Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei TTC:

Inmiddels past het op een bierviltje, dat is wat systematische theologie zo verwonderlijk maakt. En om dat uit te leggen, duizenden boeken die niet begrepen worden.

Volgens mij is het wijs u daar al reeds van te distantiëren. De duivel is je bekend en die vereist geen herstel maar een totale annihilatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Volgens mij is het wijs u daar al reeds van te distantiëren. De duivel is je bekend en die vereist geen herstel maar een totale annihilatie. 

Het onwaarschijnlijke eerst, wellicht bedoeld om het denken te activeren en er wijzer van te worden, zonder garantie weliswaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het onwaarschijnlijke eerst, wellicht bedoeld om het denken te activeren en er wijzer van te worden, zonder garantie weliswaar. 

Ik bereid me eerder voor op een roze Janneke maan. Ik zal mijn wekker maar zetten in geval ik dan in slaap val.

Misschien ook nog eens naar boven kijken? Hier beneden is het niet te doen, dat is de speeltuin van een andere macht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

De mensen die wijzer van deze wereld worden willen hem vroegtijdig verlaten. Wat wilt dat zeggen?

Dat er nog veel werk is, zeker vandaag gezien al die obstakels die in het systeem en bijhorende denken geslopen zijn. Het is als de donkere nacht van de individuele ziel maar dan collectief, maar finaal de eenvoud zelve wanneer je daar aandacht voor zou hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat er nog veel werk is, zeker vandaag gezien al die obstakels die in het systeem en bijhorende denken geslopen zijn. Het is als de donkere nacht van de individuele ziel maar dan collectief, maar finaal de eenvoud zelve wanneer je daar aandacht voor zou hebben.

Dit systeem filtert mensen die ze niet meer nodig heeft eruit en doet zelfs kinderen dood. Wijs niet in diens gelijkenis te lopen. 

Het beperkt zich niet tot de EU, het is al reeds een nwo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dit systeem filtert mensen die ze niet meer nodig heeft eruit en doet zelfs kinderen dood. Wijs niet in diens gelijkenis te lopen. Het beperkt zich niet tot de EU, het is al reeds een nwo.

Het is allemaal zo eenvoudig dat je het amper zal willen geloven, als je al weet over wat het nu precies gaat natuurlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Het is allemaal zo eenvoudig dat je het amper zal willen geloven, als je al weet over wat het nu precies gaat natuurlijk. 

Obstakels die welwillend opgesteld zijn ons te onderdrukken. Het is zelfs zo subliminaal opgesteld dat mensen in een oplossing geloven. Terwijl het probleem dan bewust veroorzaakt is om de oplossing beter te kunnen verkopen. Zie dit op economische schaal van rijke mensen met grote belangen eerder dan door de bril van Jan met de pet.

Zelfs Vlaams Belang dient die belangen. Het is zo strategisch en slim aangepakt dat alles waartegen protest was nu zelfs geëist wordt door burgers. Zie dat sociaal puntensysteem in China, dat is onze toekomst. Covid de afleiding/misleiding.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Obstakels die welwillend opgesteld zijn ons te onderdrukken. Het is zelfs zo subliminaal opgesteld dat mensen in een oplossing geloven. Terwijl het probleem dan bewust veroorzaakt is om de oplossing beter te kunnen verkopen. Zie dit op economische schaal van rijke mensen met grote belangen eerder dan door de bril van Jan met de pet. Zelfs Vlaams Belang dient die belangen. Het is zo strategisch en slim aangepakt dat alles waartegen protest was nu zelfs geëist wordt door burgers. Zie dat sociaal puntensysteem in China, dat is onze toekomst. Covid de afleiding/misleiding.

De duivel moet nu eenmaal z'n werk doen zodat anderen het kunnen doorzien, het werkt perfect voor wie het zien wil. 

Op 30-3-2020 om 18:04 zei Noel2:

Menselijk vermogen ja. Ik leerde dat je dus kunt gaan denken met negatief vermogen en positieve schuld, en in die tweede wereld van mensen leek me dat ongewenst. Waarbij 'behoefte' dan ook gespiegeld kan raken ( naar overbodig)

Als de donkere nacht van de ziel ten individuele titel doorlopen kan worden, zou het dan geen logisch gedachte kunnen zijn dat we dit ook collectief kunnen doorlopen? Wie dan oog krijgt voor wat reeds beschikbaar is en al zo lang geweten is, schrikt zich misschien een ongeluk waardoor ook het bijhorende inzicht het ongeloof tart op zo’n wijze dat twijfel en tweestrijd ons verlamt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel2:

Mara bij het boeddhisme gaat over verlangen, twijfel en angst. Ik denk dat verlangen en angst vormen van twijfel zijn. Twijfel aan tevredenheid en twijfel aan vertrouwen.

Ontelbare variaties die op verschillende niveaus andere betekenissen krijgen, soms niveaus die onmogelijk kunnen bevat worden zonder ervaringskennis. Ja, twijfel en angst wordt dan eerder regel dan uitzondering, waardoor we nu net misschien missen wat we zoeken. De zoeker is het gezochte, zo men pleegt te zeggen. 

20 uur geleden zei Willempie:

Als we alleen naar het uiterlijke kijken zien we slechts een deel van de werkelijkheid. Alles heeft een buitenkant en een binnenkant. De binnenkant is de bron/kern en de buitenkant komt daaruit voort of is slechts een (tijdelijke) bescherming voor de kern.

Zelfs helikoptergeld komt van boven, wat van binnenuit komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Sta ik Antwerpen Turnhoutsebaan te filmen en narraten  terwijl. Komt er een vermoedelijk links meisje zich mengen. Zodra ik vroeg of ze in de film wou komen kreeg ik de middelvinger. 

Je bent dan ook geseind ondertussen, met G5 kan er veel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Eerder wat het aan het worden is. Ik ga ook cijfers van de dagelijkse doden per regio met jaren daarvoor vergelijken en personeel vinden die zo gebukt gaan onder deze zogezegde crisis. 

Vraag ze eens of ze dat wel weten van die obstakels, ga dan wel voorbij aan alle clichés die het heldere inzicht verduisteren, zoals meestal gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zal u filmen terwijl ge het vraagt. Lijkt me strakker plan  ik ga aan de andere kant staan, als aanschouwer. 

Wat een miserie, allemaal om een A4'tje en een paar lijntjes, het onwaarschijnlijke kan niet anders dan een mysterie zijn, zoveel is wel duidelijk.

1 uur geleden zei Noel2:

Mara...

Twijfel in relatie tot de doos van Pandora ... Volgens een andere, pessimistische versie is hoop echter het enige wat de mensen onthouden blijft. Een derde interpretatie impliceert dat de hoop zelf ook een vergiftigd geschenk is. Hoop op iets anders is immers non-acceptatie van wat zich hier en nu manifesteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Wat een miserie, allemaal om een A4'tje en een paar lijntjes, het onwaarschijnlijke kan niet anders dan een mysterie zijn, zoveel is wel duidelijk.

Twijfel in relatie tot de doos van Pandora ... Volgens een andere, pessimistische versie is hoop echter het enige wat de mensen onthouden blijft. Een derde interpretatie impliceert dat de hoop zelf ook een vergiftigd geschenk is. Hoop op iets anders is immers non-acceptatie van wat zich hier en nu manifesteert.

We zitten op een kleuterschool waar de kleuters hun pedofiele leerkracht pleasen in de hoop er beter vanaf te komen. 

Om het even abrupt te stellen. Laten we die meelopers als labrat gebruiken en zien hoe ze na 20j reageren op datgene waarîn ze meelopen. Wir haben es das nicht gewusst. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

We zitten op een kleuterschool waar de kleuters hun pedofiele leerkracht pleasen in de hoop er beter vanaf te komen. Om het even abrupt te stellen. Laten we die meelopers als labrat gebruiken en zien hoe ze na 20j reageren op datgene waarîn ze meelopen. Wir haben es das nicht gewusst. 

Meer is het ook niet, optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, en dan het onwaarschijnlijke dat zoiets eenvoudig niet begrepen zou kunnen worden. En dat noemen we systematische theologie, omdat God ons voorzien heeft in de middelen om te gebruiken. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-3-2020 om 20:41 zei Bastiaan73:

Tadaaa.

Hoop is als een vergiftigd geschenk en het kost ervaringswerkers in de GGZ een relatieve nanoseconde om te begrijpen waarom dat zo is, behalve voor een aantal waardoor we in verschrikking en verbijstering getuige zijn van een wereld die het ongeloof tart en meer inzicht hierin verhindert, het drama der mensheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Meer is het ook niet, optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, en dan het onwaarschijnlijke dat zoiets eenvoudig niet begrepen zou kunnen worden. En dat noemen we systematische theologie, omdat God ons voorzien heeft in de middelen om te gebruiken. 

Eenvoud is te moeilijk. Dat strookt niet met de leugens die we van geboorte gevoed krijgen.

Goed idee trouwens. Mijn docu moet reflecteren met welke Joden- en christenhaat Europeanen vanop de schoolbank door textbook geconfronteerd worden.

Je inspireert me.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid