereld te ont-dekken en te overwinnen. 😌

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Google eens uit hoe Van Ranst gedagvaard werd door echte artsen tijdens de Mexicaanse griep. Die man is nu alleen zo aan het woord omdat die het spel van de globalistische Kabaal meespeelt.

ik spuw op uw mening en weet wel beter door kennis en ervaring. Ik laat het hierbij. Deze regering is niet eens democratisch verkozen...

Mijn dank, en, nee, ik google niet op deze mensen. De Nederlandse en Belgische overheden weten prima wat ze doen. Wees verstandig, hou je aan de maatregelen, ageer niet tegen vaccins, en, samen krijgen we het allemaal wel weer op de rails, door netjes onze mondkapjes te dragen, afstand te houden, sociale contacten te minimaliseren, en vooral geen desinformatie te verspreiden. Wees geen complot-denker!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

''Ben je niet blij dat er straks een vaccin is, zodat we in combinatie met maatregelen weer normaal kunnen leven?''

Ik ben geschrokken van de slaafsheid van de mensheid, hun gedrag betreft de opgelegde maatregelen en de media-hypnose; zo gemakkelijk manipuleerbaar door die aanname dat de leiders het wel weten, en slaafs de opdrachten pikken; doe dit, laat dat.

Het is echt tijd voor een grote schoonmaak, als dit huidige gedrag het resultaat is van 1000-en jaren geduld om deze wereld te ont-dekken en te overwinnen. 😌

 

 

 

Waarom? Het is toch voor onze bestwil? Er gaan mensen dood aan dit vreselijke virus. We moeten alles eraan doen hier een eind aan te maken. We willen hier toch uitkomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

Dat is waar, maar, hier gaat het wel om desinformatie. Zojuist las ik een bericht van een 102-jarige vrouw. Zij heeft twee keer covid gehad. Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. Ze had heen ernstige klachten, dus dat viel gelukkig mee, en, ze is ook volledig genezen, maar, het gaat even om het idee. Voor de zekerheid is ze natuurlijk wel in isolatie geplaatst. We moeten waardering hebben voor de overheden, en blij zijn met de wetenschappers die over onze gezondheid waken. Desinformatie maakt veel kapot.

Altijd is het werken met labels nuttig om met oprechtheid te onderstrepen, wat door die onderstreping waarde verliest. maar God zegt: laat elke man zijn ja, heilig zijn, en als waarachtigheid doen gelden voor iedereen. Elk label van zweren of onderstreping of emotionele geloofskracht, maakt hier tegelijk iets kapot, en maakt het meer tot een subjectieve zaak, dus tot een mening.

Wat je doet is dus heel begrijpelijk, omdat er overtuigingskracht aan toegevoegd wordt, en als jij gezag hebt als persoon, dan werkt ook wat je beoogt. Maar bij elk ander bewerkt het het tegenovergestelde. 

Informatie is wat er echt gebeurt. Desinformatie is net als fake-nieuws en net als populisme en net als heksenjacht en net als "De" wetenschap en net als bijna alle termen in handen van onverstandigen niets anders dan het actief om zeep helpen wat het zo graag zoekt te bewaren.

Maar bekijk het eens van een afstandje: Vroeger spraken wij over China en over Oost-Europa en over achterlijke koppensnellers in termen van hoe kwalijk bij hun de cultuur is, of de bureaucratie of de manipulatie of de de stand der techniek of de onwaardige behandeling van zwakken en achtergestelden of hun omgang met waarheid en democratie en mensenrechten. Wij zijn daarin de farizeeërs of zo je wil het beste jongetje in de klas, terwijl hullie daarginds de verfoeiden zijn. En ik zeg je dat dat beeld klopt.

18 minuten geleden zei WdG:

Zojuist las ik een bericht van een 102-jarige vrouw. Zij heeft twee keer covid gehad. Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. 

Huh? Uhh,.. valt dit niet technisch onder je eigen desinformatiebegrip? Je argument brengt een bewijs in dat een hoge leeftijd tot tweemaal toe geen gevaar opleverde. Als dat als informatie geldt over de aard van de verschrikking...

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Waarom? Het is toch voor onze bestwil? Er gaan mensen dood aan dit vreselijke virus. We moeten alles eraan doen hier een eind aan te maken. We willen hier toch uitkomen?

Heb je een kliklijn open?

De oorlog is al bezig, ik weet het. Maar liever in waarheid sterven, dan in de leugen verder leven.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid