Spring naar bijdragen

Donkere nacht van de ziel (woestijnervaring)


Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei TTC:

De nieuwe GGZ heeft het dus over derde orde veranderingen, co-creatie en een paradigmashift, wanneer we ons in het midden van een dergelijk proces begeven dan ontstaat er niet enkel een communicatiekloof maar ook veel interferentie wat aan den lijve en geestelijk ervaren kan worden. Er is dan niet enkel het risico op overprikkeling voor wie de overstap naar het andere paradigma maakt maar ook verwoestende aanvallen op de integriteit van diegenen die zich hiervoor inzetten. En zo wordt metacognitief ook gezien hoe tragisch absurd de situatie vandaag is, zelfs bijna ongeloofwaardig dat de GGZ anno 2019 dit niet eens weet. Maar schema's zijn veel te moeilijk voor GGZ-experten, zeggen de ervaringsdeskundigen in de GGZ. Kortom, het is dus rustig kijken naar een wereld waarvan we niet weten of het nu WOIII gaat worden of dat een fluweelzachte paradigmashift mogelijk wordt, misschien wordt het iets tussenin maar ook dat is niet bepaald iets om hoopvol naar uit te kijken.
 

Waarom dan overstappen als het tot overprikkeling leidt? Waarom denk je dat ik geen cognitieve therapie meer doe? Omdat ik een individueel mens ben waar je de handleiding niet van kan aflezen in de tekstboeken. En misschien is dat voor alle mensen en situaties zo, het mixen van x met y terwijl x alleenstaand beter werkt zonder y.

Laat me u wel verzekeren dat er geen fluwelen shift komt. We leven als de dagen van Noah en ik geloof zeer sterk dat ons verleden, heden en toekomst verwoord in de bijbel staat. Maar hoop is er wel, en zeker voor jou. Er komt een wederopstand met een rechtvaardige Koning waar ziektes, schulden, armoede etc non existent zijn. Hij leeft TTC, Hij leeft echt en komt terug.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie heeft het niet goed begrepen, diegene die dit niet begrijpt of diegene die zich vastklampt aan dat waar geloof aan gehecht kan worden?

Logischerwijs, er moet immers ook iets zijn dat ons naar vrede laat hunkeren, duaal gezien dan toch.

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom dan overstappen als het tot overprikkeling leidt? Waarom denk je dat ik geen cognitieve therapie meer doe? Omdat ik een individueel mens ben waar je de handleiding niet van kan aflezen in de tekstboeken. En misschien is dat voor alle mensen en situaties zo, het mixen van x met y terwijl x alleenstaand beter werkt zonder y. Laat me u wel verzekeren dat er geen fluwelen shift komt. We leven als de dagen van Noah en ik geloof zeer sterk dat ons verleden, heden en toekomst verwoord in de bijbel staat. Maar hoop is er wel, en zeker voor jou. Er komt een wederopstand met een rechtvaardige Koning waar ziektes, schulden, armoede etc non existent zijn. Hij leeft TTC, Hij leeft echt en komt terug.

No pain, no gain. Bewustwording komt nu eenmaal met een aantal neveneffecten die door cognitieve therapie begeleid kunnen worden, op voorwaarde dat die therapie ook in de juiste richting wordt begeleid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

No pain, no gain. Bewustwording komt nu eenmaal met een aantal neveneffecten die door cognitieve therapie begeleid kunnen worden, op voorwaarde dat die therapie ook in de juiste richting wordt begeleid. 

Maar mijn punt is net dat we geen therapie nodig hebben, het is een dwaalleer. Het leidt ons van de essentie af. We brengen beter onze bijbel terug tot leven met inderdaad ook die jubeljaren. Zonder JEZUS komen we nergens, het zal nooit lukken zonder Zijn levenslessen te laten primeren. Het NT omvat onze hele levensgang en hoe we met problemen moeten omgaan.

Jaren hebben ze geprobeerd. Ik ben ene keer gaan bleiten bij God met oprecht hart en God is daargekomen. Ik drink dus niet meer he, en als ik dat dan eens doe 3x per jaar is het niet eens problematisch te noemen. Iets wat de ggz nooit kon doen, hun therapie zette me net aan de drank omdat ze oorlog tegen mijn medicatie voerden en ik geen alternatief had. Zelfs met alternatieven was ik nooit geholpen. 

Ik ga gewoon naar de bijbel leven en die godslasteringen uit mijn leven verbannen. Alles wordt beproefd op de Geest en de ggz is fameus te licht bevonden. Het is van het ene gat in het andere. Maar nu? Nu loop ik met gespreide armen te bidden om Hem te ontvangen en mijn beker vloeit over. 

Be moderate to enjoy the abundance of life. Ja de Heer weet best, de Heer sprak. Mijn fout was dat ik zelf sprak en te weinig luisterde. 

Gezegend is de vrucht TTC, gezegend is de vrucht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar mijn punt is net dat we geen therapie nodig hebben, het is een dwaalleer. Het leidt ons van de essentie af. We brengen beter onze bijbel terug tot leven met inderdaad ook die jubeljaren. Zonder JEZUS komen we nergens, het zal nooit lukken zonder Zijn levenslessen te laten primeren. Het NT omvat onze hele levensgang en hoe we met problemen moeten omgaan. Jaren hebben ze geprobeerd. Ik ben ene keer gaan bleiten bij God met oprecht hart en God is daargekomen. Ik drink dus niet meer he, en als ik dat dan eens doe 3x per jaar is het niet eens problematisch te noemen. Iets wat de ggz nooit kon doen, hun therapie zette me net aan de drank omdat ze oorlog tegen mijn medicatie voerden en ik geen alternatief had. Zelfs met alternatieven was ik nooit geholpen. Ik ga gewoon naar de bijbel leven en die godslasteringen uit mijn leven verbannen. Alles wordt beproefd op de Geest en de ggz is fameus te licht bevonden. Het is van het ene gat in het andere. Maar nu? Nu loop ik met gespreide armen te bidden om Hem te ontvangen en mijn beker vloeit over. Be moderate to enjoy the abundance of life. Ja de Heer weet best, de Heer sprak. Mijn fout was dat ik zelf sprak en te weinig luisterde. Gezegend is de vrucht TTC, gezegend is de vrucht. 

Religie is therapie, gaat over herstel en herinnering. En van beiden heb je twee versies, dat is het punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Religie is therapie, gaat over herstel en herinnering. En van beiden heb je twee versies, dat is het punt.

Dat is wellicht een interessantere blik op de zaken. Maar geloof niet dat de ggz uit is om de geest beter te maken. Ze vormen je naar het maatschappelijk beeld die economische belangen dient. Het is van de leugenaar, de satan. Net zoals politiek.

uit die kanalen kan nooit soelaas komen omdat daar de onbekwaamheid heerst. 1 is meester. Ene maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat is wellicht een interessantere blik op de zaken. Maar geloof niet dat de ggz uit is om de geest beter te maken. Ze vormen je naar het maatschappelijk beeld die economische belangen dient. Het is van de leugenaar, de satan. Net zoals politiek. uit die kanalen kan nooit soelaas komen omdat daar de onbekwaamheid heerst. 1 is meester. Ene maar.

Ik ben niet zeker of het voorgaande onduidelijk was, er bestaan telkens twee versies. Het antwoord is dan ook altijd dubbel te beschouwen, in dit geval een GGZ die het individu ziet als een volledig losstaand object, of een GGZ die het individu ziet zoals het is in verbinding met al de rest. Dat laatste is religie, als een werkwoord om steeds meer vrede en harmonie na te streven.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

1 is meester. Ene maar.

Het psychodramatische spel van goed en kwaad wordt gespeeld door verschillende personages waarin steeds dezelfde dynamismen traceerbaar zijn, met in de hoofdrol antagonisten en protagonisten. En ook veel toeschouwers die misschien niet zo goed weten welk kamp ze nu best kunnen kiezen, een diepgaander zelfonderzoek kan deze keuze dan wel bevorderen maar dat kan paradoxaal genoeg ook leiden tot nog meer twijfel en innerlijke tweestrijd. Maar op deze manier komen we ook tot somtijds verbazingwekkende en ontnuchterende ontdekkingen, alsof we wakker worden in een droom en voor het eerst het leven zien zoals het is. Hierna komt er nog een aflevering, gestuwd van binnenuit door liefde en vertrouwen maar net omwille van het spel ook niet zonder risico.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ik ben niet zeker of het voorgaande onduidelijk was, er bestaan telkens twee versies. Het antwoord is dan ook altijd dubbel te beschouwen, in dit geval een GGZ die het individu ziet als een volledig losstaand object, of een GGZ die het individu ziet zoals het is in verbinding met al de rest. Dat laatste is religie, als een werkwoord om steeds meer vrede en harmonie na te streven.

Het psychodramatische spel van goed en kwaad wordt gespeeld door verschillende personages waarin steeds dezelfde dynamismen traceerbaar zijn, met in de hoofdrol antagonisten en protagonisten. En ook veel toeschouwers die misschien niet zo goed weten welk kamp ze nu best kunnen kiezen, een diepgaander zelfonderzoek kan deze keuze dan wel bevorderen maar dat kan paradoxaal genoeg ook leiden tot nog meer twijfel en innerlijke tweestrijd. Maar op deze manier komen we ook tot somtijds verbazingwekkende en ontnuchterende ontdekkingen, alsof we wakker worden in een droom en voor het eerst het leven zien zoals het is. Hierna komt er nog een aflevering, gestuwd van binnenuit door liefde en vertrouwen maar net omwille van het spel ook niet zonder risico.

De ggz erkent religie niet. Anders zouden zij gebed aanbevelen en niet mindfullness bv. Voor dat laatste volg je mijn inziens dan beter bijbelstudie. Nu heb je vast wel gelijk dat er meerdere vormen van de ggz bestaan en wellicht meer dan 2 versies. Maar ze werken niet he, mensen worden zieker omdat het systeem sneller gaat dan de psyches verwerken kunnen. De ggz is eigenlijk dweilen met de kraan open.

De verschillende personages, inclusief de toeschouwer keren zich beter tot God. Laten we die wereldse middelen loslaten, ze komen uit de zonde en niet van God. De zondeval nam echt plaats he, de wereld vormt je weg van God. Of dat nu monetair, politiek of medisch is. Het is anti christelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van astrologie ken ik weinig tot niets, ik weet enkel dat er gigantische krachten werkzaam zijn in het heelal maar daar zal ik met al m’n brute kracht weinig indruk op kunnen maken. Maar sowieso hou ik niet van het gebruik van brute kracht en geweld, daarom dat ik m’n heil gezocht heb in kleine dingen waarvan ik denk dat ze het leven aangenamer kunnen maken. En dan komt het, het is net daardoor dat ik me steeds slechter ben beginnen voelen, door de ontdekking van de kansen en sociale alternatieven die we allemaal onbenut laten. Ergo, als vrede en meer harmonisatie een doel mag zijn dan lijken kennisdeling, aandacht en elaboratie hiertoe primaire voorwaarden. Maar dat is ook maar de mening van een OPS-lijder.

Zojuist zei Fundamenteel:

De ggz erkent religie niet. Anders zouden zij gebed aanbevelen en niet mindfullness bv. Voor dat laatste volg je mijn inziens dan beter bijbelstudie. Nu heb je vast wel gelijk dat er meerdere vormen van de ggz bestaan en wellicht meer dan 2 versies. Maar ze werken niet he, mensen worden zieker omdat het systeem sneller gaat dan de psyches verwerken kunnen. De ggz is eigenlijk dweilen met de kraan open. De verschillende personages, inclusief de toeschouwer keren zich beter tot God. Laten we die wereldse middelen loslaten, ze komen uit de zonde en niet van God. De zondeval nam echt plaats he, de wereld vormt je weg van God. Of dat nu monetair, politiek of medisch is. Het is anti christelijk.

Mindfulness en religie zijn twee aspecten van dezelfde medaille, moet dit nu echt nog toegelicht worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Van astrologie ken ik weinig tot niets, ik weet enkel dat er gigantische krachten werkzaam zijn in het heelal maar daar zal ik met al m’n brute kracht weinig indruk op kunnen maken. Maar sowieso hou ik niet van het gebruik van brute kracht en geweld, daarom dat ik m’n heil gezocht heb in kleine dingen waarvan ik denk dat ze het leven aangenamer kunnen maken. En dan komt het, het is net daardoor dat ik me steeds slechter ben beginnen voelen, door de ontdekking van de kansen en sociale alternatieven die we allemaal onbenut laten. Ergo, als vrede en meer harmonisatie een doel mag zijn dan lijken kennisdeling, aandacht en elaboratie hiertoe primaire voorwaarden. Maar dat is ook maar de mening van een OPS-lijder.

Mindfulness en religie zijn twee aspecten van dezelfde medaille, moet dit nu echt nog toegelicht worden?

Mindfullness is dat zeker niet. Het leert je niet omgaan met stress en depressie zoals de bijbel ons dat leerde. Mindfullness is eigenlijk uw emoties weg liegen. Maar de Waarheid is de enige die dat kan doen, door helemaal anders te gaan leven. Anders eten, anders denken, ... Religie is een levensstijl, een levensdoel. Mindfullness is alleen maar wanneer het individu er nood aan heeft. Religie is 24/7.

Trouwens, je leeft door brute krachten he :) Als mensen kansen onbenut laten is dat echt ons probleem niet. De weg is reeds getoond en God sprak zeer duidelijke taal. Gros van die alternatieven zijn niet eens van God, zoals geld. Het is anno 2019 een middel waar de corrupten op gedijen. De ene 4000 euro per dag, de ander nog geen euro. De corrupte houdt zijn poten rond de pot goud als een leprechaun. God zal hen vernietigen en ons het beste alternatief ooit geven. Aan u nu jezelf te loochenen en tot Hem te keren, daar is uw geluk. Niet hier beneden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Mindfullness is dat zeker niet. Het leert je niet omgaan met stress en depressie zoals de bijbel ons dat leerde. Mindfullness is eigenlijk uw emoties weg liegen. Maar de Waarheid is de enige die dat kan doen, door helemaal anders te gaan leven. Anders eten, anders denken, ... Religie is een levensstijl, een levensdoel. Mindfullness is alleen maar wanneer het individu er nood aan heeft. Religie is 24/7. Trouwens, je leeft door brute krachten he  Als mensen kansen onbenut laten is dat echt ons probleem niet. De weg is reeds getoond en God sprak zeer duidelijke taal. Gros van die alternatieven zijn niet eens van God, zoals geld. Het is anno 2019 een middel waar de corrupten op gedijen. De ene 4000 euro per dag, de ander nog geen euro. De corrupte houdt zijn poten rond de pot goud als een leprechaun. God zal hen vernietigen en ons het beste alternatief ooit geven. Aan u nu jezelf te loochenen en tot Hem te keren, daar is uw geluk. Niet hier beneden.

Het is duidelijk dat je daar nog niet over nagedacht hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het is duidelijk dat je daar nog niet over nagedacht hebt.

Ik heb dat ooit als therapie aanbevolen gekregen, het was leeg. In gebed vloeit mijn beker over. Met mindfullness leer je anders omgaan met stress. In religie ga je zodanig leven dat stress verdwijnt bij de oorzaak. Iets wat de ggz veel verward, oorzaak voor gevolg.

bewerkt door Fundamenteel
Zondag = zodanig
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb dat ooit als therapie aanbevolen gekregen, het was leeg. In gebed vloeit mijn beker over. Met mindfullness leer je anders omgaan met stress. In religie ga je zodanig leven dat stress verdwijnt bij de oorzaak. Iets wat de ggz veel verward, oorzaak voor gevolg.

Optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen ... en de wereld staat in lichter laaie als we het effectief toepassen, begrijpe wie begrijpe kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Brother, it is already happening. We zijn voorbij het punt van terugkeer. Panta rhei

Pantha rei verwijst niet naar een punt van terugkeer maar naar een tijdloos proces, het zou dus kunnen verder gaan met dat in herinnering te brengen wat we al duizenden jaren verdonkeremaand hebben. Ja, zo lijkt alles op een terugkeer, dat klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei TTC:

Pantha rei verwijst niet naar een punt van terugkeer maar naar een tijdloos proces, het zou dus kunnen verder gaan met dat in herinnering te brengen wat we al duizenden jaren verdonkeremaand hebben. Ja, zo lijkt alles op een terugkeer, dat klopt.

Het gaat vooral over een onvermijdelijke stroom. Wel in de context lezen he ?

19 minuten geleden zei TTC:

Ik zou het als een wonder zien dat God voor elk probleem ook een oplossing zou bedacht hebben, velen hebben immers ook een probleem met God.

God heeft ons toch de oplossing gestuurd met een fantastische belofte? Je wilt gewoon vasthangen aan deze wereld. Je kan niet 2 meesters dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat vooral over een onvermijdelijke stroom. Wel in de context lezen he God heeft ons toch de oplossing gestuurd met een fantastische belofte? Je wilt gewoon vasthangen aan deze wereld. Je kan niet 2 meesters dienen.

Inzicht hebben in de meerlagigheid des levens kan een voordeel zijn om te participeren op toekomstige problemen, zij het evenzeer schokkend dat niet meer mensen daar kennis over hebben. En erger, mensen worden hier zelfs niet over ingelicht waardoor beperkte rationaliteit een norm wordt die we niet eens meer in vraag stellen, tenzij met dooddoeners omhelzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Inzicht hebben in de meerlagigheid des levens kan een voordeel zijn om te participeren op toekomstige problemen, zij het evenzeer schokkend dat niet meer mensen daar kennis over hebben. En erger, mensen worden hier zelfs niet over ingelicht waardoor beperkte rationaliteit een norm wordt die we niet eens meer in vraag stellen, tenzij met dooddoeners omhelzen.

Maar de toekomstige problemen zijn ons reeds duizenden jaren geleden voorspeld? De oplossing is er reeds, het is geen dooddoener.

Je kan niet geconditioneerd worden als kip en verwachten te vliegen als een arend - Bisschop T..D Jakes. 

Laat het los en leg het in handen van de Hoogste. Fly high above it all.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de toekomstige problemen zijn ons reeds duizenden jaren geleden voorspeld? De oplossing is er reeds, het is geen dooddoener. Je kan niet geconditioneerd worden als kip en verwachten te vliegen als een arend - Bisschop T..D Jakes. Laat het los en leg het in handen van de Hoogste. Fly high above it all.

Het is bijna onwaarschijnlijk dat het niet eens gezien wordt, en de antwoorden liggen in het verleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Het is bijna onwaarschijnlijk dat het niet eens gezien wordt, en de antwoorden liggen in het verleden.

We zien dat toch allemaal hoe hard we genaaid worden? Nuja, op dat handjevol na dat nog betrouwt op dit systeem omdat ze zich dan moraal superieur kunnen voelen, of vasthouden aan een vals veiligheidsgevoel. 

Maar de bijbel is geen boek dat enkel ons verleden beschrijft, het is het enige boek ter aarde dat ons verleden, heden en toekomst omvat. Willen of niet, het einddoel staat vast. God heeft gesproken, we leven nu in een moeilijke tijd en het ergste moet nog komen. Waarom het onvermijdbare pogen te voorkomen? Die macht hebben wij niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

We zien dat toch allemaal hoe hard we genaaid worden? Nuja, op dat handjevol na dat nog betrouwt op dit systeem omdat ze zich dan moraal superieur kunnen voelen, of vasthouden aan een vals veiligheidsgevoel. Maar de bijbel is geen boek dat enkel ons verleden beschrijft, het is het enige boek ter aarde dat ons verleden, heden en toekomst omvat. Willen of niet, het einddoel staat vast. God heeft gesproken, we leven nu in een moeilijke tijd en het ergste moet nog komen. Waarom het onvermijdbare pogen te voorkomen? Die macht hebben wij niet.

Vandaag is het hard zoeken naar verklaringen waarom miljoenen mensen niet weten wat geweten zou kunnen zijn, niet omdat we dat plots zouden verzinnen maar omdat het voor iedereen vrij beschikbaar is op internet. Het bizarre is dat je dan zoveel verklaringen kan vinden waardoor je bijna zou vergeten wat je wou aantonen dat geweten zou kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Vandaag is het hard zoeken naar verklaringen waarom miljoenen mensen niet weten wat geweten zou kunnen zijn, niet omdat we dat plots zouden verzinnen maar omdat het voor iedereen vrij beschikbaar is op internet. Het bizarre is dat je dan zoveel verklaringen kan vinden waardoor je bijna zou vergeten wat je wou aantonen dat geweten zou kunnen zijn.

Er kan maar 1 verklaring kloppen over hoe het zal eindigen en opnieuw beginnen, nietwaar? 

Natuurlijk weten miljarden dat niet meer, ze geloven liever de tv. Ze willen zich laten aanpraten wie te haten en wie lief te hebben. Alles moet voorgekauwd worden voor die luiaards, een pdf van 6 pagina is al “veel” werk.... 

Het is de duivel die hen vormde. Jezus zei “you are of your father the devil”. Iets wat mensen vergeten of weigeren te geloven. Zelfs christenen die denken dat louter geloven in Hem voldoende is. Maar hoor mij praten, de grootste zondaar van ons allemaal. Onkuisheid is me niet vreemd.... mijn moeilijkste obstakels. Maar God schiep de vrouw zo mooi,,,, ik kan mijn oog niet uitrukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er kan maar 1 verklaring kloppen over hoe het zal eindigen en opnieuw beginnen, nietwaar? Natuurlijk weten miljarden dat niet meer, ze geloven liever de tv. Ze willen zich laten aanpraten wie te haten en wie lief te hebben. Alles moet voorgekauwd worden voor die luiaards, een pdf van 6 pagina is al “veel” werk.... Het is de duivel die hen vormde. Jezus zei “you are of your father the devil”. Iets wat mensen vergeten of weigeren te geloven. Zelfs christenen die denken dat louter geloven in Hem voldoende is. Maar hoor mij praten, de grootste zondaar van ons allemaal. Onkuisheid is me niet vreemd.... mijn moeilijkste obstakels. Maar God schiep de vrouw zo mooi,,,, ik kan mijn oog niet uitrukken.

Normaal vraagt men over wat precies het nu gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid