Spring naar bijdragen

Jezus, een plaatsvervangende naam voor de Dé Messias


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Bastiaan73:

Mensen die geloven dat deze Yang Xiangbin de wedergekomen Jezus Christus is zijn toch wel een beetje heel erg labiel c.q. niet helemaal goed bij hun hoofd.

Goed, Yang Xiangbin is dan één malloot. Waar zijn al die anderen die beweren de Christus te zijn?

Er zit er één in Rusland weet ik. En je heb de Moon sekte, waarvan meneer Moon zichzelf uitriep voor de Messias. Ja weet je, ik hou mij daar niet mee bezig. Ik geloof gewoon Gods Woord. Als daarin staat dat er tal zijn, waarom niet? Dan is dat toch gewoon zo. Wat in de bijbel staat is gewoon waar.

Trouwens, mijn vrouw heeft ook wel eens iemand achter zich aangehad die beweerde Jezus te zijn. Ze zei op een gegeven moment: "nou moet je ophouden, want anders bel ik de politie".

Maloot of niet, ze zijn er.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Helaas is er ook christelijke mythologie. De heilige schriften van het Oude- en Nieuwe Testament zijn daarbij aangepast en gecompromiseerd. Bron: http://www.thechristianmyth.org/    

Wat een belachelijke flauwekul. De vorm Iêsous was gewoon in zwang bij Joden als ze de Griekse taal gebruikten. Dit blijkt onder andere uit de oud-Griekse vertaling van de Tanach, waar Jozua is w

niet zo netjes dat jullie je broeder zo bespotten. Een beetje respect tonen voor zijn visie is christelijker dan dat ruzie zoeken wat jullie doen. Jij staat al helemaal altijd vooraan om mensen

Op 28-8-2020 om 14:11 zei Ricky Tjin:

Jezus is niet dé ware naam van Dé Messias
"De Messias" betekent volgens het Hebreeuws "De Gezalfde"

'Het heil en de verlossing' (G4991) is in niemand anders, want er is onder de hemel geen andere naam aan de mensen gegeven, waardoor wij 'bevrijd en hersteld' (G4982) moeten worden (Handelingen 4:12 NBG51).

'Het heil en de verlossing is in niemand anders'?

Met het gegeven (..) dat Hij in ons is, is het geloof van de verlossing van onze Ziel ee feit .
Wat tot Hem komt, is uit God én.. door Hem.
In ons lichaam, dat de Tempel Gods is, zal het Lichaam van Christus herrijzen. Dat is wat Paulus schrijft.
 

 

1 Kor. 15

20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden dergenen, die ontslapen zijn.

21 Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

51 Ziet, ik zeg u een verborgenheid: wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden;

52 In een punt des tijds, in een ogenblik, met de laatste bazuin; want de bazuin zal slaan, en de doden zullen onverderfelijk opgewekt worden, en wij zullen veranderd worden.

53 Want dit verderfelijke moet onverderfelijkheid aandoen, en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen.

54 En wanneer dit verderfelijke zal onverderfelijkheid aangedaan hebben, en dit sterfelijke zal onsterfelijkheid aangedaan hebben, alsdan zal het woord geschieden, dat geschreven is: De dood is verslonden tot overwinning.

55 Dood, waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning?

56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet.

57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.

58 Zo dan, mijn geliefde broeders! Zijt standvastig, onbewegelijk, altijd overvloedig zijnde in het werk des Heeren, als die weet, dat uw arbeid niet ijdel is in den Heere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Ricky Tjin:
22 uur geleden zei Ricky Tjin:

Dé Messias sprak dat er velen zullen komen in Zijn naam, die zullen claimen de Christus te zijn, en zij zullen velen misleiden (Mattheüs 24:4-5 HSV).  Ook waarschuwde Dé Messias dat er valse christussen en valse profeten zouden opstaan, en dat zij grote tekenen en wonderen zouden/zullen doen, zodat zij indien het mogelijk zou zijn, ook de uitverkorenen zouden misleiden (Mattheüs 24:23-27 HSV).

5 uur geleden zei Bastiaan73:

Heb je onlangs 'valse christussen en valse profeten' zien opstaan, grote wonderen doende?

Of ik onlangs 'valse christussen en valse profeten' heb zien opstaan, grote wonderen doende
Wat valse christussen en valse profeten die opstaan of zijn opgestaan betreft, hoef ik er geen persoonlijk getuigen van te zijn.
Wie in Dé Messias Jezus Christus gelooft, die gelooft dat Hij de waarheid heeft gesproken en dus ook het gedeelte van Mattheüs 24:4-5 & 23-24.
Christus betekent ‘gezalfde’. Leiders van de de charismatische en de pinksterbeweging werpen zich op als 'gezalfden' en 'profeten'.

Er zijn heel wat charismatische en de pinkstergemeentes, die claimen dat er bij hun wonderen gebeuren, maar dát is nog geen garantie dat het uit God Almachtig is voortgekomen of dat het ten dienste van Hem is.

Zoals ik het persoonlijk heb ervaren in charismatische en de pinkstergemeentes, zijn de predikkingen vaak gericht op voorspoed en het tijdelijke leven op aarde, terwijl in de predikkingen de godvrezendheid en gehoorzaamheid aan YHWH Elohim vaak onderbelicht zijn.

John MacArthur geeft antwoord op een vraag over de charismatische beweging.

Samengevat komt het erop neer dat hij de charismatische beweging beschouwt als:
 •  Niet Bijbels en een afwijkende vorm van het christelijk geloof.
 •  Het publieke gezicht van het christelijk geloof.


Binnen de Charismatische en Pinksterbeweging wordt er door middel van gaven geclaimd dat er wonderen gebeuren.
Ook het Bijbelgedeelte van Mattheüs 24:23-24 wordt hier benoemd.


Charismatische Imitaties: Voldoen De Gaven aan de Bijbelse Standaard? ~ Nathan Busenitz

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

John MacArthur geeft antwoord op een vraag over de charismatische beweging.

Samengevat komt het erop neer dat hij de charismatische beweging beschouwt als:
 •  Niet Bijbels en een afwijkende vorm van het christelijk geloof.
 •  Het publieke gezicht van het christelijk geloof.


Binnen de Charismatische en Pinksterbeweging wordt er door middel van gaven geclaimd dat er wonderen gebeuren.
Ook het Bijbelgedeelte van Mattheüs 24:23-24 wordt hier benoemd.


Charismatische Imitaties: Voldoen De Gaven aan de Bijbelse Standaard? ~ Nathan Busenitz

Op 21-6-2020 om 12:17 zei Bastiaan73:

In de jaren 90 kwam ik bij een pinkstergemeente waarbij iedereen zogenaamd in tongentaal sprak. Voor hun was dat 'het ultieme bewijs' dat ze de Heilige Geest hadden ontvangen. In mijn beleving was het echter inderdaad niet meer dan gebrabbel en niemand kon het uitleggen, zoals beschreven staat in 1 Kor. 14:

5 Ik wilde wel, dat gij allen in tongen spraakt, maar liever nog, dat gij profeteerdet. Wie profeteert, is meer dan wie in tongen spreekt, tenzij hij het ook uitlegt, zodat de gemeente stichting ontvangt.

9 Evenzo, indien gij met uw tong geen verstaanbare volzin spreekt, hoe zal men het gesprokene begrijpen? Gij zoudt immers in de lucht spreken?

13 Derhalve moet hij, die in een tong spreekt, bidden, dat hij het moge uitleggen.

22 Derhalve zijn de tongen een teken niet voor hen, die geloven, maar voor de ongelovigen; de profetie echter is niet voor de ongelovigen, maar voor hen, die geloven.
23 Indien dan de gehele gemeente bijeengekomen is en allen in tongen spreken, en er komen toehoorders of ongelovigen binnen, zullen zij niet zeggen, dat gij wartaal spreekt?
24 Maar als allen profeteren en er komt een ongelovige of toehoorder binnen, dan wordt hij door allen weerlegd, wordt hij door allen doorgrond,
25 Het verborgene van zijn hart komt aan het licht en hij zal zich ter aarde werpen, God aanbidden en belijden, dat God inderdaad in uw midden is.

Dat ze daar met z'n allen door elkaar heen in tongen baden maar het niet uit konden leggen was voor mij de reden die pinkstergemeente te (ver-)laten voor wat het is: onbegrijpelijk gebrabbel in de ruimte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Desid:
Op 31-8-2020 om 11:30 zei Ricky Tjin:

Of ik onlangs 'valse christussen en valse profeten' heb zien opstaan, grote wonderen doende
Wat valse christussen en valse profeten die opstaan of zijn opgestaan betreft, hoef ik er geen persoonlijk getuigen van te zijn.
Wie in Dé Messias Jezus Christus gelooft, die gelooft dat Hij de waarheid heeft gesproken en dus ook het gedeelte van Mattheüs 24:4-5 & 23-24.
Christus betekent ‘gezalfde’. Leiders van de de charismatische en de pinksterbeweging werpen zich op als 'gezalfden' en 'profeten'.

Er zijn heel wat charismatische en de pinkstergemeentes, die claimen dat er bij hun wonderen gebeuren, maar dát is nog geen garantie dat het uit God Almachtig is voortgekomen of dat het ten dienste van Hem is.

Zoals ik het persoonlijk heb ervaren in charismatische en de pinkstergemeentes, zijn de predikkingen vaak gericht op voorspoed en het tijdelijke leven op aarde, terwijl in de predikkingen de godvrezendheid en gehoorzaamheid aan YHWH Elohim vaak onderbelicht zijn.

Op 31-8-2020 om 11:30 zei Ricky Tjin:

Wie in Dé Messias Jezus Christus gelooft, . . . .

Je bent het inmiddels niet meer eens met je eigen openingspost? Het is wel netjes om dat even te melden dan.

Hallo @Desid,

Loop je nu alweer een zinsdeel uit te pikken om te redetwisten en te oordelen

Heb je niets beters te doen dan te redetwisten en voor 'Evangelische Politie' spelen? ? ?️

Wie ben jij om te oordelen, dat ik het niet eens is met mijn eigen openingspost?
Denk je dat je God bent om in de gedachtewereld van andere mensen te kunnen kijken 

Citaat

Want wie van de mensen kent de dingen van de mens dan de geest van de mens, die in hem is?
Zo kent ook niemand de dingen van God dan de Geest van God. 1 Korinthe 2:11 HSV


Immanuel Dé Messias zei dat de mensen van elk nutteloos woord dat zij (zullen) spreken en/of hebben gesproken, rekenschap moeten geven op de dag van het oordeel, want op grond van de woorden die mensen spreken, zullen ze rechtvaardig verklaard worden en/of veroordeeld worden (Mattheüs 12:36-37 HSV).

Met het oordeel dat je oordeelt, zul je zelf geoordeeld worden en met de maat waarmee je meet, zal je ook weder gemeten worden (Mattheüs 7:1-2 HSV). Je zult, volgens Immanuel Dé Messias, eerst de balk uit je eigen ogen moeten doen, voordat je goed kan zien om de splinter bij een broeder eruit te halen, want anders ben je een huichelaar, ofwel een hypocriet (Mattheüs 7:3-5 HSV). 

Citaat

Mattheüs 7:1-5 HSV: De splinter en de balk
1  Oordeel niet, opdat u niet geoordeeld wordt;
2  want met het oordeel waarmee u oordeelt, zult u zelf geoordeeld worden; en met welke maat u meet, zal er bij u ook gemeten worden.
3  Waarom ziet u wel de splinter in het oog van uw broeder, maar merkt u de balk in uw eigen oog niet op?
4  Of, hoe zult u tegen uw broeder zeggen: Laat toe dat ik de splinter uit uw oog haal; en zie, er is een balk in uw eigen oog?
5  Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.


Waarmee je anderen oordeelt, wordt je zelf mee veroordeelt. Je doet immers dezelfde dingen als anderen.  (Rom 2:1-3 HSV )

Citaat

Romeinen 2:1-3 HSV: Niemand te verontschuldigen
1. Daarom bent u niet te verontschuldigen, o mens, wie u ook bent die anderen oordeelt, want waarin u de ander oordeelt, veroordeelt u uzelf. U immers die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen.
2 En wij weten dat het oordeel van God in overeenstemming met de waarheid is over hen die zulke dingen doen.
3 En u, o mens, die hen oordeelt die zulke dingen doen, en ze zelf ook doet, denkt u dat u aan het oordeel van God zult ontkomen?


Een Ieder zal voor zichzelf rekenschap geven aan YHWH Elohim. (Rom 14:10-12 HSV )

Citaat

Romeinen 14:10-12 HSV : Rekenschap aan YHWH Elohim
10 U echter, wat oordeelt u uw broeder? Of ook u, wat minacht u uw broeder? Wij zullen immers allen voor de rechterstoel van Christus gesteld worden.
11 Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden.
12 Zo zal dan nu ieder van ons voor zichzelf rekenschap geven aan God.


De tijd zal komen dat allen die in de graven zijn, de stem van Immanuel Dé Messias zullen horen, en zij zullen uit hun graven gaan: zij die het goede gedaan hebben, zullen gaan tot de opstanding ten leven, maar degenen die het kwade gedaan hebben, zullen gaan tot de opstanding ter verdoemenis (Johannes 5:28-29 HSV).

Markus 7:15-23 HSV: Verontreinigen door kwade overwegingen uit het hart
Niet hetgeen dat van buitenaf de mens binnengaat verontreinigt de mens, maar het zijn de dingen die van hem/haar uitgaan, die de mens verontreinigen. Uit het hart van de mensen, komen kwade overwegingen voort: overspel, ontucht, moord, diefstal, hebzucht, allerlei kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, lastering, hoogmoed, dwaasheid; al deze slechte dingen komen van binnenuit en verontreinigen de mens.

Laat er geen lelijk woord uit je hart voortkomen, maar spreek het goede, wat nuttig en tot opbouw is, zodat degenen die je horen genade ontvangen (Efeziërs 4:29 NBG51).  :-d

Immanuel Dé Messias heeft te worden verhoogd
Zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook Immanuel Dé Messias, Die de Zoon des mensen is, verhoogd worden zodat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft (Johannes 3:14-15 HSV).

Áls jij zó goed bent
Áls jij zó goed bent en zelf helder kan formuleren, maak er dan zelf ernst mee om Immanuel Dé Messias te verhogen en anderen op te bouwen, zodat ze met rechte kennis van YHWH Elohim vervuld mogen worden; in alle wijsheid en geestelijk inzicht, om de YHWH Elohim waardig te wandelen, Hem in alles te behagen, in alle goed werk vrucht te dragen en op te wassen in de rechte kennis van HaElohim (Kolossenzen 1:9-10 NBG51).

Je kan wel lopen te oordelen, maar als je zelf de (onvervalste) Schriften niet kent en ook niet de kracht van God Almachtig,
dan ben je zelf aan het dwalen
(Mattheüs 22:29 HSV).

Ik ben van jou nog geen opbouwende conversaties tegengekomen, maar slechts redetwistende discussies. ? ?️
Aan de vruchten herkent men de bomen (Mattheüs 7:15-20).

Waar zijn je conversaties, die tot opbouw en tot stichting dienen van de gelovigen in Immanuel Dé Messias (Jezus Christus)
Ik ben benieuwd naar je opbouwende opbouwende conversaties, waaraan je hebt bijgedragen tot stichting en opbouw van de gelovigen in Immanuel Dé Messias (Jezus Christus).

800_300_1_156547_0_nl_9789490254278.jpg&key=706977dd951ac65c37e30dcc77ffcb4ba0a40a115fcc1db31e718bbe0eef66b4       who-I-am-in-Christ.jpg&key=d7c4a7de3178158829f4a5e88502430c8ad9b4ab3fd4eccc9999ef5d3691ce6e


De zegen van YHWH HaElohim (יהוה האלהים):
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם עמנו אל המשיח אדנינו.
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Aymanawa Ahla HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Immanuel Dé Messias, onze Heere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Desid,

Loop je nu alweer een zinsdeel uit te pikken om te redetwisten en te oordelen

Heb je niets beters te doen dan te redetwisten en voor 'Evangelische Politie' spelen? ? ?️

blablabla

In de openingspost zeg je dat de naam 'Jezus' verwijst naar een heidens god. 

Maar vervolgens gebruik je zelf vrolijk de naam Jezus.

Dus wat is nou eigenlijk je eigen standpunt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-8-2020 om 21:24 zei Dat beloof ik:
Op 30-8-2020 om 16:34 zei Ricky Tjin:

Het Griekse grondwoord voor 'Jezus' is G2424.
Als je op de webpagina van https://biblehub.com/greek/2424.htm kijkt naar het gedeelte "HELPS Word-studies" dan zie je de relatie tussen G2424 (Iésous / Jezus) en G3091 יְהוֹשׁוּעַ (Yehoshua / Yahoshua).

Bij de beschrijving van het Griekse grondwoord ofwel Strong G2424 (Biblehub.com), wordt er bij 'HELPS Word-studies' aangegeven:
  •  Het Hebreeuwse grondwoord van G'3091 voor 'Yehoshua /Jehoshua' betekent Yahweh redt/verlost.
  •  'Iēsoús – Jesus' is de transliteratie van Joshua, wat weer een inkrimping is van G'3091 'Yehoshua /Jehoshua'.

Hoe die naam יהושע G3091 luidt, dat als Yehoshua staat aangeduid, dat is ten eerste afhankelijk van hoe die naam wordt geïnterpreteerd;
volgens Klassiek Hebreeuws of volgens Modern Hebreeuws.

Om een lang verhaal kort te maken, wat de uitspraak en de transliteratie betreft van de naam יהושע G3091, volgens Modern Hebreeuws:
 • In het Engels 'Yahoshua.
 • In het Nederlands 'Jahoshua' of 'Jahoshoewa'.

En eerder beweerde je dat Jesus af komt van Iesous , dat weer af komt van 'heil Zeus'?

1) Eerst was er dus יהושע G'3091 voor 'Yahoshua /Jahoshua.
2) Toen kwam Joshua, Strong G2424, wat weer een inkrimping is van G'3091 voor 'Yahoshua / Jahoshua.
3) Van Strong G2424, de Griekse naam Iésous, is Jesus een Engelse vertolking en Jezus is daar een Nederlandse vertolking van.

De naam Jezus komt niet van 'hail Zeus', maar het wordt ermee geassocieerd.

We leven nu eenmaal in een wereld die Dé Messias haat (Johannes 15:18-23).
Aangezien we in een wereld leven, die Dé Messias haat, is het te begrijpen dat de mensen Zijn oorspronkelijke naam hebben vervangen.
 

Op 30-8-2020 om 21:24 zei Dat beloof ik:
Op 30-8-2020 om 16:34 zei Ricky Tjin:

Om een lang verhaal kort te maken, wat de uitspraak en de transliteratie betreft van de naam יהושע G3091, volgens Modern Hebreeuws:
  • In het Engels 'Yahoshua.
  • In het Nederlands 'Jahoshua' of 'Jahoshoewa'.

Dat is dan dus niet de Immanuel die in het OT staat. Dat is toch wel een probleem dan.

Ik ben het met je eens, dat de naam יהושע G3091 (Yahoshua / Jahoshua) niet de Immanuel is die in het OT staat, en dat het een probleem is.

Ik vraag me af of er draagvlak voor is of mensen bereid zijn, om terug te keren naar de naam Immanuel als de oorspronkelijke naam van
Dé Messias, zoals het in het Oude Testament geprofeteerd is (Jesaja 7:14).

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

De naam Jezus komt niet van 'hail Zeus', maar het wordt ermee geassocieerd.

Nee hoor, alleen idioten doen dat.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

dat de mensen Zijn oorspronkelijke naam hebben vervangen

Er is helemaal niets vervangen. Het is volstrekt normaal dat wij Jezus zeggen. Net zoals we Filips de Tweede zeggen of Lodewijk de Veertiende of dat ze in Frankrijk spreken van roi Guillaume-Alexandre en in Spanje rey Guillermo-Alejandro.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Ricky Tjin:

1) Eerst was er dus יהושע G'3091 voor 'Yahoshua /Jahoshua.
2) Toen kwam Joshua, Strong G2424, wat weer een inkrimping is van G'3091 voor 'Yahoshua / Jahoshua.
3) Van Strong G2424, de Griekse naam Iésous, is Jesus een Engelse vertolking en Jezus is daar een Nederlandse vertolking van.

De naam Jezus komt niet van 'hail Zeus', maar het wordt ermee geassocieerd.

We leven nu eenmaal in een wereld die Dé Messias haat (Johannes 15:18-23).
Aangezien we in een wereld leven, die Dé Messias haat, is het te begrijpen dat de mensen Zijn oorspronkelijke naam hebben vervangen.
 

Ik ben het met je eens, dat de naam יהושע G3091 (Yahoshua / Jahoshua) niet de Immanuel is die in het OT staat, en dat het een probleem is.

Ik vraag me af of er draagvlak voor is of mensen bereid zijn, om terug te keren naar de naam Immanuel als de oorspronkelijke naam van
Dé Messias, zoals het in het Oude Testament geprofeteerd is (Jesaja 7:14).

 Je kunt niet terug keren naar iets dat er nooit is geweest.  Nergens is Jezus aangeduid met de naam Immanuel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:
27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nergens is Jezus aangeduid met de naam Immanuel.

Hij is het wel. Mat. 28:20

20 En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.

Wanneer Immanuel betekent; God (is) met ons, en als die naam inhoudelijk over de Christus in ons gaat, is deze tekst een fijne bevestiging voor hen die zich Zijn geloof bewust zijn.

Rom. 8

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

20 En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.

Wanneer Immanuel betekent; God (is) met ons, en als die naam inhoudelijk over de Christus in ons gaat, is deze tekst een fijne bevestiging voor hen die zich Zijn geloof bewust zijn.

Rom. 8

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

En dan; tot de voleinding der wereld. Hoe kan men dat anders zien dan 'het is volbracht' waarbij Jezus sterft aan het kruis; de Zoon volbrengt de Weg, en wat Hem, de Geest-mens, de Heere uit de Hemel,  doet opstaan in het Koninkrijk Gods; de Vrije Geest die in- en uitademt in de goddelijke natuur? Niet anders dan dat dit de weg is van de ware gelovige.

1 Kor. 15

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Desid:
Op 31-8-2020 om 11:30 zei Ricky Tjin:
Op 28-8-2020 om 14:11 zei Ricky Tjin:

Met de naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, is de Messias te schande gezet en in diskrediet gebracht.
Met de naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, werd de Hebreeuwse naam van de Messias vervangen door een heidense naam.
De naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, vereert een heidense god.


Zeus%201.jpg
 

Wie in Dé Messias Jezus Christus gelooft, die gelooft dat Hij de waarheid heeft gesproken en dus ook het gedeelte van Mattheüs 24:4-5 & 23-24.
Christus betekent ‘gezalfde’. Leiders van de de charismatische en de pinksterbeweging werpen zich op als 'gezalfden' en 'profeten'.

In de openingspost zeg je dat de naam 'Jezus' verwijst naar een heidens god. 

Dus wat is nou eigenlijk je eigen standpunt?


Je haalt de beschrijving van aantal zinnen in de openingspost uit de context en tracht ze in één zin te verkrampen, met je uitdrukking, dát ik volgens jou zeg dat de naam 'Jezus' naar een heidens god verwijst, terwijl ik dát niet letterlijk zo gezegd geschreven heb.
 

Citaat

Geciteerd uit openingspost
Met de naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, is de Messias te schande gezet en in diskrediet gebracht.
Met de naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, werd de Hebreeuwse naam van de Messias vervangen door een heidense naam.
De naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, vereert een heidense god.

De bovengenoemde zinnen zijn genuanceerd uitgedrukt, en als mensen dát als ongenuanceerd en als zwart/wit opvatten of interpreteren, dan is het hun eigen verantwoording.

Dát de naam 'Jezus', van Iésous afstamt, en Dé Messias daarmee te schande is gezet en in diskrediet is gebracht, betekent nog niet dát de naam van Jezus alleen gebruikt wordt om Dé Messias te schande te zetten, maar er zijn ook mensen die Dé ware Bijbelse Messias, Die bekend is als Jezus Christus, oprecht liefhebben en Hem vereren voor Wie Hij is, zoals Hij in de Bijbel beschreven staat, en dat ze daarbij de naam Jezus (Christus) gebruiken.

Dát de naam 'Jezus', van Iésous afstamt, een heidense god vereert ofwel gebruikt wordt om een heidense god te vereren, betekent nog niet dát de naam van Jezus alleen maar gebruikt wordt (om te functioneren) als een naam om een heidense god te vereren, maar er zijn ook mensen die Dé ware Bijbelse Messias, Die bekend is als Jezus Christus, oprecht liefhebben en Hem vereren voor Wie Hij is, zoals Hij in de Bijbel beschreven staat, en dat ze daarbij de naam Jezus (Christus) gebruiken.
 

11 uur geleden zei Desid:

Maar vervolgens gebruik je zelf vrolijk de naam Jezus.

Volgens jou gebruik ik vrolijk de naam Jezus
Met de zinsdeel "Wie in Dé Messias Jezus Christus gelooft, . . .
" gebruik ik de naam Jezus niet in het wilde weg, maar met de zinsdeel "Wie in Dé Messias Jezus Christus gelooft, . . . " verwijs ik naar de Dé ware Messias van de Bijbel, Die Jezus Christus wordt genoemd.

Bij het benoemen van Jezus Christus als Dé Messias, tracht ik steeds te verwijzen naar de reputatie, Faam en de Glorie van Zijn Rol als Dé ware Messias

Het Hebreeuwse grondwoord voor naam Strong H8034 wordt gedefinieerd als:
A.  Strongs Definitie: een toepassing als teken of aandenken of individualiteit; door implicatie (eerbied / autoriteit) en karakter.
B.  Theologische Definitie:

  1. naam
  2. reputatie, faam (roem, bekendheid, aanzien), glorie / heerlijkheid
  3. de Naam (als benaming van God)
  4. memoriaal, aandenken

Het Griekse grondwoord voor naam Strong G3686 wordt gedefinieerd als:
A.  Strongs Definitie: "naam", letterlijk en/of figuurlijk, autoriteit / karakter
B.  Theologische Definitie:

  1. naam, benaming
  2. de naam wordt gebruikt voor alles  wat betrekking heeft op de naam; gedachtenis, aandenken, autoriteit, belang en belangstelling, behagen, controle en meesterschap, excellentie, daden en handelingen.
  3. beschouwen en aanzien van een persoon
  4. de oorzaak of reden benoemd; wegens of ter wille van, bijvoorbeeld dat iemand te lijden heeft als christen, of om reden van.
     
Citaat

Al is het zo dat:
Met de naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, is de Messias te schande gezet en in diskrediet gebracht.
Met de naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, werd de Hebreeuwse naam van de Messias vervangen door een heidense naam.
De naam 'Jezus', dat afstamt van Iésous, vereert een heidense god.

Indien de naam Jezus oprecht gebruikt wordt, om Dé Ware Messias te vereren voor Wie Hij is, overeenkomstig Zijn reputatie, faam en glorie, zoals het in de Bijbel beschreven staat, dán hoeft dáármee Dé Messias niet te schande gezet te worden en hoeft dáármee geen heidense god vereert te worden.

Áls er geen draagvlak voor is, om terug te keren naar de naam Immanuel (H6005), zoals er in het Oude Testament geprofeteerd is, als Naam voor Dé Messias, waarvan er als plaatsvervangende naam 'Jezus' wordt toegepast, wat niet geprofeteerd is als naam voor Dé Messias, wat heb ik er dan aan om in het converseren (op dit forum) op een starre wijze vast te houden aan de naam Immanuel (H6005), terwijl het volgens de Bijbelse definitie van naam, niet ten eerste gaat om een letterlijke naam, maar om reputatie, faam en glorie.

Je kan mij wel lopen verwijten dat ik de naam Jezus vrolijk gebruik, maar als ik de naam Jezus gebruik, m.b.t. de Bijbelse Jezus, dan gebruik het niet ijdel, maar gebruik ik het in combinatie met Zijn rol als Dé Messias, waarbij ik ook steeds tracht te verwijzen naar Zijn reputatie, faam en glorie.

Het doel van deze topic is om aan het licht te brengen, dat als men over Jezus spreekt, het niet per se Dé Messias of wel de Bijbelse Jezus Christus hoeft te zijn, maar dat het ook over een andere Jezus zou kunnen gaan (2 Korinthe 11:4) en er dus ook een andere Jezus vereert kan worden, die niet de Bijbelse Jezus Christus is.

We hebben niet deel te nemen aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ze juist te ontmaskeren (Efeze 5:11).

De zegen van YHWH HaElohim (יהוה האלהים):
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם עמנו אל המשיח אדנינו.
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Aymanawa Ahla HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Immanuel Dé Messias, onze Heere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Wouter Philippaerts:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nergens is Jezus aangeduid met de naam Immanuel.

Hij is het wel. Mat. 28:20

Hallo Wouter,

Ik ben het met je eens dat Mat. 28:20 aansluit op de context Immanuel, dat God met ons is.

De Naam Immanuel is van kracht sinds de incarnatie van Dé Messias, dat het Woord vlees werd en de maagd Maria daarbij op bovennatuurlijke wijze zwanger werd. En dat God met ons is als gelovigen in Dé Messias, dát zal ononderbroken voortduren tot de wederkomt van Dé Messias.

Immanuel Dé Messias heeft ons als Zijn discipelen belooft dat Hij met ons is, al de dagen tot aan de voleinding der wereld, dus is 'God met ons' (Mattheüs 28:20).

Dé Messias staat aangeduid als Immanuel, in Mattheüs 1:23.

Dé Messias, is het vlees geworden Woord en Hij heeft te midden van ons gewoond, en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, vol van genade en waarheid (Johannes 1:14); dát sluit ook aan op de context van Immanuel, dat 'God met ons' is.

Immanuel zei, dat indien iemand Hem liefheeft, hij Zijn woord zal bewaren en Zijn Vader zal hem (als gelovige) liefhebben en Zij (Immanuel en Dé Vader) zullen tot hem komen en bij hem wonen (Johannes 14:23 NBG51). En als Immanuel en God Dé Vader bij ons wonen, die Zijn woord bewaren, dán is 'God met ons'.

Immanuel, Die Jezus wordt genoemd, is Elohim, Het Woord, dat er in het begin was en Hij was bij HaElohim (God Dé Vader).
Bron: Brit HaHadashah (Hebreeuws Nieuw Testament), John 1:1

Immanuel is Dé ware Wijnstok en wij zijn de ranken die aan Hem gehecht zijn, dus is 'God met ons' (Johannes 15:1-2 NBG51).

Immanuel is Dé ware Wijnstok en wij zijn de ranken, die in Hem blijven, gelijk Hij in ons, dus is 'God met ons' (Johannes 15:5 NBG51).
Bovendien kunnen we zonder Immanuel Dé Messias niets doen.

Er is nu geen verdoemenis voor ons, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest. Want de wet van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft ons vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood. (Romeinen 8:1-2 HSV)
Omdat wij in Immanuel Dé Messias zijn, daarom is 'God met ons'.

Zoals wij in één lichaam vele leden hebben en de leden niet alle dezelfde functie hebben, zó zijn wij als velen leden één lichaam in Christus, maar allen afzonderlijke leden ten opzichten van elkaar (Romeinen 12:4-5) en Immanuel Dé Messias is het hoofd van Zijn gemeente (Efeze 5:23).
Wij zijn leden van het lichaam van Immanuel Dé Messias en Hij is het hoofd, dus is 'God met ons'.

Immanuel of Emmanuel:
Is it Immanuel or Emmanuel? Biblical Meaning and Significance

FP1803408_l.jpg


De zegen van YHWH HaElohim (יהוה האלהים):
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם עמנו אל המשיח אדנינו.
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Aymanawa Ahla HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Immanuel Dé Messias, onze Heere. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Dát de naam 'Jezus', van Iésous afstamt, en Dé Messias daarmee te schande is gezet en in diskrediet is gebracht, betekent nog niet dát de naam van Jezus alleen gebruikt wordt om Dé Messias te schande te zetten, maar er zijn ook mensen die Dé ware Bijbelse Messias, Die bekend is als Jezus Christus, oprecht liefhebben en Hem vereren voor Wie Hij is, zoals Hij in de Bijbel beschreven staat, en dat ze daarbij de naam Jezus (Christus) gebruiken.

Dát de naam 'Jezus', van Iésous afstamt, een heidense god vereert ofwel gebruikt wordt om een heidense god te vereren, betekent nog niet dát de naam van Jezus alleen maar gebruikt wordt (om te functioneren) als een naam om een heidense god te vereren, maar er zijn ook mensen die Dé ware Bijbelse Messias, Die bekend is als Jezus Christus, oprecht liefhebben en Hem vereren voor Wie Hij is, zoals Hij in de Bijbel beschreven staat, en dat ze daarbij de naam Jezus (Christus) gebruiken.

Oke, je hebt er dus geen moeite mee als mensen Jezus gewoon Jezus noemen. Maar dan snap ik niet wat je nu eigenlijk wilt zeggen in je openingspost (even afgezien van alle feitelijke onjuistheden die erin staan).

Wat je wel zegt, is dat Jezus door sommigen in diskrediet is gebracht en dat dat specifiek zit in de naam Jezus. En dat 'Jezus' een heidense naam is. Dat is natuurlijk flagrante onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

who-I-am-in-Christ.jpg&key=d7c4a7de31781

Ik heb moeite met zulke plaatjes, omdat er staat; wie ben ik allemaal in Christus.
Dan spreekt men vanuit 2 personen zoals de titels voorstaan Christus én ik.
Dat is 2 heren dienen; jezelf die o zo goed in Hem is; (hoor mij, zie mij)  en Christus die o zo goed jou dit alles geeft (hoor hem, zie hem)?

Dat bestaat niet, dan alleen door Geest, die jouw werken doodt, en dán Hem toont.

Jij geeft jezelf óm Christus, en lost op.
Christus is de wedergeborene die al wat van jou is niet nodig heeft, maar Zichzelf is; uit God geboren.
 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

who-I-am-in-Christ.jpg&key=d7c4a7de31781

Ik heb moeite met zulke plaatjes, omdat er staat; wie ben ik allemaal in Christus.
Dan spreekt men vanuit 2 personen zoals de titels voorstaan Christus én ik.
Dat is 2 heren dienen; jezelf die o zo goed in Hem is; (hoor mij, zie mij)  en Christus die o zo goed jou dit alles geeft (hoor hem, zie hem)?

Dat bestaat niet, dan alleen door Geest, die jouw werken doodt, en dán Hem toont.

Jij geeft jezelf óm Christus, en lost op.
Christus is de wedergeborene die al wat van jou is niet nodig heeft, maar Zichzelf is; uit God geboren.
 

Dat ben ik met jou eens. Maar ik begrijp het plaatje wel. Het is zoals je zelf ook vaak zegt een proces van Hij die opwassen moet en ik die kleiner moet worden. En in dat proces is geloof belangrijk. En dat plaatje is stichtend voor het geloof.  Naarmate de realisatie ervan toeneemt neemt het belang van de betekenis van het plaatje voor je af, maar onderweg is het wel belangrijk om te mogen weten, erin te geloven, Hem erin op te laten wassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Plume:
2 uur geleden zei thom:

Ik heb moeite met zulke plaatjes, omdat er staat; wie ben ik allemaal in Christus.
Dan spreekt men vanuit 2 personen zoals de titels voorstaan Christus én ik.
Dat is 2 heren dienen; jezelf die o zo goed in Hem is; (hoor mij, zie mij)  en Christus die o zo goed jou dit alles geeft (hoor hem, zie hem)?

Dat bestaat niet, dan alleen door Geest, die jouw werken doodt, en dán Hem toont.

Jij geeft jezelf óm Christus, en lost op.
Christus is de wedergeborene die al wat van jou is niet nodig heeft, maar Zichzelf is; uit God geboren.
 

Dat ben ik met jou eens. Maar ik begrijp het plaatje wel. Het is zoals je zelf ook vaak zegt een proces van Hij die opwassen moet en ik die kleiner moet worden. En in dat proces is geloof belangrijk. En dat plaatje is stichtend voor het geloof.  Naarmate de realisatie ervan toeneemt neemt het belang van de betekenis van het plaatje voor je af, maar onderweg is het wel belangrijk om te mogen weten, erin te geloven, Hem erin op te laten wassen.

Jawel, maar het gros van de gelovigen, zo niet 99%, gelooft in Hem zoals het plaatje; ik met Hem, ik ben gered, jubel jubel, want ik geloof in Hem. Alles naar boven wijzend, en niets aan innerlijke ont-wikkeling vanuit het geloof van Jezus Christus, het fundament.

 

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei thom:

Jawel, maar het gros van de gelovigen, zo niet 99%, gelooft in Hem zoals het plaatje; ik met Hem, ik ben gered, jubel jubel, want ik geloof in Hem. Alles naar boven wijzend, en niets aan innerlijke ont-wikkeling vanuit het geloof van Jezus Christus, het fundament.


Ja jammer is dat. Die gerichtheid op zonde,  zonde zoeken, zonde benoemen, zonde belijden, “bekering” van zonden etcetera komt daar ook uit voort of werkt het juist in de hand.  Ze hebben er dan nog steeds niet veel van begrepen. Wie werkelijk gelooft in de dood en de opstanding van Jezus Christus is al bekeerd.  Bekering is een verandering  van geest, van denken. Het denken is dan gericht op Christus in ons en we willen dan helemaal niet meer doen wat we deden voordat we tot geloof kwamen. Niet meer ik maar Hij Leeft dan en ik denk dat veel van de gelovigen  zich niet realiseren hoe krachtig de Heilige Geest werkelijk is.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Fake Jesus Christ Exposed and mocked

 

Wat een griezel van een predikant.

17 minuten geleden zei Ricky Tjin:

False Jesus: Lucifer exposed !

 

Als iemand overal Lucifer in ziet zegt dat wellicht meer over die persoon zelf. Maar ze hebben er wel een leuk muziekje onder gezet.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-8-2020 om 07:37 zei Bastiaan73:

Heb je onlangs 'velen' horen claimen dat ze de Christus zijn?

Heb je onlangs 'valse christussen en valse profeten' zien opstaan, grote wonderen doende?

Ik heb dat dan blijkbaar gemist.

10 Men Who CLAIM TO BE JESUS REINCARNATED


Religulous (The sceond coming of Jesus)


False Christ, man who claims to be Jesus Watch Out !!!!


Siberian Cult Leader Thinks He's Jesus


20 False Prophets of 2020

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid