Spring naar bijdragen

Donkere nacht van de ziel (woestijnervaring)

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wel ik ben bespot, beledigd, oproepen tot verbanningen, letterlijk verbannen maar uiteindelijk heb ik gelijk. Enfin, ik niet, degene die hun huiswerk maakten en waarin ik me verdiepte. In feite behoeft men maar op 1 boek begrijpend lezen toe te passen om te zien wie de haatzaait en wie de waarheid sprak.... Simpel Of hadden we het over een andere waarheid?

Toch niet, je hebt immers totaal geen idee waar je het over had, simpelweg omdat je geen diepgang (h)erkend. En laat dat geen verwijt zijn maar een nuchtere waarneming.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 465
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie heeft het niet goed begrepen, diegene die dit niet begrijpt of diegene die zich vastklampt aan dat waar geloof aan gehecht kan worden?

Logischerwijs, er moet immers ook iets zijn dat ons naar vrede laat hunkeren, duaal gezien dan toch.

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

3 minuten geleden zei TTC:

Toch niet, je hebt immers totaal geen idee waar je het over had, simpelweg omdat je geen diepgang (h)erkend. En laat dat geen verwijt zijn maar een nuchtere waarneming.

Is dat niet wat megalomaan van je? Diepgang? Ook dat is geen verwijt maar een vaststelling. De waarheid komt na 3 fases boven ja. Maar dat maakt niet dat er 4 groepen mensen bestaan. Dat maakte jij ervan.

Je kan mensen in 2 tot ontelbaar veel groepjes verdelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Is dat niet wat megalomaan van je? Diepgang? Ook dat is geen verwijt maar een vaststelling. De waarheid komt na 3 fases boven ja. Maar dat maakt niet dat er 4 groepen mensen bestaan. Dat maakte jij ervan. Je kan mensen in 2 tot ontelbaar veel groepjes verdelen.

Diepgang is niet megalomaan, het geeft inzicht in alle allerhande oppervlakkige manifestaties die deze diepgang missen. Op basis van drie fasen zijn er vier groepen van mensen, de vierde groep zijn zij die er niet eens over nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Diepgang is niet megalomaan, het geeft inzicht in alle allerhande oppervlakkige manifestaties die deze diepgang missen. Op basis van drie fasen zijn er vier groepen van mensen, de vierde groep zijn zij die er niet eens over nadenken.

Er is geen diepgang gaande makker. Alleen wat mindfarts. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei TTC:

Het ontbreken hieraan is dan wel overduidelijk zichtbaar, voor wie het zien wil.

En dat is dan natuurlijk alleen maar mijn fout :D

Vanaf ik dieper treedt spring je van de hak op de tap, maar toegegeven andersom ook. We hebben gewoon een andere kijk op de zaken, maar denkt vooral niet dat de uwe een nuchtere is ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dat is dan natuurlijk alleen maar mijn fout Vanaf ik dieper treedt spring je van de hak op de tap, maar toegegeven andersom ook. We hebben gewoon een andere kijk op de zaken, maar denkt vooral niet dat de uwe een nuchtere is

Omdenken uit zich vaak in heel simpele redeneringen die ook, afhankelijk van het domein waarop ze van toepassing zijn, tot enig hoongelach kunnen leiden. In sommige gevallen blijkt dat gelach echter totaal misplaatst wanneer we diverse stellingen diepgaander beschouwen, bijna lijkend dat mensen in alle onwetendheid hun eigen vrijheid weglachen. Kortom, het waarom voor het OPS-lijderschap is op zich niet zo moeilijk om te begrijpen, noch het bijhorende stigma dat in het voor de betrokkene maar al te vaak pijnlijke gelach gevonden kan worden. Humor is belangrijk, ook dat is dus voor nuancering vatbaar, voor wie begrijpen kan of wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik was net kritisch? Of waar doel je naartoe? 

Je lauwe geloof.

Openbaring 3:15-16
Ik ken uw werken, en weet dat u niet koud en niet heet bent. Was u maar koud of heet! Maar omdat u lauw bent en niet koud en ook niet heet, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja jij bent anders, maar dat is goed. Dat heb ik net zo graag aan je. Maar je zoekt de heil in zaken die ons net verzieken.

Dat is de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet... Met je kruistochten die God zou willen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Omdenken uit zich vaak in heel simpele redeneringen die ook, afhankelijk van het domein waarop ze van toepassing zijn, tot enig hoongelach kunnen leiden. In sommige gevallen blijkt dat gelach echter totaal misplaatst wanneer we diverse stellingen diepgaander beschouwen, bijna lijkend dat mensen in alle onwetendheid hun eigen vrijheid weglachen. Kortom, het waarom voor het OPS-lijderschap is op zich niet zo moeilijk om te begrijpen, noch het bijhorende stigma dat in het voor de betrokkene maar al te vaak pijnlijke gelach gevonden kan worden. Humor is belangrijk, ook dat is dus voor nuancering vatbaar, voor wie begrijpen kan of wil.

In uw diepgang mis je nuance waardoor het gros nooit weet waarover het nu werkelijk gaat. 

"Diverse stellingen" =???

Wat komt ops om de hoek kijken? Teveel gedronken ofzo, ja dat kan zulke schade aanrichten... 

4 minuten geleden zei Nicky O:

Je lauwe geloof.

Openbaring 3:15-16
Ik ken uw werken, en weet dat u niet koud en niet heet bent. Was u maar koud of heet! Maar omdat u lauw bent en niet koud en ook niet heet, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.

Ochottekes :) mijn lauwe geloof bahaha

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet... Met je kruistochten die God zou willen hebben.

Dat was niet Gods wil denk ik. Maar wel een nodig kwaad. Christenen weerden de islamitische invasies af. Dat was slecht volgens u?

En natuurlijk was er ook een keerzijde aan de medaille. Maar ik zoek me niet te schamen voor iets wat ons Avondland uit de afgrond redde. No way in hell. 

8 minuten geleden zei TTC:

Kritisch gaat in de diepte, diepe introspectie en contemplatie.

Ik zie de relevantie niet. Wellicht door mijn ops hahaha

Link naar bericht
Deel via andere websites

In uw diepgang mis je nuance waardoor het gros nooit weet waarover het nu werkelijk gaat. 

Exact, het gemis aan diepgang is dan ook zichtbaar, zich uitend in het onbegrip.

"Diverse stellingen" =???

Delen is vermenigvuldigen, leidend tot een biflatoire economie. Niet in de verste verte begrepen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Exact, het gemis aan diepgang is dan ook zichtbaar, zich uitend in het onbegrip.

Of je lult gewoon uit je nek, mede omdat je uw eigen teksten niet kan nuanceren? 

Soms denk ik dat je verschillende word documenten hebt waaruit je lukraak copy paste als ik u met de mond vol tanden plaats. Maar dat is een mindfart. Kan me vergissen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat was niet Gods wil denk ik. Maar wel een nodig kwaad. Christenen weerden de islamitische invasies af. Dat was slecht volgens u?

Ik kan het woord "kruistocht(en)" niet vinden in de Bijbel, laat staan de opdracht er toe.

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

No way in hell. 

De weg die jij promoot leid er echter wel toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ochottekes :) mijn lauwe geloof bahaha

Kleineer mij maar, dat kan ik heel goed dragen. Waar ik op doel is dit:

Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ik kan het woord "kruistocht(en)" niet vinden in de Bijbel, laat staan de opdracht er toe.

De weg die jij promoot leid er echter wel toe.

Ik promoot geen weg, toch? Behalve dan dat we beter naar God luisteren dan instanties van deze wereld. 

De kruistochten staan niet in de bijbel neen. Toch hadden wij dit gesprek niet als ze niet plaatsnamen. Godfried van Bouillon (toen Nederland). Eer uw cultureel erfgoed eerder dan u te schamen of andere schaamte aan te praten. Laat dat maar over aan de Greta's van deze wereld. ;)

2 minuten geleden zei Nicky O:

Kleineer mij maar, dat kan ik heel goed dragen. Waar ik op doel is dit:

Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God.

Dat deed ik niet, jij deed dat. Lauwe geloof komaan he seg. Ik ben een jonge aarde creationist en spijker iedereen onder tafel op de sm die het geloof aanvalt. Ik ben wat ik ben en heb daar echt uw hulp niet bij nodig Nicky. Jij bent jij, ik ben ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Of je lult gewoon uit je nek, mede omdat je uw eigen teksten niet kan nuanceren? Soms denk ik dat je verschillende word documenten hebt waaruit je lukraak copy paste als ik u met de mond vol tanden plaats. Maar dat is een mindfart. Kan me vergissen. 

Elke mens heeft of is een ziel, en elke ziel kan groeien of zich bewust worden van z'n ware aard. Daarom, heb je vijand lief, alles is God.

Link naar bericht
Deel via andere websites