Spring naar bijdragen

"Ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft" , is dat zo ?


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Hermanos2:

Dit is weer typisch zo'n video die het goed doet bij atheïsten. Die denken dat ze het allemaal wel begrijpen en hier die domme gelovigen de les kunnen lezen. Dus niet!!! 

Want?

1 minuut geleden zei Hermanos2:

Oh, dat is een groot verschil. Als jij dood gaat als atheïst. Dan ben je gewoon dood. Klaar, opgeruimd. Je wordt niet eeuwig gepijnigd in een hel. Das typisch heel erg ouderwetse bangmakerij waar helaas nu ook nog sommigen in geloven. 

Als iemand sterft die in het boek des levens staat dan wacht hem een opstanding omdat hij het offer van Jezus aanneemt. 

Waarom dan het woord 'afgrond'?

9 minuten geleden zei Hermanos2:

die domme gelovigen

Het zijn je eigen woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 625
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste Fundamenteel, Waarom reageer je dan in het topic '2e coronagolf op komst' met als ik teksten uit de Bijbel meeneem in mijn denken en dus ook reageren? Dit advies om de Bijbel te herl

Veroordelen is in dit verband juist een heel goede belevenis, niet sarcastisch maar medelevend, 'je zou er mee veroordeeld worden'; het is het noodzakelijk weven van het innerlijk lichtkleed, het Lich

Ik geloof in elk geval in de kaften van mijn Bijbels. Die houden namelijk e.e.a. bij elkaar. Uiteraard dienen we de kaft van het koren te scheiden.

Posted Images

7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Hou ajb effe je smoel Ricky. Errug vermoeiend jouw uitingen. Elke uploader op YouTube heeft zo'n cirkeltje om z'n profielfoto. Daar moet je niks achter zoeken.

Indien je waarheid niet te gehoorzaamt, dan ben je Bijbels gezien betoverd (Galaten 3:1 HSV).

De Griekse Strong voor betoveren is baskainō (G940) en wordt volgens de Grieks Nederlandse Lexicon omschreven als:
1) kwaad spreken van iemand, belasteren
2) kwaad brengen over iemand door lof te veinzen of een boos oog
3) betoveren

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Want?

Waarom dan het woord 'afgrond'?

Nou, als je in een afgrond valt dan overleef je het meestal niet. God zal mensen die Hem afwijzen niet redden. Die worden gedood en vergeten. Hij gaat echt geen vuur en eeuwige herinnering levend houden. De hel in een vuilnisbelt. Dat bedoel ik met afgrond. En gelovigen die gered worden wacht eeuwig geluk in de nabijheid van God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei thom:

Oh oh, Bas.. nu val je van je voetstuk waar Ricky je opgezet had.. :-) 

Ik bepaal zelf wel dat ik door niemand op een voetstuk hoef te worden gezet Thommie.

17 minuten geleden zei Hermanos2:

Nou, als je in een afgrond valt dan overleef je het meestal niet. God zal mensen die Hem afwijzen niet redden. Die worden gedood en vergeten. Hij gaat echt geen vuur en eeuwige herinnering levend houden. De hel in een vuilnisbelt. Dat bedoel ik met afgrond. En gelovigen die gered worden wacht eeuwig geluk in de nabijheid van God. 

Bla. Heb je ook originele gedachten Hermanos?

18 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Indien je waarheid niet te gehoorzaamt, dan ben je Bijbels gezien betoverd (Galaten 3:1 HSV).

De Griekse Strong voor betoveren is baskainō (G940) en wordt volgens de Grieks Nederlandse Lexicon omschreven als:
1) kwaad spreken van iemand, belasteren
2) kwaad brengen over iemand door lof te veinzen of een boos oog
3) betoveren

Speciaal voor jou Ricky!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik bepaal zelf wel dat ik door niemand op een voetstuk hoef te worden gezet Thommie.

In afwachting van respons ging een aantal steeds verder, zo werd het steeds transparanter hoe precies de verwarring in stand gehouden werd. De vragen werden dan ook anders, omdat het niet langer houdbaar was om een scheefgetrokken situatie als ijkpunt te nemen om nuchter te kunnen beoordelen, respons is er dan ook nooit gekomen, ondanks alles.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Hermanos2:
28 minuten geleden zei Bastiaan73:

Want?

Waarom dan het woord 'afgrond'?

Nou, als je in een afgrond valt dan overleef je het meestal niet. God zal mensen die Hem afwijzen niet redden. Die worden gedood en vergeten. Hij gaat echt geen vuur en eeuwige herinnering levend houden. De hel in een vuilnisbelt. Dat bedoel ik met afgrond. En gelovigen die gered worden wacht eeuwig geluk in de nabijheid van God. 

De Griekse Strong voor afgrond is abussos (G12) en betekent volgens de Grieks Nederlandse Lexicon:
1) bodemloos
2) onbegrensd
3) de afgrond
3a) de diepte
3b) de onpeilbare diepte
3c) van Orcus, een diep ravijn in de onderste delen van de aarde, verzamelplaats van de doden, maar vooral de woonplaats van de demonen

Het is niet heil belovend om als atheïst in de afgrond te belanden.

Zoals er de wet van de zwaarte kracht is, zo is er ook de wet van de geestelijke dood als gevolg van de zonde. Zoals iemand die uit een vliegtuig springt een parachute nodig heeft om bij de val uit het vliegtuig aan de dood te ontkomen, zo hebben mensen ook de genade van God nodig, die door Jezus Christus gekomen is, om aan de val naar de geestelijke dood te ontkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

In afwachting van respons ging een aantal steeds verder, zo werd het steeds transparanter hoe precies de verwarring in stand gehouden werd. De vragen werden dan ook anders, omdat het niet langer houdbaar was om een scheefgetrokken situatie als ijkpunt te nemen om nuchter te kunnen beoordelen, respons is er dan ook nooit gekomen, ondanks alles.

Maar: tomaten zijn rauw het lekkerst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Bastiaan73:
38 minuten geleden zei thom:

Oh oh, Bas.. nu val je van je voetstuk waar Ricky je opgezet had.. :-) 

Ik bepaal zelf wel dat ik door niemand op een voetstuk hoef te worden gezet Thommie.

Ik had niet anders verwacht Bassie, dat je zo flink zou zijn.. ;-) 

Nu even stil, ik kijk Rail Away.. 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Ricky Tjin:

De Griekse Strong voor afgrond is abussos (G12) en betekent volgens de Grieks Nederlandse Lexicon:
1) bodemloos
2) onbegrensd
3) de afgrond
3a) de diepte
3b) de onpeilbare diepte
3c) van Orcus, een diep ravijn in de onderste delen van de aarde, verzamelplaats van de doden, maar vooral de woonplaats van de demonen

Het is niet heil belovend om als atheïst in de afgrond te belanden.

Zoals er de wet van de zwaarte kracht is, zo is er ook de wet van de geestelijke dood als gevolg van de zonde. Zoals iemand die uit een vliegtuig springt een parachute nodig heeft om bij de val uit het vliegtuig aan de dood te ontkomen, zo hebben mensen ook de genade van God nodig, die door Jezus Christus gekomen is, om aan de val naar de geestelijke dood te ontkomen.

Het was Friedrich Nietzsche die zei:

Niet Mark Twain maar ik zei: Wie met monsters vecht, moet erop letten dat hij zelf geen monster wordt. En als je lang genoeg in een afgrond staart, staart de afgrond ook terug naar jou.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Nou, als je in een afgrond valt dan overleef je het meestal niet. God zal mensen die Hem afwijzen niet redden. Die worden gedood en vergeten. Hij gaat echt geen vuur en eeuwige herinnering levend houden. De hel in een vuilnisbelt. Dat bedoel ik met afgrond. En gelovigen die gered worden wacht eeuwig geluk in de nabijheid van God. 

De hel ofwel de opstanding der doden, zal een plek zijn voor geestelijke crematie.

35 minuten geleden zei Bastiaan73:

Speciaal voor jou Ricky!

11 minuten geleden zei Hermanos2:

Origineel? 

Het spijt me voor jullie, maar ik schakel de weergave, van die video's die mij niet bevallen, gewoon uit met een Ad Blocker. Je hebt er alleen de (andere) users van Credible mee.

13 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat zijn jouw vruchten ook al weer Ricky?

Wees elkaar niets schuldig dan elkaar lief te hebben, want door elkaar lief te hebben, hebben wij deel aan het vervullen van de wet (Romeinen 13:8 HSV).

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Het spijt me voor jullie, maar ik schakel de weergave, van die video's die mij niet bevallen, gewoon uit met een Ad Blocker. Je hebt er alleen de (andere) users van Credible mee.

O jee. Hopelijk kunnen die andere users van Credible nu nog verder met hun leven.

15 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wees elkaar niets schuldig dan elkaar lief te hebben, want door elkaar lief te hebben, hebben wij deel aan het vervullen van de wet (Romeinen 13:8 HSV).

Dat begint bij jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Bastiaan73:

Maar: tomaten zijn rauw het lekkerst.

De ontnuchtering kwam er voor een aantal niet zozeer omdat ze nog naar een bewijs moesten zoeken maar hoe het bewijs onthaald werd door experten, wat het dramagehalte enkel maar verhoogde en zelfs als ongeloofwaardig deed voorkomen, maar toch waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

De ontnuchtering kwam er voor een aantal niet zozeer omdat ze nog naar een bewijs moesten zoeken maar hoe het bewijs onthaald werd door experten, wat het dramagehalte enkel maar verhoogde en zelfs als ongeloofwaardig deed voorkomen, maar toch waar.

Toch vind ik de ene keer ketchup lekkerder en de andere keer curry. Mayonaise of fritessaus is natuurlijk een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Bastiaan73:

Toch vind ik de ene keer ketchup lekkerder en de andere keer curry. Mayonaise of fritessaus is natuurlijk een ander verhaal.

Bij het geven van de herkader-cadeaus is het altijd handig om te kalibreren op hoe A qua lichaam reageert als hij/zij de probleem-zin uitspreekt. Naderhand kalibreer je op wat er met A gebeurt als de herkadering uitgesproken wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-5-2020 om 08:28 zei Dat beloof ik:

In een andere discussie maakte ik deze opmerking

@leren_schoen gaf aan dit dit een mooi nieuw topic zou zijn. Dat ben ik met hem eens. 

Ik denk dat mensen die stellen de Bijbel van kaft tot kaft te geloven, zoiets zeggen om overtuigend over te komen of om sterkte van hun geloof aan te duiden.
Bij doorvragen op details (bv het tegenover elkaar zetten van enkele tegenstrijdige passages) blijkt dat er dan vaal ontwijkend wordt gereageerd met algemene zinnen.
Bijvoorbeeld: De evangelien zijn niet tegenstrijdig, maar vullen elkaar aan.  

Je zegt dit als reactie op dit citaat: "Er zijn wel gelovigen die zeggen dat ze de Bijbel van kaft tot kaft geloven, maar dan blijkt altijd bij doorvragen op details dat dit niet het geval is."

De bijbel leert zelf: "Ik geloof, kom mijn ongeloof te hulp". Mensen zijn beperkt in hun geloof, als je doorvraagt is het niet verbazend dat je op ongeloof stuit, heel juist waargenomen. Geloof is overigens iets heel simpels, het is weten dat iets er is dat je niet kunt waarnemen. Atomen en moleculen, nooit door iemand gezien, alleen resultaten van experimenten. Geen menselijk oog kan een atoom echt zien. Of: "Er zit een nier in mijn lichaam", heeft een deskundige vertelt. Ik geloof het gewoon. Nog eenvoudiger: "In de supermarkt kan ik voedsel kopen", idemdito. Iemand zou kunnen zeggen: "Ja, maar wat als er nu een ramp daar is gebeurt net? Maar dan wordt je gek. Want staat je huis er nog als je even weg bent, en ontploft je auto niet als je hem opstart? Met een beetje geloofsvertrouwen wordt het leven een stuk makkelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 8-8-2020 om 16:06 zei Fundamenteel:

Wel dan thom, hoe komen bij tot de Vader met yoga? Of is dat u openstellen tot kundalini? En hoe k an kundalini ons tot de Vader brengen als het ons tot occulte praktijken aanzet? Onze geest openstelt voor krachten waar niemand echt bekend is?

Dit is de Matrix van de duivel he, er kan maar 1 Waarheid zijn, 1 

Yoga en tai chi zijn oude Indische en Chinese versies van hetzelfde samenkomen van geest, lichaam en ziel; en oefeningen die het mentale, fysieke en spirituele in harmonie brengen. 

Kundalini, Ruh, en de Heilige Geest zijn oude hindoeïstische, Vedische, islamitische en christelijke beschrijvingen van dezelfde extreem subtiele en extreem sterke energiekracht.  We kunnen deze kracht ontsluiten wanneer we zo stil zijn dat we niet langer worden beheerst door de veel minder subtiele en veel minder sterke mentale, emotionele en fysieke staat die ons meestal van ons echte levenspotentieel afleidt. 

Dat jij voor de beproeving bent gezakt en tot onjuiste praktijken bent overgegaan, betekent niet dat de kracht of de beproeving niet deugt, maar wel dat het jou aan kennis ontbrak om er op de juiste manier mee om te gaan. Als je dat wilt inzien dan heb je weliswaar een onjuiste praktijk toegepast maar heb je daaruit wel de kennis opgedaan waardoor je kon groeien in bewustzijn. Dan was het ultimo het beste wat je toentertijd kon doen om te kunnen groeien in kennis, in bewustzijn. Maar als je jouw persoonlijk gezakt zijn voor het examen gebruikt om de kracht zelf in een kwaad daglicht te stellen, dan ben je zelf niet binnengegaan en de sleutels aan het verbergen voor hen die wel binnen willen gaan.

 

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites

En hetzelfde geldt voor creativiteit, niet alleen door de orthodoxe islam maar ook door orthodoxe christenen vaak verboden en afgeschilderd als iets demonisch.  De zone / flow / extreem creatieve staat is een equivalent uit het ‘gewone’ leven van de buitengewone gesteldheid die in spirituele tradities wordt beschreven als ‘spirituele’ staat. Wannee we in zo’n staat verkeren, kunnen we schijnbaar wonderbaarlijke krachten onthullen waardoor we fantastische sportieve, creatieve en andere prestaties kunnen neerzetten.  Er bestaan wetenschappelijke en ooggetuigenverslagen van mirakels.  Het zogenaamde placebo-effect toont bijvoorbeeld ons vermogen om een buitengewoon krachtige staat van helen, leven en liefhebben te betreden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-5-2020 om 08:28 zei Dat beloof ik:

Ik denk dat mensen die stellen de Bijbel van kaft tot kaft te geloven, zoiets zeggen om overtuigend over te komen of om sterkte van hun geloof aan te duiden. Bij doorvragen op details (bv het tegenover elkaar zetten van enkele tegenstrijdige passages) blijkt dat er dan vaal ontwijkend wordt gereageerd met algemene zinnen. Bijvoorbeeld: De evangelien zijn niet tegenstrijdig, maar vullen elkaar aan.  

Wellicht zijn er verschillende wegen om uit een gevangenis te geraken, als men al zou kunnen zeggen waar we dan zouden kunnen uitkomen, wordt het misschien eenvoudiger om te begrijpen. :)

Op 15-10-2020 om 13:18 zei Zola:

En hetzelfde geldt voor creativiteit, niet alleen door de orthodoxe islam maar ook door orthodoxe christenen vaak verboden en afgeschilderd als iets demonisch.  De zone / flow / extreem creatieve staat is een equivalent uit het ‘gewone’ leven van de buitengewone gesteldheid die in spirituele tradities wordt beschreven als ‘spirituele’ staat. Wannee we in zo’n staat verkeren, kunnen we schijnbaar wonderbaarlijke krachten onthullen waardoor we fantastische sportieve, creatieve en andere prestaties kunnen neerzetten.  Er bestaan wetenschappelijke en ooggetuigenverslagen van mirakels.  Het zogenaamde placebo-effect toont bijvoorbeeld ons vermogen om een buitengewoon krachtige staat van helen, leven en liefhebben te betreden.

Van advaita hebben weinigen al gehoord, en toch is men er altijd over bezig. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-9-2020 om 16:43 zei Bastiaan73:

Niet Mark Twain maar ik zei: Wie met monsters vecht, moet erop letten dat hij zelf geen monster wordt. En als je lang genoeg in een afgrond staart, staart de afgrond ook terug naar jou.

De man met een nieuw idee is een dwaas, tot het idee een succes blijkt te zijn, Mark Twain. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Wellicht zijn er verschillende wegen om uit een gevangenis te geraken, als men al zou kunnen zeggen waar we dan zouden kunnen uitkomen, wordt het misschien eenvoudiger om te begrijpen. :)

Van advaita hebben weinigen al gehoord, en toch is men er altijd over bezig. :)

Ja. Zo blijft Jezus een soort schizofreen in plaats van dat de veelkleurige Christuswijsheid van God gekend wordt.  Een theologische Jezus, een bijbelse Jezus, een apocriefe Jezus, een Joodse Jezus, een historische Jezus, een alternatieve Jezus, een logische Jezus.  En Jezus als psychotherapeut, als Zonnelogos, als tweeling, als boeddhist, als non-illusionist, als doorgever, als cursusleider, als Meester. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid