Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei TTC:

De tirannie van de meerderheid is geen scheldwoord, het is de geijkte term om het neveneffect te beschrijven van een economie die een aantal elementen over het hoofd ziet. Voor herstelonderzoekers kan dit aanvankelijk tot veel twijfel leiden, en veel meer psychische ongemakken die vanuit het perspectief van die meerderheid nauwelijks ten gronde begrepen worden. En wie het fijne wil weten zal zich mogen verwachten aan een kwelling die je niemand toewenst, met finaal een uitermate hoopvol resultaat dat simultaan een vergiftigd geschenk zal blijken. Namelijk, de ondraaglijkheid van het innerlijke weten dat er morgen weer iets staat te gebeuren om redenen die als tragisch absurd kunnen gepercipieerd worden, wat logisch te begrijpen is voor wie dit ernstig neemt. Men vroeg ervaringswerkers in de GGZ om te getuigen, ben er alleen nog niet zo zeker van of dat zonder risico is, hoe integer en vreedzaam ook.

De meerderheid leidt niet. Een handjevol tiranniseert ons door haar agenda door de strot te rammen.

In een democratie zijn er meerdere voorstellen tot een herstel. Dat van de meerderheid bepaalt de uiteindelijke koers.

Geen nwo, geen wereldmunt, geen dictatuur. 

We willen een transparant nationalistisch republiek met absolute persvrijheid en vrijheid van meningsuiting. Mensen moeten iets fout kunnen zeggen om te leren of beleerd te worden wat er fout aan was.

De kruidjes roer me niet van de linkerzijde hebben teveel kapot gemaakt. Tijd voor harde opkuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

De meerderheid leidt niet. Een handjevol tiranniseert ons door haar agenda door de strot te rammen. In een democratie zijn er meerdere voorstellen tot een herstel. Dat van de meerderheid bepaalt de uiteindelijke koers. Geen nwo, geen wereldmunt, geen dictatuur. We willen een transparant nationalistisch republiek met absolute persvrijheid en vrijheid van meningsuiting. Mensen moeten iets fout kunnen zeggen om te leren of beleerd te worden wat er fout aan was. De kruidjes roer me niet van de linkerzijde hebben teveel kapot gemaakt. Tijd voor harde opkuis.

Ga je weer oorlog voeren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Ga je weer oorlog voeren? 

Zie je me al gaan? Ik heb nu al koud gehad tijdens een warme winter. :D

De oorlog is alleen al begonnen en dient gekeerd te worden. Wie is de oorlog in deze buurt begonnen? Letterlijke schoten, granaten etc he. Was dat de politiek of de degene die daarop retaileren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zie je me al gaan? Ik heb nu al koud gehad tijdens een warme winter. De oorlog is alleen al begonnen en dient gekeerd te worden. Wie is de oorlog in deze buurt begonnen? Letterlijke schoten, granaten etc he. Was dat de politiek of de degene die daarop retaileren? 

Hopeloos is deze wereld, zelfs tot twee tellen is te moeilijk. En erger, in retour krijg je duizenden verklaringen die we ook al duizend keer gehoord hebben, en wellicht nog duizend keer gaan herhalen om toch maar niet tot twee te moeten leren tellen. Maar succes toch, zielig is het, geen andere woorden voor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Hopeloos is deze wereld, zelfs tot twee tellen is te moeilijk. En erger, in retour krijg je duizenden verklaringen die we ook al duizend keer gehoord hebben, en wellicht nog duizend keer gaan herhalen om toch maar niet tot twee te moeten leren tellen. Maar succes toch, zielig is het, geen andere woorden voor. 

Antwoord nu gewoon op de vraag? Als er oorlog komt als repressie op een democratisch bestuur; wie start die oorlog dan?

Ge moet u niet naar de slachtbank laten leiden omdat wat poco zeveraars jaren herstel beloven maar alles erger wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Antwoord nu gewoon op de vraag? Als er oorlog komt als repressie op een democratisch bestuur; wie start die oorlog dan? Ge moet u niet naar de slachtbank laten leiden omdat wat poco zeveraars jaren herstel beloven maar alles erger wordt.

Als OPS-lijder kan ik na een gedegen herstelonderzoek nog slechts hopen waarachtige troost te vinden bij gelijkgestemden, het is immers onrealistisch te verwachten dat politici en economen enig gehoor zullen geven aan psychisch kwetsbare mensen die anders denken over mens en samenleving. Daarom, het zou al een groots succes genoemd kunnen worden dat dit binnen de GGZ beter begrepen zou worden, ook dat is immers beperkt tot enkelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Als OPS-lijder kan ik na een gedegen herstelonderzoek nog slechts hopen waarachtige troost te vinden bij gelijkgestemden, het is immers onrealistisch te verwachten dat politici en economen enig gehoor zullen geven aan psychisch kwetsbare mensen die anders denken over mens en samenleving. Daarom, het zou al een groots succes genoemd kunnen worden dat dit binnen de GGZ beter begrepen zou worden, ook dat is immers beperkt tot enkelingen.

Dat is uw probleem. Het moet gelijkgestemd zijn met uw visies die lichtjaren van de realiteit afstaan en zich niet kan inleven in de average Joe. 

Island mode for you, beast mode for me

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is uw probleem. Het moet gelijkgestemd zijn met u die lichtjaren van de realiteit afstaat en zich niet kan inleven in de average Joe. Island mode for you, beast mode for me

Het leven heeft totaal geen zin, niets is in deze wereld mogelijk, enkel oorlog. Zelfs God kan daar niets aan verhelpen, alsof Hij zich gaat bezighouden met domme denkfouten in een oneindige kosmos? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Is de kosmos niet wat te groot om ons te fixeren op de economie van den duvel?

Het maakt allemaal niets meer uit, het is immers absurd om te denken dat de sociale alternatieven zouden begrepen worden. Letterlijk alles wordt als des duivels gezien, er is geen hoop meer. Het is dan ook beter om naar de sterren te staren en zich niet langer met de mensheid bezig te houden, het is een verloren zaak. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Het maakt allemaal niets meer uit, het is immers absurd om te denken dat de sociale alternatieven zouden begrepen worden. Letterlijk alles wordt als des duivels gezien, er is geen hoop meer. Het is dan ook beter om naar de sterren te staren en zich niet langer met de mensheid bezig te houden, het is een verloren zaak. 

Staat gij niet op payroll dan? ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Staat gij niet op payroll dan?  

Heel vroeger was het nog de gewoonte om problemen bij de bron aan te pakken, vandaag is het proberen een manier te vinden om bestand te zijn tegen de neveneffecten van dat wat iedereen wel weet maar ook niets aan verhelpen kan. En als de logica in het systeem zoek is dan kan dialoog begrijpelijkerwijs nog slechts uitmonden in nog meer verwarring en tumult, binnen deze context een onbegonnen zaak om eerst de logica te herstellen aangezien zoiets dan weer als overweldigend gepercipieerd zal worden, wat het inderdaad ook is. En zo blijft, oeroud, samsara, een gewoonte.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Heel vroeger was het nog de gewoonte om problemen bij de bron aan te pakken, vandaag is het proberen een manier te vinden om bestand te zijn tegen de neveneffecten van dat wat iedereen wel weet maar ook niets aan verhelpen kan. En als de logica in het systeem zoek is dan kan dialoog begrijpelijkerwijs nog slechts uitmonden in nog meer verwarring en tumult, binnen deze context een onbegonnen zaak om eerst de logica te herstellen aangezien zoiets dan weer als overweldigend gepercipieerd zal worden, wat het inderdaad ook is. En zo blijft, oeroud, samsara, een gewoonte.  

De bron :) 

Dat is toch degene die de sleutels vasthebben komma’s te corrigeren? Denk je zo iemand in de ggz te vinden?

Het is als een paard gaan temmen op zee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

De bron. Dat is toch degene die de sleutels vasthebben komma’s te corrigeren? Denk je zo iemand in de ggz te vinden? Het is als een paard gaan temmen op zee.

Lach iedereen maar uit, daar ben je goed in. Maar concreet, wat wil je nu eigenlijk zeggen? 

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is toch degene die de sleutels vasthebben komma’s te corrigeren?

Bij deflatie dient het spontaan vrijgekomen neutrale geld vernietigd te worden aangezien het hyperinflatie in de hand zou kunnen werken, daarom is het beter om geloof te blijven hechten aan de magie van het verdampende geld waardoor steevast geldtekorten ontstaan. Ander probleem bij deflatie is dat de schuldaflossing een steeds groter deel van het loon gaat uitmaken, het kan dan ook niet oneindig soelaas bieden. Einstein stelde dat er maar twee dingen oneindig zijn, de menselijke domheid en het universum, alleen aan het laatste twijfelde hij nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Staat gij niet op payroll dan?

De ondraaglijkheid van het innerlijke weten staat onlosmakelijk in wisselwerking met dat wat in de buitenwereld gezien wordt, het zelfstandig verdringen en/of verdrongen worden leidt finaal tot het definitieve failliet van de informatiedrager in die zin dat suïcide nog de enige uitkomst lijkt om zich van dit psychische lijden te ontdoen, versterkt door de ervaren machteloosheid, het niet opgewassen zijn tegen het onbewuste stigma dat elke dag als priemen het sowieso getormenteerde hart van de betrokkene treft. Dit alles staat echter in schril contrast met de informatie die tot expressie gebracht wil worden maar paradoxaal genoeg geen doorgang vindt tot de buitenwereld die er ontegensprekelijk nu net baat bij zou kunnen hebben, zij het onwetend door gebrek aan aandacht en degelijke elaboratie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2020 om 17:44 zei Fundamenteel:

Die warboel is expres he. Waar het serieus is lever ik serieuze bijdrages. 

Goed nieuws, nu de Brexit een feit is, kunnen we misschien terug meer aandacht hebben voor de kruiskatalytische cycli waar wetenschappers Nobelprijzen voor ontvingen. Het bijzonder aan dit verhaal is dat heel het Brexit debat misschien niet nodig was geweest, of het zou in ieder geval heel anders ingevuld kunnen geweest zijn. Het studiewerk rondom de kruiskatalytische cycli sluit mooi aan bij de aspiraties van de nieuwe GGZ, handelend over dieperliggende evolutionaire processen die onze maatschappij naar een ethische upgrade kunnen begeleiden. Ontvankelijkheid voor derde orde impulsen is dan ook raadzaam, in voorbereiding op wat volgt. Voor wie het de interesse kan genieten tenminste, niet omdat er geen informatie zou bestaan.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-1-2020 om 17:04 zei Fundamenteel:

Heb je al gemaild?

Ken je dat, met je ogen knipperen en begrotingstekorten zijn onbestaande, je knippert nog eens en ze zijn er terug. Het verschil tussen het ene en het andere is principieel eenvoudig, namelijk effectief gebruik maken van onze kinderlijke creativiteit. De technische fiche om dit te realiseren is een ding, de bewustwording en het contrast met de realiteit van alledag nog iets heel anders. Zo, OPS-lijderschap, over optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen en het verzamelde studiewerk van de GGZ, om uit te leggen waarom eenvoud toch niet zo begrepen wordt dan de boekjes doen vermoeden. In liefde, hoop en vertrouwen, voor onbegrepen lotgenoten, je bent niet alleen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei TTC:

Ken je dat, met je ogen knipperen en begrotingstekorten zijn onbestaande, je knippert nog eens en ze zijn er terug. Het verschil tussen het ene en het andere is principieel eenvoudig, namelijk effectief gebruik maken van onze kinderlijke creativiteit. De technische fiche om dit te realiseren is een ding, de bewustwording en het contrast met de realiteit van alledag nog iets heel anders. Zo, OPS-lijderschap, over optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen en het verzamelde studiewerk van de GGZ, om uit te leggen waarom eenvoud toch niet zo begrepen wordt dan de boekjes doen vermoeden. In liefde, hoop en vertrouwen, voor onbegrepen lotgenoten, je bent niet alleen.

Ik voel me niet meer thuis op deze site, voor zoverre dat al was, te veel dominante karakters waar ik niets mee kan. Ik vond jouw verhandelingen wel aantrekkelijk, ze spraken mij op dieper niveau aan, maar nu hoop ik toch echt een punt te kunnen zetten achter dat forum-gedoe van mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Noel2:

Ik voel me niet meer thuis op deze site, voor zoverre dat al was, te veel dominante karakters waar ik niets mee kan. Ik vond jouw verhandelingen wel aantrekkelijk, ze spraken mij op dieper niveau aan, maar nu hoop ik toch echt een punt te kunnen zetten achter dat forum-gedoe van mij.

Het grote voordeel van een herstelonderzoek is dat we het warme wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden, het grote nadeel dat het allemaal tot niets baat als beleidsmakers hierin niet meer interesse tonen. En hoe we dat kunnen zien is verbluffend eenvoudig, experimenteer bijvoorbeeld een paar uurtjes met MxV=PxT en zie zelf tot welke resultaten je komt. Of doe maar liever niet, het zou immers heel goed kunnen dat je in een relatieve nanoseconde gaat begrijpen wat OPS-lijderschap inhoudelijk wil zeggen. Nee, het is waarachtig echt niet zo moeilijk, het probleem zit in de bewustwording van wat het in werkelijkheid betekent, niet in een optelsom die verder zonder betekenis blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-12-2019 om 19:01 zei thom:

Zo moeilijk is het niet.

Die uitspraak van dat paard en dat water had ik beter straal genegeerd, of in ieder geval toch niet van dat water mogen drinken. Dat water zit namelijk boordevol hoop, liefde en informatie die een heel andere kijk op het leven toelaat, een wereld die enkel tot effectieve realisatie kan komen als meer mensen van dat water zouden drinken. Nee, ik voelde me ook niet verplicht, al voel ik me nu wel een dwaas omdat ik nieuwsgierig was, teveel hoop maakt je immers ook heel eenzaam en ongelukkig wanneer dat niet gedeeld kan worden. Begrijpe wie begrijpe kan, en een druppel kan genoeg zijn om alles los te laten, zo intens is de gewetenslast die amper door iemand begrepen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2020 om 14:39 zei Fundamenteel:

Zo eenvoudig is het niet he.

Het belang van communicatie, perfectionisme en logica kan maar beter niet onderschat worden, zeker niet in een wereld die het spoor lijkt bijster te zijn door systemen te onderhouden waarbinnen die logica zoek is. En net om dezelfde reden kan de specifieke rol van de GGZ best ook niet onderschat worden, met prachtig studiewerk waar elk gedegen herstelonderzoeker of ervaringswerker in de GGZ slechts van kan smullen en in dankbaarheid waarderen. Ja, open dialoog kan helpen, denken, voelen en begrijpen, zij het binnen een veilig kader dat beslist geen overbodige luxe zal blijken wanneer we hierover concreet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-12-2019 om 14:51 zei thom:

Misschien begrijp ik er dan iets van.

Het voordeel van een wiskundig bewijs is dat het klopt of niet, we kunnen immers niet zeggen dat een wiskundig bewijs ongeveer klopt. Maar dan komt de interpretatie, pas dan laat de wispelturigheid van de menselijke psyche zich opmerken op manieren die je misschien amper voor mogelijk houdt. En hoe we dat weten is een kwestie van herstelonderzoek, observatie, volharding en vooral veel kwelling, stigma en marginalisatie, hoezo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Noel2:

Ik voel me niet meer thuis op deze site, voor zoverre dat al was, te veel dominante karakters waar ik niets mee kan. Ik vond jouw verhandelingen wel aantrekkelijk, ze spraken mij op dieper niveau aan, maar nu hoop ik toch echt een punt te kunnen zetten achter dat forum-gedoe van mij.

Wat zou je dan willen kunnen met karakters van dit forum? 

Iedereen heeft wel een mening denk ik. Voor 2020 heb ik gewoon uitgemaakt eens correcter terug te wijzen naar enkelen. Waar ad hominem het argument wordt kunt ge moeilijk van een dieper niveau spreken. Een discussie komt van 2 kanten en het is niet fout deze eens te aarden met de realiteit. Als mij dat overkomt moet ik soms de tegenpartij gelijk geven en een aanpassing maken. Wie oogkleppen wilt aanhouden moet zich achteraf niet verbazen dat het telkens opnieuw ontspoort. 

En ik ben echt niet alleen die vindt dat we in economische discussies ver van de situatie vandaag staan. Ik stelde maar vragen en kreeg flames terug.

15 uur geleden zei TTC:

Het belang van communicatie, perfectionisme en logica kan maar beter niet onderschat worden, zeker niet in een wereld die het spoor lijkt bijster te zijn door systemen te onderhouden waarbinnen die logica zoek is. En net om dezelfde reden kan de specifieke rol van de GGZ best ook niet onderschat worden, met prachtig studiewerk waar elk gedegen herstelonderzoeker of ervaringswerker in de GGZ slechts van kan smullen en in dankbaarheid waarderen. Ja, open dialoog kan helpen, denken, voelen en begrijpen, zij het binnen een veilig kader dat beslist geen overbodige luxe zal blijken wanneer we hierover concreet worden.

Ik denk dat je de rol van de ggz net te hoog inschat. Nobody knows jack shit...

dat ze daar eens een puntje aan zuigen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat zou je dan willen kunnen met karakters van dit forum? Iedereen heeft wel een mening denk ik. Voor 2020 heb ik gewoon uitgemaakt eens correcter terug te wijzen naar enkelen. Waar ad hominem het argument wordt kunt ge moeilijk van een dieper niveau spreken. Een discussie komt van 2 kanten en het is niet fout deze eens te aarden met de realiteit. Als mij dat overkomt moet ik soms de tegenpartij gelijk geven en een aanpassing maken. Wie oogkleppen wilt aanhouden moet zich achteraf niet verbazen dat het telkens opnieuw ontspoort. En ik ben echt niet alleen die vindt dat we in economische discussies ver van de situatie vandaag staan. Ik stelde maar vragen en kreeg flames terug. Ik denk dat je de rol van de ggz net te hoog inschat. Nobody knows jack shit... dat ze daar eens een puntje aan zuigen...

Het is eigenlijk een verbluffend eenvoudig idee, neem even de tijd om te mediteren over wat samsara in werkelijkheid betekent en zie wat mensen al eens bedacht hebben om de cirkel te doorbreken. Op deze manier komen we tot tijdloze oplossingen voor steeds dezelfde problemen, om vervolgens te kunnen verklaren dat we blind en doof zijn. Logica, het heeft wel wat, zij het machteloos en eenzaam toekijkend naar een wereld die grandioos iets over het hoofd ziet. Bijgevolg, in een wereld vol problemen is het de moeilijkste taak om aandacht te vinden voor oplossingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het is eigenlijk een verbluffend eenvoudig idee, neem even de tijd om te mediteren over wat samsara in werkelijkheid betekent en zie wat mensen al eens bedacht hebben om de cirkel te doorbreken. Op deze manier komen we tot tijdloze oplossingen voor steeds dezelfde problemen, om vervolgens te kunnen verklaren dat we blind en doof zijn. Logica, het heeft wel wat, zij het machteloos en eenzaam toekijkend naar een wereld die grandioos iets over het hoofd ziet. Bijgevolg, in een wereld vol problemen is het de moeilijkste taak om aandacht te vinden voor oplossingen.

Het gaat niet over blind en doof zijn. Maar over het feit dat je bv anderen aanspreekt op blinde vlekken, maar die van jezelf mist. Je doet alsof je de wereld gaat veranderen als je maar voldoende mensen bewust maakt. Mijn vraag dan wat alles in perspectief zal dwingen: doe je dat ook op twitter en facebook in aandacht van de effectieve betrokkenen, of doe je dat enkel hier?

Het is als ongelovigen die op elk ander forum niet meekunnen maar dan wat op christenen alhier komen duwen omdat die de linkerwang zouden moeten keren. Hetzij langs uw kant beschaafder, echter flame je meermaals tussen de lijnen door.

Er komt geen hulp in de ggz, je stuurt beter zelf je leven los van deze waanzin der dwazen waar vele u voorgingen, en allen in teleurstelling stierven. De dood is de enige realiteit die ons komt verzamelen. De ggz zal uw handje niet komen vasthouden...

Je gaat tegen de duivel vechten zonder je wapenuitrusting aan te doen, uw schild te dragen en uw zwaard te slijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid