Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ik heb ook zelfkennis genoeg te weten dat die weg me te zwaar is.

Ja, zo intens zwaar dat we niet eens meer nuchter kunnen nadenken over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, het wordt erger met de minuut. 

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lol 1 kan dat niet verzinnen, zulke waanzin.

Je hebt het net gedaan, straks hebben we 24.0000 verschillende strekkingen met allemaal verschillende waarheden die vooral nooit tot enige consensus kunnen leiden, en dat noemen we religie, herverbinden. Straks gaan we nog moeten denken dat het allemaal een grote grap is, zij het een mensonterend tragische.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

1 minuut geleden zei TTC:

Ja, zo intens zwaar dat we niet eens meer nuchter kunnen nadenken over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, het wordt erger met de minuut. 

Neenee ge zijt gewoon te gefixeerd in uw ocd, dat vertroebelt uw perceptie en ziet ge slachtoffer voor dader.

Iets wat EU-fielen geconditioneerd is te doen sedert de kleuterschool. Alles is onze eigen fout, we verdienen het slachtoffer te zijn en de dader te pamperen. Das zekers da.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neenee ge zijt gewoon te gefixeerd in uw ocd, dat vertroebelt uw perceptie en ziet ge slachtoffer voor dader. Iets wat EU-fielen geconditioneerd is te doen sedert de kleuterschool. Alles is onze eigen fout, we verdienen het slachtoffer te zijn en de dader te pamperen. Das zekers da.

De chaos wordt steeds erger, en het zou eenvoudig worden. En het is al eenvoudig, wat dan weer niet begrepen wordt, zo gaat het maar door zonder enige notiie van wat er gezegd wordt en voor iedereen kristalhelder kan gezien worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De chaos wordt steeds erger, en het zou eenvoudig worden. En het is al eenvoudig, wat dan weer niet begrepen wordt, zo gaat het maar door zonder enige notiie van wat er gezegd wordt en voor iedereen kristalhelder kan gezien worden. 

Ok antwoord deze vraag en ik zal je serieus terug benaderen:

Hoe gaat ge voorbij de mensen geraken die al uw goede intenties tegenhouden? (Bankierders, die erboven en politici)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ok antwoord deze vraag en ik zal je serieus terug benaderen: Hoe gaat ge voorbij de mensen geraken die al uw goede intenties tegenhouden? (Bankierders, die erboven en politici)

Economie is vandaag als je schoenen van voet verwisselen en een schoen zonder veter, je zou nog het liefst sereen en duurzaam willen wandelen maar het lukt voor geen economische meter, en je stelt je daar verder geen vragen meer bij.  We geven alleen de boodschap door, het gaat over jouw toekomst en die van je kinderen, als het niet deert, laat het dan gewoon zo. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Economie is vandaag als je schoenen van voet verwisselen en een schoen zonder veter, je zou nog het liefst sereen en duurzaam willen wandelen maar het lukt voor geen economische meter, en je stelt je daar verder geen vragen meer bij.  We geven alleen de boodschap door, het gaat over jouw toekomst en die van je kinderen, als het niet deert, laat het dan gewoon zo. 

Maar wat ben ik met die boodschap als ge niet eens weet hoe het obstakel te verwijderen?

Zal ik het voor u beantwoorden, al wekt de connotatie bij velen -onterecht- argwaan op: Regime change

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar wat ben ik met die boodschap als ge niet eens weet hoe het obstakel te verwijderen? Zal ik het voor u beantwoorden, al wekt de connotatie bij velen -onterecht- argwaan op: Regime change

Het obstakel zit in het hoofd, dat zal elke christen je eenvoudig kunnen toelichten, behalve christenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het obstakel zit in het hoofd, dat zal elke christen je eenvoudig kunnen toelichten, behalve christenen. 

Voorwaar, te laat geboren.... Vroeger zeiden ze te vroeg, maar de mensheid gaat er niet slimmer op worden. Vele denken dat ze meer dan vroeger weten, maar pak hun google af en ze staan daar leeg. Ik was ook zo voor mijn update.... tijden die je nog kende wellicht...

Het obstakel zit niet in mijn hoofd maar oppert vergif in mijn dierbaren te spuiten, voeden ze met leugens, propaganda. Weet ge dat mijn jongste al leerde over Trump? Wtf gast?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Voorwaar, te laat geboren.... Vroeger zeiden ze te vroeg, maar de mensheid gaat er niet slimmer op worden. Vele denken dat ze meer dan vroeger weten, maar pak hun google af en ze staan daar leeg. Ik was ook zo voor mijn update.... tijden die je nog kende wellicht... Het obstakel zit niet in mijn hoofd maar oppert vergif in mijn dierbaren te spuiten, voeden ze met leugens, propaganda. Weet ge dat mijn jongste al leerde over Trump? Wtf gast?

De E-therapie werkt perfect, om de tijd te doden, verder is het allemaal volstrekt nutteloos en waardeloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

De E-therapie werkt perfect, om de tijd te doden, verder is het allemaal volstrekt nutteloos en waardeloos.

Ahja tis altijd een ander zijn fout terwijl die ander geen enkele politieke macht heeft.

Als het nageslacht uw motief is, kijk dan eens rond in een r van 5km. Reis nu geestelijk 40j terug. En onze grootouders leefden nog voor massa migratie, waar de voordeur wagenwijd open bleef als ze naar de winkel gingen. Maar nationalisme, eikebah zeg. Vlamingen die in vrede en eendracht samenleven, stel u voor zeg, eikebah.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ahja tis altijd een ander zijn fout terwijl die ander geen enkele politieke macht heeft. Als het nageslacht uw motief is, kijk dan eens rond in een r van 5km. Reis nu geestelijk 40j terug. En onze grootouders leefden nog voor massa migratie, waar de voordeur wagenwijd open bleef als ze naar de winkel gingen. Maar nationalisme, eikebah zeg. Vlamingen die in vrede en eendracht samenleven, stel u voor zeg, eikebah.

Hier gaan ze weer, grootse theorieën over een grote creator en er is maar één planeet waar je met een komma heel de economie kan doen laten instorten, wat op zich dan weer verbluffend eenvoudig is omdat die economie berust op het element van beperkte rationaliteit met in het kielzog allerhande neveneffecten waar men ook alles van weet. En we staan erbij en kijken ernaar, zo God het wil? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Hier gaan ze weer, grootse theorieën over een grote creator en er is maar één planeet waar je met een komma heel de economie kan doen laten instorten, wat op zich dan weer verbluffend eenvoudig is omdat die economie berust op het element van beperkte rationaliteit met in het kielzog allerhande neveneffecten waar men ook alles van weet. En we staan erbij en kijken ernaar, zo God het wil? 

Als onze economie instort was dat agenda. Lot oe toch ni vangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als onze economie instort was dat agenda. Lot oe toch ni vangen.

Zo, het is weeral opgelost, voorts bestaat er de illusie dat communicatie ooit heeft plaatsgevonden. En straks komen we met de hand van Jupiter omdat mensentaal iets was waar nog niemand had over nagedacht, zo helpe ons God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Zo, het is weeral opgelost, voorts bestaat er de illusie dat communicatie ooit heeft plaatsgevonden. En straks komen we met de hand van Jupiter omdat mensentaal iets was waar nog niemand had over nagedacht, zo helpe ons God. 

Hoe dan ook, Zijn wil geschiede, niet de onze. Ik kan maar gaan waar mijn kompas me wijst en daar later verantwoording voor afleggen. Als dat al dan nodig zou zijn....

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe dan ook, Zijn wil geschiede, niet de onze. Ik kan maar gaan waar mijn kompas me wijst en daar later verantwoording voor afleggen. Als dat al dan nodig zou zijn....

Prachtig is het, en dat in een wereld waar alle antwoorden op internet staan, zowaar een mysterie als een open geheim en toch zien we het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is geen mysterie. “Ziet de mens!”

De lijst is inmiddels immens, we hebben niet enkel een economie die de naam tragisch absurd legitiem verdient, maar ook deskundige analyses over de neveneffecten zonder dat we weten dat het al tragisch absurd aan de bron begint. En dat noemen we vervolgens geloofwaardig, zo God het wil. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is geen mysterie. “Ziet de mens!”

Voor de systematische theologen, vroege hermetica zijn doorgaans van meer technische en praktische aard, terwijl latere hermetica esoterischer en filosofischer zijn. In de hermetische levensbeschouwing staat het verwerven van gnosis centraal, goddelijke kennis van de God, de kosmos en de mens, die moet resulteren in verlichting en verlossing. Op deze manier komen we ook tot pragmatische waarheden, gewoon simpele dingen die we met onze eigen ogen kunnen zien, niks mysterieus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Heeft onze Schepper het dan niet waanzinnig complex eenvoudig opgesteld? Mens plant zaad, mens oogst naar de vruchten van de arbeid. Toen kwam de slang, “als we da nu eens zo doen...”

Het idee van een monetaire reset zegt principieel niets over hoe het morgen dan verder moet, het zegt enkel iets over de tragische absurditeit vandaag, in het hier en nu. Ergo, het is perfect mogelijk om hierna dezelfde economische denkfouten te blijven hanteren, wat zo gezien redelijk dom is en onnodig perverse effecten genereert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Noel2:

verlichting en verlossing heeft geen betekenis meer, gewoon individuen die hun zin doen, niets verhevens of grandioos, absurd als anderen hun zin proberen te doen en gekweld raken. zijn dan nog niet economisch wijs zeker.

Het psychodrama stopt niet bij verlichting, je bent er nuchter getuige van door de gewijzigde kijk op het leven, met inbegrip van de neveneffecten in de vorm van allerhande angsten voor wat komen gaat om absurde redenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

Het idee van een monetaire reset zegt principieel niets over hoe het morgen dan verder moet, het zegt enkel iets over de tragische absurditeit vandaag, in het hier en nu. Ergo, het is perfect mogelijk om hierna dezelfde economische denkfouten te blijven hanteren, wat zo gezien redelijk dom is en onnodig perverse effecten genereert.

Ze gaan zelfs na deze pandemie dezelfde maatregelen hanteren.... als dat niet alles zegt....

Niet dat ik nog in dat virus geloof, enfin het is wel echt. Maar de ware bedreiging is de oplossing aldaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze gaan zelfs na deze pandemie dezelfde maatregelen hanteren.... als dat niet alles zegt.... Niet dat ik nog in dat virus geloof, enfin het is wel echt. Maar de ware bedreiging is de oplossing aldaar.

Epistemologische obstakels zijn als virussen, ten individuele titel kan je deze doorzien en herstellen waardoor een heel ander wereldbeeld zich ontvouwt. Dit wereldbeeld is nooit weggeweest, het is evolutionair ondergesneeuwd en overwoekerd door onkruid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Epistemologische obstakels zijn als virussen, ten individuele titel kan je deze doorzien en herstellen waardoor een heel ander wereldbeeld zich ontvouwt. Dit wereldbeeld is nooit weggeweest, het is evolutionair ondergesneeuwd en overwoekerd door onkruid. 

Maar is die overwoekering ons dan niet voorspeld?

Het teken van het beest is hier. Weldra kan niemand kopen zonder facial recognition en ID chip. Covid

En maak me nu maar eens anders wijs in een wereld waar de leiding liegt, moord, steelt, andermans goed beheert,...

Ik sta quasi 75% achter u qua herstel, maar er is een beestensysteem tussen u en uw doel. Wat totaal niet mijn schuld is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid