Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

10 uur geleden zei Bastiaan73:

Lekker rustig topic zo.

Lekkerrustig.jpg

Poetsvrouwman deelt mening.... stoer,

10 uur geleden zei TTC:

Dat ene stukje is dan al in orde, nu de GGZ nog. Vreemde periode eigenlijk, gelukkig was iedereen voldoende voorbereid en ingelicht. 

Ik heb nooit chance. 

Mijn laatste communicatie met virologen en politici was goed om het OM aan de deur te krijgen, helaas. Voor de rechter recht van antwoord vragen zal het slechtste niet zijn.

Dealers lopen al terug vrij rond om coronavirus in het gevang in de dammen, geen racial profiling meer, niets...

Volgende week komt mijn speelgoed toe. We zullen er niet langer woorden vuil aan maken, mar de beelden chronologisch samenvatten en aan de kijker de conclusie openlaten. 

Eerst bv het nieuws vn dat 12jarige meisje en dan de lachende politici die zichzelf de hemel in prijzen.... 

Als iedereen omvolking en of genocide ziet heb je een ander herstelplan he? Tijd voor meer onafhankelijke media van burgers verspreid over de social media. Tick tock.. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Bastiaan73:

Lekker rustig topic zo.

Mensen die parels willen claimen als hun bezit, hebben het duidelijk nog niet begrepen. Parels zijn er voor iedereen en iedereen kan ze vinden, wat niet eens zo moeilijk is wanneer we onze aandacht daarop richten. Iemand kan echter wel een parel in zich dragen waardoor er verwarring ontstaat tussen de drager en de parel, en het is de inhoudelijke betekenis van die parel dat het leven van de betrokkene ernstig kan beïnvloeden. De betrokkene weet dit, de omgeving niet met alle gevolgen van dien, rest van het verhaal kent iedereen.

31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb nooit chance. Mijn laatste communicatie met virologen en politici was goed om het OM aan de deur te krijgen, helaas. Voor de rechter recht van antwoord vragen zal het slechtste niet zijn. Dealers lopen al terug vrij rond om coronavirus in het gevang in de dammen, geen racial profiling meer, niets... Volgende week komt mijn speelgoed toe. We zullen er niet langer woorden vuil aan maken, mar de beelden chronologisch samenvatten en aan de kijker de conclusie openlaten. Eerst bv het nieuws vn dat 12jarige meisje en dan de lachende politici die zichzelf de hemel in prijzen.... Als iedereen omvolking en of genocide ziet heb je een ander herstelplan he? Tijd voor meer onafhankelijke media van burgers verspreid over de social media. Tick tock.. 

Iemand kan zo spiritueel zijn als de pest en hierdoor zelfs denken een afgezant te zijn van God, het is en blijft leven in een verharde wereld die bestaat uit gebalde energie waarin onze manier van denken en allerhande problemen de vigerende realiteit vormen. En zelfs dat wekt twijfel, of het nu gebalde of uitgezette energie is, alles is in ieder geval onderhevig aan continue verandering en entropie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Iemand kan zo spiritueel zijn als de pest en hierdoor zelfs denken een afgezant te zijn van God, het is en blijft leven in een verharde wereld die bestaat uit gebalde energie waarin onze manier van denken en allerhande problemen de vigerende realiteit vormen. En zelfs dat wekt twijfel, of het nu gebalde of uitgezette energie is, alles is in ieder geval onderhevig aan continue verandering en entropie.

Niemand is hier afgezant van God of wij allemaal. Niemand is specialer dan de andere. Als een agenda iets loslaat op de samenleving zal dat "iets' daarin weinig onderscheid maken. Het neemt wat het nodig heeft en laat de rest voor wat het is.

Het debat is nu ook zodanig ontwikkeld (algemeen niet op credible) dat daar aanpassingen op nodig zijn.

Ik denk dat woorden ons daarin beperken en vertragen. Soms spreken de beelden voor zich. 

Het is als zeggen dat ik een ufo zag. Pas als deze door verschillende mensen langs verschillende hoeken wordt vastgelegd krijgt dat verhaal geloofwaardigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niemand is hier afgezant van God of wij allemaal. Niemand is specialer dan de andere. Als een agenda iets loslaat op de samenleving zal dat "iets' daarin weinig onderscheid maken. Het neemt wat het nodig heeft en laat de rest voor wat het is. Het debat is nu ook zodanig ontwikkeld (algemeen niet op credible) dat daar aanpassingen op nodig zijn. Ik denk dat woorden ons daarin beperken en vertragen. Soms spreken de beelden voor zich. Het is als zeggen dat ik een ufo zag. Pas als deze door verschillende mensen langs verschillende hoeken wordt vastgelegd krijgt dat verhaal geloofwaardigheid.

Met conventies of wetten kunnen we maar beter voorzichtig zijn, ze kunnen immers op zo’n manier opgesteld worden dat zelfs het meest vanzelfsprekende onmogelijk wordt. Middels grensverleggend denken is het echter mogelijk een heel ander wereldbeeld te creëren, op deze manier worden we ons bewust van een wereld die zich bezig houdt met normale problemen die niet bestaan in een andere wereld, als potentieel vrij beschikbaar. Het contrast maakt de wereld absurd, het menselijke lijden weerzinwekkend, machteloos toekijkend en onbegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Met conventies of wetten kunnen we maar beter voorzichtig zijn, ze kunnen immers op zo’n manier opgesteld worden dat zelfs het meest vanzelfsprekende onmogelijk wordt. Middels grensverleggend denken is het echter mogelijk een heel ander wereldbeeld te creëren, op deze manier worden we ons bewust van een wereld die zich bezig houdt met normale problemen die niet bestaan in een andere wereld, als potentieel vrij beschikbaar. Het contrast maakt de wereld absurd, het menselijke lijden weerzinwekkend, machteloos toekijkend en onbegrepen.

Ik zou zeggen, leg het eens grafisch vast om de ernst ervan samen te vatten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Hoe bedoel je precies?

axjD94h.png

De vakjes chronologisch afgaan door het weer te geven met voorbeelden uit de dagelijkse realiteit.

Besef trouwens dat we nu in een scenario leven waar we weldra meer geld dan middelen hebben. Wat is geld waard als er maar een beperkte voedsel en medicijnvoorraad is? 

Wee zij die blind geloofden in de politiek en media...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

De vakjes chronologisch afgaan door het weer te geven met voorbeelden uit de dagelijkse realiteit. Besef trouwens dat we nu in een scenario leven waar we weldra meer geld dan middelen hebben. Wat is geld waard als er maar een beperkte voedsel en medicijnvoorraad is? Wee zij die blind geloofden in de politiek en media...

In tijdloosheid bestaat geen chronologie, dat zie je op de onderste lijn. Moeten we dat nu echt nog allemaal toelichten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

In tijdloosheid bestaat geen chronologie, dat zie je op de onderste lijn. Moeten we dat nu echt nog allemaal toelichten? 

Moest je het vergeten zijn, u bent onderworpen aan natuurelementen en een politieke infrastructuur die ge niet kunt omzeilen.

Best iets toelichten zodat zelfs een 3jarige het begrijpt. Maar wat zijn tips waard als ge alles beter weet he? ?

bijvoorbeeld:

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

In tijdloosheid bestaat geen chronologie, dat zie je op de onderste lijn. Moeten we dat nu echt nog allemaal toelichten? 

Hoort Thomas Jefferson inflatie en deflatie eens toedichten na ongeveer een kwartier.

En dat begrijpt zelfs het kleinste kind. Zie je het verschil tussen een simpele tekenfilm en tabel in excel? Geen verwijt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Moest je het vergeten zijn, u bent onderworpen aan natuurelementen en een politieke infrastructuur die ge niet kunt omzeilen. Best iets toelichten zodat zelfs een 3jarige het begrijpt. Maar wat zijn tips waard als ge alles beter weet he?

Mensen kunnen middels schematherapie tot visualisaties komen die heel de wereld weerspiegelen, met informatie waar anderen in heel hun leven niet eens aan denken, totaal onbewust hiervan. En zo schiet vandaag de GGZ ernstig tekort in kennis hierover, ondanks zo fundamenteel binnen wat we de alledaagse realiteit noemen. Maar zoals altijd, wat baat kaars en bril wanneer het paard geen kwartier tijd meer heeft om naar klanten te luisteren?

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Hoort Thomas Jefferson inflatie en deflatie eens toedichten na ongeveer een kwartier. En dat begrijpt zelfs het kleinste kind. Zie je het verschil tussen een simpele tekenfilm en tabel in excel? Geen verwijt...

Lastig is dat in jouw hoofd nog iets zit waardoor je niet ziet of begrijpt wat het betekent, maar je hebt een psychiater met een lange arm die dit ook niet weet, dat is alvast een voordeel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Mensen kunnen middels schematherapie tot visualisaties komen die heel de wereld weerspiegelen, met informatie waar anderen in heel hun leven niet eens aan denken, totaal onbewust hiervan. En zo schiet vandaag de GGZ ernstig tekort in kennis hierover, ondanks zo fundamenteel binnen wat we de alledaagse realiteit noemen. Maar zoals altijd, wat baat kaars en bril wanneer het paard geen kwartier tijd meer heeft om naar klanten te luisteren?

Die animatiefilm zegt het allemaal. En dan moet je beseffen dat de EU compleet in zak van het “red shield” zit he. 

Wat gaan zij zich bekommeren om u en mij? Ze dienen anderen doelen en hebben andere motieven. Dus wat baten kaars en bril idd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Die animatiefilm zegt het allemaal. En dan moet je beseffen dat de EU compleet in zak van het “red shield” zit he. Wat gaan zij zich bekommeren om u en mij? Ze dienen anderen doelen en hebben andere motieven. Dus wat baten kaars en bril idd.

Onwetendheid zit in kleine dingen, en wanneer we een obstakel doorzien dan volgt een cascade die nog veel meer laat zien, zelfs mensen die helemaal niets zien. Heel bizar fenomeen is het, nochtans dat iedereen hetzelfde voor zich krijgt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Onwetendheid zit in kleine dingen, en wanneer we een obstakel doorzien dan volgt een cascade die nog veel meer laat zien, zelfs mensen die helemaal niets zien. Heel bizar fenomeen is het, nochtans dat iedereen hetzelfde voor zich krijgt. 

Wedden dat iedereen op het forum hetzelfde ziet in die animatiefilm? :)

Beeld je eens in als je met echte beelden afkomt en tot essentie herleid wat ze tussen de lijnen reeds openbaarde?

Geen woorden aan vuil maken, gewoon de oorzaak bij het nekvel grijpen en uitsmeren voor de hele wereld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wedden dat iedereen op het forum hetzelfde ziet in die animatiefilm? Beeld je eens in als je met echte beelden afkomt en tot essentie herleid wat ze tussen de lijnen reeds openbaarde? Geen woorden aan vuil maken, gewoon de oorzaak bij het nekvel grijpen en uitsmeren voor de hele wereld. 

Hebben het niet over de film, maar je staat wel mee opgenomen in die visualisatie, wat je schijnbaar niet ziet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Hebben het niet over de film, maar je staat wel mee opgenomen in die visualisatie, wat je schijnbaar niet ziet. 

Ge kijkt dus niet eens.... 

Voor de miljoenste keer: ik moet het niet zien. Ik ben niet gemachtigd uw tabel gelijk waar te implementeren. Beter laat ge het los en innoveert ge op de huidige stand van zaken. 

Straks krijgt iedereen geld, maar geld kunnen we niet eten he. Met geld zonder medicijnen houden we onze gezondheid niet tijdens ziekte he. Met geld zonder werkpersoneel kunt ge geen ggz draaien. Kijk eens naar wat het veroorzaakt alvorens een oplossing geopperd wordt. En daar scheiden onze wegen.... Eerst de oorzaak weg, dan de oplossing. Het kan niet allebei.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ge kijkt dus niet eens.... Voor de miljoenste keer: ik moet het niet zien. Ik ben niet gemachtigd uw tabel gelijk waar te implementeren. Beter laat ge het los en innoveert ge op de huidige stand van zaken. Straks krijgt iedereen geld, maar geld kunnen we niet eten he. Met geld zonder medicijnen houden we onze gezondheid niet tijdens ziekte he. Met geld zonder werkpersoneel kunt ge geen ggz draaien. Kijk eens naar wat het veroorzaakt alvorens een oplossing geopperd wordt. En daar scheiden onze wegen.... Eerst de oorzaak weg, dan de oplossing. Het kan niet allebei.

Ik weiger te geloven dat mensen zo dom zijn dan dat politici denken, ik geloof echter wel dat mensen blindelings politici kunnen vertrouwen en ze domweg napraten. Herstel is dan ook een ieder voor zich proces, desgevallend geholpen door het delen van verhelderende inzichten.

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voor de miljoenste keer: ik moet het niet zien.

Onwetendheid is een keuze, staat in zowat elk ernstig studiewerk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ik weiger te geloven dat mensen zo dom zijn dan dat politici denken, ik geloof echter wel dat mensen blindelings politici kunnen vertrouwen en ze domweg napraten. Herstel is dan ook een ieder voor zich proces, desgevallend geholpen door het delen van verhelderende inzichten.

Kunnen dat willen ja. Maar politici regelen en verdelen wel de schuld he. Zie Dexia? Dat betalen generaties na ons nog af. En nu Fortis hier leegstroomt komt de volgende slag al op ons af....

Dan mag de bevolking nog slimmer dan Einstein zijn. Zelfs Einstein wist zich op tijd terug te trekken van een overmacht. Verstand heeft niets met macht te maken. Ge kunt enkel pogen uzelf aan te passen zodat ge meer en meer los komt van dat beestensysteem. 

Wedden dat ze na deze crisis weer dezelfde economie opstarten om dan ergere shit te oogsten? De hebzucht en hoogmoed overstijgt het gezonde verstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kunnen dat willen ja. Maar politici regelen en verdelen wel de schuld he. Zie Dexia? Dat betalen generaties na ons nog af. En nu Fortis hier leegstroomt komt de volgende slag al op ons af.... Dan mag de bevolking nog slimmer dan Einstein zijn. Zelfs Einstein wist zich op tijd terug te trekken van een overmacht. Verstand heeft niets met macht te maken. Ge kunt enkel pogen uzelf aan te passen zodat ge meer en meer los komt van dat beestensysteem. Wedden dat ze na deze crisis weer dezelfde economie opstarten om dan ergere shit te oogsten? De hebzucht en hoogmoed overstijgt het gezonde verstand.

Het Dunning-Krugereffect speelt op veel vlakken, iets kan immers perfect kloppen binnen dit referentiekader en bijhorende logica, tegelijk totaal absurd en oerdom wanneer het bekeken wordt vanuit een ander referentiekader. En een mens hoeft echt geen raketwetenschapper te zijn om te zien dat chaos en tumult ontstaat door ze door elkaar te halen, waardoor het vanuit het andere referentiekader bekeken des te tragischer wordt. Maar dat begrijpen de meeste mensen niet, enkel jij weet wat je elke dag kapot maakt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het Dunning-Krugereffect speelt op veel vlakken, iets kan immers perfect kloppen binnen dit referentiekader en bijhorende logica, tegelijk totaal absurd en oerdom wanneer het bekeken wordt vanuit een ander referentiekader. En een mens hoeft echt geen raketwetenschapper te zijn om te zien dat chaos en tumult ontstaat door ze door elkaar te halen, waardoor het vanuit het andere referentiekader bekeken des te tragischer wordt. Maar dat begrijpen de meeste mensen niet, enkel jij weet wat je elke dag kapot maakt. 

Ik maak niets kapot, ik vat samen wat een ander kapot maakt. Daar ligt toch enig verschil.

Iedereen kan de wereld redden als...

Het is niet omdat de ander niet meeloopt in de “als” deze dat kapot maakt. Ik geef nog een sprekend voorbeeld hoe dat overbrengen anders aangepakt kan worden en deelde een kortfilm die het monetaire probleem blootstelt. Inclusief de problemen van deflatie en inflatie. 

Misschien moet ge uw verwijten eens op de gevestigde macht vertalen en niet op degene die er evenzeer slachtoffer van zijn.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik maak niets kapot, ik vat samen wat een ander kapot maakt. Daar ligt toch enig verschil. Iedereen kan de wereld redden als... Het is niet omdat de ander niet meeloopt in de “als” deze dat kapot maakt. Ik geef nog een sprekend voorbeeld hoe dat overbrengen anders aangepakt kan worden en deelde een kortfilm die het monetaire probleem blootstelt. Inclusief de problemen van deflatie en inflatie. Misschien moet ge uw verwijten eens op de gevestigde macht vertalen en niet op degene die er evenzeer slachtoffer van zijn.

Niets dan verwarring is het, maar dat nu heel de wereld moet afhangen van fouten tegen de logica, had wellicht niemand gedacht. Inmiddels zijn we wel expert geworden in het bekritiseren van de neveneffecten, wat nog meer stof doet oplaaien en nog minder helderheid schept. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Niets dan verwarring is het, maar dat nu heel de wereld moet afhangen van fouten tegen de logica, had wellicht niemand gedacht. Inmiddels zijn we wel expert geworden in het bekritiseren van de neveneffecten, wat nog meer stof doet oplaaien en nog minder helderheid schept. 

Moet nu heel de wereld doen alsof ik iets kapot maak door een andere visie te hebben? Alsof het trouwens van onze visie afhangt? Neen. 

Het gevolg is moeilijk te ontkennen he. Als je fouten van een beleid niet meer mag bekritiseren en diens kiesvee u beschuldigt van wat het beleid doet, zie ik mensen als Goebbels voor me. Is zijn strategie he.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Moet nu heel de wereld doen alsof ik iets kapot maak door een andere visie te hebben? Alsof het trouwens van onze visie afhangt? Neen. Het gevolg is moeilijk te ontkennen he. Als je fouten van een beleid niet meer mag bekritiseren en diens kiesvee u beschuldigt van wat het beleid doet, zie ik mensen als Goebbels voor me. Is zijn strategie he.

Jouw visie staat hiermee tussen, ik sluit ze toch niet uit?

axjD94h.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Jouw visie staat hiermee tussen, ik sluit ze toch niet uit?

Discussie zou veel twist vermijden als discussievoerders hun persoonlijke afgunst er niet telkens tussen draaien. Ik doe niets kapot, ze hebben mij kapot willen maken en het beest daarmee ontwaakt. Vergeef me dat ik als Vlaming niet vergeten klauwen ben. Niet toen, niet nu, niet morgen, nooit. 

Hoe schoon iets ook is, ze zullen het desnoods letterlijk aan kruis nagelen om te dode,  zodat iedereen ziet wie deze wereld anno 2020 draait. We zijn uitverkocht, letterlijk..... Zie die film toch maar eens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid