Spring naar bijdragen

Donkere nacht van de ziel (woestijnervaring)


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen, vooral dat ze de andere kant opdraait en dat niet kan in het evolutionair model. Je zegt dat jonge aarde creationisten geen valide stellingen hebben, die hele film poneert de hele tijd de observaties die een evolutionair model tegenspreken...

U kan dat niet blijven zeggen als u geen moeite doet de feiten te bekijken. Dat het allemaal wat veel is, akkoord. Maar dat is net zeer kenmerkend dat veel hint naar een jonge creatie. Is die film 100% correct? Misschien wel, misschien niet. Maar daar worden tientallen observaties gedeeld die echt wel een ander licht op ons zonnestelsel werpen. Dit is een wetenschapper die ervoor studeerde en een master behaalde he. Begonnen als atheïst en evolutionist, door observatie nu jonge aard creationist.

Haha oh ja de verkeerde kant van de rotatie was er ook nog. Evengoed bedankt maar nee bedankt.

Zoals ik gisteren aangaf: ik heb absoluut geen interesse om met een jonge aarde creationist te praten over zaken als astronomie omdat wij op sommige basisbegrippen al verschillen van "mening". Dergelijke gesprekken leveren mij enkel frustratie en verwarring op aangezien jonge aarde creationisten tal van bewezen theoriën klakkeloos verwerpen. 

Hard-pass.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie heeft het niet goed begrepen, diegene die dit niet begrijpt of diegene die zich vastklampt aan dat waar geloof aan gehecht kan worden?

Logischerwijs, er moet immers ook iets zijn dat ons naar vrede laat hunkeren, duaal gezien dan toch.

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Je komt naar een creationistisch forum, maar weigert dan discussie? Straffe tiest gij :)

Anyway, het zij zo. 

Zoals ik eerder aangaf heb ik geen interesse om in gesprek te gaan met een JONGE AARDE creationist. Oude-aarde creationisten kan ik een stuk beter mee praten omdat ik vaak op de meeste feiten het wél eens kan worden met ze. Zijn alle forum-leden hier JONGE AARDE creationisten? Zo staat dit forum nergens omschreven; het staat omschreven als christelijk forum. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-9-2019 om 10:46 zei Fundamenteel:

Not needed. My cup runs over Hoe minder je wilt, hoe meer je hebt. 

Holistisch denken heb ik altijd iets vreemds gevonden, het is een beetje van binnenuit naar het leven kijken om je van daaruit te verbinden met deze of gene gedachte of dit of dat systeem. Bijzonder is dat je niet van binnenuit naar een systeem kan kijken zonder ook het systeem eerst te leren kennen, om pas dan, wanneer dat gewenst is, verbeteringen aan te brengen die een invloed kunnen hebben op de omgevingsfactoren. Verbeteringen zijn dan vervolgens nog eens afhankelijk van de aspiraties van de ‘verbeteraar’, dit kan zowel egocentrisch, etnocentrisch of wereldcentrisch zijn. Gegeven deze omstandigheden duurt het dan ook niet lang of je raakt hopeloos verstrikt in een kluwen van verschillende drijfveren met bijhorende meningen die niet laten vermoeden dat derde orde veranderingen ooit enige slaagkans kunnen hebben. En wie gedegen kennis neemt van deze sociale alternatieven staat misschien elke dag verbolgen en onmachtig te kijken naar een wereld die het ongeloof tart, met bijhorende emoties zoals angst, zorg, pijn, verdriet en hartenpijn, ondanks alle hoop en warme gevoelens die de derde orde veranderingen kunnen opwekken. Chaos en orde, om een punthoofd van te krijgen, meer dan begrijpelijk dat ook GGZ-hulpverleners dit niet altijd weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Holistisch denken heb ik altijd iets vreemds gevonden, het is een beetje van binnenuit naar het leven kijken om je van daaruit te verbinden met deze of gene gedachte of dit of dat systeem. Bijzonder is dat je niet van binnenuit naar een systeem kan kijken zonder ook het systeem eerst te leren kennen, om pas dan, wanneer dat gewenst is, verbeteringen aan te brengen die een invloed kunnen hebben op de omgevingsfactoren. Verbeteringen zijn dan vervolgens nog eens afhankelijk van de aspiraties van de ‘verbeteraar’, dit kan zowel egocentrisch, etnocentrisch of wereldcentrisch zijn. Gegeven deze omstandigheden duurt het dan ook niet lang of je raakt hopeloos verstrikt in een kluwen van verschillende drijfveren met bijhorende meningen die niet laten vermoeden dat derde orde veranderingen ooit enige slaagkans kunnen hebben. En wie gedegen kennis neemt van deze sociale alternatieven staat misschien elke dag verbolgen en onmachtig te kijken naar een wereld die het ongeloof tart, met bijhorende emoties zoals angst, zorg, pijn, verdriet en hartenpijn, ondanks alle hoop en warme gevoelens die de derde orde veranderingen kunnen opwekken. Chaos en orde, om een punthoofd van te krijgen, meer dan begrijpelijk dat ook GGZ-hulpverleners dit niet altijd weten.

Over wie heb je het dan? Ik wil geen hol te maken hebben met het beestensysteem. Geen hol. Geef me vrijheid of neem mijn leven. Simpel als dat.

En wat is er mis met onmacht? Jehovah-jireh. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Over wie heb je het dan? Ik wil geen hol te maken hebben met het beestensysteem. Geen hol. Geef me vrijheid of neem mijn leven. Simpel als dat. En wat is er mis met onmacht? Jehovah-jireh. 

Ja, het is eenvoudiger dan je denkt, als er al over nagedacht zou worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Je hoeft het allemaal niet te begrijpen om het aantal misverstanden te verklaren.

Maar dat doet er niet toe. Het verandert niets of je je er bewust van wordt of niet. Je kan enkel jezelf erop aanpassen. Niet door telkens tegen dezelfde muur te botsen maar het letterlijk de rug toe te keren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar dat doet er niet toe. Het verandert niets of je je er bewust van wordt of niet. Je kan enkel jezelf erop aanpassen. Niet door telkens tegen dezelfde muur te botsen maar het letterlijk de rug toe te keren. 

Hoe meer mensen zich er wel van bewust worden des te beter, niet anders dan christusbewustzijn dat zich manifesteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Hoe meer mensen zich er wel van bewust worden des te beter, niet anders dan christusbewustzijn dat zich manifesteert.

Zoals de meerderheid tegen salafisten is maar de overheid er steeds meer van in huis neemt? Dan geschokt reageren als ze de wetstaat overwoekeren, daar er reeds meer radicalisten dan flikken zijn? 

Nog niet door? Minderheden draaien de boel. Ooit zijn ze een meerderheid onder de huidige gang van zaken. Daarom is het monetaire niet zo belangrijk nu ;)

Eerst dat wegwerken, dan de rest

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar dat doet er niet toe. Het verandert niets of je je er bewust van wordt of niet. Je kan enkel jezelf erop aanpassen. Niet door telkens tegen dezelfde muur te botsen maar het letterlijk de rug toe te keren. 

Als het niets verandert dan verandert het niets, je kan dan evengoed heel het christendom buiten kieperen. Veel succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vergeet maar niet wie ons de oorlog verklaarde he. Moeten we ons laten afslachten dan? Ik dacht het niet....

Tussen lach en traan vinden we Heraclitus en Democritus die anders naar het gezegde ‘alles stroomt’ keken en het weinige begrip dat hierover bestond, Heraclitus huilde bij het zien van de menselijke domheid en het bijhorende menselijke leed, Democritus moest er nu net om lachen. Een ding kunnen we dus niet ontkennen, het is altijd al zo geweest. Maar of dat nu ook betekent dat je tegen mensen moet blijven zeggen dat er niet genoeg geld is voor de pensioenen? Enige twijfel rest me, net zoals tweestrijd zoals eigen aan het maar al te vaak onbegrepen OPS-lijderschap waar meestal eens mee gelachen wordt. Ja, soms kan je maar beter niet over iets nadenken, het zou immers goed kunnen dat je iets begint te zien waarvan anderen paradoxaal genoeg zeggen dat je dingen ziet die er niet zijn. Maar er zit ook logica in, wie geen kennis heeft over andere alternatieven dan deze die gangbaar zijn, kan ook geen verschil maken. En zo blijft alles mistig en vaag, alsof het leven een tragikomedie betreft.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Tussen lach en traan vinden we Heraclitus en Democritus die anders naar het gezegde ‘alles stroomt’ keken en het weinige begrip dat hierover bestond, Heraclitus huilde bij het zien van de menselijke domheid en het bijhorende menselijke leed, Democritus moest er nu net om lachen. Een ding kunnen we dus niet ontkennen, het is altijd al zo geweest. Maar of dat nu ook betekent dat je tegen mensen moet blijven zeggen dat er niet genoeg geld is voor de pensioenen? Enige twijfel rest me, net zoals tweestrijd zoals eigen aan het maar al te vaak onbegrepen OPS-lijderschap waar meestal eens mee gelachen wordt. Ja, soms kan je maar beter niet over iets nadenken, het zou immers goed kunnen dat je iets begint te zien waarvan anderen paradoxaal genoeg zeggen dat je dingen ziet die er niet zijn. Maar er zit ook logica in, wie geen kennis heeft over andere alternatieven dan deze die gangbaar zijn, kan ook geen verschil maken. En zo blijft alles mistig en vaag, alsof het leven een tragikomedie betreft.

Maar dit gaat toch niet over ons pensioen? En dat iedereen nu langer moet werken heeft toch een duidelijke oorzaak? Of wat van het Zilverfonds en die zilverkastbons? Ze naaien ons ttc en omdat we dat weten omvolken ze ons nu massaal. There I said it.

Je weigert aan te nemen dat al die alternatieven niet toepasbaar zijn in onze huidige samenleving. En ze gaan nooit vrijwillig opzij. Niet dat ik een voorstander van oorlog ben, revolutie is meer mijn dada. Maar zie naar Frankrijk, bijna een jaar vragen ze daar het vertrek van Macron, tientallen doden door diens fascisme maar heel de EU doet alsof haar neus bloedt. Degene die dan het lef hebben dat te benoemen worden geperst tussen de pocos en okifoben van eigen volk, de politiek en de multicul.

Er zal helaas geen vreedzame oplossing komen. We zijn voorbij het punt van terugkeren. Dat is niet de fout van mensen als mij maar van de gevestigde orde en degene die ze op post houden. 

Beeld je maar eens een nationalistisch westen in tegenstelling tot wat we vandaag hebben. Het zou veel beter zijn en duizendtallen hadden nooit slachtoffer van terrorisme geweest. Simpel als dat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar dit gaat toch niet over ons pensioen? En dat iedereen nu langer moet werken heeft toch een duidelijke oorzaak? Of wat van het Zilverfonds en die zilverkastbons? Ze naaien ons ttc en omdat we dat weten omvolken ze ons nu massaal. There I said it. Je weigert aan te nemen dat al die alternatieven niet toepasbaar zijn in onze huidige samenleving. En ze gaan nooit vrijwillig opzij. Niet dat ik een voorstander van oorlog ben, revolutie is meer mijn dada. Maar zie naar Frankrijk, bijna een jaar vragen ze daar het vertrek van Macron, tientallen doden door diens fascisme maar heel de EU doet alsof haar neus bloedt. Degene die dan het lef hebben dat te benoemen worden geperst tussen de pocos en okifoben van eigen volk, de politiek en de multicul. Er zal helaas geen vreedzame oplossing komen. We zijn voorbij het punt van terugkeren. Dat is niet de fout van mensen als mij maar van de gevestigde orde en degene die ze op post houden. Beeld je maar eens een nationalistisch westen in tegenstelling tot wat we vandaag hebben. Het zou veel beter zijn en duizendtallen hadden nooit slachtoffer van terrorisme geweest. Simpel als dat. 

Iedereen kan het toch zelf onderzoeken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Iedereen kan het toch zelf onderzoeken?

Er is niets meer te onderzoeken. Tis reeds gezegd, geschreven en voorgedaan. 

Vandaag heeft ieder weldenkend mens wel door hoe ze belazerd worden. Je kan ze dan afkopen als hoeren en meer geld of luxe toeschuiven of we kunnen voor een definitief regime change gaan. Nu leven we in een beestensysteem, laten we het lichaam van Christus terug ressurecten onder ons. Geestelijk en fyskek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is niets meer te onderzoeken. Tis reeds gezegd, geschreven en voorgedaan. Vandaag heeft ieder weldenkend mens wel door hoe ze belazerd worden. Je kan ze dan afkopen als hoeren en meer geld of luxe toeschuiven of we kunnen voor een definitief regime change gaan. Nu leven we in een beestensysteem, laten we het lichaam van Christus terug ressurecten onder ons. Geestelijk en fyskek. 

Dan is het toch in orde, je kan er niets aan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen wij kunnen er niets meer aan doen of veranderen.

Het zal je maar overkomen dat je over iets nadenkt en plots tot de diepe bewustwording komt dat je met heel de wereld aan het spelen bent, het hoeft in deze wereld wellicht dan nog weinig betoog dat het over geldzaken gaat. Probeer het je voor te stellen, in een flits zie je niet enkel de wereld van vandaag maar ook het verleden en de toekomst, het raakt je ten diepste in je hart waardoor het je ook overweldigd op een manier dat je nog amper woorden vindt om te beschrijven wat je nu precies ontdekte. Door deze verbazingwekkende ontnuchtering begin je zelfs te twijfelen of het wel waar kan zijn, je gaat op onderzoek uit en niets laat besluiten dat het onwaar is. Op dat moment weet je iets dat weinig mensen weten, om vervolgens naar een wereld te kijken die bol staat van de perverse effecten door het niet weten van wat je ontdekte. En erger, je durft er amper iets over zeggen omdat je ten diepste en rationeel doordacht weet wat het betekent, hoe moet je dan verder?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Het zal je maar overkomen dat je over iets nadenkt en plots tot de diepe bewustwording komt dat je met heel de wereld aan het spelen bent, het hoeft in deze wereld wellicht dan nog weinig betoog dat het over geldzaken gaat. Probeer het je voor te stellen, in een flits zie je niet enkel de wereld van vandaag maar ook het verleden en de toekomst, het raakt je ten diepste in je hart waardoor het je ook overweldigd op een manier dat je nog amper woorden vindt om te beschrijven wat je nu precies ontdekte. Door deze verbazingwekkende ontnuchtering begin je zelfs te twijfelen of het wel waar kan zijn, je gaat op onderzoek uit en niets laat besluiten dat het onwaar is. Op dat moment weet je iets dat weinig mensen weten, om vervolgens naar een wereld te kijken die bol staat van de perverse effecten door het niet weten van wat je ontdekte. En erger, je durft er amper iets over zeggen omdat je ten diepste en rationeel doordacht weet wat het betekent, hoe moet je dan verder?

Door vast te houden aan je geloof en intussen te werken in functie van Hem. 

Ergo deze wereld loslaten. Als je hem poogt te herstellen werk je voor de duivel...

Er was eens een jongetje die uit kak allerlei mannetjes boetseerde. Komt er een agent voorbij die vraagt wat hij aan het maken is. "Dit is de slager, dit de postbode, dit de buurman." Vraagt de agent waarom hij geen agent boetseert. Waarop de jongen antwoordt: daar heb ik niet genoeg kak voor.

Er is geen moraal in de mop te vinden ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Door vast te houden aan je geloof en intussen te werken in functie van Hem. Ergo deze wereld loslaten. Als je hem poogt te herstellen werk je voor de duivel... Er was eens een jongetje die uit kak allerlei mannetjes boetseerde. Komt er een agent voorbij die vraagt wat hij aan het maken is. "Dit is de slager, dit de postbode, dit de buurman." Vraagt de agent waarom hij geen agent boetseert. Waarop de jongen antwoordt: daar heb ik niet genoeg kak voor. Er is geen moraal in de mop te vinden 

En je weet nog steeds niet waar het over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

En je weet nog steeds niet waar het over gaat.

Onze toekomst, als ik verder ga op je voorlaatste post. Je bent niet de enige die aan causaliteit doet hoor. Miljoenen zien het aankomen. 

En als je er niets over durft zeggen, laat het dan aan de rest over. Het zal zonder u of mij hoe dan ook geschieden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid