Thinkfree 527 Geplaatst 12 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2019 3 minuten geleden zei Bastiaan73: Door het woord 'niet' maak je onderscheid tussen enerzijds 'een christelijk perspectief' en anderzijds 'wat de ander voor waar acht bij zichzelf'. Maar bij jou is 'een christelijk perspectief' hetzelfde als wat je voor waar acht bij jezelf m.i, is het hier op voort borduren, zinloos. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 Op 12-10-2019 om 10:55 zei Fundamenteel: Enigszins wel, heb gewoon geen zin dat nog te bespreken. Wil je geld? Ga ervoor! Wil je verandering? Doe het politiek if met spandoeken op straat. Maar over en het weer knikkeren helpt niets. Er zijn genoeg mensen te vinden die van een beetje geld na een dik jaar veel geld kunnen maken. Wat weerhoud je? De duivel, wie anders? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 8 minuten geleden zei TTC: De duivel, wie anders? Sla op zijn muile! https://m.youtube.com/watch?v=oEEmp3IOtSw Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 13 oktober 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 (bewerkt) @Fundamenteel los van dit topic: je hebt o.a. mij, @Lobke en @Mullog meegesleept in een zogenaamde opdracht van 'de Heer' voor dat meisje met die tumor in Afrika en vervolgens het topic laten verwijderen door @Trajecto of @sjako. Ik vind het niet cool van je dat je dat zo hebt afgehandeld. Ik vroeg nog aan je of het misschien beter was om de reactie van de contactpersonen van Lobke af te wachten. Maar het topic is verwijderd en ook dat verbaast me; dat de moderator die dat -als een robot: by your command- gedaan heeft niet even dacht: misschien moet ik daar even mee wachten. Heb je er nog iets van vernomen of is het nu ineens opgelost o.i.d.? 13 oktober 2019 bewerkt door Bastiaan73 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 15 minuten geleden zei Bastiaan73: @Fundamenteel los van dit topic: je hebt o.a. mij, @Lobke en @Mullog meegesleept in een zogenaamde opdracht van 'de Heer' voor dat meisje met die tumor in Afrika en vervolgens het topic laten verwijderen door @Trajecto of @sjako. Ik vind het niet cool van je dat je dat zo hebt afgehandeld. Ik vroeg nog aan je of het misschien beter was om de reactie van de contactpersonen van Lobke af te wachten. Maar het topic is verwijderd en ook dat verbaast me; dat de moderator die dat -als een robot: by your command- gedaan heeft niet even dacht: misschien moet ik daar even mee wachten. Heb je er nog iets van vernomen of is het nu ineens opgelost o.i.d.? Die kerel is loesj man. Ik wil er niet aan gelinkt worden. Vraagt constant geld. Mijn gevoel zegt sterk (na enkele pm berichten met hem) dat dat geld nooit bij dat meisje terecht zou komen. Hij zal wel echt voor die kinderen werken, maar vraagt altijd voor andere zaken geld. Ik betrouw het niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 13 oktober 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 Zojuist zei Fundamenteel: Die kerel is loesj man. Ik wil er niet aan gelinkt worden. Vraagt constant geld. Mijn gevoel zegt sterk (na enkele pm berichten met hem) dat dat geld nooit bij dat meisje terecht zou komen. Hij zal wel echt voor die kinderen werken, maar vraagt altijd voor andere zaken geld. Ik betrouw het niet. Okee. Mag ik je dan meegeven (voor zover je dat besef niet zelf al hebt) dat als je een bepaald (oprecht) gevoel krijgt bij een bepaalde hulpbehoevende situatie, dit niet automatisch betekent dat het van 'de Heer' komt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 Zojuist zei Bastiaan73: Okee. Mag ik je dan meegeven (voor zover je dat besef niet zelf al hebt) dat als je een bepaald (oprecht) gevoel krijgt bij een bepaalde hulpbehoevende situatie, dit niet automatisch betekent dat het van 'de Heer' komt? Ja en neen. Het stemt me fijn en helpt me verder de juiste weg te vinden. Ik heb de gemeente gevraagd of ze kunnen natrekken of dat meisje echt in Oeganda is ingeschreven. Indien ja wil ik wel een deftige inzameling te organiseren. Maar wederom, als ik bv 3000 verzamel is dat te weinig en zal ze niet geholpen zijn. Krijg het gevoel dat er van mijn goede intenties misbruik gemaakt wordt. Mijn lief en anderen raden aan hem te blocken. Als dat meisje daar onbekend is ga ik hem ontmaskeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 13 oktober 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 22 minuten geleden zei Fundamenteel: Ja en neen. Het stemt me fijn en helpt me verder de juiste weg te vinden. Ik heb de gemeente gevraagd of ze kunnen natrekken of dat meisje echt in Oeganda is ingeschreven. Indien ja wil ik wel een deftige inzameling te organiseren. Maar wederom, als ik bv 3000 verzamel is dat te weinig en zal ze niet geholpen zijn. Krijg het gevoel dat er van mijn goede intenties misbruik gemaakt wordt. Mijn lief en anderen raden aan hem te blocken. Als dat meisje daar onbekend is ga ik hem ontmaskeren. Ik ga er van uit dat je je lief niet voor lief neemt. Ze klinkt als de 'voice of reason' die jij nodig hebt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 4 minuten geleden zei Bastiaan73: Ik ga er van uit dat je je lief niet voor lief neemt. Ze klinkt als de 'voice of reason' die jij nodig hebt. Dat is ook zo, ze is mijn betere wederhelft. Het engeltje op mijn schouder. Als zij er niet was dan weet ik niet waar ik zou staan. Wellicht dood ofzo of ergens dronken op café. Eer je vrouw zoals Christus de Kerk eert. Dat is een gebod van Hem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 1 uur geleden zei Bastiaan73: @Fundamenteel los van dit topic: je hebt o.a. mij, @Lobke en @Mullog meegesleept in een zogenaamde opdracht van 'de Heer' voor dat meisje met die tumor in Afrika en vervolgens het topic laten verwijderen door @Trajecto of @sjako. Ik vind het niet cool van je dat je dat zo hebt afgehandeld. Ik vroeg nog aan je of het misschien beter was om de reactie van de contactpersonen van Lobke af te wachten. Maar het topic is verwijderd en ook dat verbaast me; dat de moderator die dat -als een robot: by your command- gedaan heeft niet even dacht: misschien moet ik daar even mee wachten. Heb je er nog iets van vernomen of is het nu ineens opgelost o.i.d.? @Bastiaan, Fundamenteel heeft mij ook verschillende p-btjes gestuurd en ik heb hem advies gegeven (voor wat het waard is). Ik heb ook een link gestuurd via facebook naar de mensen in Oeganda. Ik heb nog geen bericht terug -ws zitten ze niet veel op facebook-. Een organisatie die bijna stalkend om geld vraagt is niet fris. Dus de foto van dat meisje zegt me niets over de waarheid. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 13 oktober 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 9 minuten geleden zei Fundamenteel: Dat is ook zo, ze is mijn betere wederhelft. Het engeltje op mijn schouder. Als zij er niet was dan weet ik niet waar ik zou staan. Wellicht dood ofzo of ergens dronken op café. Eer je vrouw zoals Christus de Kerk eert. Dat is een gebod van Hem. Ik moet het tot op heden zonder vrouw doen. Dus besef aub dat het niet vanzelfsprekend is om een vrouw te mogen 'hebben'. 1 minuut geleden zei Lobke: @Bastiaan, Fundamenteel heeft mij ook verschillende p-btjes gestuurd en ik heb hem advies gegeven (voor wat het waard is). Ik heb ook een link gestuurd via facebook naar de mensen in Oeganda. Ik heb nog geen bericht terug -ws zitten ze niet veel op facebook-. Een organisatie die bijna stalkend om geld vraagt is niet fris. Dus de foto van dat meisje zegt me niets over de waarheid. Dan klopt mijn voorgevoel (helaas). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 Mijn voorgevoel ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 Zojuist zei Bastiaan73: Ik moet het tot op heden zonder vrouw doen. Dus besef aub dat het niet vanzelfsprekend is om een vrouw te mogen 'hebben'. Nu ik ouder word besef ik dat heel goed. Vroeger was een vrouw vanzelfsprekend, nu word ik kaal en verlies ik mijn sexyness. Why God why? Als je er dan 1 vindt, maak altijd een lang verhaal kort door ze gelijk te geven. Hehe Maar wel je persoonlijkheid houden of je verliest datgene waarop ze verliefd werd en is ze alsnog weg. Vrouwen komen zonder handleiding en tijdens hun maandstonden hebben ze zeker altijd gelijk. Rare wezens dan, en dan later nog menopauze. God spaar me. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 16 uur geleden zei Fundamenteel: Sla op zijn muile! Als we zeggen dat groei ook pijn betekent dan wil dat zeggen dat er verschillende stadia of mijlpalen getrotseerd worden, als treden op een ladder van waaruit gaandeweg een ander wereldbeeld zich ontwikkelt. De meeste GGZ-hulpverleners hebben het hier bijzonder moeilijk mee en dialoog wordt quasi onmogelijk gemaakt wanneer niet de bereidheid kan gevonden worden om de maar al te beperkte visies op mens en ontwikkeling los te laten. Heb binnen deze context nog een vereenvoudigd schema in een oude doos gevonden, voor wie het de interesse kan genieten. Iets pragmatischer, er bestaat niet zoiets als pensioenproblemen, tenzij we ons strikt conformeren aan het wereldbeeld waarbinnen ze wel bestaan. Het is een stelling die komt met een voetnoot, niet voor doetjes. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 7 minuten geleden zei Noel2: Zomaar een suggestie van een mens vol wantrouwen: als je 40 Euro betaalt voor een certificaat van priesterschap is het logisch dat je dan in een database komt voor verzoekjes om gunsten voor allerlei zielige figuren? Zou best kunnen. Ik ben echter geen priester maar gerechtigd mensen te trouwen voor the church of life. Ik heb die man leren kennen op twitter, hij werkt met wezen. Spam heb ik nog niet ontvangen. Wel lijkt het me sterk dat individuen op de social media de goedheid van christenen willen uitbuiten, daar ben ik wel zeer voorzichtig mee. Krijg ik eerst bijbelcitaten van beloningen als je geeft gevolgd met de vraag te doneren. Wth? 1 minuut geleden zei TTC: Als we zeggen dat groei ook pijn betekent dan wil dat zeggen dat er verschillende stadia of mijlpalen getrotseerd worden, als treden op een ladder van waaruit gaandeweg een ander wereldbeeld zich ontwikkelt. De meeste GGZ-hulpverleners hebben het hier bijzonder moeilijk mee en dialoog wordt quasi onmogelijk gemaakt wanneer niet de bereidheid kan gevonden worden om de maar al te beperkte visies op mens en ontwikkeling los te laten. Heb binnen deze context nog een vereenvoudigd schema in een oude doos gevonden, voor wie het de interesse kan genieten. Iets pragmatischer, er bestaat niet zoiets als pensioenproblemen, tenzij we ons strikt conformeren aan het wereldbeeld waarbinnen ze wel bestaan. Het is een stelling die komt met een voetnoot, niet voor doetjes. Mensen in hokjes plaatsen, foei. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Mensen in hokjes plaatsen, foei. Je mag doen alsof je de tekst niet begrepen hebt, zo werkt de duivel ook altijd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 1 minuut geleden zei TTC: Je mag doen alsof je de tekst niet begrepen hebt, zo werkt de duivel ook altijd. I know from nothing. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 1 uur geleden zei TTC: iets pragmatischer, er bestaat niet zoiets als pensioenproblemen, tenzij we ons strikt conformeren aan het wereldbeeld waarbinnen ze wel bestaan. Dit is simpelweg de kop in het zand steken. Door het het ontkennen van de feiten, verdwijnen de feiten niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 29 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dit is simpelweg de kop in het zand steken. Door het het ontkennen van de feiten, verdwijnen de feiten niet. Yep, en elk sociaal alternatief komt van de duivel, zeggen ze. 1 uur geleden zei Noel2: Het is toch alleen van belang als een meerderheid op een bepaald niveau is? Je kunt zelfs medelijden hebben met hen die op een ander niveau zijn dan de meerderheid. Zo is dat, het is als kijken hoe je kinderen in de maling genomen worden om redenen die, voor wie de moeite neemt om het aandacht te schenken, als pijnlijk tragisch absurd zijn. Het wordt eenvoudiger om naar boven te kijken dan deze kwelling te moeten ondergaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 20 minuten geleden zei TTC: Yep, en elk sociaal alternatief komt van de duivel, zeggen ze. Zo is dat, het is als kijken hoe je kinderen in de maling genomen worden om redenen die, voor wie de moeite neemt om het aandacht te schenken, als pijnlijk tragisch absurd zijn. Het wordt eenvoudiger om naar boven te kijken dan deze kwelling te moeten ondergaan. Het westen is gevallen. Niets meer aan te doen. Het oosten wordt de nieuwe wereldmacht. Tekbirrrrr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 25 minuten geleden zei TTC: Yep, en elk sociaal alternatief komt van de duivel, zeggen ze. Ze zeggen zo veel, je moet niet alles geloven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 Grappig hoe mensen die vroeger links stemden vandaag pas inzien hoe genaaid ze zijn. Er is niet genoeg voor iedereen he Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 51 minuten geleden zei Dat beloof ik: Ze zeggen zo veel, je moet niet alles geloven. Tijdens de structurele ontwikkeling en het doorlopen van de structuurstadia, waarbij het zelf of de klimmer steeds een stapje hoger of dieper komt, gebeuren er belangrijke dingen. Het navigerende zelf laat het wereldbeeld van het voorgaande niveau los en neemt in plaats daarvan het wereldbeeld over dat hoort bij het nieuwe niveau. Dit proces kan ook overweldigen, simpelweg omdat je dingen gaat opmerken die je eerder niet zag maar toch logisch te verklaren zijn, het voorgaande niveau verdwijnt echter niet zomaar waardoor de spontane, vanuit het innerlijke gedreven, geneigdheid wordt opgewekt om hier iets aan te verhelpen. Het is ook hier dat die derde orde veranderingen van de nieuwe GGZ indringend beginnen te spelen, net zoals mensen ‘stoornissen’ kunnen ontwikkelen die eigenlijk te wijten zijn aan dit groeiproces maar niet altijd als dusdanig begrepen worden. Knap lastig, zacht gezegd. 56 minuten geleden zei Fundamenteel: Het westen is gevallen. Niets meer aan te doen. Het oosten wordt de nieuwe wereldmacht. Tekbirrrrr Kan je niet denken in termen van overstijging, veel eenvoudiger. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 4 minuten geleden zei TTC: Kan je niet denken in termen van overstijging, veel eenvoudiger. Ze gaan ons allemaal kapot maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 14 oktober 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 Het kan aan mij liggen maar ik krijg de indruk dat dit topic niet echt meer over zelfverloochening gaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten