Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eenvoud is te moeilijk. Dat strookt niet met de leugens die we van geboorte gevoed krijgen. Goed idee trouwens. Mijn docu moet reflecteren met welke Joden- en christenhaat Europeanen vanop de schoolbank door textbook geconfronteerd worden. Je inspireert me.

Als je nog voer nodig hebt om de complotten luister bij te zetten, kunnen we ook nog wat alternatieven geven die alsmaar verdonkeremaand worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

1 minuut geleden zei TTC:

Als je nog voer nodig hebt om de complotten luister bij te zetten, kunnen we ook nog wat alternatieven geven die alsmaar verdonkeremaand worden. 

We moeten gewoon links complete vrijheid van meningsuiting geven en de juiste vragen stellen.

Ik heb al een Hermelientje in de buurt. Hopelijk tref ik ze nog eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

We moeten gewoon links complete vrijheid van meningsuiting geven en de juiste vragen stellen. Ik heb al een Hermelientje in de buurt. Hopelijk tref ik ze nog eens.

Misschien heb je wel voldoende aan een bondige synthese van de Bijbel, het de ruis kunnen bevorderen op een manier die geen helderheid meer toelaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Geen bijbel, geen politiek, geen mainstream. Alles vanuit de mens zelf laten komen. Aanschouwen, niet meer deelnemen.

Dieper kunnen we volgens mij niet zakken, het zou zelfs mij verbazen. Het wil niet zeggen dat we niet hetzelfde als vorige keer kunnen herhalen, dat is slechts de bevestiging en de status quo. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Dieper kunnen we volgens mij niet zakken, het zou zelfs mij verbazen. Het wil niet zeggen dat we niet hetzelfde als vorige keer kunnen herhalen, dat is slechts de bevestiging en de status quo. 

Neen? Wacht tot ik het westen door mijn bril kan verfilmen. Zo diep kan niemand nu visualiseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Neen? Wacht tot ik het westen door mijn bril kan verfilmen. Zo diep kan niemand nu visualiseren.

Morgen is al wie een beetje aandacht heeft voor het leven een visionair, het enige nog niet zeker is de vluchtweg, het vluchten wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Zojuist zei TTC:

Morgen is al wie een beetje aandacht heeft voor het leven een visionair, het enige nog niet zeker is de vluchtweg, het vluchten wel.

De tijd van vluchten is voorbij. Ze gaan nog wensen dat ik te stoned was me druk te maken in hun agenda. 

Je weet, als ik iets samenvat heeft dat een lange naschock. Beeld je mijn motivatie in bij een genocide na omvolking. Beeld je in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

De tijd van vluchten is voorbij. Ze gaan nog wensen dat ik te stoned was me druk te maken in hun agenda. Je weet, als ik iets samenvat heeft dat een lange naschock. Beeld je mijn motivatie in bij een genocide na omvolking. Beeld je in.

Na een gedegen herstelonderzoek mag het duidelijk geworden zijn dat het geen zaak is van het warme wiel opnieuw uitvinden dan wel in herinnering te brengen wat reeds gekend en geweten is, in het andere geval hadden we niet tot dezelfde conclusies kunnen komen dan wat velen al eens gezegd hebben. De verbazing wordt dan ook gewekt wanneer blijkt dat GGZ-experten dit niet eens zouden weten, tenzij men doet alsof en daarmee de klant in de waan laat. Ergo, geen geheim, we hadden enkel wat integere hulpvragen uit morele overweging, meer ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Na een gedegen herstelonderzoek mag het duidelijk geworden zijn dat het geen zaak is van het warme wiel opnieuw uitvinden dan wel in herinnering te brengen wat reeds gekend en geweten is, in het andere geval hadden we niet tot dezelfde conclusies kunnen komen dan wat velen al eens gezegd hebben. De verbazing wordt dan ook gewekt wanneer blijkt dat GGZ-experten dit niet eens zouden weten, tenzij men doet alsof en daarmee de klant in de waan laat. Ergo, geen geheim, we hadden enkel wat integere hulpvragen uit morele overweging, meer ook niet.

Het warme wiel en het ronde water lol.

Natuurlijk weten ze dat allemaal. Het is als die francofone hofnarren uitleggen dat een monarchie met staatshoofd ondemocratisch is. Die weten dat maar hebben teveel belang bij de leugens.

Er is 1 ding dat ze haten, een samengevatte burger die ter plaatse antwoord komt vragen. Wat ik ook zal doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het warme wiel en het ronde water lol. Natuurlijk weten ze dat allemaal. Het is als die francofone hofnarren uitleggen dat een monarchie met staatshoofd ondemocratisch is. Die weten dat maar hebben teveel belang bij de leugens. Er is 1 ding dat ze haten, een samengevatte burger die ter plaatse antwoord komt vragen. Wat ik ook zal doen. 

De beste is nog steeds dat je een paard wel naar het water kan leiden maar niet verplichten om te drinken, als klant kan je je dan de kosten van een GGZ-expert besparen. Extra voordeel is dat de wachtrijen korter worden, en in het beste geval heeft een begrafenisondernemer er ook nog wat aan. En nu gaan we naar de klant luisteren en niemand weet wat een aantal stoornissen inhoudelijk betekenen, wat niet anders dan de voorbode van wonderen kan zijn, logischerwijs.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

De beste is nog steeds dat je een paard wel naar het water kan leiden maar niet verplichten om te drinken, als klant kan je je dan de kosten van een GGZ-expert besparen. Extra voordeel is dat de wachtrijen korter worden, en in het beste geval heeft een begrafenisondernemer er ook nog wat aan. En nu gaan we naar de klant luisteren en niemand weet wat een aantal stoornissen inhoudelijk betekenen, wat niet anders dan de voorbode van wonderen kan zijn, logischerwijs.  

Zoals ik reeds zei, je bent duizendtal jaar te laat geboren. 

Als je eens irl mensen wilt confronteren daarmee, ik ben gratis uw cameraman lôl.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zoals ik reeds zei, je bent duizendtal jaar te laat geboren. Als je eens irl mensen wilt confronteren daarmee, ik ben gratis uw cameraman lôl.

Ik vrees dat wat jij christendom pleegt te noemen, ook voor christenen angst- en huiveringwekkend is. Zou je dan niet beter zijn met een andere religie te stichten om de verwarring niet nog meer op de spits te drijven? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Willempie:

Er bestaan landen waar geld in overvloed is maar bijna niets te koop. Zimbabwe, Angola, Venezuela. De hoeveelheid geld is dus niet het probleem. Het feit dat er bijna niets meer wordt geproduceerd is dat. Maar nogmaals: Dit is slechts één van de uiterlijke symptomen van een dieper liggend probleem. Jij bent door iets geobsedeerd waarvoor je gestudeerd hebt en waarover je heel veel hebt nagedacht. Je kunt niet van alle andere mensen verwachten dat ze jou in die obsessie volgen. Alhoewel je natuurlijk wel een belangrijk punt hebt. Maar zo zijn er nog zo ontzettend veel andere belangrijke punten.

Introspectie en herstelonderzoek is nu eenmaal geestelijk geneuzel, we kunnen dan ook gaan omdenken om vervolgens terug te keren om te onderzoeken waar precies de hiaten zitten, en dat in integere en nuchter doordachte premissen omzetten. Ongevraagd leer je dan ook hoe diep de malaise zit, wat niet eens zo moeilijk is om te begrijpen, als er al aandacht voor gevonden zou kunnen worden tenminste.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Ik vrees dat wat jij christendom pleegt te noemen, ook voor christenen angst- en huiveringwekkend is. Zou je dan niet beter zijn met een andere religie te stichten om de verwarring niet nog meer op de spits te drijven? 

Ghandi: I like christianity but I don’t like its christians.

Of was het de Dalai Lama? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei TTC:

Ik vrees dat wat jij christendom pleegt te noemen, ook voor christenen angst- en huiveringwekkend is. Zou je dan niet beter zijn met een andere religie te stichten om de verwarring niet nog meer op de spits te drijven? 

En voor de miljoenste keer. Ik ben geen christen maar creationist. Ik geloof wel dat Hij the one is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ghandi: I like christianity but I don’t like its christians. Of was het de Dalai Lama? 

De Dalai Laima zei dat er in elke religie slechte mensen zitten, die alles scheiden en niet zien dat het steeds over hetzelfde gaat. 

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

En voor de miljoenste keer. Ik ben geen christen maar creationist. Ik geloof wel dat Hij the one is.

Ja, op die vraag heb je nooit geantwoord, wat het verschil precies is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Introspectie en herstelonderzoek is nu eenmaal geestelijk geneuzel, we kunnen dan ook gaan omdenken om vervolgens terug te keren om te onderzoeken waar precies de hiaten zitten, en dat in integere en nuchter doordachte premissen omzetten. Ongevraagd leer je dan ook hoe diep de malaise zit, wat niet eens zo moeilijk is om te begrijpen, als er al aandacht voor gevonden zou kunnen worden tenminste.

Ja. Het hiaat is wat we de zonde noemen. Dat begint in het hart van de mens en kan niet zomaar even door welke systeem dan ook opgelost worden. Het is al vele malen geprobeerd maar leidt altijd tot hetzelfde resultaat: totale verwoesting en onbeschrijfelijke ellende. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Het was Ghandi. Je moet dat natuurlijk ook zien in het licht van de Engelse koloniale overheersing en hun superioriteitsdenken.

Geloof me Willempie, Europese christenen zijn als gematigde moslims lol. Ik sta altijd verwonderd te kijken naar Amerikaanse diensten en christenen. Kerel, die hebben 2 weken met corona te maken en de hele zaak is samengevat waar christenen aan 1 touw trekken. Hier lopen en blaten ze hun regering na zoveel die draait en keert.

Maarja dat is hoe we geconditioneerd zijn. Zelfs ik geloofde dat covid een serieuze bedreiging was, blijkt de oplossing pas de echte bedreiging te zijn. Gelukkig zijn er nog patriottische christenen op de wereld die het weten samen te vatten, en dan heb ik het nuet over mijzelf. ;)

2 minuten geleden zei TTC:

De Dalai Laima zei dat er in elke religie slechte mensen zitten, die alles scheiden en niet zien dat het steeds over hetzelfde gaat. 

Ja, op die vraag heb je nooit geantwoord, wat het verschil precies is.

Heb ik wel gedaan. Een creationist gelooft dat het universum door bovennatuurlijke interventie geschapen is vanuit een intelligent designer. 

Een christen van de EU bidt voor een regering die ze de dood in jaagt bv, een creationist als mij verheugt zich naar de wraak van de HEERE.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Ja. Het hiaat is wat we de zonde noemen. Dat begint in het hart van de mens en kan niet zomaar even door welke systeem dan ook opgelost worden. Het is al vele malen geprobeerd maar leidt altijd tot hetzelfde resultaat: totale verwoesting en onbeschrijfelijke ellende. 

Zo kom je eenvoudig uit bij die epistemologische obstakels, wat gewoon profaan kan waargenomen worden. Hoeven daarom niet te vluchten naar elders, het is gewoon wat Jezus zei, terecht. 

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heb ik wel gedaan. Een creationist gelooft dat het universum door bovennatuurlijke interventie geschapen is vanuit een intelligent designer. Een christen van de EU bidt voor een regering die ze de dood in jaagt bv, een creationist als mij verheugt zich naar de wraak van de HEERE.

Ik begrijp nu veel beter waarom er zoveel verschillende strekkingen van hetzelfde zijn, we verzinnen dat wanneer het uitkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geloof me Willempie, Europese christenen zijn als gematigde moslims lol. Ik sta altijd verwonderd te kijken naar Amerikaanse diensten en christenen. Kerel, die hebben 2 weken met corona te maken en de hele zaak is samengevat waar christenen aan 1 touw trekken. Hier lopen en blaten ze hun regering na zoveel die draait en keert.

Maarja dat is hoe we geconditioneerd zijn. Zelfs ik geloofde dat covid een serieuze bedreiging was, blijkt de oplossing pas de echte bedreiging te zijn. Gelukkig zijn er nog patriottische christenen op de wereld die het weten samen te vatten, en dan heb ik het nuet over mijzelf. ;)

Heb ik wel gedaan. Een creationist gelooft dat het universum door bovennatuurlijke interventie geschapen is vanuit een intelligent designer. 

Een christen van de EU bidt voor een regering die ze de dood in jaagt bv, een creationist als mij verheugt zich naar de wraak van de HEERE.

Ik had je al "geliked" voordat je over de wraak des HEERE begon. Op wie wil je dan dat de Here wraak neemt? Jij en ik zijn deel van deze corrupte samenleving en dus medeschuldig. Natuurlijk zijn daar graderingen in aan te brengen en natuurlijk willen we dat er uiteindelijk gerechtigheid geschiedt. Maar we moeten wel oppassen dat we niet onze "vijanden" gaan haten en ze het allerslechtste toewensen. Ook ik moet daarvoor oppassen en mezelf steeds weer corrigeren. Ben ik beter? Nee!   

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Zo kom je eenvoudig uit bij die epistemologische obstakels, wat gewoon profaan kan waargenomen worden. Hoeven daarom niet te vluchten naar elders, het is gewoon wat Jezus zei, terecht. 

Ik begrijp nu veel beter waarom er zoveel verschillende strekkingen van hetzelfde zijn, we verzinnen dat wanneer het uitkomt.

Ik,verzin niets. Ik heb christendom altijd een grote belangstelling getoond. De Judea Christelijke normen en waarden zijn mij heilig.

Ik geloof in Zijn bestaan he. Ik WEET dat Jezus DE Messias was en is. Maar ik heb ook zelfkennis genoeg te weten dat die weg me te zwaar is. Ik volg de diensten echter nog wel en dringen nog door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik,verzin niets. Ik heb christendom altijd een grote belangstelling getoond. De Judea Christelijke normen en waarden zijn mij heilig. Ik geloof in Zijn bestaan he. Ik WEET dat Jezus DE Messias was en is. Maar ik heb ook zelfkennis genoeg te weten dat die weg me te zwaar is. Ik volg de diensten echter nog wel en dringen nog door.

We hebben nu een andere categorie van christenen, EU-christenen. Straks wellicht de christenen van het Vlaams Belang, en dan die van jouw postbus enkel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Ik had je al "geliked" voordat je over de wraak des HEERE begon. Op wie wil je dan dat de Here wraak neemt? Jij en ik zijn deel van deze corrupte samenleving en dus medeschuldig. Natuurlijk zijn daar graderingen in aan te brengen en natuurlijk willen we dat er uiteindelijk gerechtigheid geschiedt. Maar we moeten wel oppassen dat we niet onze "vijanden" gaan haten en ze het allerslechtste toewensen. Ook ik moet daarvoor oppassen en mezelf steeds weer corrigeren. Ben ik beter? Nee!   

Dat laat ik aan Hem. Ik ga gewoon toekijken vanachter de schermen. Ik geef er geen spatje emotie meer aan. 

We zijn beter dan liegende kindermoordenaars ja en durft uzelf nooit anders wijsmaken.

1 minuut geleden zei TTC:

We hebben nu een andere categorie van christenen, EU-christenen. Straks wellicht de christenen van het Vlaams Belang, en dan die van jouw postbus enkel. 

Lol 1 kan dat niet verzinnen, zulke waanzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid