Desid 324 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 22 minuten geleden zei Chiel Fernig: Wat klopt er eigenlijk niet aan mijn redenatie dat Jezus als een aap en een pauw was? Het is volstrekt willekeurig. Niemand heeft er iets aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chiel Fernig 75 Geplaatst 21 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 1 minuut geleden zei Desid: Het is volstrekt willekeurig. Niemand heeft er iets aan. Wat is er dan willekeurig aan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 1 minuut geleden zei Chiel Fernig: Wat is er dan willekeurig aan? Omdat je bij elke boom, bloem, geit, kikker of drol dan wel een vergelijking met Christus kunt maken. Het slaat nergens op. Het heeft geen toegevoegde waarde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chiel Fernig 75 Geplaatst 21 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 (bewerkt) 14 minuten geleden zei Desid: Omdat je bij elke boom, bloem, geit, kikker of drol dan wel een vergelijking met Christus kunt maken. Het slaat nergens op. Het heeft geen toegevoegde waarde. 21 oktober 2020 bewerkt door Chiel Fernig fout antwoord Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 Als er dan een vergelijking met een dier gemaakt zou moeten worden, hou het dan bij een onschuldig lammetje. Desid reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 4 minuten geleden zei Desid: Omdat je bij elke boom, bloem, geit, kikker of drol dan wel een vergelijking met Christus kunt maken. Het slaat nergens op. Het heeft geen toegevoegde waarde. Eens, het komt respectloos over, bovendien is dit bijbelstudie: In dit forum kun je terecht voor discussies over de inhoudelijke kant van de bijbel. Hier kan je dieper ingaan op specifieke teksten uit de Bijbel en daar gezamenlijk over denken. Probeer je opening post beter te formuleren met bijbeltekst(en) @Chiel Fernig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chiel Fernig 75 Geplaatst 21 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 7 minuten geleden zei Desid: Omdat je bij elke boom, bloem, geit, kikker of drol dan wel een vergelijking met Christus kunt maken. Het slaat nergens op. Het heeft geen toegevoegde waarde. Als je geen serieuze argumenten op kunt hoesten, dan kun je het niet en win ik de discussie. Jezus was als een aap en een pauw. 20 minuten geleden zei Desid: Omdat je bij elke boom, bloem, geit, kikker of drol dan wel een vergelijking met Christus kunt maken. Het slaat nergens op. Het heeft geen toegevoegde waarde. Als je het niet aankunt, ga dan een andere discussie voeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 25 minuten geleden zei Chiel Fernig: Als je geen serieuze argumenten op kunt hoesten, dan kun je het niet en win ik de discussie. Jezus was als een aap en een pauw. Als je het niet aankunt, ga dan een andere discussie voeren. Je staat zelf behoorlijk voor aap hoor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chiel Fernig 75 Geplaatst 21 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 (bewerkt) 58 minuten geleden zei Desid: Het is volstrekt willekeurig. Niemand heeft er iets aan. Hoe weet jij dat niemand er iets aan heeft. Ken jij alle mensen die dit lezen? 17 minuten geleden zei Desid: Je staat zelf behoorlijk voor aap hoor. Nog steeds geen antwoord Desid 21 oktober 2020 bewerkt door Chiel Fernig Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 Gaat het om winnen @Chiel Fernig? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chiel Fernig 75 Geplaatst 21 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 2 uur geleden zei Desid: Omdat je bij elke boom, bloem, geit, kikker of drol dan wel een vergelijking met Christus kunt maken. Het slaat nergens op. Het heeft geen toegevoegde waarde. Je hebt wel een punt ten aanzien van waar houdt de vergelijking op. Maar laten we eerst onderzoeken of de vergelijking tussen een aap en Jezus te rechtvaardigen is, anders is het hek van de dam. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 8 minuten geleden zei Chiel Fernig: Je hebt wel een punt ten aanzien van waar houdt de vergelijking op. Maar laten we eerst onderzoeken of de vergelijking tussen een aap en Jezus te rechtvaardigen is, anders is het hek van de dam. Nou kom maar op met je argumenten dan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chiel Fernig 75 Geplaatst 21 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 (bewerkt) 11 minuten geleden zei Desid: Nou kom maar op met je argumenten dan. Wat vind je van het idee dat een aap een schepping is van God en dat God een kwaliteit in die aap heeft gelegd die hij zelf ook heeft? Is dat redelijk of heb je daar bedenkingen bij? Als een aap een kwaliteit van God in zich heeft dan ook van Jezus Chritsus. Dus dan is een vergelijking gerechtvaardigd. Waar of niet? 21 oktober 2020 bewerkt door Chiel Fernig Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chiel Fernig 75 Geplaatst 21 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 Op 18-10-2020 om 05:05 zei antoon: De Bijbel volgen en er niets meer van maken, ook niets om toe te voegen in het boek staat alles wat we nodig hebben, daar ga ik vanuit, dus liever niet zoeken naar dingen die opzich wel leuk zijn, maar voorbij gaan aan de essentie van de schrift. Het evangelie is een uitermate gewichtige boodschap. Het begrijpen van één van zijn schepsels kan mensen tot inzicht brengen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 (bewerkt) Ik denk dat in heel de natuur wel lessen van God te vinden zijn. 😉 Jezus noemt zichzelf de wijnstok en het boom des levens, ook de goede herder en de deur van een schaapskooi, de leeuw van Juda en het lam Gods. Zelfs de hoeksteen. 21 oktober 2020 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 1 uur geleden zei Chiel Fernig: Wat vind je van het idee dat een aap een schepping is van God en dat God een kwaliteit in die aap heeft gelegd die hij zelf ook heeft? Is dat redelijk of heb je daar bedenkingen bij? Als een aap een kwaliteit van God in zich heeft dan ook van Jezus Chritsus. Dus dan is een vergelijking gerechtvaardigd. Waar of niet? Hetzelfde kun je van een drol zeggen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 31 minuten geleden zei Gaitema: Ik denk dat in heel de natuur wel lessen van God te vinden zijn. De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 46 minuten geleden zei WdG: De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Dat ook. 52 minuten geleden zei Desid: Hetzelfde kun je van een drol zeggen. Ik wil niet lastig zijn, maar een aap is meer naar Gods beeld geschapen, dan een drol. Niet voor niks denken velen dat we met de apen gemeenschappelijke voorouders hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 6 minuten geleden zei Gaitema: Ik wil niet lastig zijn, maar een aap is meer naar Gods beeld geschapen Enkel van de mens staat er dat die naar Gods beeld geschapen zijn, waar in de Bijbel staat dat ook van de dieren? We zitten hier in 'bijbelstudie' graag verwijzingen. Genesis 1:26 is mijn verwijzing. WdG reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 19 minuten geleden zei Gaitema: Ik wil niet lastig zijn, maar een aap is meer naar Gods beeld geschapen, dan een drol. Niet voor niks denken velen dat we met de apen gemeenschappelijke voorouders hebben. En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. En God schiep den mens naar Zijn beeld; Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 36 minuten geleden zei WdG: En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. En God schiep den mens naar Zijn beeld; Correct 48 minuten geleden zei Thinkfree: Enkel van de mens staat er dat die naar Gods beeld geschapen zijn, waar in de Bijbel staat dat ook van de dieren? We zitten hier in 'bijbelstudie' graag verwijzingen. Genesis 1:26 is mijn verwijzing. Gewoon naar een aap en een drol kijken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chris Walters 30 Geplaatst 22 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2020 (bewerkt) 14 uur geleden zei Thinkfree: Eens, het komt respectloos over, bovendien is dit bijbelstudie: In dit forum kun je terecht voor discussies over de inhoudelijke kant van de bijbel. Hier kan je dieper ingaan op specifieke teksten uit de Bijbel en daar gezamenlijk over denken. Probeer je opening post beter te formuleren met bijbeltekst(en) @Chiel Fernig. Waarom respectloos? 22 oktober 2020 bewerkt door Chris Walters Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 22 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2020 (bewerkt) 5 uur geleden zei Chris Walters: Waarom respectloos? Ik weet dat @Chiel Fernig het zo niet bedoeld, en begrijp denk ik wat hij wil zeggen/vertellen. Naar mijn weten is er bijbels gezien geen enkele vergelijking tussen Jezus en een aap of pauw, weet jij er 1? 22 oktober 2020 bewerkt door Thinkfree Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 22 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2020 13 uur geleden zei Gaitema: 14 uur geleden zei Thinkfree: Enkel van de mens staat er dat die naar Gods beeld geschapen zijn, waar in de Bijbel staat dat ook van de dieren? We zitten hier in 'bijbelstudie' graag verwijzingen. Genesis 1:26 is mijn verwijzing. Gewoon naar een aap en een drol kijken. Dit slaat nergens op Gaitema, een bijbels onderbouwing kun je die geven? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2020 36 minuten geleden zei Thinkfree: Dit slaat nergens op Gaitema, een bijbels onderbouwing kun je die geven? Zou het mogelijk zijn dat God ongeveer 6000 jaar geleden hemel, aarde, zee, en alles daarin gemaakt heeft in zes letterlijke dagen van 24 uur, met de mens Naar Zijn of beter gezeged Hun (Hun! Immers: Jezus = God, en God is een Drie-ene God) beeld, naar Hun gelijkenis; en dat de mens heerschappij heeft over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten