Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over blind en doof zijn. Maar over het feit dat je bv anderen aanspreekt op blinde vlekken, maar die van jezelf mist. Je doet alsof je de wereld gaat veranderen als je maar voldoende mensen bewust maakt. Mijn vraag dan wat alles in perspectief zal dwingen: doe je dat ook op twitter en facebook in aandacht van de effectieve betrokkenen, of doe je dat enkel hier? Het is als ongelovigen die op elk ander forum niet meekunnen maar dan wat op christenen alhier komen duwen omdat die de linkerwang zouden moeten keren. Hetzij langs uw kant beschaafder, echter flame je meermaals tussen de lijnen door. Er komt geen hulp in de ggz, je stuurt beter zelf je leven los van deze waanzin der dwazen waar vele u voorgingen, en allen in teleurstelling stierven. De dood is de enige realiteit die ons komt verzamelen. De ggz zal uw handje niet komen vasthouden...Je gaat tegen de duivel vechten zonder je wapenuitrusting aan te doen, uw schild te dragen en uw zwaard te slijpen. 

Het idee van een voorwaardelijke lotto is een middel om ons te onthechten van een systeem waarbinnen beperkte rationaliteit dominant is, aan de ene kant zeggend dat er in werkelijkheid nooit geldtekorten kunnen zijn, langs de andere kant voorwaardelijk om dat geld nuttig en doordacht te besteden. Bespreek dit eenvoudige idee in je nabije omgeving en observeer gewoon wat er gebeurt, het zal een bijzondere en leerzame ervaring zijn, soms zelfs schokkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei TTC:

Het idee van een voorwaardelijke lotto is een middel om ons te onthechten van een systeem waarbinnen beperkte rationaliteit dominant is, aan de ene kant zeggend dat er in werkelijkheid nooit geldtekorten kunnen zijn, langs de andere kant voorwaardelijk om dat geld nuttig en doordacht te besteden. Bespreek dit eenvoudige idee in je nabije omgeving en observeer gewoon wat er gebeurt, het zal een bijzondere en leerzame ervaring zijn, soms zelfs schokkend.

Binnenkort leven we op een wereld waar water meer dan olie zal kosten. 

Jij ziet een fout in een systeem dat louter agenda van een handjevol is. Er is geen featuring beste, the fight is on.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Binnenkort leven we op een wereld waar water meer dan olie zal kosten. Jij ziet een fout in een systeem dat louter agenda van een handjevol is. Er is geen featuring beste, the fight is on.

Pas achteraf besef ik dat ik beter niet aan m’n herstel had kunnen werken, aanvankelijk mag een zelfonderzoek en diepe introspectie dan wel ontnuchterend, hoopvol en verfrissend werken door nieuwe informatie toe te laten tot denken en handelen, finaal ben je elke dag getuige van een weerzinwekkende wereld die je nog slechts machteloos kan beschouwen. En dan hebben we het nog niet gehad over wat je op een dergelijk pad nog allemaal op het spoor kan komen, onthutsend. Ergo, bergen met hoop die je netjes in de schuif kan leggen, als onbegrepen geklasseerd alsof het niemand interesseert. Ervaringswerkers in de GGZ, hou moed!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Pas achteraf besef ik dat ik beter niet aan m’n herstel had kunnen werken, aanvankelijk mag een zelfonderzoek en diepe introspectie dan wel ontnuchterend, hoopvol en verfrissend werken door nieuwe informatie toe te laten tot denken en handelen, finaal ben je elke dag getuige van een weerzinwekkende wereld die je nog slechts machteloos kan beschouwen. En dan hebben we het nog niet gehad over wat je op een dergelijk pad nog allemaal op het spoor kan komen, onthutsend. Ergo, bergen met hoop die je netjes in de schuif kan leggen, als onbegrepen geklasseerd alsof het niemand interesseert. Ervaringswerkers in de GGZ, hou moed!

God vs GGZ. Niet andersom te verwarren. Ge kunt de fout in 1 zijn/haar hoofd niet corrigeren door verder een systeem te forceren dat diegene verziekt.

Arms wide open vriend, praised be God. 

Ik heb geen moed nodig, ik krijg mijn kracht van ergens dat boven alles hier beneden staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

God vs GGZ. Niet andersom te verwarren. Ge kunt de fout in 1 zijn/haar hoofd niet corrigeren door verder een systeem te forceren dat diegene verziekt. Arms wide open vriend, praised be God. Ik heb geen moed nodig, ik krijg mijn kracht van ergens dat boven alles hier beneden staat.

We kunnen samen duizenden zaadjes planten, als ze niet met liefde bevrucht worden dan zal het onkruid alles overwoekeren en wij beduusd achter blijven. Maar we geven niet op, we werken nu eenmaal als van nature vanuit ons hart, dat gaat op zich vanzelfsprekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

We kunnen samen duizenden zaadjes planten, als ze niet met liefde bevrucht worden dan zal het onkruid alles overwoekeren en wij beduusd achter blijven. Maar we geven niet op, we werken nu eenmaal als van nature vanuit ons hart, dat gaat op zich vanzelfsprekend.

Aaha nu zeg je iets dat een belangrijke nuance vereist.

Wat zegt Jezus over zaaien tussen distels? Je moet eerst vruchtbare grond bewerken, zaaien en dan het onkruid weg houden. Niet andersom he, je kan maar 1 Meester dienen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Aaha nu zeg je iets dat een belangrijke nuance vereist. Wat zegt Jezus over zaaien tussen distels? Je moet eerst vruchtbare grond bewerken, zaaien en dan het onkruid weg houden. Niet andersom he, je kan maar 1 Meester dienen. 

Wat nu? 

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je moet eerst vruchtbare grond bewerken, zaaien en dan het onkruid weg houden.

Met vallen en opstaan, in hoop en wanhoop, verdriet, machteloosheid, eenzaamheid, angst, zorg, verschrikking en weerzin, tot suïcide.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Wat nu? 

Smijt de economie aan de kant en richt u op de liefde? 

Denk je sterker dan degene te staan bovenaan de economie? Dat is de Goliath der Goliathen. Om daar tegen te strijden hebt ge een veel ruimere strategie en approach nodig dan wat je hier tentoon stelt. Je moet een hele image consultant gaan doen, nuchter en waakzaam zijn 24/7, huiswerk voorbereiden, omhoog klimmen in dat wereldje, onder aandacht komen in de media om dan te ondervinden dat die bovenaan uw media beheersen. Waardoor dan meteen duidelijk wordt hoe important social media is...

Het als een Hitler met liefde tot rede proberen dwingen, eens een andere muur opzoeken om tegen te botsen?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Smijt de economie aan de kant en richt u op de liefde? Denk je sterker dan degene te staan bovenaan de economie? Dat is de Goliath der Goliathen. Om daar tegen te strijden hebt ge een veel ruimere strategie en approach nodig dan wat je hier tentoon stelt. Je moet een hele image consultant gaan doen, nuchter en waakzaam zijn 24/7, huiswerk voorbereiden, omhoog klimmen in dat wereldje, onder aandacht komen in de media om dan te ondervinden dat die bovenaan uw media beheersen. Waardoor dan meteen duidelijk wordt hoe important social media is... Het als een Hitler met liefde tot rede proberen dwingen, eens een andere muur opzoeken om tegen te botsen?

Ik richt me op de economie om meer verbinding te realiseren, nog eenvoudiger. Maar die vruchtbare grond ben je alweer vergeten natuurlijk, misschien zit het gewoon in je hoofd, wie weet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ik richt me op de economie om meer verbinding te realiseren, nog eenvoudiger. Maar die vruchtbare grond ben je alweer vergeten natuurlijk, misschien zit het gewoon in je hoofd, wie weet. 

Ja wie weet zit het maar in mijn hoofd. En wat verandert er dan als ik het uit mijn hoofd zou halen? Honestly?

Moeten de verdelers van de economie niet eerst weg voor je meer verbinding kan realiseren? De brug is nu politiek, grootkapitaal, burger. In volgorde. Diezelfde bruggen werden aangelegd over de hele wereld want ochot een vergrijzing. En nu staan we allemaal op een hoopje bijeen gedrukt waar voor meer dan de helft binnen 10j geen werk meer is. Maar die dan wel vermenigvuldigd zijn.

Eerst bruggen opblazen en ze terug connecteren naar waar het terug in onze eigen zak vloeit. De politiek hervormen eerder dan ze ons te laten hervormen. Make it so.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja wie weet zit het maar in mijn hoofd. En wat verandert er dan als ik het uit mijn hoofd zou halen?

Alles passeert de revue tijdens een herstelonderzoek, een megalomaan ziet zichzelf als belangrijker of machtiger dan zijn omgeving of schrijft zichzelf bijzondere talenten toe. Het Jeruzalemsyndroom blijkt hier nauw verband mee te houden, dat wat zich binnen psychoses nogal eens laat opmerken. Interessante materie, vooral wanneer we verschillende referentiekaders naast elkaar gaan leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Alles passeert de revue tijdens een herstelonderzoek, een megalomaan ziet zichzelf als belangrijker of machtiger dan zijn omgeving of schrijft zichzelf bijzondere talenten toe. Het Jeruzalemsyndroom blijkt hier nauw verband mee te houden, dat wat zich binnen psychoses nogal eens laat opmerken. Interessante materie, vooral wanneer we verschillende referentiekaders naast elkaar gaan leggen.

Beticht je mij daarvan of zie je niet in hoe je telkens de realiteit van de situatie ontvlucht?

Een herstelplan kan niet bereikt worden door wat op fora te lullen maar eerst het probleem te verwijderen waar het manifesteert. Dat is in kamers waar ge nooit binnen geraakt en bij mensen die heel uw economisch onderzoek nog geen 5sec aandacht geven. Het is allemaal agenda en niet zomaar domheid of toeval. Het beestensysteem...

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Moeten de verdelers van de economie niet eerst weg voor je meer verbinding kan realiseren? De brug is nu politiek, grootkapitaal, burger. In volgorde. Diezelfde bruggen werden aangelegd over de hele wereld want ochot een vergrijzing. En nu staan we allemaal op een hoopje bijeen gedrukt waar voor meer dan de helft binnen 10j geen werk meer is. Maar die dan wel vermenigvuldigd zijn. Eerst bruggen opblazen en ze terug connecteren naar waar het terug in onze eigen zak vloeit. De politiek hervormen eerder dan ze ons te laten hervormen. Make it so.

Sociale innovatie betekent creatieve destructie, in theorie kan dit allemaal fluweelzacht zoals ervaringswerkers in de GGZ dan ook zeggen. Het zou daarom al een hele stap vooruit zijn als we een aantal anomalieën zouden transparant kunnen maken, of de reden waarom we de GGZ interpelleren tot nader onderzoek. Het gaat om kleine dingen, weten we.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Sociale innovatie betekent creatieve destructie, in theorie kan dit allemaal fluweelzacht zoals ervaringswerkers in de GGZ dan ook zeggen. Het zou daarom al een hele stap vooruit zijn als we een aantal anomalieën zouden transparant kunnen maken, of de reden waarom we de GGZ interpelleren tot nader onderzoek. Het gaat om kleine dingen, weten we.  

In theorie kan alles als we systemen gaan aanpassen ja. Maar toetsen we het af op de realiteit komt uw megalomaan kantje boven en niet het mijne... Johari of zoiets,,,

Misschien moet ik eens een herstelonderzoek schrijven ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

In theorie kan alles als we systemen gaan aanpassen ja. Maar toetsen we het af op de realiteit komt uw megalomaan kantje boven en niet het mijne... Johari of zoiets,,,

In het verdoken gebied liggen de anomalieën voor het rapen, weet niet hoe je daar gaat op reageren maar de gevolgen zijn niet mals. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

In het verdoken gebied liggen de anomalieën voor het rapen, weet niet hoe je daar gaat op reageren maar de gevolgen zijn niet mals. 

Ik ga gewoon mijn eigen blinde vlekken bewaren. Want wat ik bij mezelf niet zie, zie ik ook niet bij de ander. 

Er is een periode geweest waar ik dacht invloed op de wereld te hebben, net zoals jij nu. Er is een periode geweest waar ik dan op persoonlijk gebied ging werken, zeker een half jaar pure and simple myself. De wereld is niets voor mij man. Ik kan niet faken en maskers opzetten, enfin niet langer dan een paar uur. Als uw eigen blinde vlekken weg gewerkt zijn, wordt ge die zelfloochening echt wel eens beu. Maar uiteindelijk is dat wel het beste te doen, maar dan is het wijs uw aards bestaan in deze wereld te lossen. Het is allemaal geestelijk en politiek, economie, etc zijn zaken uit de wereld van de tegenstanders. Ze hebben nooit in de mens zijn voordeel gehandeld en ze gaan dat zeker nu niet doen wanneer 80% van de jobs machinaal vervangen kunnen worden.

wij bepalen daar niets in, God heeft gesproken en de signalen komen uit. Wie gelukkig wordt van de huidige gang van zaken, enjoy. Maar ik ben niet door de HEERE gered te zwijgen of verder deel te namen aan een beestensysteem dat mij eerst kapot wou maken. Voorwaar zeg ik u, mijn kracht komt niet van pillekes uit de ggz of praatsessies en fake gedoe. Puur archaïsch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ga gewoon mijn eigen blinde vlekken bewaren. Want wat ik bij mezelf niet zie, zie ik ook niet bij de ander. 

Kan ik wel begrijpen, blinde vlekken oplossen kan immers ook betekenen dat je al je voorgaande overtuigingen mag herzien, minder makkelijk dan het lijkt. 

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ik ben niet door de HEERE gered te zwijgen of verder deel te namen aan een beestensysteem dat mij eerst kapot wou maken. Voorwaar zeg ik u, mijn kracht komt niet van pillekes uit de ggz of praatsessies en fake gedoe. Puur archaïsch.

Alles passeert de revue tijdens een herstelonderzoek, een megalomaan ziet zichzelf als belangrijker of machtiger dan zijn omgeving of schrijft zichzelf bijzondere talenten toe. Het Jeruzalem syndroom blijkt hier nauw verband mee te houden, dat wat zich binnen psychoses nogal eens laat opmerken. Interessante materie, vooral wanneer we verschillende referentiekaders naast elkaar gaan leggen en pas dan een logisch beredeneerd oordeel vellen, niet andersom.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

De wereld is niets voor mij man.

Over de onvoorspelbaarheid van een paradigmashift maakt een aantal zich ernstig zorgen, niet zozeer om het potentieel dat vandaag voor het grijpen ligt. Paradoxaal genoeg, het is verbluffend eenvoudig om dat deskundig onderbouwd te verklaren en ervaringsgericht makkelijk te toetsen op waarachtigheid. Een academische setting is dan ook wenselijk, net zoals professionele begeleiding waardoor GGZ-hulpverleners kunnen schitteren als nooit voorheen, hoopvol, mensgericht en in vertrouwen op een goede afloop.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is een periode geweest waar ik dacht invloed op de wereld te hebben, net zoals jij nu.

Als materie energie is, in hoeverre is alles dan geen metafoor? Grappig eigenlijk, een meta-foor laat vermoeden dat we in cirkeltjes draaien zoals de definitie van samsara ook weergeeft. Maar misschien is dat te ver gezocht, wat me prompt binnenviel. Alle gekheid op een stokje, wat gebeurt er als straks de traditionele mallemolen in verwarring raakt door er derde orde impulsen aan toe te voegen? Gaat op dat moment dat paradoxale fenomeen angst voor vrijheid zegevieren of kiezen we resoluut voor onze vrijheid? En wat betekent dat concreet eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Over de onvoorspelbaarheid van een paradigmashift maakt een aantal zich ernstig zorgen, niet zozeer om het potentieel dat vandaag voor het grijpen ligt. Paradoxaal genoeg, het is verbluffend eenvoudig om dat deskundig onderbouwd te verklaren en ervaringsgericht makkelijk te toetsen op waarachtigheid. Een academische setting is dan ook wenselijk, net zoals professionele begeleiding waardoor GGZ-hulpverleners kunnen schitteren als nooit voorheen, hoopvol, mensgericht en in vertrouwen op een goede afloop.  

Koopt een telescoop en een klein bankje. Neem dan foto’s met hoge ISO waarde en lange shutterspeed. Zie wel dat uw statief van de telescoop equatoriaal meedraait met de aardas. Stapel dan al die foto’s tot 1 foto. EN ziet dan wat het oog allemaal niet zeg.

Kijk dan toch, lo and behold! Laten we verdwalen in een zee van ruimte eerder dan een economie bestuurd door reuzen in maatpak. Laten we verdwalen...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Koopt een telescoop en een klein bankje. Neem dan foto’s met hoge ISO waarde en lange shutterspeed. Zie wel dat uw statief van de telescoop equatoriaal meedraait met de aardas. Stapel dan al die foto’s tot 1 foto. EN ziet dan wat het oog allemaal niet zeg. Kijk dan toch, lo and behold! Laten we verdwalen in een zee van ruimte eerder dan een economie bestuurd door reuzen in maatpak. Laten we verdwalen...

Het is bijzonder, door afstand te nemen komt inzicht dichterbij, en als je die inzichten deelt dan blijkt er amper iemand die het ziet. En dan vragen ze om een telescoop te kopen om beter naar de wereld te kunnen kijken, zo kunnen we nog eeuwig bezig blijven.

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

EN ziet dan wat het oog allemaal niet zeg.

En wat ga je dan zo meteen ontdekken, dat de aarde een atoom is in een gigantisch lichaam waarvan we denken dat het God is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Fundamenteel:

Koopt een telescoop en een klein bankje. Neem dan foto’s met hoge ISO waarde en lange shutterspeed. Zie wel dat uw statief van de telescoop equatoriaal meedraait met de aardas. Stapel dan al die foto’s tot 1 foto. EN ziet dan wat het oog allemaal niet zeg.

Kijk dan toch, lo and behold! Laten we verdwalen in een zee van ruimte eerder dan een economie bestuurd door reuzen in maatpak. Laten we verdwalen...

 

Wat jij denkt dat de hemel is en de ruimte is, behoort in werkelijkheid gewoon tot de wereld waarvan jij zegt dat het niets voor jou is.  Alles wat je met je telescoopje meent te kunnen zien behoort allemaal tot diezelfde wereld.  Het Koninkrijk van God waar Jezus over spreekt is de kwantumwereld. En die zit binnen in je. Het verborgen gebied. Die zie je niet met je telescoop, noch met je twee dualistische ogen, enkel  met het oog van je hart. 
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laten we verdwalen...

Als de ziel levenslessen dient te leren voor het volgende leven dan kan ik me ook de vraag stellen waarom diverse inzichten in dit leven al niet bruikbaar zouden zijn, we zouden dan die kennis gewoon kunnen doorgeven onder het motto ‘hoe meer zielen, hoe meer vreugde’. Of is dat weer te simpel gedacht?

3 minuten geleden zei Plume:

Wat jij denkt dat de hemel is en de ruimte is, behoort in werkelijkheid gewoon tot de wereld waarvan jij zegt dat het niets voor jou is.  Alles wat je met je telescoopje meent te kunnen zien behoort allemaal tot diezelfde wereld.  Het Koninkrijk van God waar Jezus over spreekt is de kwantumwereld. En die zit binnen in je. Het verborgen gebied. Die zie je niet met je telescoop, noch met je twee dualistische ogen, enkel  met het oog van je hart. 

Soms mogen we van geluk spreken dat de geest nooit zichzelf in vraag stelt, het zou immers zomaar eens kunnen dat we een telescoop blijken te zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Als de ziel levenslessen dient te leren voor het volgende leven dan kan ik me ook de vraag stellen waarom diverse inzichten in dit leven al niet bruikbaar zouden zijn, we zouden dan die kennis gewoon kunnen doorgeven onder het motto ‘hoe meer zielen, hoe meer vreugde’. Of is dat weer te simpel gedacht?

Zo is dat. Waarom gaan zitten wachten op de fysieke dood. Nergens voor nodig.  Het Koninkrijk is Hier en Nu in alle Eeuwigheden Aanwezig. Op de plek waar niemand zoekt, waar geen mens ooit aan gedacht heeft. 
 

1Kor.2, 7-9

Waar wij over spreken is Gods verborgen en geheime wijsheid, een wijsheid waarover God vóór alle tijden besloten heeft dat wij door haar zouden delen in zijn luister. Geen van de machthebbers van deze wereld heeft die wijsheid gekend; zouden ze haar wel hebben gekend, dan zouden ze de Heer die deelt in Gods luister niet hebben gekruisigd. Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ 

17 minuten geleden zei TTC:

Soms mogen we van geluk spreken dat de geest nooit zichzelf in vraag stelt, het zou immers zomaar eens kunnen dat we een telescoop blijken te zijn. 

En wel eentje die geen geld kost ook nog. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Plume:

Zo is dat. Waarom gaan zitten wachten op de fysieke dood. Nergens voor nodig.  Het Koninkrijk is Hier en Nu in alle Eeuwigheden Aanwezig. Op de plek waar niemand zoekt, waar geen mens ooit aan gedacht heeft. 

Ja, nog beter, er verschijnen zelfs mensen in dat Koninkrijk, het zit goed in elkaar. :)

6 minuten geleden zei Plume:

En wel eentje die geen geld kost ook nog.

Geld hebben we eerst uit het niets verzonnen, pas daarna hebben we allerhande tekorten bedacht.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid