Spring naar bijdragen

het nut van de hel


Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Mount Freedom:

Ieder mens in wie de Kundalini ontwaakt cq de Christus opstaat,  belandt in hel en vagevuur. De ene energiestroom verbrandt alle opgehoopt vuil in de chakras. De andere energiestroom is de opgeschoonde vortex die als koele wind waait.

 

Hoe kan de Kundalini Christus zijn? Christus heeft juist de hel verslagen. Heel zijn onderwijs is er op gericht het goede te doen en het eeuwige leven te krijgen. Niets wat Hij doet is er op gericht iemand naar de hel te laten gaan. Als Kudalinini je naar de hel brengt dan kan hij niet de Christus zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opmerkelijk, aangezien je elders stelt: Maar nu blijkt dat je tóch van mening bent dat straffen niet helpt om gedrag te veranderen, ga je dat dan ook hier toepassen ? Of ga je, zoals we wel v

Dat zal best, maar men zal het goede missen. Staat dat ter discussie dan? Je kunt er voor waarschuwen, maar eenmaal in de hel is er geen weg meer terug.

Wat is er niet logisch aan? Volgens mij kan jij de hel niet rijmen met Gods karakter en wringt daar de schoen. Waarom anders zo een emotioneel geladen argument? Dat is een denkfout die je maakt en dus

1 uur geleden zei fyg:

Als er geen hel is, dan is er ook geen hemel, en als er geen hemel is, dan is er geen oordeel. Dat klopt ook niet.

Hallo @fyg. Nieuw hier?  Welkom. Gelukkig is er wel een hemel. De hemel is de woonplaats van God en Gods hemelse schepsels. De aarde is er voor de mens. Gods straf voor de zonde is de dood, niet een hel. Jezus is gestorven voor ons om die zonde op zich te nemen door hetgeen wat Adam heeft ongedaan te maken. Zo heeft Hij de weg vrijgemaakt naar een mooi leven op een paradijs aarde, Gods Koninkrijk waar we dagelijks om bidden. De hel is een verzinsel om mensen angst aan te jagen. Het staat nergens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-10-2020 om 17:40 zei Chiel Fernig:

Jezus spreekt over de hel. Hij spreekt er openlijk over en het is opgetekend in de bijbel. Hij spreekt er niet over alsof het nep zou zijn. Hij waarschuwt voor helse pijn door vuur. Hij zegt dat daar het geween zal zijn. Waarom spreekt Jezus over de hel?

Wat zou het nut van de hel dan zijn Chiel? 

Stel dat er straks 1 miljard mensen gered worden. Dan is er dus een eeuwigdurende plek waar ongeveer 6 miljard mensen in brand staan, zonder te overlijden. 

Tegelijkertijd is er een plek, die je hemel noemt, waar zielen zonder stoffelijk lichaam zijn en eeuwig geluk ervaren. 

Niet logisch. 

Er zijn meerdere stromingen in het Christendom die de hel zien als het graf, waar je lichaam vergaat en verdwijnt. Je krijgt een aardse opstanding in een nieuw beter lichaam en mag de eeuwigdurende nabijheid van God ervaren en gelukkig zijn. Mooi toch? 

Kijk naar het voorbeeld wat Jezus ons geeft, het teken van Jonah. Zijn opstandingslichaam. De belofte van Zijn wederkomst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hermanos2:

Stel dat er straks 1 miljard mensen gered worden. Dan is er dus een eeuwigdurende plek waar ongeveer 6 miljard mensen in brand staan, zonder te overlijden. 

Tegelijkertijd is er een plek, die je hemel noemt, waar zielen zonder stoffelijk lichaam zijn en eeuwig geluk ervaren. 

Niet logisch.

Wat is er niet logisch aan? Volgens mij kan jij de hel niet rijmen met Gods karakter en wringt daar de schoen. Waarom anders zo een emotioneel geladen argument? Dat is een denkfout die je maakt en dus een drogredenatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is een tekst waarin Jezus de inwoners van een stad waarschuwt. Hij zegt: Gij denkt tot in de hemel verheven te worden maar tot in de diepte van de hel zult gij neerdalen. Ik weet niet

28 minuten geleden zei sjako:

Dat is die leugen die satan Adam en Eva opspelde. Ze hadden geen eeuwig leven, maar gingen dood, ze keerden terug naar het stof. Er staat terug. Dus daar komt de mens vandaan. Een ziel is een lichaam met daarin de levensadem. Gaat die levensadem of geest uit, dan blijft er enkel een dood lichaam over. De opstanding is een herschepping van een mens. Er staat nergens dat de mens eeuwig leeft.

Ik denk dat jij best wel inziet dat er geen hel kan zijn. Het komt helemaal niet overeen met Gods eigenschappen. 

Er is een tekstgedeelte waarin Jezus het volgende zegt tegen de inwoners van een stad: "U die tot de hemel verhoogd zijt, u zult tot de hel toe nedergestoten worden."

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat is er niet logisch aan? Volgens mij kan jij de hel niet rijmen met Gods karakter en wringt daar de schoen. Waarom anders zo een emotioneel geladen argument? Dat is een denkfout die je maakt en dus een drogredenatie.

Dag Kaasjeskruid. Laten we gewoon van elkaar accepteren dat jij en ik soms overeenkomen en soms verschillen van mening. Ik denk ondertussen te weten hoe jij denkt over bijbelse leerstellingen.Ik weet dat wij in dit leven elkaar niet kunnen overtuigen. Ik ga dat ook niet proberen. Misschien treffen we elkaar in het hiernamaals en dan zal één van ons tweeën zeggen:

Zie je wel dat ik gelijk had! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Dag Kaasjeskruid. Laten we gewoon van elkaar accepteren dat jij en ik soms overeenkomen en soms verschillen van mening.

Nogal een belangrijk verschil van mening, fundamenteel wat mij betreft. Daarmee gun ik jou je mening en in die zin accepteer ik het, maar respecteren kan ik hem niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hermanos2:

Wat zou het nut van de hel dan zijn Chiel? 

Stel dat er straks 1 miljard mensen gered worden. Dan is er dus een eeuwigdurende plek waar ongeveer 6 miljard mensen in brand staan, zonder te overlijden. 

Tegelijkertijd is er een plek, die je hemel noemt, waar zielen zonder stoffelijk lichaam zijn en eeuwig geluk ervaren. 

Niet logisch. 

Er zijn meerdere stromingen in het Christendom die de hel zien als het graf, waar je lichaam vergaat en verdwijnt. Je krijgt een aardse opstanding in een nieuw beter lichaam en mag de eeuwigdurende nabijheid van God ervaren en gelukkig zijn. Mooi toch? 

Kijk naar het voorbeeld wat Jezus ons geeft, het teken van Jonah. Zijn opstandingslichaam. De belofte van Zijn wederkomst. 

Ik weet niet waarom de hel nuttig zou zijn. Ik geloof er wel in. Maar ik wil er niet heen, ik ga liever naar de hemel (en de nieuwe aarde). Ik hoop dat mensen zich bekeren vanwege de waarschuwing van de hel want wie wil daar nou zijn?

Dat de hel bestaat daar kan ik niet onder uit. Maar ieder zijn eigen geloof. Ik geloof op grond van de bijbel dat ik er niet onderuit kan. ik ben blij dat op de nieuwe aarde mensen weer een geheel gezond lichaam krijgen en dat we niet meer ziek worden. Eindelijk rust en geen gezeur aan je hoofd. Het is ook beter je oog daar op te richten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Prima! Meer verwacht ik niet. We gaan elkaar zien. Ik herken jou aan de grote vis. 

Je kunt wachten tot je een ons weegt op dat plekje in het hiernamaals, ik en de eventuele vis zul jij niet te zien krijgen. Ontkennen van de hel is ontkennen van God en Zijn gerechtigheid. Helontkenners, oftewel universalisten, zullen aan den lijve ondervinden wat de hel betekent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Eindelijk rust en geen gezeur aan je hoofd.

Daar gaan we voor! 

7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt wachten tot je een ons weegt op dat plekje in het hiernamaals, ik en de eventuele vis zul jij niet te zien krijgen. Ontkennen van de hel is ontkennen van God en Zijn gerechtigheid. Helontkenners, oftewel universalisten, zullen aan den lijve ondervinden wat de hel betekent.

Jij gaat mij niet in de schoenen schuiven dat ik God ontken en Zijn gerechtigheid. En zeker niet op grond van een verschil van mening over bijbelse leer. 

Denk je dat men elkaar in het hiernamaals alleen maar ontmoet als men in het hier en nu 100% overeenstemt? 

Hoeveel verschil mag er dan zijn voordat men buiten de boot valt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Dat is die leugen die satan Adam en Eva opspelde. Ze hadden geen eeuwig leven, maar gingen dood, ze keerden terug naar het stof. Er staat terug. Dus daar komt de mens vandaan. Een ziel is een lichaam met daarin de levensadem. Gaat die levensadem of geest uit, dan blijft er enkel een dood lichaam over. De opstanding is een herschepping van een mens. Er staat nergens dat de mens eeuwig leeft.

Ik denk dat jij best wel inziet dat er geen hel kan zijn. Het komt helemaal niet overeen met Gods eigenschappen. 

Voorlopig blijf ik in het bestaan van de hel geloven. Volgens mij kan God niet anders dan de hel laten bestaan. Juist omdat het overeenkomt met zijn karakter. waarom?: Omdat God ons gemaakt heeft naar zijn beeld. Toen Hij Adam en Eva schiep stelde Hij hen daarna voor de keuze gehoorzaam zijn of niet Zij kozen voor de slang, de satan die ons verleidt. Daarmee kozen zij voor de demonen. Hoe kan dat? God stelde hen voor de keuze maar Eva zag hoe aanlokkelijk de woordenwaren en de slang hield haar iets voor dat zij wilde hebben. Maar god stond het toe omdat Hij zelf ook vrij is om te doen wat Hij verkiest. Dus als een mens kiest dan is dat zijn eigen keuze en God respecteert dat. Omdat Hij zelf ook gerespecteerd wil worden in wat Hij verkiest. Wanneer een mens tot aan zijn dood volhard in het verkiezen van de duivel dat is dat dom maar God erkent het wel. In openbaring staat hoe mensen de duivel verkiezen ondanks enorme pijnigingen. Waarom weet ik niet. Maar als zij daarin volharden dan erkent God hen hun keuzevrijheid, met alle gevolgen van dien. Dus krijgen zij wat zij verkiezen. Een leven met demonen. Juist omdat God hen liefheeft en hun keuzevrijheid respecteert. Zo komt het wel overeen met zijn karakter. Helaas voor de lieden die dat verkiezen. Maar ik doe dat liever niet. Ik geoof in zijn genade en heb het offer dat Hij bracht aangenomen. Het offer tot heil van velen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nogal een belangrijk verschil van mening, fundamenteel wat mij betreft. Daarmee gun ik jou je mening en in die zin accepteer ik het, maar respecteren kan ik hem niet.

Inderdaad. We leven helaas in een wereld waarin ieder zijn of haar eigen waarheid heeft. Het hebben van een mening is iets anders. Als jij niet van heilbot houdt (volgens mij doe je dat wel?), maar ik wel, dan kunnen we elkaars mening respecteren. Maar, als een van ons de mening heeft dat Parijs de hoofdstad is van Turkije, dan kunnen we elkaar wel respecteren, maar, van een mening is geen sprake. Het is een onwaarheid, een denkfout. Zo is het ook m.b.t. de eeuwigheid. Ieder mens leeft eeuwig. Enige verschil is de bestemming. God heeft een volmaakte Schepping gemaakt, in zes letterlijke 24-uurs-dagen, ongeveer 6000 jaar geleden. De mens was bestemd eeuwig te leven. Helaas werd Lucifer jaloers, in hem werd ongerechtigheid gevonden (Ez. 28), met zijn val als gevolg (Lucifer werd satan). Uiteindelijk wist satan de mens mee te slepen in zijn ellende. De mens heeft BEWUST gekozen voor satan. Adam en Eva WISTEN wat ze deden; bewust tegen God ingaan. Gevolg: de dood. Ik hoef het jou niet uit te leggen: alleen God kon dit keren, door Zelf naar aarde te komen als Mens (Jezus Christus). God stuurt dus geen mensen naar de hel. De mens heeft zelf de keuze. Door HEM (Jezus Christus) ZIJN we rechtvaardig, mits we HEM aanvaarden als God en Verlosser. De hel is het gevolg van onze eigen ellende. Het goede nieuws is dat het inderdaad Gods Wil is dat NIEMAND verloren gaat. Helaas gaat niet alles zoals God het wil, omdat de mens een vrije wil heeft.

Het is dus niet slechts fundamenteel wat jou betreft: het IS fundamenteel.

Om dit goed te kunnen begrijpen is het van belang in te zien dat de mens uit drie delen bestaat: Lichaam, Ziel, Geest!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Inderdaad. We leven helaas in een wereld waarin ieder zijn of haar eigen waarheid heeft. Het hebben van een mening is iets anders. Als jij niet van heilbot houdt (volgens mij doe je dat wel?), maar ik wel, dan kunnen we elkaars mening respecteren. Maar, als een van ons de mening heeft dat Parijs de hoofdstad is van Turkije, dan kunnen we elkaar wel respecteren, maar, van een mening is geen sprake. Het is een onwaarheid, een denkfout. Zo is het ook m.b.t. de eeuwigheid. Ieder mens leeft eeuwig. Enige verschil is de bestemming. God heeft een volmaakte Schepping gemaakt, in zes letterlijke 24-uurs-dagen, ongeveer 6000 jaar geleden. De mens was bestemd eeuwig te leven. Helaas werd Lucifer jaloers, in hem werd ongerechtigheid gevonden (Ez. 28), met zijn val als gevolg (Lucifer werd satan). Uiteindelijk wist satan de mens mee te slepen in zijn ellende. De mens heeft BEWUST gekozen voor satan. Adam en Eva WISTEN wat ze deden; bewust tegen God ingaan. Gevolg: de dood. Ik hoef het jou niet uit te leggen: alleen God kon dit keren, door Zelf naar aarde te komen als Mens (Jezus Christus). God stuurt dus geen mensen naar de hel. De mens heeft zelf de keuze. Door HEM (Jezus Christus) ZIJN we rechtvaardig, mits we HEM aanvaarden als God en Verlosser. De hel is het gevolg van onze eigen ellende. Het goede nieuws is dat het inderdaad Gods Wil is dat NIEMAND verloren gaat. Helaas gaat niet alles zoals God het wil, omdat de mens een vrije wil heeft.

Het is dus niet slechts fundamenteel wat jou betreft: het IS fundamenteel.

Om dit goed te kunnen begrijpen is het van belang in te zien dat de mens uit drie delen bestaat: Lichaam, Ziel, Geest!

Ik ga een heel eind met je mee in je redenering. Behalve, ergens halverwege, waar je stelt dat ieder mens eeuwig leeft.

Als je bij de wederkomst geen geloof en vertrouwen hebt getoond is er in het hiernamaals geen plaats voor je en zul je definitief sterven. Dat is God's gerechtigheid. 

bewerkt door Hermanos2
Typo
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Er is een tekstgedeelte waarin Jezus het volgende zegt tegen de inwoners van een stad: "U die tot de hemel verhoogd zijt, u zult tot de hel toe nedergestoten worden."

Dat is Mattheus 11:23 En jij, Kape̱rnaüm,b zul je tot de hemel worden verheven? In het Graf zul je terechtkomen.c Als in Sodom dezelfde wonderen waren gebeurd als bij jou, zou het tot op de dag van vandaag nog bestaan. 24  Maar ik zeg je: de Oordeelsdag zal voor Sodom draaglijker zijn dan voor jou.’d

In de oude vertaling vind ik het duidelijker. Ipv het Graf staat 'Hades'. Hades is het Griekse woord voor Sjeool, hetgeen het gemeenschappelijke graf betekent. Dat is het graf waarin iedereen terecht komt.

Bijv Genesis 37:35 Al zijn zonen en dochters probeerden hem steeds te troosten, maar hij wilde niet getroost worden en zei: ‘Ik zal rouwend om mijn zoon het Graf (of Sjeool) in gaan!’ En zijn vader bleef om hem treuren. Ik neem aan dat Jacob niet dacht dat Jozef in de hel was en dat hij daar achteraan wilt. Nee, hij dacht dat Jozef dood was en in zijn graf lag. Hij wilde niet meer leven zoveel verdriet had Jacob. 

Dat Sjeool hetzelfde is als Hades kan je zien bijv in Psalm 16:10 en Handelingen 2:31. In Handelingen wordt Psalm 16:10 aangehaald.

Psalm 16:10 Want u zult me niet achterlaten in* het Graf (of Sjeool). U zult niet toelaten dat wie loyaal is aan u, de kuil ziet.

Handelingen 2:31  Daarom voorzag hij de opstanding van de Christus en sprak hij erover. Hij zei dat de Christus niet achtergelaten zou worden in het Graf (of Hades) en dat zijn lichaam niet tot ontbinding zou overgaan.

Sjeool of Hades hebben dus niks te maken met een brandende hel, maar is het gemeenschappelijke graf, of Graf met een hoofdletter.

Dus wat zegt Jezus daar? De inwoners van Kapernaum gaan de dood, hun graf, tegemoet als ze niet veranderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Ik ga een heel eind met je mee in je redenering. Behalve, ergens halverwege, waar je stelt dat ieder mens eeuwig leeft.

Als je bij je wederkomst geen geloof en vertrouwen hebt getoond is er in het hiernamaals geen plaats voor je en zul je definitief de tweede dood sterven. Dat is God's gerechtigheid. 

De tweede dood is een eeuwige dood. De Bijbel spreekt over leven en dood. Het is van essentieel belang te begrijpen dat een mens uit lichaam, ziel en geest bestaat. Ons lichaam vergaat, maar, onze geest zal nooit vergaan. Het sterven van de tweede dood is een eeuwige dood. De mens is gemaakt om eeuwig te leven. De bestemming kan ieder mens zelf bepalen. Pech als je in een islamitisch land geboren wordt? Nee, zeker niet! God is rechtvaardig en goed. IEDER mens krijgt genoeg kansen om HEM te aanvaarden. Aan de natuur kunnen we zien dat God bestaat. Jezus toont Zich in visioenen aan miljoenen moslims. Het evangelie wordt steeds meer verkondigd in moslim-landen. Mensen als Andrew Wommack hebben een enorm bereik, en verkondigen het evangelie onder honderden miljoenen moslims. Organisaties als Open Doors zijn zeer actief in moslim-landen. NIEMAND heeft een excuus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na het laatste oordeel zullen we een nieuw lichaam krijgen, een opstandingslichaam. Dat lijkt mij een zelfde lichaam als wat we nu hebben. Oorspronkelijk zijn we gemaakt als Adam en Eva. Met een gewoon menselijk lichaam zoals wij dat heden ten dage ook hebben. Alleen was hun lichaam op geen enkele wijze aangetast door ziekte. God is niet afgeweken van zijn oorspronkelijke plan om een paradijs op aarde te maken. Op de nieuwe aarde zullen we zijn als Adam en Eva in het paradijs. Onze lichamen zullen gezond zijn en geen ziekte kennen. Alles zal volmaakt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Chiel Fernig:

Na het laatste oordeel zullen we een nieuw lichaam krijgen, een opstandingslichaam. Dat lijkt mij een zelfde lichaam als wat we nu hebben. Oorspronkelijk zijn we gemaakt als Adam en Eva. Met een gewoon menselijk lichaam zoals wij dat heden ten dage ook hebben. Alleen was hun lichaam op geen enkele wijze aangetast door ziekte. God is niet afgeweken van zijn oorspronkelijke plan om een paradijs op aarde te maken. Op de nieuwe aarde zullen we zijn als Adam en Eva in het paradijs. Onze lichamen zullen gezond zijn en geen ziekte kennen. Alles zal volmaakt zijn.

EN eeuwig, zoals het bedoeld was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Hermanos2:

Denk je dat men elkaar in het hiernamaals alleen maar ontmoet als men in het hier en nu 100% overeenstemt? 

Hoeveel verschil mag er dan zijn voordat men buiten de boot valt? 

Over fundamentele zaken valt niet te twisten. De hel als consequentie van leven zonder God ontkennen, is daar een van. Het heil is voor allen, de hel voor velen. Het is niet voor niets dat er zoveel over wordt gesproken in de Bijbel.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt wachten tot je een ons weegt op dat plekje in het hiernamaals, ik en de eventuele vis zul jij niet te zien krijgen. Ontkennen van de hel is ontkennen van God en Zijn gerechtigheid. Helontkenners, oftewel universalisten, zullen aan den lijve ondervinden wat de hel betekent.

Als al die volkomen onnodig gepijnigde vissen jou laten voelen wat je voor jouw plezier hen hebt aangedaan? Waarom je niet bij leven laten uitzuiveren van die pijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mount Freedom:

Als al die volkomen onnodig gepijnigde vissen jou laten voelen wat je voor jouw plezier hen hebt aangedaan? Waarom je niet bij leven laten uitzuiveren van die pijn?

Zo nu en dan krijg ik een beste klap van de staart van ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei WdG:

De tweede dood is een eeuwige dood. De Bijbel spreekt over leven en dood. Het is van essentieel belang te begrijpen dat een mens uit lichaam, ziel en geest bestaat. Ons lichaam vergaat, maar, onze geest zal nooit vergaan. Het sterven van de tweede dood is een eeuwige dood. De mens is gemaakt om eeuwig te leven. De bestemming kan ieder mens zelf bepalen. Pech als je in een islamitisch land geboren wordt? Nee, zeker niet! God is rechtvaardig en goed. IEDER mens krijgt genoeg kansen om HEM te aanvaarden. Aan de natuur kunnen we zien dat God bestaat. Jezus toont Zich in visioenen aan miljoenen moslims. Het evangelie wordt steeds meer verkondigd in moslim-landen. Mensen als Andrew Wommack hebben een enorm bereik, en verkondigen het evangelie onder honderden miljoenen moslims. Organisaties als Open Doors zijn zeer actief in moslim-landen. NIEMAND heeft een excuus.

De bijbel leert dat de ziel die zondigt zal sterven. 

Adam en Eva hadden eeuwig leven zolang ze in God's nabijheid waren. Ze waren niet onsterfelijk. 

Na Christus' wederkomst in de herschepping worden gelovigen als onsterfelijke schepsels wedergeboren. Dan hebben wij onze bestemming bereikt. 

1 uur geleden zei Chiel Fernig:

Na het laatste oordeel zullen we een nieuw lichaam krijgen, een opstandingslichaam. Dat lijkt mij een zelfde lichaam als wat we nu hebben. Oorspronkelijk zijn we gemaakt als Adam en Eva. Met een gewoon menselijk lichaam zoals wij dat heden ten dage ook hebben. Alleen was hun lichaam op geen enkele wijze aangetast door ziekte. God is niet afgeweken van zijn oorspronkelijke plan om een paradijs op aarde te maken. Op de nieuwe aarde zullen we zijn als Adam en Eva in het paradijs. Onze lichamen zullen gezond zijn en geen ziekte kennen. Alles zal volmaakt zijn.

Jezus geeft ook hier weer het voorbeeld. Hij had na Zijn opstanding een lichaam met andere kwaliteiten dan het onze. Dat is ook voor ons weggelegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid