Spring naar bijdragen

Donkere nacht van de ziel (woestijnervaring)


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Yep. Maar hij gaf ons 2 handen, 2 voeten een een mond. Het is overigens absurd hulp van God te verlangen waar we het onszelf aandoen en zelf kunnen oplossen. Dan heb je mensen die frustreren omdat hun methodes niet werken en andere generaties ze inhalen met werken die wel vooruitgang boeken. We keren terug, we gaan echt niet verder met deze waanzin. Vlaanderen is van ons en niet van de luciferianen, en al zeker niet,van de gutmensch die de welvaart van onze kinderen aan heel Afrika wil uitdelen. Ze worden staatsvijand nummer 1, daar komen we nu traag maar zeker aan. Als Polen zelfs terugkeren naar hun land omdat het daar economisch beter gaat dan hier mag je dat best als een serieus signaal nemen. De Syriërs kunnen ook terug. Die Iritriërs, Ghanezen en consoorten hadden hier sowieso niets te zoeken. Ze kunnen gaan woestijndwalen se.

De geest heeft de neiging zich vast te klampen aan gedachten en die ook vurig te verdedigen, en als we die gedachten loslaten dan herinnert de geest zichzelf als de bedenker van gedachten. Het is ook daarom dat de geest niet bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie heeft het niet goed begrepen, diegene die dit niet begrijpt of diegene die zich vastklampt aan dat waar geloof aan gehecht kan worden?

Logischerwijs, er moet immers ook iets zijn dat ons naar vrede laat hunkeren, duaal gezien dan toch.

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

34 minuten geleden zei TTC:

De geest heeft de neiging zich vast te klampen aan gedachten en die ook vurig te verdedigen, en als we die gedachten loslaten dan herinnert de geest zichzelf als de bedenker van gedachten. Het is ook daarom dat de geest niet bestaat.

Christus leeft, maar zo ook de anti christ. Die geesten zijn onder ons. Dat je dit nu erkent of niet. Er is geen tussenpaadje, hoe graag je dat ook wilt. Willen en kunnen zijn niet hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Christus leeft, maar zo ook de anti christ. Die geesten zijn onder ons. Dat je dit nu erkent of niet. Er is geen tussenpaadje, hoe graag je dat ook wilt. Willen en kunnen zijn niet hetzelfde.

Ik ben er nog niet zo zeker van dat de wereld gek is, ik denk dat de menselijke geest graag zichzelf om de tuin leidt waardoor het idee kan ontstaan dat de wereld gek is. Naar mijn mening zijn dat twee verschillende dingen, zelfs al is niet iedereen zich hier bewust van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Ik ben er nog niet zo zeker van dat de wereld gek is, ik denk dat de menselijke geest graag zichzelf om de tuin leidt waardoor het idee kan ontstaan dat de wereld gek is. Naar mijn mening zijn dat twee verschillende dingen, zelfs al is niet iedereen zich hier bewust van.

De wereld is wat ze is, de mensheid is wel gek. Onder massa hypnose van angstaanjagende persberichten die de mensheid naar een collectief psychose leiden. Wij leiden onszelf niet om de tuin, er is een scene veroorzaakt waardoor we misleid zijn en alzo ontsporen van ons ware zelf. We mogen niet eens onszelf zijn, dat leren ze je al van in de kleuterschool. De leugen leidt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

De wereld is wat ze is, de mensheid is wel gek. Onder massa hypnose van angstaanjagende persberichten die de mensheid naar een collectief psychose leiden. Wij leiden onszelf niet om de tuin, er is een scene veroorzaakt waardoor we misleid zijn en alzo ontsporen van ons ware zelf. We mogen niet eens onszelf zijn, dat leren ze je al van in de kleuterschool. De leugen leidt. 

Is de leugen er dan niet om naar waarheid te kunnen vorsen? En wat rest er dan nog dat geen leugen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Is de leugen er dan niet om naar waarheid te kunnen vorsen? En wat rest er dan nog dat geen leugen is?

Maar de waarheid mag niet meer gezegd of gepraktiseerd worden. Vanop de schoolbank worden we in leugens gevormd. 

Wie zei dat nu weer? Het is gemakkelijker mensen voor de gek te houden dan ze duidelijk te maken dat ze voor gek gehouden worden. Churchill? 

De waarheid vindt haar weg doorheen de leugens, maar de leugenaar heeft een enorm platform ontwikkeld waardoor wij dat nu enkel kunnen doorbreken met eendracht. Maar mensen laten zich liever verdelen dan voor de slachtoffers rondom hen op te komen. Dagelijks tientallen steekpartijen over Europa, maar geen kat die daar de oorzaak van mag benoemen of het zijn haatzaaiers. De moordenaar die vol haat is is de enige haatzaaier, maar die durven ze niet benoemen omdat het de nationalisten hun gelijk onderstreept. “Wir haben das nicht gewusst”

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar de waarheid mag niet meer gezegd of gepraktiseerd worden. Vanop de schoolbank worden we in leugens gevormd. Wie zei dat nu weer? Het is gemakkelijker mensen voor de gek te houden dan ze duidelijk te maken dat ze voor gek gehouden worden. Churchill? De waarheid vindt haar weg doorheen de leugens, maar de leugenaar heeft een enorm platform ontwikkeld waardoor wij dat nu enkel kunnen doorbreken met eendracht. Maar mensen laten zich liever verdelen dan voor de slachtoffers rondom hen op te komen. Dagelijks tientallen steekpartijen over Europa, maar geen kat die daar de oorzaak van mag benoemen of het zijn haatzaaiers. De moordenaar die vol haat is is de enige haatzaaier, maar die durven ze niet benoemen omdat het de nationalisten hun gelijk onderstreept. “Wir haben das nicht gewusst”

Je spreekt hier niet over de waarheid maar over een verkeerde weergave van dat wat onwaar is, het tijdloze spel dat we leven noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Je spreekt hier niet over de waarheid maar over een verkeerde weergave van dat wat onwaar is, het tijdloze spel dat we leven noemen.

De waarheid is Jezus Christus, maar de geest van de anti christ doet die dood. Jezus verheerlijkte het leven, gaf ons allen leven. De anti christ neemt ons dat leven af. Ze verheerlijken de doodOf dacht je dat het christenen zijn die al die steekpartijen plegen? Neen dat wordt opgeroepen vanuit hun barakken, ergo de moskee.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De waarheid is Jezus Christus, maar de geest van de anti christ doet die dood. Jezus verheerlijkte het leven, gaf ons allen leven. De anti christ neemt ons dat leven af. Ze verheerlijken de doodOf dacht je dat het christenen zijn die al die steekpartijen plegen? Neen dat wordt opgeroepen vanuit hun barakken, ergo de moskee.

Had Jezus nu niet gevraagd om ons verstand te gebruiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Had Jezus nu niet gevraagd om ons verstand te gebruiken?

Awel, houdt mijn verstand me dan voor de gek? Het is straalhard bewezen dat er tot geweld opgeroepen wordt in de koranscholen. Het boek pulkt ook uit van oproepen tot geweld, daar komen al die “incidenten” vandaan. Van de leugenaar, niet vanuit de waarheid. Wie de waarheid heeft denkt er nog niet aan onschuldigen te vermoorden.

ik ben dus tot haatzaaier gekroond, maar diezelfden reppen geen woord als landgenoten vermoord worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Awel, houdt mijn verstand me dan voor de gek? Het is straalhard bewezen dat er tot geweld opgeroepen wordt in de koranscholen. Het boek pulkt ook uit van oproepen tot geweld, daar komen al die “incidenten” vandaan. Van de leugenaar, niet vanuit de waarheid. Wie de waarheid heeft denkt er nog niet aan onschuldigen te vermoorden. ik ben dus tot haatzaaier gekroond, maar diezelfden reppen geen woord als landgenoten vermoord worden.

Die vraag kan je pas beantwoorden als je ook weet wie je bent, knap lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben Vlaming op de eerste plaats, dan Europeaan. Vlaanderen voor Christus. Niet voor allah neen. Iets wat uw generatie over het oog zag door zich Belgisch te vormen.

Met liefde de werkloosheid oplossen wil eigenlijk zeggen dat we met z’n allen veel minder hoeven te werken, in het andere geval kunnen we evengoed onze computer buitengooien en alle mails persoonlijk gaan afgeven. Maar hoe je dat nu precies moet doen met al die blinde kopijen, ik denk er nog over na, wat soms ook hard werken is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Met liefde de werkloosheid oplossen wil eigenlijk zeggen dat we met z’n allen veel minder hoeven te werken, in het andere geval kunnen we evengoed onze computer buitengooien en alle mails persoonlijk gaan afgeven. Maar hoe je dat nu precies moet doen met al die blinde kopijen, ik denk er nog over na, wat soms ook hard werken is.

De werkloosheid is geen probleem. Enfin, geen prioritair probleem. 

De moskee roept op ongelovigen te doden, resultaat: massale steekpartijen. 1 + 1 = 2. 

We moeten de islam en de illegale migratie eerst oplossen, dan de rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De werkloosheid is geen probleem. Enfin, geen prioritair probleem. De moskee roept op ongelovigen te doden, resultaat: massale steekpartijen. 1 + 1 = 2. We moeten de islam en de illegale migratie eerst oplossen, dan de rest.

Hoe zou het nu komen dat al die problemen al lang geen probleem meer zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Hoe zou het nu komen dat al die problemen al lang geen probleem meer zijn?

OMdat gij uw kop in het zand stak. Ik herhaal: dagelijks steekpartijen. Recent nog een aanslag op de rechtstaat van Nederland. 

Maar u vindt dagelijkse doden te wijten aan islamterreur en illegale migratie geen probleem? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

OMdat gij uw kop in het zand stak. Ik herhaal: dagelijks steekpartijen. Recent nog een aanslag op de rechtstaat van Nederland. Maar u vindt dagelijkse doden te wijten aan islamterreur en illegale migratie geen probleem? 

Het houdt elkaar in stand, dat wisten ze 3000 jaar geleden al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er zijn 2 mogelijkheden morgen. of we houden vast wat van ons is, of we laten het afnemen.

Als je andere mogelijkheden uitsluit dan heb je gelijk, dat is wat er bedoeld wordt met beperkte rationaliteit. Aan de andere kant misschien net hetzelfde, alvast benieuwd wat het worden zal maar nu niet getuigend van enig respect voor het geschreven woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Als je andere mogelijkheden uitsluit dan heb je gelijk, dat is wat er bedoeld wordt met beperkte rationaliteit. Aan de andere kant misschien net hetzelfde, alvast benieuwd wat het worden zal maar nu niet getuigend van enig respect voor het geschreven woord.

Er is geen andere optie. Of we verliezen ons continent aan de islam of niet. Dat relativeren is pas tijdverlies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is geen andere optie. Of we verliezen ons continent aan de islam of niet. Dat relativeren is pas tijdverlies.

Er zijn enkel de opties die je kent, over de andere kan je dan ook onmogelijk oordelen zonder ze eerst ten gronde geanalyseerd te hebben. Het is een proces dat aandacht en elaboratie vergt, net zoals het zich ontdoen van allerhande conditioneringen die dat belemmeren. En zoals je zal merken, vaak zit het verleden in de weg van een klare kijk op zowel heden als de toekomst, met als risico dat de geschiedenis zich zal herhalen en de alternatieven tijdloos in de schuif blijven liggen. Ja, het is kristalhelder wanneer je je hier bewust van wordt, doch veel minder prettig voor je gemoedstoestand omwille van wat zou kunnen gebeuren in de nabije toekomst. Het is wellicht ook op deze manier dat mensen allerhande metaforen verzinnen om dergelijke situaties te beschrijven, zonder garantie op succes en met een bloedend mensenhart weliswaar. Maar dat laatste is bijzaak, zelfs niet eens begrepen door de GGZ.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid