Spring naar bijdragen

Donkere nacht van de ziel (woestijnervaring)


Aanbevolen berichten

Op 18-9-2019 om 17:51 zei Fundamenteel:

Er is geen andere optie. Of we verliezen ons continent aan de islam of niet. Dat relativeren is pas tijdverlies.

Ik betrap me er soms op dat ik verkeerdelijk denk dat mensen interesse zouden kunnen hebben in herstel en een harmonieuzer samenleving, op deze manier raak ik steeds verder vervreemd van een wereld die me als een hel voorkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie heeft het niet goed begrepen, diegene die dit niet begrijpt of diegene die zich vastklampt aan dat waar geloof aan gehecht kan worden?

Logischerwijs, er moet immers ook iets zijn dat ons naar vrede laat hunkeren, duaal gezien dan toch.

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

20 uur geleden zei TTC:

Ik betrap me er soms op dat ik verkeerdelijk denk dat mensen interesse zouden kunnen hebben in herstel en een harmonieuzer samenleving, op deze manier raak ik steeds verder vervreemd van een wereld die me als een hel voorkomt.

Eens verder dan de eigen overtuiging durven kijken, of eens kijken wat er daadwerkelijk in onze steden speelt. Er is geen harmonie en langs “onze” kant is die intentie er helemaal niet meer. Ik weet dat er generaties zijn die er het beste van willen maken, 4 generaties verder mogen de pellen wel eens van de ogen vallen.

We willen geen vrede noch oorlog. Ze moeten gewoon weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eens verder dan de eigen overtuiging durven kijken, of eens kijken wat er daadwerkelijk in onze steden speelt. Er is geen harmonie en langs “onze” kant is die intentie er helemaal niet meer. Ik weet dat er generaties zijn die er het beste van willen maken, 4 generaties verder mogen de pellen wel eens van de ogen vallen. We willen geen vrede noch oorlog. Ze moeten gewoon weg.

Heb hetzelfde elders ook gelezen, maar dan andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

God heeft reeds gesproken. Het herstel komt uit Zijn hand, niet de onze. Ik weet dat je er moeite mee hebt, maar de uitkomst staat vast.

Om de wereld te verlossen van die immense schuldenberg is technisch gezien niet eens zo moeilijk, hiervoor kunnen gebruik maken van verschillende sleutels. Maar daar hebben we uiteindelijk niet veel aan zonder ook het sleutelgat te vinden. En dan hebben we het nog niet over al die gesloten deuren die je op je pad nog tegenkomt, in andere gevallen tracht men je zelfs naar binnen te sleuren om je uit te sluiten. Het is een bizar verhaal, alsof je van buitenaf naar een gevangenis kijkt waar men op zoek is naar sleutels die in de schuif liggen, en wie het durft zeggen mag rekenen op heel wat averechtse neveneffecten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Om de wereld te verlossen van die immense schuldenberg is technisch gezien niet eens zo moeilijk, hiervoor kunnen gebruik maken van verschillende sleutels. Maar daar hebben we uiteindelijk niet veel aan zonder ook het sleutelgat te vinden. En dan hebben we het nog niet over al die gesloten deuren die je op je pad nog tegenkomt, in andere gevallen tracht men je zelfs naar binnen te sleuren om je uit te sluiten. Het is een bizar verhaal, alsof je van buitenaf naar een gevangenis kijkt waar men op zoek is naar sleutels die in de schuif liggen, en wie het durft zeggen mag rekenen op heel wat averechtse neveneffecten.

Jamaar niemand houdt u tegen he, het lijkt wel een enorme bekeringsdrang bij je. Fanatieker dan meeste christenen zelfs lol

De wereld moet uw handje toch niets vasthouden monetaire veranderingen in te voeren? Ik heb niemand van de aarde nodig te komen waar ik wil zijn. Ik moet dan gewoon het juiste stappenplan bedenken en de details uitpuzzelen. Maar als je op andere gaat rekenen, is het moeilijker details uitwerken. Onvoorspelbare factoren.

Gewoon doen dus :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jamaar niemand houdt u tegen he, het lijkt wel een enorme bekeringsdrang bij je. Fanatieker dan meeste christenen zelfs lol. De wereld moet uw handje toch niets vasthouden monetaire veranderingen in te voeren? Ik heb niemand van de aarde nodig te komen waar ik wil zijn. Ik moet dan gewoon het juiste stappenplan bedenken en de details uitpuzzelen. Maar als je op andere gaat rekenen, is het moeilijker details uitwerken. Onvoorspelbare factoren. Gewoon doen dus 

Je hebt andere prioriteiten, aan de andere kant blijkbaar ook. En over wat gaat het nu precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Inflatie betekent opblazen, en met regelmaat ontploft de boel.

En wat is ongeacht het resultaat keer op keer? De armen worden armer en de rijken rijker. En nu heeft iedereen hier voldoende geld dat niemand er nog iets aan wil veranderen op enkelen na. Zelfs uitkeringsbehoeftigen hebben het hier beter dan een alleenstaande werkmens.

Ik opteer eerder grote gezinnen massaal belasten omdat de armoede beter verdeeld wordt en mensen die er zelf voor willen opdraaien alleen nog kinderen kunnen onderhouden. Schaf kindergeld af, beperkt uktkering in duur en schaf leeflonen af. Meer dan 80% van de lokale criminaliteit zou smelten als sneeuw voor de zon. Molenbeek droogt uit en al die sociale huisvestigingen kunnen door eigen mensen bedeeld worden.

less is more.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

En wat is ongeacht het resultaat keer op keer? De armen worden armer en de rijken rijker. En nu heeft iedereen hier voldoende geld dat niemand er nog iets aan wil veranderen op enkelen na. Zelfs uitkeringsbehoeftigen hebben het hier beter dan een alleenstaande werkmens. Ik opteer eerder grote gezinnen massaal belasten omdat de armoede beter verdeeld wordt en mensen die er zelf voor willen opdraaien alleen nog kinderen kunnen onderhouden. Schaf kindergeld af, beperkt uktkering in duur en schaf leeflonen af. Meer dan 80% van de lokale criminaliteit zou smelten als sneeuw voor de zon. Molenbeek droogt uit en al die sociale huisvestigingen kunnen door eigen mensen bedeeld worden. less is more.

Armoedig zijn de geesten die nog slechts het neveneffect weten te bekampen, niet wetend wat ze missen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Armoedig zijn de geesten die nog slechts het neveneffect weten te bekampen, niet wetend wat ze missen.

Neenee we gaan naar de kern. Maar ik moet voorzichtig zijn die te benoemen in een wereld vol kruidjes roer me niet. 

Maar concreet, laten we het financieel zo moeilijk maken dat we de derde wereld eerder verjagen dan aan te trekken.. Ieder moet krijgen wat ze toekomt, niet wat ze denken te kunnen eisen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Fundamenteel:

Neenee we gaan naar de kern. Maar ik moet voorzichtig zijn die te benoemen in een wereld vol kruidjes roer me niet. Maar concreet, laten we het financieel zo moeilijk maken dat we de derde wereld eerder verjagen dan aan te trekken.. Ieder moet krijgen wat ze toekomt, niet wat ze denken te kunnen eisen. 

Begrijp je ondertussen ook al wat een biflatoire economie betekent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Of ik heb een stamp onder mijn kont gekregen waardoor ik wat nederiger post. Maar toegegeven, die monetaire wereld is grotendeels Chinees voor mij. Zie er ook geen nut in. 

Naarmate het navigerende zelf z’n weg weet te vinden naar de dieper gelegen zijnsniveaus ontvouwt er zich ook een beeld op de realiteit die als minder aangenaam ervaren kan worden, dit stelt het individuele zelf voor een zwaarwichtige keuze. Het wordt dan kiezen voor het eigenbelang of zich ten dienste stellen van anderen door zich terug naar de hoger gelegen niveaus te begeven, dit laatste vormt echter een risico aangezien men zich dan ook blootstelt aan onbewust stigma. In andere gevallen kan het ook leiden tot sociale marginalisatie en vereenzaming, zelfs door de omgeving totale destructie van het met verrijkte inzichten individuele zelf. Het delen van inzichten wordt dan als metaforische parels voor de zwijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Naarmate het navigerende zelf z’n weg weet te vinden naar de dieper gelegen zijnsniveaus ontvouwt er zich ook een beeld op de realiteit die als minder aangenaam ervaren kan worden, dit stelt het individuele zelf voor een zwaarwichtige keuze. Het wordt dan kiezen voor het eigenbelang of zich ten dienste stellen van anderen door zich terug naar de hoger gelegen niveaus te begeven, dit laatste vormt echter een risico aangezien men zich dan ook blootstelt aan onbewust stigma. In andere gevallen kan het ook leiden tot sociale marginalisatie en vereenzaming, zelfs door de omgeving totale destructie van het met verrijkte inzichten individuele zelf. Het delen van inzichten wordt dan als metaforische parels voor de zwijnen.

Ik ben helemaal voor het delen van inzichten. Maar waar komen we ermee? Het zijn inderdaad parels voor zwijnen. De mens kruisigt zijn eigen verlosser wel. Daar sta je dus voor.

Wil je goed doen? Dan zal de wereld je ongelijk pogen bewijzen. Er is echt een slechte energie die tiert onder ons. Hetzij de duivel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ben helemaal voor het delen van inzichten. Maar waar komen we ermee? Het zijn inderdaad parels voor zwijnen. De mens kruisigt zijn eigen verlosser wel. Daar sta je dus voor. Wil je goed doen? Dan zal de wereld je ongelijk pogen bewijzen. Er is echt een slechte energie die tiert onder ons. Hetzij de duivel. 

De nieuwe GGZ heeft het dus over derde orde veranderingen, co-creatie en een paradigmashift, wanneer we ons in het midden van een dergelijk proces begeven dan ontstaat er niet enkel een communicatiekloof maar ook veel interferentie wat aan den lijve en geestelijk ervaren kan worden. Er is dan niet enkel het risico op overprikkeling voor wie de overstap naar het andere paradigma maakt maar ook verwoestende aanvallen op de integriteit van diegenen die zich hiervoor inzetten. En zo wordt metacognitief ook gezien hoe tragisch absurd de situatie vandaag is, zelfs bijna ongeloofwaardig dat de GGZ anno 2019 dit niet eens weet. Maar schema's zijn veel te moeilijk voor GGZ-experten, zeggen de ervaringsdeskundigen in de GGZ. Kortom, het is dus rustig kijken naar een wereld waarvan we niet weten of het nu WOIII gaat worden of dat een fluweelzachte paradigmashift mogelijk wordt, misschien wordt het iets tussenin maar ook dat is niet bepaald iets om hoopvol naar uit te kijken.
 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid