Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei TTC:

Je licht werpen op de duisternis werpen wil gewoon zeggen dat je oplossingsgericht denkt, iedereen doet het wel eens. Verder kunnen we eenvoudig opmerken dat het altijd economische crisis is, werp je licht hier een keertje op en stap goedwillend en vreedzaam met het resultaat naar de GGZ. Wat volgt is in woorden nog amper te omschrijven, dat wat de buitenwereld niet begrijpt maar ervaringswerkers in de GGZ des te pijnlijker, het verdriet ondraaglijk.

We doen meer op een bierviltje dan wat jij in heel je leven niet eens begrijpen kan. 

En waar staat gij dan anno 2020 in vergelijking tot mij? Wetende dat ge bijna het dubbele van mijn leeftijd zijt. :)

Ge zijt vet met al uw beschonken kennis op een biervelletje als je er pragmatisch niet mee doet he. Je hebt theorie zonder een plan. Zonder plan ben je deel van andermans plan. Want daar staat ge met al uw kennis en nergens ter wereld kunt ge ermee terecht. Alles moet zich aanpassen naar uw wensen om te reilen en zeilen naar wens. Ja zo kan ik ook de wereld verbeteren, maar we zijn geen kleuters meer die fantaseren wat we zouden doen als we superman waren he. De realiteit is een bikkelharde klap in je face. Dat wat jij ontloopt door kennis op biervelletjes te toveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

En waar staat gij dan anno 2020 in vergelijking tot mij? Wetende dat ge bijna het dubbele van mijn leeftijd zijt. Ge zijt vet met al uw beschonken kennis op een biervelletje als je er pragmatisch niet mee doet he. Je hebt theorie zonder een plan. Zonder plan ben je deel van andermans plan. Want daar staat ge met al uw kennis en nergens ter wereld kunt ge ermee terecht. Alles moet zich aanpassen naar uw wensen om te reilen en zeilen naar wens. Ja zo kan ik ook de wereld verbeteren, maar we zijn geen kleuters meer die fantaseren wat we zouden doen als we superman waren he. De realiteit is een bikkelharde klap in je face. Dat wat jij ontloopt door kennis op biervelletjes te toveren.

De positieve desintegratie theorie van psychiater Dabrowski laat zich handig vertalen naar het idee van een trein, de meeste mensen zitten op de trein en alles lijkt netjes geregeld. Een aantal bekijkt de trein echter vanuit een andere invalshoek door zich tijdelijk buiten de trein te projecteren, wat ze dan zien is verbijsterend en schokkend. Verbolgen keren ze terug en roepen de hulp in van de GGZ maar daar worden ze niet begrepen, zelfs niet wanneer ze zich baseren op het nobele werk van psychiaters. Hoe bedoel je precies? Naar klanten luisteren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

1 Tessalonicenzen 4:

11 en er een eer in te stellen rustig te zijn en uw eigen zaken te behartigen en te werken met uw eigen handen, zoals wij u bevolen hebben,
12 opdat u op een gepaste wijze wandelt ten opzichte van hen die buitenstaan, en niets nodig hebt.

2 Tessalonicenzen 3:

10 Want ook toen wij bij u waren, bevalen wij u dit: als iemand niet wil werken, zal hij ook niet eten.
11 Want wij horen dat sommigen onder u ongeregeld wandelen; zij werken niet, maar zijn bezig met nutteloze dingen.
12 Zulke mensen bevelen wij en sporen wij namens onze Heere Jezus Christus aan dat zij in alle rust aan het werk gaan en hun eigen brood eten.

Zeer mooie teksten :) 

6 minuten geleden zei TTC:

De positieve desintegratie theorie van psychiater Dabrowski laat zich handig vertalen naar het idee van een trein, de meeste mensen zitten op de trein en alles lijkt netjes geregeld. Een aantal bekijkt de trein echter vanuit een andere invalshoek door zich tijdelijk buiten de trein te projecteren, wat ze dan zien is verbijsterend en schokkend. Verbolgen keren ze terug en roepen de hulp in van de GGZ maar daar worden ze niet begrepen, zelfs niet wanneer ze zich baseren op het nobele werk van psychiaters. Hoe bedoel je precies? Naar klanten luisteren?

Luistert de klant dan ook naar de hulpverlener? Want dat is zowat de essentie van een ggz.

Zo kunt ge akkoord gaan met wat ze zeggen, of een tweede mening raadplegen, zelfs een derde. Maar als hetzelfde blijft terugkomen zal het tijd worden te aanvaarden wat is :D That we're all mad here...

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Zolang we maar kunnen verder slapen en de destructieve trol kunnen spelen, af en toe doen alsof kan geen kwaad om de schijn hoog te houden.

Als een roosje, dikwijls nog aan het nalachen van mijn epische woordvoeringen en gewonnen veldslagen in de annalen van mijn iconisch cyberleven. Voel, voel gewoon, de wind van verandering. De geur van mijn bloemeke die als vruchten floreert over het duister landschap der waanzin waarin het script van het circus der zotten oh zo predictable wordt. There will be no grace. There will be tribulation! Dat is niemands fout maar de gang der zaken. Je kan zo op het astridplein gelijk die prediker gaan roepen dat het anders kan en/of moet. De massa gaat er straal aan voorbij. Deze wereld is wat ze is en ze zal zich niet door wat discussie op credible.nl gaan veranderen neen. 

Don't blame me, I'm only human.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als een roosje, dikwijls nog aan het nalachen van mijn epische woordvoeringen en gewonnen veldslagen in de annalen van mijn iconisch cyberleven. Voel, voel gewoon, de wind van verandering. De geur van mijn bloemeke die als vruchten floreert over het duister landschap der waanzin waarin het script van het circus der zotten oh zo predictable wordt. There will be no grace. There will be tribulation! Dat is niemands fout maar de gang der zaken. Je kan zo op het astridplein gelijk die prediker gaan roepen dat het anders kan en/of moet. De massa gaat er straal aan voorbij. Deze wereld is wat ze is en ze zal zich niet door wat discussie op credible.nl gaan veranderen neen. Don't blame me, I'm only human.

Hoe kom je in deze wereld te weten dat onze economie ernstig geplaagd wordt door een aantal obstakels die de vooruitgang van het maatschappelijke denken verhinderen? Is dat omdat we hier nuchter rationeel onderzoek naar kunnen doen, of is dat omdat de GGZ ons dit standaard vertelt waarna we de vrije keuze hebben om er ook wat aan te verhelpen? Ervaringswerkers in de GGZ weten onderhand beter, simpelweg omdat ze vreedzaam en integer hulp hebben ingeroepen van de GGZ om dit op een deskundige en volwassen manier te willen bekijken.

36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is niemands fout maar de gang der zaken.

Bij hoogmoed komt voor de val denken velen aan opgeblazen ego’s die van hun voetstuk worden geschoten, het is misschien niet onwaar maar is dat het enige verhaal? Iets diepzinniger en doordachter is het volgende, het betekent dat mensen de moed hebben gehad om tot het uiterste te gaan om dan in alle nederigheid hun kennis hierover te delen zodat anderen kunnen groeien naar steeds meer volwassenheid. Maar misschien dat de laatsten ook de eersten worden door het onbegrip dat hierover bestaat, wie weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Hoe kom je in deze wereld te weten dat onze economie ernstig geplaagd wordt door een aantal obstakels die de vooruitgang van het maatschappelijke denken verhinderen? Is dat omdat we hier nuchter rationeel onderzoek naar kunnen doen, of is dat omdat de GGZ ons dit standaard vertelt waarna we de vrije keuze hebben om er ook wat aan te verhelpen? Ervaringswerkers in de GGZ weten onderhand beter, simpelweg omdat ze vreedzaam en integer hulp hebben ingeroepen van de GGZ om dit op een deskundige en volwassen manier te willen bekijken.

Bij hoogmoed komt voor de val denken velen aan opgeblazen ego’s die van hun voetstuk worden geschoten, het is misschien niet onwaar maar is dat het enige verhaal? Iets diepzinniger en doordachter is het volgende, het betekent dat mensen de moed hebben gehad om tot het uiterste te gaan om dan in alle nederigheid hun kennis hierover te delen zodat anderen kunnen groeien naar steeds meer volwassenheid. Maar misschien dat de laatsten ook de eersten worden door het onbegrip dat hierover bestaat, wie weet.

De vraag is vooral: wie van de massa heeft interesse in het reilen en zeilen van de economie? Loop over een drukke winkelstraat met duizendtal mensen, en vraagt u af wie het zou boeien? Iedereen is druk met zijn/haar eigen leventje bezig. 

En nederigheid? Oh puh lease, die het hoogste van de toren blaast zal de ander in nederigheid bijleren? Er zal bij u dus al niets veranderen in 2020 zo te merken. 

Geef me die laatste maanden mijn wilde haren. Laten we trollen en rollebollen als zwijnen over parels. Binnenkort  reset, huwen en serieus worden. Als ik dan voornemens zou hebben, maar heeft niets met het nieuwe jaar te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

De vraag is vooral: wie van de massa heeft interesse in het reilen en zeilen van de economie? Loop over een drukke winkelstraat met duizendtal mensen, en vraagt u af wie het zou boeien? Iedereen is druk met zijn/haar eigen leventje bezig. En nederigheid? Oh puh lease, die het hoogste van de toren blaast zal de ander in nederigheid bijleren? Er zal bij u dus al niets veranderen in 2020 zo te merken. Geef me die laatste maanden mijn wilde haren. Laten we trollen en rollebollen als zwijnen over parels. Binnenkort  reset, huwen en serieus worden. Als ik dan voornemens zou hebben, maar heeft niets met het nieuwe jaar te maken.

Het zijn zo van die bijzonderheden die niet altijd begrepen worden zonder ook in de diepte te duiken, los van alle gradaties kunnen we schaarstedenken en overvloedsdenken in hun onlosmakelijk verband zien. Schaarstedenken werkt afscheiding en angst in de hand, overvloedsdenken meer verbinding en wederzijds vertrouwen. En dan komt de paradox, het zijn de overvloedsdenkers die angstig en wantrouwig rondlopen en de schaarstedenkers die blaken van zelfvertrouwen en de kwetsbare overvloedsdenkers in hun greep houden. En zo krijg je een systeem dat het licht gekaapt wordt door de duisternis waardoor het overvloedsdenken ook geen doorgang kent. Ik denk er angstig nog wat over na, om in het beste geval ook niet in de duistere maling genomen te worden. Herstelwerken zijn per definitie in uitvoering, dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

De vraag is vooral: wie van de massa heeft interesse in het reilen en zeilen van de economie?

Doe de oefening eerst zelf een keertje, geef in een enkele zin een wonder weer en ook een indicatie van hoe de magie het wonder verduisterd door fouten tegen de logica. Alvast benieuwd, als het je lukt dan heb je zoveel neveneffecten niet meer nodig die de malaise en het heldere denken daarover enkel maar vertroebelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

De massa gaat er straal aan voorbij.

Op de vraag of bepaalde angsten reëel zijn of uit de lucht gegrepen is het antwoord van GGZ-experten vaak weinig doordacht, het vereist immers eerst kennis ter zake alvorens daar überhaupt iets over te kunnen zeggen. En zo kom je dus tot situaties dat klanten zich met recht en rede zorgen maken maar ook netjes afgeroomd worden naar de catacomben des levens om aldaar misschien heimelijk tot God te bidden dat GGZ-experten snel mogen wakker worden. Of je probeert een andere strategie door alsmaar naar stellingen van Einstein te verwijzen, veel en veel interessanter voor het GGZ-intellect dat zich maar al te graag wenst te profileren maar zich misschien ook schromelijk kan vergissen in wat hij de mensheid trachtte te vertellen. Ja, een handige truc voor de vele lotgenoten die niet gehoord worden om dezelfde redenen, terug te vinden onder de niet nader genoemde stoornissen die buiten het referentiekader vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Laten we trollen en rollebollen als zwijnen over parels.

Het bijzondere aan wonderen is het onvoorspelbare, zo kan je aan honderd mensen hetzelfde zeggen en slechts vijf daarvan denken er verder over na om finaal niet eens de kiesdrempel te halen. Het staat dan misschien wel leuk om te weten dat begrotingstekorten eigenlijk niet bestaan maar zowat iedereen begint er wel telkens over, de enige die zich daarover druk maakt ben je dan zelf waardoor het wonder tot een vergiftigd geschenk transformeert. Een GGZ-expert vinden die naar je wil luisteren en ook begrijpen zou dan kunnen helpen maar die sturen je wandelen met een berg stoornissen, het zijn eenvoudige verhalen. Over Kafka gesproken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

De vraag is vooral: wie van de massa heeft interesse in het reilen en zeilen van de economie?

Als zelfs een kind van zes kan bevroeden dat er in een economie nooit schaarste aan geld kan zijn, waarom zouden we onszelf dan beperken tot slechts het referentiekader dat mensen continu onder spanning plaatst en misschien ook wel stoornissen in de hand werkt wanneer we ons hier van nature van willen bevrijden? In hoeverre raken we dan niet verward door oorzaak en gevolg misplaatst door elkaar heen te gebruiken? Kunnen we op deze manier niet een haast oneindig aantal psychodramatische exposities bedenken die de eenvoud der dingen veronachtzamen en mensen de stuipen op het lijf jaagt? Maar ook, is dit alles niet dermate overweldigend dat we ontmoedigd raken en een gevoel van machteloosheid en andere gemoedstoestanden als de logica zelve laat doen schijnen? En waar is het kind van zes gebleven? Begrijp je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Oh puh lease, die het hoogste van de toren blaast zal de ander in nederigheid bijleren?

Als Einstein meent dat de menselijke domheid oneindig is dan wil dat beslist niet zeggen dat wij, jij en ik, dom zouden zijn, z’n citaten zijn immers getuigend van logisch boerenverstand en we hebben honderden dooddoeners om ze elke dag te bevestigen. Het is zoals iemand die diep in m’n hart zit altijd zegt, hou het simpel!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Als Einstein meent dat de menselijke domheid oneindig is dan wil dat beslist niet zeggen dat wij, jij en ik, dom zouden zijn, z’n citaten zijn immers getuigend van logisch boerenverstand en we hebben honderden dooddoeners om ze elke dag te bevestigen. Het is zoals iemand die diep in m’n hart zit altijd zegt, hou het simpel!

Einstein heeft zijn tijd nu wel gehad, Einstein is dood.

9 uur geleden zei TTC:

Doe de oefening eerst zelf een keertje, geef in een enkele zin een wonder weer en ook een indicatie van hoe de magie het wonder verduisterd door fouten tegen de logica. Alvast benieuwd, als het je lukt dan heb je zoveel neveneffecten niet meer nodig die de malaise en het heldere denken daarover enkel maar vertroebelen. 

Ik kijk naar de geliefden om me heen, het fruit van mijn lenden en ik weet dat de HEERE me gunstig gezind was en het wonder geschiede. Een jaar zonder tekorten en positieve zichtrekening mogen afsluiten. Voor ons is het simpele leven genoeg.

Joshua 24:15 But if serving the Lord seems undesirable to you, then choose for yourselves this day whom you will serve, “...” But as for me and my household, we will serve the Lord.”

4 uur geleden zei TTC:

Als zelfs een kind van zes kan bevroeden dat er in een economie nooit schaarste aan geld kan zijn, waarom zouden we onszelf dan beperken tot slechts het referentiekader dat mensen continu onder spanning plaatst en misschien ook wel stoornissen in de hand werkt wanneer we ons hier van nature van willen bevrijden? In hoeverre raken we dan niet verward door oorzaak en gevolg misplaatst door elkaar heen te gebruiken? Kunnen we op deze manier niet een haast oneindig aantal psychodramatische exposities bedenken die de eenvoud der dingen veronachtzamen en mensen de stuipen op het lijf jaagt? Maar ook, is dit alles niet dermate overweldigend dat we ontmoedigd raken en een gevoel van machteloosheid en andere gemoedstoestanden als de logica zelve laat doen schijnen? En waar is het kind van zes gebleven? Begrijp je?

Nochtans weet mijn jongste van zes dat er tekorten zijn en niet iedereen alles kan hebben. EN dat als je al uw geld door ramen en deuren blaast aan rotzooi dat gevolgen heeft. Een kind leert beter sparen of gaat anders als een malle geld smijten naar rotzooi wat uiteindelijk op de afvalhoop beland.

Ge kunt ze niet eeuwig op de tutter laten zuigen en het land van Narnia voorliegen. Man the f up.

Laat ons terug westers worden vanuit een patriarchaal standpunt. Kijk waar we belanden. Oh the humanity dear Lord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Einstein heeft zijn tijd nu wel gehad, Einstein is dood.

Kijk de destructie maar eens, alsof eeuwige wijsheden aan een persoon zouden gekoppeld kunnen worden.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Nochtans weet mijn jongste van zes dat er tekorten zijn en niet iedereen alles kan hebben. EN dat als je al uw geld door ramen en deuren blaast aan rotzooi dat gevolgen heeft. Een kind leert beter sparen of gaat anders als een malle geld smijten naar rotzooi wat uiteindelijk op de afvalhoop beland. Ge kunt ze niet eeuwig op de tutter laten zuigen en het land van Narnia voorliegen. Man the f up. Laat ons terug westers worden vanuit een patriarchaal standpunt. Kijk waar we belanden. Oh the humanity dear Lord. 

Schaarstedenken uit zich op veel verschillende manieren, vooral wanneer het a priori al niet begrepen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Kijk de destructie maar eens, alsof eeuwige wijsheden aan een persoon zouden gekoppeld kunnen worden.

Schaarstedenken uit zich op veel verschillende manieren, vooral wanneer het a priori al niet begrepen wordt.

Het is allemaal gezegd, geschreven en voorgedaan. 

In plaats van mijn kop te teisteren met luchtkastelen, ben ik in euforische modus geslagen en vol ijverige plannen voor 2020. Masterplans falling together. Mijn voornemen was: 2020 wordt het jaar van de daden. Ik heb doelen gesteld en ze vervullen zich zeer succesvol en we zijn nog maar de 6e. Ik heb een ring, een sterlocatie, papieren van die brolsite dat sterren verkoopt, ... Bijna verloofd :)

Fuck Einstein en al die anderen, it depends on you, niet van anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Fuck Einstein en al die anderen, it depends on you, niet van anderen.

Voor Abraham ben ik, een stelling van Jezus waarin een non-dualistische grondslag te bespeuren valt. Wanneer we deze inbedden in courant gehanteerde psychologische modellen dan zal misschien blijken dat een aantal fundamenten over het hoofd gezien worden bij diverse therapieën, of in ieder geval toch makkelijker doet lijken dan het in werkelijkheid is. Immers, vanuit deze optiek betekent herstel de bereidheid om te sterven, de meningen hierover verschillen op zo’n manier dat verwarring, angst en twijfel nu net allerhande stoornissen voeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Voor Abraham ben ik, een stelling van Jezus waarin een non-dualistische grondslag te bespeuren valt. Wanneer we deze inbedden in courant gehanteerde psychologische modellen dan zal misschien blijken dat een aantal fundamenten over het hoofd gezien worden bij diverse therapieën, of in ieder geval toch makkelijker doet lijken dan het in werkelijkheid is. Immers, vanuit deze optiek betekent herstel de bereidheid om te sterven, de meningen hierover verschillen op zo’n manier dat verwarring, angst en twijfel nu net allerhande stoornissen voeden.

Abraham is heilig en een voorouder die getuige was van God in zijn fysieke leefwereld. 

Open your eyes - Guano Apes. Luistert het eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Abraham is heilig en een voorouder die getuige was van God in zijn fysieke leefwereld. Open your eyes - Guano Apes. Luistert het eens.

Eenmaal er aandacht voor bestaat wordt er maar weinig van begrepen, biflatie vereist immers eerst de onthechting van heel wat beproefde inflatoire overtuigingen alvorens er nuchter over te kunnen oordelen. Zie ook hier hoe een wonder door de strikt inflatoire magie gekaapt kan worden, WOIII is daarom waarschijnlijker dan dat mensen gaan kunnen begrijpen wat het betekent. Een ding staat echter als een paal boven water, we kunnen niet zeggen dat het geen wonder is zoals de criteria dat bepalen. Gehavende ervaringswerkers in de GGZ waarschuwen er dan ook liever voor, bespreek dit niet met een GGZ-expert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

In plaats van mijn kop te teisteren met luchtkastelen

Dat dialoog gepaard kan gaan met conflict is al veel langer gekend, dat wist Heraclitus al te zeggen. Anders wordt het wordt wanneer dialoog op een oneigenlijke manier gevoerd wordt, hiermee zeggend met argumenten die enkel tot doel hebben om elke vorm van gezonde progressie te ondermijnen. Doorwinterde ervaringswerkers in de GGZ weten inmiddels zeer goed wat zoiets in praktijk betekent, het maakt je soms dermate machteloos waardoor je nog liever helemaal niets meer zegt dan dat je nog inzichten zou delen die herstel kunnen bevorderen. Op deze manier worden ervaringswerkers in de kiem versmacht met in het verlengde de vrijwel spontane ontwikkeling van suïcidale gedachten, als reactie op het innerlijke zelf dat zichzelf niet tot expressie kan en mag brengen. Kortom, het gaat dan al lang niet meer over parels voor de zwijnen maar over de liquidatie van dat wat mooie parels inhoudelijk herbergen, en dat is een inhoud die op zichzelf onpersoonlijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is allemaal gezegd, geschreven en voorgedaan. 

Als we spreken over herstel dan impliceert dat een beweging van een punt A naar een punt B, ten individuele titel kan dit sterk variëren waardoor ook heel wat verwarring kan ontstaan door te generaliseren. Anders wordt het wanneer we het willen hebben over de omgevingsfactoren, hetzelfde principe wordt dan een collectieve aangelegenheid waarbinnen we ten individuele titel een rol spelen. Kortom, er bestaat een wisselwerking tussen de bomen en het bos, tussen de eikels en de eiken, tussen de rupsen en de vlinders. En dan komt het, als we als ervaringswerkers in de GGZ aan GGZ-experten de eenvoudige vraag stellen hoe het collectieve punt B er ongeveer zou kunnen uitzien dan blijkt er helemaal geen bos te zijn, in welke richting zouden we dan aan het herstellen zijn?

15 uur geleden zei Fundamenteel:

Einstein heeft zijn tijd nu wel gehad, Einstein is dood.

Einstein adviseerde om weg te blijven van negatieve mensen die van elke oplossing een probleem maken, zelfs na z'n dood blijkt dat waarde te hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Abraham is heilig en een voorouder die getuige was van God in zijn fysieke leefwereld. 

Een aantal ervaringswerkers in de GGZ meent dat de GGZ nog slechts een garage is, en hulpverleners worden gezien als de garagisten van het kapitalisme. Het zijn dezelfde ervaringswerkers in de GGZ met een getuigschrift die alles netjes onderbouwen en in alle vreedzaamheid ongehoord achter blijven, dat ze hiervoor nu net het prachtige studiewerk van de GGZ gebruiken valt de garagisten niet eens op. En wat ze ook proberen of zeggen, ze zien het altijd verkeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Fundamenteel:

Ge kunt ze niet eeuwig op de tutter laten zuigen en het land van Narnia voorliegen.

Het is ons allen gekend, je kan het water wel naar het paard brengen maar niet verplichten om te drinken. Maar wat doe je dan met al die mensen die helemaal geen water meer hebben om van te drinken? En wat met de paarden? En wat met het bos waar de eikels de eiken rooien op zo’n manier dat de rupsen niet eens meer vlinder kunnen worden? De nieuwe GGZ pleit nu voor het verkorten van de wachtlijsten, en klanten wachten geduldig af tot wanneer GGZ-experten ook eens een keertje willen luisteren naar de klant. Het is als wachten op Godot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 15:27 zei nikie90:

Narcisme?

Als het leven bedoeld is er om levenslessen uit te halen dan is het redelijk absurd dat er in collectieve zin niets mee gedaan wordt, wellicht dat op deze manier stromingen ontstaan zoals het absurdisme. Vanaf dan kan je ook heel anders naar politieke debatten kijken, net zoals weten dat er binnen de GGZ maar weinig begrepen wordt van wat klanten hulpverleners trachten wijzer te maken. Maar zover komen klanten niet eens vandaag de dag, het stigma zit namelijk in de rationalisaties die de klant het abusievelijke vermoeden wekt dat er naar ze geluisterd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat ons terug westers worden vanuit een patriarchaal standpunt.

Inmiddels kan ik me in zoveel bochten wringen waardoor ik begin te denken dat die veelbesproken paradigmashift van de nieuwe GGZ al achter ons ligt, om vervolgens elke dag wakker te worden in een wereld waar je een bedelstaf nodig hebt om op audiëntie te mogen komen bij een GGZ-expert. En dan begint de miserie terug opnieuw, je de kop breken over wat we allemaal vooral niet mogen denken of zeggen, prettig geregeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid