Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Mount Freedom:

Hoi allemaal,

Ik ben Mark. 40 jaar. En sinds ongeveer mijn 20e  bezig met alles wat met bewustzijn te maken heeft.

Groetjes 

Hoi Mark, met een M., maar toch iemand anders dan ik vermoedde als persoon.

De inhoud is de herkenning schreef ik al, en fijn je hier te ontmoeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Mount Freedom:

Hoi allemaal,

Ik ben Mark. 40 jaar. En sinds ongeveer mijn 20e  bezig met alles wat met bewustzijn te maken heeft.

Groetjes 

Hoi,

Heidegger of Bonhoeffer? Of prefereer je andere filosofen? Of ben je er op een heel andere manier mee bezig? :) Ik ben gewoon benieuwd.

Groetjes

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei thom:

Hoi Mark, met een M., maar toch iemand anders dan ik vermoedde als persoon.

De inhoud is de herkenning schreef ik al, en fijn je hier te ontmoeten.

Hoi Thom. Ja ik dacht even dat ik jou ook kende als persoon. De wereld lijkt vaak kleiner dan hij is. In de herkenning van de inhoud ligt onbegrensde ontmoeting. Aangenaam kennisgemaakt te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Mount Freedom:

Hoi allemaal,

Ik ben Mark. 40 jaar. En sinds ongeveer mijn 20e  bezig met alles wat met bewustzijn te maken heeft.

Groetjes 

Hallo Mark, welkom!
Wat een opvallende openingszin: 40 jaar en pas sinds je 20e bezig met bewustzijn.
Dat komt op mij wat vreemd over; alle mensen zijn immers sinds hun geboorte al bezig met hun volledige bewustzijn.
Ik heb daarom het vermoeden dat je er eigenlijk iets anders mee wil zeggen.
De zin die er nu staat, zegt me eerlijk gezegd niets over wat je sinds je 20e anders doet dan daarvoor, of anders dan andere mensen.
Zou je er wat meer over kunnen vertellen ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hallo Mark, welkom!
Wat een opvallende openingszin: 40 jaar en pas sinds je 20e bezig met bewustzijn.
Dat komt op mij wat vreemd over; alle mensen zijn immers sinds hun geboorte al bezig met hun volledige bewustzijn.
Ik heb daarom het vermoeden dat je er eigenlijk iets anders mee wil zeggen.
De zin die er nu staat, zegt me eerlijk gezegd niets over wat je sinds je 20e anders doet dan daarvoor, of anders dan andere mensen.
Zou je er wat meer over kunnen vertellen ? 

Waar ben je voor je twintigste anders mee bezig dan school, uitgaan en blowen dan? Ben jij nooit jong geweest?

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Mount Freedom:

Waar ben je voor je twintigste anders mee bezig dan school, uitgaan en blowen dan? Ben jij nooit jong geweest?

Zeker ben ik jong geweest. Ik ben naar school geweest, en uitgegaan.
Alleen blowen, dat deed ik niet.
Dat deed ik allemaal mij mijn volledige bewustzijn.
Blijft mijn vraag nog steeds staan:

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

De zin die er nu staat, zegt me eerlijk gezegd niets over wat je sinds je 20e anders doet dan daarvoor, of anders dan andere mensen.
Zou je er wat meer over kunnen vertellen ? 

Ik ga er van uit dat je hier per abuis niet op bent in gegaan.
Weet je, er zijn op dit forum nogal wat mensen die deze manier van reageren gebruiken om lastige onderwerpen te ontduiken.
Ik beweer hiermee niet dat jij dat doet, maar wil je er wel voor behoeden dat je door serieuze forumleden op één hoop wordt geveegd met deze mensen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zeker ben ik jong geweest. Ik ben naar school geweest, en uitgegaan.
Alleen blowen, dat deed ik niet.
Dat deed ik allemaal mij mijn volledige bewustzijn.
Blijft mijn vraag nog steeds staan:

Ik ga er van uit dat je hier per abuis niet op bent in gegaan.
Weet je, er zijn op dit forum nogal wat mensen die deze manier van reageren gebruiken om lastige onderwerpen te ontduiken.
Ik beweer hiermee niet dat jij dat doet, maar wil je er wel voor behoeden dat je door serieuze forumleden op één hoop wordt geveegd met deze mensen. 

Bedankt voor de goede zorgen hoor, maar maak je geen zorgen. Ik ben vrij en ik blijf vrij. Living on Mount Freedom.  

Ik heb de richting van mijn bewustzijnsonderzoek al genoemd. Jan Koehoorn, Jan van Delden, Hans Laurentius, Tony Parsons, Eckhort Tolle, Nisargadatta. Zo maar een paar namen.   Daar valt niet zoveel over te vertellen. Het gaat erom gewaar te zijn wat je werkelijk bent en de vereenzelviging met het lichaam te doorzien. Al je quasizekerheden, overtuigingen en gehechtheden te doorzien. De mens bezit een eeuwig vertrouwen en gelooft intuïtief in het bestaan van een substantie waarvan de waarnemingen van de zintuigen slechts eigenschappen zijn. Omdat de mens zichzelf identificeert met zijn stoffelijk lichaam, dat samengesteld is uit die eigenschappen, kan hij met zijn onvolmaakte organen slechts deze eigenschappen begrijpen en niet de substantie, waartoe deze eigenschappen behoren.  De enige substantie in het heelal, die ook wel  God wordt genoemd, kan daarom door de mens van deze materiële wereld niet begrepen worden, tenzij hij zich zijn goddelijkheid gewaar wordt door zijn zelf te verheffen boven deze schepping van duisternis,Maya.

En om het nog wat verwarrender te maken: ook dit is Maya.

Als je het leuk vindt kan ik je de boeken noemen die mij persoonlijk het meest aanspraken. Dat is dan bijvoorbeeld het boek van Nisargadatta: “Dat wat ik ben”. En “Het open geheim” van Tony Parsons. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mount Freedom:

Bedankt voor de goede zorgen hoor, maar maak je geen zorgen. Ik ben vrij en ik blijf vrij. Living on Mount Freedom.  

Ik heb de richting van mijn bewustzijnsonderzoek al genoemd. Jan Koehoorn, Jan van Delden, Hans Laurentius, Tony Parsons, Eckhort Tolle, Nisargadatta. Zo maar een paar namen.   Daar valt niet zoveel over te vertellen. Het gaat erom gewaar te zijn wat je werkelijk bent en de vereenzelviging met het lichaam te doorzien. Al je quasizekerheden, overtuigingen en gehechtheden te doorzien. De mens bezit een eeuwig vertrouwen en gelooft intuïtief in het bestaan van een substantie waarvan de waarnemingen van de zintuigen slechts eigenschappen zijn. Omdat de mens zichzelf identificeert met zijn stoffelijk lichaam, dat samengesteld is uit die eigenschappen, kan hij met zijn onvolmaakte organen slechts deze eigenschappen begrijpen en niet de substantie, waartoe deze eigenschappen behoren.  De enige substantie in het heelal, die ook wel  God wordt genoemd, kan daarom door de mens van deze materiële wereld niet begrepen worden, tenzij hij zich zijn goddelijkheid gewaar wordt door zijn zelf te verheffen boven deze schepping van duisternis,Maya.

En om het nog wat verwarrender te maken: ook dit is Maya.

Als je het leuk vindt kan ik je de boeken noemen die mij persoonlijk het meest aanspraken. Dat is dan bijvoorbeeld het boek van Nisargadatta: “Dat wat ik ben”. En “Het open geheim” van Tony Parsons. 

Dat komt op mij over als wat vage fantasieën die niets te maken hebben met zelfbewustzijn.  Tja, toch dat blowen he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Mount Freedom:

Het gaat erom gewaar te zijn wat je werkelijk bent en de vereenzelviging met het lichaam te doorzien. Al je quasizekerheden, overtuigingen en gehechtheden te doorzien. De mens bezit een eeuwig vertrouwen en gelooft intuïtief in het bestaan van een substantie waarvan de waarnemingen van de zintuigen slechts eigenschappen zijn. Omdat de mens zichzelf identificeert met zijn stoffelijk lichaam, dat samengesteld is uit die eigenschappen, kan hij met zijn onvolmaakte organen slechts deze eigenschappen begrijpen en niet de substantie, waartoe deze eigenschappen behoren.  De enige substantie in het heelal, die ook wel  God wordt genoemd, kan daarom door de mens van deze materiële wereld niet begrepen worden, tenzij hij zich zijn goddelijkheid gewaar wordt door zijn zelf te verheffen boven deze schepping van duisternis,Maya.

Je doet nogal wat veronderstellingen, in mijn beleving. Niet iedereen gelooft dat we een lichaam zijn, er zijn ook mensen die geloven dat het lichaam een soort van voertuig is.

Het woord 'substantie' komt op mij materialistisch over. God is echter Geest, volgens de Bijbel.

Johannes 4:

24 God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid.

Jij lijkt te suggereren dat God een substantie in het heelal is, terwijl de Bijbel suggereert dat het heelal onderdeel is van de schepping van tijd en ruimte. God staat daar dus buiten/'boven'.

Hoe zie je dat voor je, dat 'zelf te verheffen boven deze schepping van duisternis'?

Dit hoort eigenlijk meer thuis in je andere topic maar goed. In de veronderstelling dat je zelf nog niet echt thuis bent in de Bijbel een stukje over wat we als mensen wellicht over Jezus Christus zouden kunnen aannemen, die volgens de Bijbel laat zien en horen wie God is. Kolossenzen 1:

15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping,

16 Want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;

17 En Hij is voor alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem;

18 En Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is.

19 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken,

20 En door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat komt op mij over als wat vage fantasieën die niets te maken hebben met zelfbewustzijn.  Tja, toch dat blowen he.

Ach je bent jong en je blowt wat hè.  Na mijn twintigste verdween dat langzamerhand vanzelf. Dacht al, zal mij eens benieuwen hoe lang het duurt voor de eerste refo met zijn vingertje gaat wijzen.😁  Zo onder de plak gezeten, nooit echt geleefd en het wijzen gewoonte geworden.

Wiet helpt trouwens goed bij Corona 😁 https://www.mediwietsite.nl/canadese-onderzoekers-wiet-maakt-minder-vatbaar-voor-corona/

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mount Freedom:

Ach je bent jong en je blowt wat hè.

Of heel veel. Heeft het je nog wat opgeleverd?

4 minuten geleden zei Mount Freedom:

Dacht al, zal mij eens benieuwen hoe lang het duurt voor de eerste refo met zijn vingertje gaat wijzen.😁  Zo onder de plak gezeten, nooit echt geleefd en het wijzen gewoonte geworden.

Zal een ex refo zijn in dit geval. Van refo naar atheïst. Bij vele refo's maakt het minimaal verschil.

8 minuten geleden zei Mount Freedom:

Als "hoopvol" genoeg is om de zaken zo stellig te poneren, dan snap ik niet waarom je over wietgebruik praat alsof het verleden tijd zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
49 minuten geleden zei Mount Freedom:

Als "hoopvol" genoeg is om de zaken zo stellig te poneren, dan snap ik niet waarom je over wietgebruik praat alsof het verleden tijd zou zijn.

Een heel verschil is het roken van wiet met THC, of het koud verwerken van de hennepplant met THC. Het verhitten boven 120 graden maakt dat het THC ''geestverruimend'' gaat werken.

De eigenschappen van de THC zijn ''koud'' nog in onderzoek hoe goed dit bij kan dragen aan de gezondheid, maar het zogenaamde geestverruimende effect treed dan niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Je doet nogal wat veronderstellingen, in mijn beleving. Niet iedereen gelooft dat we een lichaam zijn, er zijn ook mensen die geloven dat het lichaam een soort van voertuig is.

Het woord 'substantie' komt op mij materialistisch over. God is echter Geest, volgens de Bijbel.

Johannes 4:

24 God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid.

Jij lijkt te suggereren dat God een substantie in het heelal is, terwijl de Bijbel suggereert dat het heelal onderdeel is van de schepping van tijd en ruimte. God staat daar dus buiten/'boven'.

Hoe zie je dat voor je, dat 'zelf te verheffen boven deze schepping van duisternis'?

Dit hoort eigenlijk meer thuis in je andere topic maar goed. In de veronderstelling dat je zelf nog niet echt thuis bent in de Bijbel een stukje over wat we als mensen wellicht over Jezus Christus zouden kunnen aannemen, die volgens de Bijbel laat zien en horen wie God is. Kolossenzen 1:

15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping,

16 Want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;

17 En Hij is voor alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem;

18 En Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is.

19 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken,

20 En door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.

Jongens jongens. Ken iemand die omgevallen boekenkast effen rechtzetten?. En dat in een voorstelrondje.  

Relaxzzzzz man. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mount Freedom:

Jongens jongens. Ken iemand die omgevallen boekenkast effen rechtzetten?. En dat in een voorstelrondje.  

Relaxzzzzz man. 

Zo te lezen had je beter de naam Mount Marihuana kunnen aannemen.

Jij komt met een heel verhaal over het heelal, substantie en Maya. Doe dat dan ook niet in een voorstelrondje. 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zo te lezen had je beter de naam Mount Marihuana kunnen aannemen.

Jij komt met een heel verhaal over het heelal, substantie en Maya. Doe dat dan ook niet in een voorstelrondje. 

Dat was een antwoord aan Dat beloof ik. In mijn voorsteltopic.

Je schrijft dat jij gelooft in ademhalen.  Ben jij de ademhaling niet dan?

Je wilt gewoon veel te veel tegelijk en dat langs de via negativa. Dat werkt niet.  Veelste dwangmatig. Ik wil best met je van gedachten wisselen maar niet in dit topic en  op deze manier. 

Er zullen vast genoeg topics verschijnen binnen welke ruimte we kunnen spelen.

Okay?

Ik moet nu weer aan het werk. Pauze is weer voorbij. Dankzij het virus vandaag weer lekker thuis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid