Spring naar bijdragen

Donkere nacht van de ziel (woestijnervaring)


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

And around the circle goes, on this wonderful trip we call everlasting life. Het doet er allemaal niet toe hoe, wat, waar en wanneer op een schaal van oneindigheid. Als ik klim naar het hogere is dat niet iets om later hier beneden te bespreken. Gedenk de grot van Plato.

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie heeft het niet goed begrepen, diegene die dit niet begrijpt of diegene die zich vastklampt aan dat waar geloof aan gehecht kan worden?

Logischerwijs, er moet immers ook iets zijn dat ons naar vrede laat hunkeren, duaal gezien dan toch.

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

5 minuten geleden zei TTC:

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

Ik weet waar de klepel hangt, en kies een schaap van de Heer te zijn. Hij is de leidende bevoegdheid, geen mens ter aarde wandelt in Zijn schoenen. Het is net door onszelf en onze meningen centraal te stellen en Hem te loochenen; we in deze chaotische wereld leven. De weg is reeds getoond, alle andere pogingen zijn geheid tot falen. 

Ik heb geklommen, gezweefd, gevallen, geplooid, geknakt, gebroken, uit de goot gekropen, .... Been there done that. Mijn leven is herleid en veel van die zweefkaas etc heb ik gewoon overboord gegooid.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik weet waar de klepel hangt, en kies een schaap van de Heer te zijn. Hij is de leidende bevoegdheid, geen mens ter aarde wandelt in Zijn schoenen. Het is net door onszelf en onze meningen centraal te stellen en Hem te loochenen; we in deze chaotische wereld leven. De weg is reeds getoond, alle andere pogingen zijn geheid tot falen. Ik heb geklommen, gezweefd, gevallen, geplooid, geknakt, gebroken, uit de goot gekropen, .... Been there done that. Mijn leven is herleid en veel van die zweefkaas etc heb ik gewoon overboord gegooid.

Dat is het goede nieuws, nu de expressie nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Dat is het goede nieuws, nu de expressie nog.

Dat is een work in progress. Binnen enkele weken ga ik nog eens een “boswandeling” maken. Ver weg van alle prikkels en even aarden met de kosmische natuur. Als zij de duivel wegneemt word ik daar altijd ziek van om er herboren uit te komen. Maar ik kan dat perspectief niet vasthouden hier in de stad. De samenleving vormt me tot een nukkige mens. Daarom neem ik er ook geen deel meer aan. Die expressie ervan is maar toebedeeld aan een handjevol.

Vb: ik word lachend zingend en dansend wakker, ik wandel door de “ghetto” en ben een week buiten mijn zinnen. Als je dan overal een minderheid van je landgenoten bent en het fatsoen is de maatschappij ontgaan wens ik daar ook niet verder aan deel te nemen. Leven de segregatie. Fts.

bewerkt door Fundamenteel
WEReld verandert naar samenleving
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is een work in progress. Binnen enkele weken ga ik nog eens een “boswandeling” maken. Ver weg van alle prikkels en even aarden met de kosmische natuur. Als zij de duivel wegneemt word ik daar altijd ziek van om er herboren uit te komen. Maar ik kan dat perspectief niet vasthouden hier in de stad. De samenleving vormt me tot een nukkige mens. Daarom neem ik er ook geen deel meer aan. Die expressie ervan is maar toebedeeld aan een handjevol. Vb: ik word lachend zingend en dansend wakker, ik wandel door de “ghetto” en ben een week buiten mijn zinnen. Als je dan overal een minderheid van je landgenoten bent en het fatsoen is de maatschappij ontgaan wens ik daar ook niet verder aan deel te nemen. Leven de segregatie. Fts.

Het ‘geen leerling, geen meester’ principe wil zeggen dat we kunnen leren van elkaar, een belangrijk fundament binnen de co-creatieve beweging die in volle opmars is. Op zich niets mis mee en zelfs sterk aan te bevelen, waarom ook niet natuurlijk. Maar wat als dat soort goed en vreedzaam bedoelde kennisdeling volledig indruist tegen dat wat mainstream gedacht wordt?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Als je dan overal een minderheid van je landgenoten bent en het fatsoen is de maatschappij ontgaan wens ik daar ook niet verder aan deel te nemen. Leven de segregatie.

Misschien begrijp je iets niet, het zou om verruiming, opstijgen en verzoenen gaan, niet over verkrampen en verdelen.

QhfEuee.jpg

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Elk onderzoek start met een hypothese, vaak een intuïtief vermoeden dat daarom niet waar hoeft te zijn dan wel op waarachtigheid kan onderzocht worden. Zo is er de stelling dat de mondiale schuldenberg enkel bestaat naargelang hoe we daarover denken, hiermee zeggend dat hij ‘morgen’ weg kan zijn wanneer we daar anders over zouden denken. Het bewijs is eenvoudig aan te leveren maar dat betekent ook dat heel ons wereldbeeld in elkaar zou stuiken, een co-creatieve en gefaseerde aanpak wordt hierdoor dan ook noodzakelijk. Ergo, het zien van weerzinwekkende omstandigheden is niet iets dat plotsklaps opwelt in het menselijke brein, het vloeit logisch voort uit onderzoek en kennis ter zake.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-8-2019 om 14:03 zei TTC:

Misschien begrijp je iets niet, het zou om verruiming, opstijgen en verzoenen gaan, niet over verkrampen en verdelen.

QhfEuee.jpg

Ik ben resoluut pro segregatie ben? Dat heeft niets met begrijpen maar verschil in mening en perceptie te maken.

Op 28-8-2019 om 10:38 zei TTC:

Het ‘geen leerling, geen meester’ principe wil zeggen dat we kunnen leren van elkaar, een belangrijk fundament binnen de co-creatieve beweging die in volle opmars is. Op zich niets mis mee en zelfs sterk aan te bevelen, waarom ook niet natuurlijk. Maar wat als dat soort goed en vreedzaam bedoelde kennisdeling volledig indruist tegen dat wat mainstream gedacht wordt?  

Eerlijk, sta jij open van een ander te leren of heb je het reeds allemaal al zelf heruitgevonden? ? Waar dan het falen van de uitvoering telkens aan een ander ligt, no offence though ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben resoluut pro segregatie ben? Dat heeft niets met begrijpen maar verschil in mening en perceptie te maken. Eerlijk, sta jij open van een ander te leren of heb je het reeds allemaal al zelf heruitgevonden? ? Waar dan het falen van de uitvoering telkens aan een ander ligt, no offence though ;)

Het element van samengestelde kennis vertaal ik het liefst als het tot expressie brengen van beschikbare kennis die verdeeld is over veel hoofden, met een sterk variërend resultaat in relatie tot de doelstelling van deze of gene partij. In andere woorden, in een (monetair) winstgedreven omgeving leidt dit tot een complex met inbegrip van allerhande conflicthaarden, of aanvankelijk misschien gezonde concurrentie die ontaardt in nachtmerries die miljoenen mensen treft. Een harmonieuzer of co-creatieve economie, mits integratie van derde orde veranderingen, neutraliseert deze conflicthaarden zodat een ethische upgrade mogelijk wordt. Op deze manier komen we ook op het spoor hoe onze manier van denken en kennis een rol speelt, naargelang de spelvorm waar we maatschappelijk voor kiezen. En zo zijn er heel wat problemen die binnen het zero-sumspel als normaal kunnen geacht worden, zij het onbestaande binnen een co-creatieve economie.    

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben resoluut pro segregatie ben? Dat heeft niets met begrijpen maar verschil in mening en perceptie te maken.

Eerlijk, sta jij open van een ander te leren of heb je het reeds allemaal al zelf heruitgevonden? ? Waar dan het falen van de uitvoering telkens aan een ander ligt, no offence though ;)

Ehm.... denk dat u iets over het hoofd ziet wat betreft dat leren. Bv dat het andersom is. Waarom maakt u dit mee, oorlogverklaring door uw buren.

 

7 minuten geleden zei TTC:

Het element van samengestelde kennis vertaal ik het liefst als het tot expressie brengen van beschikbare kennis die verdeeld is over veel hoofden, met een sterk variërend resultaat in relatie tot de doelstelling van deze of gene partij. In andere woorden, in een (monetair) winstgedreven leidt dit tot een complex met inbegrip van allerhande conflicthaarden, of aanvankelijk misschien gezonde concurrentie die ontaardt in nachtmerries die miljoenen mensen treft. Een harmonieuzer of co-creatieve economie, mits integratie van derde orde veranderingen, neutraliseert deze conflicthaarden zodat een ethische upgrade mogelijk wordt. Op deze manier komen we ook op het spoor hoe onze manier van denken en kennis een rol speelt, naargelang de spelvorm waar we maatschappelijk voor kiezen. En zo zijn er heel wat problemen die binnen het zero-sumspel als normaal kunnen geacht worden, zij het onbestaande binnen een co-creatieve economie.    

Ja. Levensheiliging heeft invloed op de persoonlijke realiteit. Oorlog in uw hoofd , tegen wie dan ook, drukt zich uit in uw uitwendige wereld.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Het element van samengestelde kennis vertaal ik het liefst als het tot expressie brengen van beschikbare kennis die verdeeld is over veel hoofden, met een sterk variërend resultaat in relatie tot de doelstelling van deze of gene partij. In andere woorden, in een (monetair) winstgedreven leidt dit tot een complex met inbegrip van allerhande conflicthaarden, of aanvankelijk misschien gezonde concurrentie die ontaardt in nachtmerries die miljoenen mensen treft. Een harmonieuzer of co-creatieve economie, mits integratie van derde orde veranderingen, neutraliseert deze conflicthaarden zodat een ethische upgrade mogelijk wordt. Op deze manier komen we ook op het spoor hoe onze manier van denken en kennis een rol speelt, naargelang de spelvorm waar we maatschappelijk voor kiezen. En zo zijn er heel wat problemen die binnen het zero-sumspel als normaal kunnen geacht worden, zij het onbestaande binnen een co-creatieve economie.    

Maar om zoiets te kunnen implementeren zal je voorbij een hiërarchie moeten die daar geen belang bij hebben. Zij tieren en vergaren hun rijkdom en macht op deze grote verdrukking

Dus met goed te doen zal je meer kwaad doen. Want zij zullen nooit zonder oorlog opzij gaan en winnen we dit idee democratisch zullen ze ons mee naar hun ondergang trekken. Zie bv de achterliggende motieven van massa migratie. Beeld je eens in wat er gebeurt als je hun macht afneemt. Het gaat hen meer over macht dan geld. Als ze met geld uw slavernij niet meer kunnen kopen zal geld geen middel meer zijn maar wordt dat de roe. Dat wordt reeds pijnlijk duidelijk in Frankrijk door de hand van dictators als Macron. Waar onze politici dus in meelopen, allemaal behalve “extreem” rechts. 

Je bent in oorlog TTC, alle oorlog is op bedrog gebaseerd. Don’t buy into their bullshit, geld is de illusie. Een elektronisch programma of een brandbaar papiertje. Het groeit niet eens aan bomen als vernieuwbaar product. Het is van de duivel.

7 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ehm.... denk dat u iets over het hoofd ziet wat betreft dat leren. Bv dat het andersom is. Waarom maakt u dit mee, oorlogverklaring door uw buren.

 

Levensheiliging heeft invloed op de persoonlijke realiteit. Oorlog in uw hoofd , tegen wie dan ook, drukt zich uit in uw uitwendige wereld.

Dat zijn geen buren maar de telecommunicatie. Ze hebben me blootgesteld aan schadelijke stralingen zonder me daarvan in te lichten.

bewerkt door Fundamenteel
Into
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar om zoiets te kunnen implementeren zal je voorbij een hiërarchie moeten die daar geen belang bij hebben. Zij tieren en vergaren hun rijkdom en macht op deze grote verdrukking. Dus met goed te doen zal je meer kwaad doen. Want zij zullen nooit zonder oorlog opzij gaan en winnen we dit idee democratisch zullen ze ons mee naar hun ondergang trekken. Zie bv de achterliggende motieven van massa migratie. Beeld je eens in wat er gebeurt als je hun macht afneemt. Het gaat hen meer over macht dan geld. Als ze met geld uw slavernij niet meer kunnen kopen zal geld geen middel meer zijn maar wordt dat de roe. Dat wordt reeds pijnlijk duidelijk in Frankrijk door de hand van dictators als Macron. Waar onze politici dus in meelopen, allemaal behalve “extreem” rechts. Je bent in oorlog TTC, alle oorlog is op bedrog gebaseerd. Don’t buy into their bullshit, geld is de illusie. Een elektronisch programma of een brandbaar papiertje. Het groeit niet eens aan bomen als vernieuwbaar product. Het is van de duivel.

Je kan het honderd keer herhalen, ondertussen leven we hoofdelijk al in een paradijs door de integratie van tal van derde orde veranderingen. Ik hoor 'christenen' dat niet in grote getalen verkondigen, ze verankeren zich blijkbaar liever aan de duivel waar ze zich achter verschuilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Je kan het honderd keer herhalen, ondertussen leven we hoofdelijk al in een paradijs door de integratie van tal van derde orde veranderingen. Ik hoor 'christenen' dat niet in grote getalen verkondigen, ze verankeren zich blijkbaar liever aan de duivel waar ze zich achter verschuilen.

Wat doe jij dan anders? Een idee hebben is 1, het uitvoeren 2. Leer dat eens bij ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Fundamenteel:

We already got God.

Het is ook maar een observatie, mensen hebben de spontane neiging om alles te willen bezitten, zelfs god. Ik kan er zelf eigenlijk weinig over zeggen omdat ik god nog niet gevonden heb, maar misschien moeten we nu eerst god gaan bevrijden uit de handen van diegenen die er bezit van genomen hebben. En wie is er dan die god gevangen heeft? Hoe dan ook, ik zoek nog even verder, misschien mis ik nog iets in het verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Het is ook maar een observatie, mensen hebben de spontane neiging om alles te willen bezitten, zelfs god. Ik kan er zelf eigenlijk weinig over zeggen omdat ik god nog niet gevonden heb, maar misschien moeten we nu eerst god gaan bevrijden uit de handen van diegenen die er bezit van genomen hebben. En wie is er dan die god gevangen heeft? Hoe dan ook, ik zoek nog even verder, misschien mis ik nog iets in het verhaal.

God bezit je niet, God bezit u. En als uw beker dan overvloeit van de Geest, waarom nog de wereld willen erven? Ze heeft een houdbaarheidsdatum en is reeds overtijd. Ze rot van onder onze voeten weg.

Het herstelplan is God, de weg is ons reeds getoond. Je denkt dat God gevangen is omdat je het geloof vertaalt naar de interpretatie van de hiërarchie. Diegene die het sabbatsjaar oa onmogelijk maken door het Vaticaan te gijzelen heb ik nooit gespaard in mijn discussies. Maar wat zijn die discussies waardig? Ze verdelen ons allen. Misschien omdat het allemaal leugens zijn en Christus de enige waarheid is? Hij verkondigde niet enkel waarheid, Hij IS de waarheid. 

We kunnen enkel onszelf bevrijden... in Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

God bezit je niet, God bezit u. En als uw beker dan overvloeit van de Geest, waarom nog de wereld willen erven? Ze heeft een houdbaarheidsdatum en is reeds overtijd. Ze rot van onder onze voeten weg. Het herstelplan is God, de weg is ons reeds getoond. Je denkt dat God gevangen is omdat je het geloof vertaalt naar de interpretatie van de hiërarchie. Diegene die het sabbatsjaar oa onmogelijk maken door het Vaticaan te gijzelen heb ik nooit gespaard in mijn discussies. Maar wat zijn die discussies waardig? Ze verdelen ons allen. Misschien omdat het allemaal leugens zijn en Christus de enige waarheid is? Hij verkondigde niet enkel waarheid, Hij IS de waarheid. We kunnen enkel onszelf bevrijden... in Hem.

Dan zou je god zijn, een omnipotente god die alsmaar met zichzelf in de clinch gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Het is ook maar een observatie, mensen hebben de spontane neiging om alles te willen bezitten, zelfs god. Ik kan er zelf eigenlijk weinig over zeggen omdat ik god nog niet gevonden heb, maar misschien moeten we nu eerst god gaan bevrijden uit de handen van diegenen die er bezit van genomen hebben. En wie is er dan die god gevangen heeft? Hoe dan ook, ik zoek nog even verder, misschien mis ik nog iets in het verhaal.

Amen! *:}

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar om zoiets te kunnen implementeren zal je voorbij een hiërarchie moeten die daar geen belang bij hebben. Zij tieren en vergaren hun rijkdom en macht op deze grote verdrukking

Dus met goed te doen zal je meer kwaad doen. Want zij zullen nooit zonder oorlog opzij gaan en winnen we dit idee democratisch zullen ze ons mee naar hun ondergang trekken. Zie bv de achterliggende motieven van massa migratie. Beeld je eens in wat er gebeurt als je hun macht afneemt. Het gaat hen meer over macht dan geld. Als ze met geld uw slavernij niet meer kunnen kopen zal geld geen middel meer zijn maar wordt dat de roe. Dat wordt reeds pijnlijk duidelijk in Frankrijk door de hand van dictators als Macron. Waar onze politici dus in meelopen, allemaal behalve “extreem” rechts. 

Je bent in oorlog TTC, alle oorlog is op bedrog gebaseerd. Don’t buy into their bullshit, geld is de illusie. Een elektronisch programma of een brandbaar papiertje. Het groeit niet eens aan bomen als vernieuwbaar product. Het is van de duivel.

Dat zijn geen buren maar de telecommunicatie. Ze hebben me blootgesteld aan schadelijke stralingen zonder me daarvan in te lichten.

U bedoelt dat de schadelijke stralingen die u met uw hersenen afvuurt, door uw werkelijkheid worden teruggekaatst? Lijkt me lastig.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid