Spring naar bijdragen

ongelovigen en kwade geesten


Aanbevolen berichten

Overigens is dit niet alleen bekend in de gnostiek maar ook kun je het aflezen uit de bijbel en je kunt het aflezen aan de ambten in de kerk en de verschillende gaven, taken en rollen binnen de gemeenten.  Paulus schreef in Openbaring 3 vers 14 zijn brief aan de engel in Laodicea enzovoort.  De koning van Tyrus heet een engel te zijn. (die onzinnige twisten daarover kan men allemaal staken zodra men wie men werkelijk is). Gij zijt goden nochtans zult gij sterven als mensen, zei Jezus. En de goden waren engelen hè, de zonen van God. De Engel des Heren of Engel van de HEER die in het Oude Testament meer dan vijftig maal optreedt is de pre-incarnate verschijning van Christus, dus toen Hij zijn “vleugels”  nog niet had afgelegd en mens was geworden. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Degene die deze ascese op zich namen leefden met name in de tijd wanneer het christendom algemeen aanvaard werd als staatsreligie (Romeinse en Oost-Romeinse Rijk vanaf 4de eeuw) en iedereen hoorde een

Als je met het laatste doelt op het monastieke leven, sta me dan toe je mee te geven dat men daarbinnen nu juist nadrukkelijk níét op zichzelf gefocust is, maar uitsluitend en alleen op Christus. In

Ergens in de brieven van Paulus schrijft hij dat hij kort na zijn bekering naar Arabië ging. Wat deed hij daar dat schrijft hij niet. Maar er bestaat het vermoeden dat hij daar ook als asceet leefde o

Erg jammer dat hij zo slecht spreekt (slecht zittend kunstgebit of ontbrekende tanden). Inhoudelijk echter de moeite waard.


Het komt er ten diepste op neer dat kwade gedachten, verkeerde gedachten die wij ZELF produceren, gevallen engelen zijn. Gevallen engelen zijn stukjes bewustzijn die uit de Oorsprong gevallen zijn. 

En omdat wij zelf ten diepste bewustzijn (Logos) zijn, onze oorsprong niet meer herinneren, allerlei kwade gedachten  produceren zijn wij gevallen engelen. Gevallen stukjes van God (= eindeloos bewustzijn) in een wereld die de innerlijke toestand van de mensheid weerspiegelt. 

In den beginne was er het bewustzijn en het bewustzijn was bij God en het bewustzijn was God. En God heeft niets kwaads met de mens in de zin. God heeft niets dan Goeds met de mens in de zin.  De bijbeltekst ben ik even kwijt maar ergens in de Schrift staat zoiets als “Ik koester geen kwade gedachten over u maar niets dan liefde”. 
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Je kan geen twee meesters dienen. Of je zit aan de tafel van Jehovah en Jezus of.....

Dat zijn dan toch twee meesters ?........

3 uur geleden zei sjako:

De eerste mensen Adam en Eva hadden al een vrije wil.

Als God de mens vrije wil gaf, hoe kan dan alles deel zijn van zijn Grote Plan ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Plume:

Jezus zei aan het kruis tegen de moordenaar, heden zult u met mij in het paradijs zijn.  (Ja ik weet wat het Wachttorengenootschap daarvan heeft gemaakt  en het is overduidelijk dat dat niet juist is, want noch Jezus noch de moordenaar waren zo achterlijk dat ze niet in de gaten hadden dat het vandaag was toen Jezus sprak en de moordenaar het hoorde

Zie, ik leg u heden waarlijk het leven en het goede, en de dood en het kwade voor.  16 [Indien gij zult luisteren naar de geboden van Jehovah, uw God,] die ik u heden gebied, door Jehovah, uw God, lief te hebben, zijn wegen te bewandelen en zijn geboden en zijn inzettingen en zijn rechterlijke beslissingen te onderhouden, dan zult gij stellig blijven leven en u vermenigvuldigen, en Jehovah, uw God, moet u zegenen in het land waarheen gij gaat om het in bezit te nemen. 17 Maar indien uw hart zich afwendt en gij niet luistert, en gij u werkelijk laat verleiden en u voor andere goden neerbuigt en ze dient,  18 waarlijk, ik zeg U heden dat GIJ beslist zult vergaan. GIJ zult UW dagen niet verlengen op de bodem die gij aan de overkant van de Jorda̱a̱n in bezit gaat nemen.  19 Waarlijk, ik neem heden de hemel en de aarde tegen U tot getuigen, dat ik u het leven en de dood heb voorgelegd, de zegen en de vervloeking; en gij moet het leven kiezen, opdat gij moogt blijven leven, gij en uw nageslacht,  20 door Jehovah,

Deut 39:15 

Ik zeg u heden was een bekende uitdrukking en wordt meer gebruikt in de Bijbel. Het wordt gebruikt om een uitspraak extra kracht bij te zetten.

Dat in Hades het Paradijs zou zijn is natuurlijk onzin. Hades is een plaats van inactiviteit zoals de Bijbel leert en waar ik al heel veel voorbeelden heb gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als God de mens vrije wil gaf, hoe kan dan alles deel zijn van zijn Grote Plan ? 

Als de mens geen vrije wilt heeft/had dan was de mens niet meer dan een marionet. De tekst hierboven van Deut 39:15 laat dat trouwens ook zien dat we een keuze hebben. Dat hadden Adam en Eva ook. Het Grote Plan is pas ontstaan NA de zondeval. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

 

Deut 39:15 

En daar komen we weer met het oude testament aan en met de wraakzuchtige afgod Jaweh van wie je geen verjaardag mag vieren en met het oplepelen van de kerkleer.  Alsof er nooit een Verlosser in je is geboren, gegroeid en opgestaan. 

Okay hoor Sjako. Even goede vrienden.  

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Plume:

En daar komen we weer met het oude testament aan en met de wraakzuchtige afgod Jaweh van wie je geen verjaardag mag vieren en met het oplepelen van de kerkleer.  Alsof er nooit een Verlosser in je is geboren, gegroeid en opgestaan. 

Ik waarschuw je heel stellig tegen deze blasfemie.

Bovendien heb je m'n punt niet begrepen. 'Ik zeg u heden' was een gangbare uitspraak. Jezus gebruikt dat ook bij de misdadiger. 'Ik zeg u heden, u zult bij Mij in het Paradijs zijn. ' Jezus beloofde dus plechtig dat de misdadiger een opstanding zou krijgen in het Paradijs, hetgeen niet vandaag was, maar in de toekomst ligt. 

12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zijn dan toch twee meesters ?........

Nee, want Jezus en Jehovah werken samen als één.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei sjako:

Ik waarschuw je heel stellig tegen deze blasfemie.

Daar hebben we de blasfemietroefkaart dan ook weer.  De verjaardagsgod is boos dat hij niet aangebeden wordt maar doorzien is.

Jaweh is een godsbeeld uit het Babylonische Pantheon Sjako. Oorlogszuchtig, rancuneus, jaloers. Dat is een feit. Daarom werd God op aarde geboren in de Zoon, Jezus van Nazareth. Geheel anders. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Plume:

Daar hebben we de blasfemietroefkaart dan ook weer.  De verjaardagsgod is boos dat hij niet aangebeden wordt maar doorzien is.

Jaweh is een godsbeeld uit het Babylonische Pantheon Sjako. Oorlogszuchtig, rancuneus, jaloers. Dat is een feit. Daarom werd God op aarde geboren in de Zoon, Jezus van Nazareth. Geheel anders. 

Dat is geen feit, maar een zeer foute aanname, blasfemie dus. Waarom noemen ze Gods naam dan in Openbaring? Hallelujah betekent niets anders dan Looft Jehovah of Jahweh. Jezus benadrukt keer op keer dat Zijn Vader de Enige ware God is. Hij legt keer op keer alle lof bij Zijn Vader. Echt, neem alsjeblieft eens een goede Bijbelstudie. Je leven hangt er vanaf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Dat is geen feit, maar een zeer foute aanname, blasfemie dus. Waarom noemen ze Gods naam dan in Openbaring? Hallelujah betekent niets anders dan Looft Jehovah of Jahweh. Jezus benadrukt keer op keer dat Zijn Vader de Enige ware God is. Hij legt keer op keer alle lof bij Zijn Vader. Echt, neem alsjeblieft eens een goede Bijbelstudie. Je leven hangt er vanaf. 

Sjako, ik wens je toe dat je verlost mag worden van die vermeende “kennis” en die “bijbelstudie” van de archonten en  je net als de apostel Paulus Christus van binnenuit zult leren kennen.
 

Vader van het Al,
Voortbrenger van het Licht,
Geest die in den hoge,
boven de lagere oorden,
woont;
Licht dat in den hoge woont;
Stem van de Waarheid,
Opgerichte Geest
Onaanraakbaar Woord en
Onuitsprekelijke Stem,
Onbegrijpelijke Vader.

Geef me van uw Licht, geef me uw genade.
Mijn Beschermer, verlos me.
Want als de uwe ben ik uit U voortgekomen.
U bent mijn bewustzijn: breng mij voort.
U bent mijn schat: voedt mij.
U bent mijn volheid: neem mij tot U.
U bent mijn rust: geef mij onbeperkte volkomenheid.
Ik bid tot U, de Ene die is en die voor alles was,
door de naam van Hem die verheven is boven iedere naam,
door Jezus  Christus, de Heer der Heren, de Koning der eonen.
Geef mij uw onbetreurde gaven door de Mensenzoon,
de Geest, de Trooster der Waarheid.
Geef mij kracht, ik bid U erom.
Geef mij genezing voor mijn lichaam
als ik het u door de evangelist verzoek.
En verlos mijn eeuwige lichtziel en mijn geest.
En de Eerstgeborene van het Pleroma der genade:
openbaar hem in mijn bewustzijn.
Schenk mij wat geen engelen-oog heeft aanschouwd
en wat geen archonten-oor heeft gehoord
en wat niet is ingegaan in het hart
van de mens, die tot engel is geworden
en geschapen is naar het beeld van de psychische god,
zoals deze van het albegin af is gevormd;
want ik heb geloof en hoop.
Stel Uw geliefde, uitverkoren en gezegende grootheid,
de Eerstgeborene, de Eerstvoortgebrachte
en het wondere mysterie van Uw huis, op mij.
Want aan U is de macht en de glorie en het dankgebed
en de majesteit, in de eeuwen der eeuwen, Amen.

NHC I.1, 27-28; Het gebed van de Apostel Paulus.
in Jacob Slavenburg;  De geheime woorden. Een ontdekkingstocht door vijfentwintig eeuwen verborgen kennis.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

Sjako, ik wens je toe dat je verlost mag worden van die vermeende “kennis” en die “bijbelstudie” van de archonten en  je net als de apostel Paulus Christus van binnenuit zult leren kennen.

Blijft dan toch vreemd dat de naam van God, Jahweh of Jehovhah, gewoon voorkomt in het NT toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als God de mens vrije wil gaf, hoe kan dan alles deel zijn van zijn Grote Plan ? 

Als de mens geen vrije wilt heeft/had dan was de mens niet meer dan een marionet. De tekst hierboven van Deut 39:15 laat dat trouwens ook zien dat we een keuze hebben. Dat hadden Adam en Eva ook. Het Grote Plan is pas ontstaan NA de zondeval. 

Blijft mijn vraag nog steeds onbeantwoord.

6 uur geleden zei sjako:
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zijn dan toch twee meesters ?........

Nee, want Jezus en Jehovah werken samen als één.

Zo lust ik we nog wel een paar. Het zijn er twee volgens jouw leer.

5 uur geleden zei sjako:

Jezus benadrukt keer op keer dat Zijn Vader de Enige ware God is. Hij legt keer op keer alle lof bij Zijn Vader.

Ah, met zijn 2-en dus.

22 uur geleden zei sjako:

Je kan geen twee meesters dienen

De ene keer vindt je wel, de andere niet, wees eens een beetje consequent aub. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Dat beloof ik:
22 uur geleden zei sjako:

De eerste mensen Adam en Eva hadden al een vrije wil.

Als God de mens vrije wil gaf, hoe kan dan alles deel zijn van zijn Grote Plan ? 

Ter overweging:

"Als je op zoek gaat naar teksten die laten zien dat we een keuze hebben, dan vind je er genoeg. In Jozua 24:15 lezen we een oproep aan het volk, om te kiezen of ze Jahweh zouden dienen of niet. In de evangeliën lezen we regelmatig de oproep om berouw te hebben en tot inkeer te komen. Een andere opvallende tekst lezen we in Mat 23:7, waar Jezus zegt dat Hij Jeruzalem vaak heeft willen verzamelen, maar ze wilden niet. Of wat dacht je van alle aansporingen in de brieven van Paulus? Vragen die niet om een keuze van onze kant?

Maar ook als we op zoek gaan naar teksten dat God alles leidt en uitvoert, dan vinden we talloze teksten. In Spreuken 16:9,33 lezen we dat een mens plannen maakt, maar God bepaalt waar hij heen gaat, en dat elke willekeurigheid door Hem bepaald wordt. Hij werkt alles uit in overeenstemming met de raad van Zijn wil Efe 1:11. Er valt zelfs geen mus dood van het dak zonder dat God het wil! Mat 10:29

Hoe kunnen die teksten allemaal waar zijn? De bekende schrijver C.S. Lewis gaf een prachtig voorbeeld:

Ons leven is als een boek dat God al vanaf het begin van Zijn schepping geschreven. Wij zijn de personages in dat boek. Wij kunnen voelen, denken, alles kiezen wat we willen. Inderdaad, alsof we een vrije wil hebben. Maar tegelijkertijd is het God die dat boek heeft geschreven. Alles wat wij kiezen, staat, ondanks dat wij ons vrij voelen om te kiezen, toch al in dat boek. God kan het begin lezen en naar het eind bladeren, Hij staat buiten de tijd en overziet alles. Alles ligt al vast en Hij heeft alles bedacht. Wij weten alleen niet welke keuzes al in dat boek staan, en daarom ervaren we het als vrij…

Alle teksten die boven langskwamen zijn waar. Wij kunnen kiezen, en lopen niet tegen een muur als we iets doen dat tegen wat God wil in lijkt te gaan. Tegelijkertijd wist God allang wat we zouden kiezen en stond het al in Zijn plan. Er is dus verschil tussen Gods plan en Gods wil. Hij wil dat wij niet liegen of stelen. Maar dat dat soms toch gebeurt is onderdeel van Zijn plan.

Zo is het ook met geloof. God wil dat iedereen gered wordt en de waarheid leert kennen 1Tim 2:4, maar op dit moment is het Gods plan dat veel mensen Hem niet kennen of geloven. Sterker nog, geloof is iets dat God moet geven Efe 2:8. Hij sloot de ogen en oren van Zijn volk zodat ze Christus verwierpen. Waarom? Omdat God een veel groter plan uitvoert dan wij voor mogelijk houden! Juist door het ongeloof van Zijn volk, doordat ze Christus afwezen, wordt aan ons nu het evangelie, het goede bericht verteld! En uiteindelijk zal Hij, juist door wat Christus gedaan heeft, iedereen redden."

Bron: https://www.concordante-publicaties.nl/studie/de-vrije-wil/

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

God kan het begin lezen en naar het eind bladeren, Hij staat buiten de tijd en overziet alles. Alles ligt al vast en Hij heeft alles bedacht. Wij weten alleen niet welke keuzes al in dat boek staan, en daarom ervaren we het als vrij…

.....Hij wil dat wij niet liegen of stelen. Maar dat dat soms toch gebeurt is onderdeel van Zijn plan.

in dat geval is er dus geen vrije mens. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Plume:

En daar komen we weer met het oude testament aan en met de wraakzuchtige afgod Jaweh

Ah dit is waarom we elkaar niet mogen. Ik snap het al. 

Ik kan me moeilijk ernstigere woorden bedenken om te zeggen. Als de Vader een heilige geest is, zoals de Triniteit leert.. (en ik ben geen katholiek maar ik pas even de theologie toe) dan kan je al raden onder wat voor blasfemie dit valt ?

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Blijft mijn vraag nog steeds onbeantwoord.

Wat jij het Grote Plan noemt is er pas gekomen sedert de grondlegging van de wereld, dit samenstel. Hiervoor was er een ander theocratisch samenstel geregeerd door God zelf. Aangezien de mens heeft aangegeven het zelf te kunnen, moeten ze het nu zonder God als soevereine regeerder doen. Die keuze van de mens heeft er dus voor gezorgd dat dit Plan noodzakelijk werd. Gods voornemen was een wereld zonder ellende en dood. Niet deze ellende die in de eindtijd, nu dus, zo’n beetje op zijn climax komt.

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

in dat geval is er dus geen vrije mens

Individueel wel. Je kan er voor kiezen God af te wijzen of juist voor God te kiezen. Maar je hebt ook het Grotere plan. Wij overzien niet alles, God wel. God zal dus dingen doen die wij niet (kunnen) begrijpen, maar tot een groter doel leiden. In de tijd van het OT was dat de bloedlijn naar de Messias werd veiliggesteld. Geen Israël, geen beloofde Messias.

2 uur geleden zei nikie90:

Ik kan me moeilijk ernstigere woorden bedenken om te zeggen. Als de Vader een heilige geest is, zoals de Triniteit leert.. (en ik ben geen katholiek maar ik pas even de theologie toe) dan kan je al raden onder wat voor blasfemie dit valt ?

Ik denk dat je bedoelt zondigen tegen de Heilige geest, de zonde die niet vergeven kan worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

4 uur geleden zei sjako:

Blijft dan toch vreemd dat de naam van God, Jahweh of Jehovhah, gewoon voorkomt in het NT toch?

In de Bijbel kunnen we lezen dat Jezus tot het volk in gelijkenissen sprak maar in het onderricht aan zijn leerlingen verder ging (Matt.13:13-16; Marc.4:11-12; Luc.8:9-10). Zoals we gezien hebben, bijvoorbeeld bij de Farizeeën, was het in Palestina in die dagen heel gebruikelijk dat een meester (rabbi) een aantal leerlingen om zich heen verzamelde. Jezus was een joodse rabbi. Joodse geleerden als David Flusser, Jacob Neusner, Shalom Ben-Chorim en Pinchas Lapide hebben er duidelijk op gewezen dat het erfgoed van Jezus Christus joodse wortels heeft, waarbij, volgens Flussner, Grieks-hellenistische invloeden te verwaarlozen zijn. Daarbij mogen we natuurlijk niet uit het oog verliezen dat Jezus weliswaar een jood was, maar dat zijn leringen weerklonken in een multiculturele - en dus niet alleen Joodse -maatschappij. Wat behelsden nu die leringen, die dieper gingen dan de gelijkenissen voor het volk? Men zou ze ‘esoterische’ leringen kunnen noemen. Leringen die slechts in kleine kring onderwezen konden worden (‘wie oren heeft om te horen, die hore’), omdat de grote massa er nog niet rijp voor was.

Geeft het heilige niet aan een honden
En werpt uw parelen niet voor de zwijnen,
opdat zij ze niet met hun poten vertrappen…

zou Jezus dienaangaande hebben gezegd. Het is een van die uitspraken die later opgetekend werden (Matt.7:6). En in het Evangelie volgens Thomas wordt Jezus’ uitspraak overgeleverd:

Ik vertel mijn geheimen aan hen die mijn geheimen waardig zijn… (Thom.62)

Jezus’ leringen waren erop gericht de mens bewust te maken van zijn goddelijke oorsprong, zijn plaats op deze aarde en de weg die hij te gaan had om tot een bewust-zijn te komen. En dan is het bijzonder opvallend dat in de pas ontdekte geschriften een veel concreter pad wordt uitgestippeld dan in de Bijbelse verhalen. Jezus leert de mens in zichzelf te schouwen. Zo lezen we in het Evangelie volgens Thomas:

Jezus zei:
wie alles kent
behalve zichzelf
mist alles. (Thom.67)

 

De eerste stap op de weg om tot zelfkennis te komen is ‘te zoeken en niet op te houden met zoeken totdat men gevonden heeft’ (Thom.2). Pas als men zichzelf door en door kent, zich bewust is van zijn drijfveren, zijn handelen, pas als de mens ‘de wortel’ kent, is hij in staat om iets te gaan begrijpen van het enorme kosmische proces waarvan hij deel uitmaakt. Hij zal dan langzamerhand in staat zijn om de gedeeldheid in zichzelf, de kloof tussen zijn innerlijk weten en zijn uiterlijk handelen, de tegenstelling tussen zijn vrouwelijke ontvankelijkheid en zijn mannelijke dadendrang, te overbruggen en een te worden (Thom.22); in volkomen harmonie te komen met zichzelf en met alles rondom zich. Dat is het betreden van het Koninkrijk. Jezus leert de mens zichzelf te verlossen van het dwangmatige patroon waarin de mens zich gebracht heeft. Als het innerlijke weten sterk genoeg geworden is, zijn de uiterlijke wetten voor die mens overbodig geworden, omdat hij ze verre overstijgt (Thom.6 en 14). Het leidt tot een schitterende menselijke vrijheid die alleen kan bestaan in volkomen liefde. Een volkomen liefde tot zichzelf. Een volkomen liefde tot zijn naaste, zijn medemens. Het is juist in deze tijd dat velen voor die esoterische leringen van Jezus een grote belangstelling koesteren. In de grote stroom van onze christelijke cultuur traditie is deze belangstelling bijna niet terug te vinden. Deze werd meer bepaald door geboorte, dood en opstanding van Jezus dan door zijn leringen, esoterisch of niet. Jezus’ oproep om de naasten, dus elkaar, lief te hebben heeft tot op heden nog niet tot een algemene wereldvrede geleid. En de bij herhaling door Jezus bevestigde Mozaïsche wet ’Gij zult niet doden’ (Matt.5:21, 19:18; Marc.10:19; Luc. 18:20) heeft niet kunnen verhinderen dat christenen uit alle tijden zich vaak op beestachtige wijze vergrepen aan hun medemensen. In de middeleeuwen was de kerk op dit punt zelfs zo hypocriet dat zij verdachten van ketterij schuldig bevond en de slachtoffers daarna ter veroordeling overdroeg aan het wettig gezag om ze dood te martelen; zo kreeg men zelf geen bloed aan de handen.

J. Slavenburg, De verloren erfenis, p. 36-37

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Plume Ik heb die Slavenburg boeken ook in de kast staan. Ze zijn interessant voor het tijdsbeeld, maar de boeken die daar instaan zijn apocrief. Ze staan vol met onlogische teksten en geschiedkundige onwaarheden. Kortom ze zijn nep. Het evangelie van Thomas is misschien nog enigszins interessant, maar ik zou me er niet op blindstaren ook al staat dat nog zo interessant. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

Ik denk dat je bedoelt zondigen tegen de Heilige geest, de zonde die niet vergeven kan worden?

Ik wou het eigenlijk aan jou vragen? 

In ieder geval met zekerheid heeft Plume geen vrees zich in bijvoorbeeld psalm 74:10 of 18 te bevinden met zulke uitspraken 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei nikie90:

Ik wou het eigenlijk aan jou vragen? 

In ieder geval met zekerheid is het o.a. psalm 74:18 

Bedoel je nu mij of Plume?

4 minuten geleden zei thom:

Heb je iets aan te merken op wat Plume nu van hem geplaatst heeft?

Slavenburg geeft wetenschappelijke benadering, maar zegt volgens mij ook dat het apocriefe boeken zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:

Nee Plume. Wat vindt jij van zijn uitspraak? 

Plume is volgens mij een ‘ze’. Ik heb het al aangegeven dat ik het blasfemie van de ergste soort vind. 

4 minuten geleden zei thom:

Maar ik bedoel wát Slavenburg schrijft, heb je daar iets op tegen?

Ja, als je stelt dat Jezus slechts een Joodse rabbi was zit je er goed naast. Maar Slavenburg benaderd het vanuit een wetenschappelijk oogpunt en niet vanuit een geloofsoogpunt. Christenen kijken er overwegend anders tegenaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid