Spring naar bijdragen

Uitlokken van een discussie


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Mullog:

Er staat in je link

Ik gaf je eerder cijfers die over het aantal moorden wat anders zeggen. En als jij moorden en meldingen door elkaar haalt dan schets je een verkeerd beeld. En zo komen weer terug op haatzaaien door bewust een vertekend beeld van de werkelijkheid te schetsen.

Veel plezier ermee ik ga naar mijn trein.

En ik heb al gezegd dat ik dat niet meer ga uitleggen. Er ontgaat jou veel. Hoewel je zelf vindt van niet.

Iedereen die kan lezen zal zien dat je geen punt had. Je relativeerde kindhuwelijken weg met hoe moslims naar dronken rijden kijken.  Dan begon je over wapens in Amerika. Uw tactiek is idd terugtrekken of weigeren te nuanceren, weet ik al.

Ik wil best aannemen dat 500 eremoorden een te hoog cijfer is. Maar er nemen wel degelijk jaarlijks eremoorden plaats in onze landen. Oa omdat een huwelijk geweigerd wordt of wanneer er vrijwillig gekozen wordt voor een Nederlander of Belg. 1 is al teveel, maar het cijfer ligt hoger. Wellicht meer als er geen opvang tehuizen waren.

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ken er genoeg die liever aan het werk gingen dan aan de studie. En een minderjarige die wil werken kan ik niet beschouwen als misbruikte kinderkracht, maar die kan men gewoon behandelen als een volwassen werknemer.

Maar deze meisjes doen dat niet om carriere te maken. Dat besef je hopelijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is denk ik niet zozeer angst, maar gewoon totale desinteresse. Tenminste, bij mij wel. Over het algemeen discussiëren users hier enkel over onderwerpen die zij interessant vinden en of waar

De strijd komt voornamelijk bij de anti-Trinitariërs vandaan. Ik heb er geen problemen mee en blijkbaar is het zelfs nodig, want het loopt wat mij betreft de spuitgaten uit. Steeds dat gezeur over zak

Ik denk inderdaad dat onrecht gewoon benoemd moet worden en dat aan overheden gevraagd moet worden op te treden tegen onrecht dus wat mij betreft geen discussiepunt. Waar ik wat meer moeite mee heb is

13 uur geleden zei antoon:

Klein beetje aansluitend op dit topic, moet ik het even van mij af schrijven, We zijn nu vertegenwoordigd met Vlamingen en Nederlanders , dit geeft hier en daar conflicten en worden oeverloze ook weleens minder zinvolle discussies uitgelokt, ook veel onbegrip t.o.v. van Vlamingen en misschien maak ik mij daaraan ook schuldig.

Ik had enige tijd geleden daarover PB. contact  met Fundamenteel en die heeft veel licht doen opgaan, opeens zag ik dingen helderder en moest ik denken aan mijn jeugd, opgegroeid ben ik  met veel Vlamingen, alles viel op zijn plaats, ook in mijn werk en militaire dienst veel omgang met zuiderburen en dat viel ook weer terug op zijn juiste proporties. 

Ik herinner mij het geschreeuw naar elkaar toe en naar anderen, van mijn jeugd , de buren waren Vlamingen, geschreeuw en gejouw tenminste zou was het in de perceptie van mijn omgeving, maar vaak bedoelen zij dingen anders en laten zich niet weerhouden door politieke correctheid of Nederlandse maatstaven.

Daarom ben ik bezorgd dat Fundamenteel of anderen een etiket krijgen dat niet bij hun thuishoort, ik zal eerlijk zijn het wekt bij mij woede en slapeloze nachten op

alhoewel Vlamingen er waarschijnlijk zelf ook weer maling aan hebben.

Dat ligt niet aan het gegeven dat hij Vlaming is. Ik woon een paar km van de Vlaamse grens en ik kan met toch permitteren om te zeggen dat er inderdaad een cultuurverschil is, maar het verschil tussen Fundamenteel en anderen is niet daarin gelegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Nooit beweerd. Maar ik wou maar aantonen dat er wel degelijk veelal dwang speelde waar jij dat niet kon zien. 

Nooit beweerd dat ik zaken niet zie. Ik wil het er alleen niet over hebben en verleg de visie naar wat ik ook zie, namelijk dat minderjarigen in mijn optiek zouden kunnen trouwen en dat minderjarigen aan het werk kunnen zonder dat er sprake is van uitbuiting. Dat is nu juist hetgeen jij niet wil zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Boos worden mag, mits rechtvaardig, echter waak ervoor dat deze boosheid u niet overmeestert en de duivel zodoende de kans krijgt om uw rust te roven.

Wordt toornig, en zondigt niet; de zon ga niet onder over uw toornigheid; En geeft den duivel geen plaats. (Ef.4:26-27, SV)

Aa bravo! 2 zielen 1 gedachte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nooit beweerd dat ik zaken niet zie. Ik wil het er alleen niet over hebben en verleg de visie naar wat ik ook zie, namelijk dat minderjarigen in mijn optiek zouden kunnen trouwen en dat minderjarigen aan het werk kunnen zonder dat er sprake is van uitbuiting. Dat is nu juist hetgeen jij niet wil zien.

Dus de uitzondering maakt de regel. 

Kindhuwelijken toestaan waarvan 99 op 100 gedwongen worden, maar eentje "vrijheid" geniet? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar mag de ouder of de cultuur/religie dit dan wel bepalen?

Goede ouders letten zorgvuldig op hun kinderen en lijken mij prima in staat te kunnen zijn om te bepalen wanneer hun kroost als volwassen beschouwd kan worden. En zodra dit het geval is, nemen ze het besluit van hun volwassen kind serieus. Evenzo zal het kind zijn ouders serieus nemen als dezen hun tegenwerpingen hebben. Uiteindelijk is het de keus van het volwassen kind dat telt. En deze kan daar dan ook verantwoordelijk voor worden gehouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Goede ouders letten zorgvuldig op hun kinderen en lijken mij prima in staat te kunnen zijn om te bepalen wanneer hun kroost als volwassen beschouwd kan worden. En zodra dit het geval is, nemen ze het besluit van hun volwassen kind serieus. Evenzo zal het kind zijn ouders serieus nemen als dezen hun tegenwerpingen hebben. Uiteindelijk is het de keus van het volwassen kind dat telt. En deze kan daar dan ook verantwoordelijk voor worden gehouden.

Het volwassen kind :lol: 

Al bij al, gevoelige materie waar we niet gaan uitgeraken. Maar al zijn ze 18, ik denk niet dat iedereen dan evenrijp voor het leven is. Toen ik op eigen benen ging leven (21) kon je mij niet eens volwassen noemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het volwassen kind :lol: 

Dat lijkt wellicht ietwat tegenstrijdig, echter jij als volwassene (ik neem aan dat je dat inmiddels bent) blijft toch nog steeds een kind van je ouders, toch? Of beschouwen ze jou niet meer als hun kind?

24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Al bij al, gevoelige materie waar we niet gaan uitgeraken. Maar al zijn ze 18, ik denk niet dat iedereen dan evenrijp voor het leven is. Toen ik op eigen benen ging leven (21) kon je mij niet eens volwassen noemen. 

Ja, ook die kant van de medaille is er. Niet iedereen die achttien wordt kan als volwassene worden beschouwd m.i. Ik heb er velen tussen wal en schip zien geraken nadat ze achttien waren geworden tijdens hun behandeling op het orthopedagogisch besloten behandelcentrum voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen met een lichte verstandelijke handicap en (forse) gedragsproblematiek. Met alle vervelende gevolgen van dien.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Via een PB werd ik door @Fundamenteel op onderstaande gewezen:

Citaat

Ik heb er geen bezwaar tegen om PB's op zaken gewezen te worden, maar ga dan de discussie liever in de openbaarheid aan (@Fundamenteel, dat bedoelde ik met de opmerking dat ik het jammer vond dat je zo op onze korte PB wisseling reageerde).

De verwijzing ging natuurlijk gepaard met enkele insinuaties richting Sigrid Kaag. Ik wil alleen even opmerken dat het hier om "oud nieuws" gaat (het bericht is van één maand geleden). Het is de regering van Mali die fraude heeft gepleegd en niet Sigrid Kaag die gelijk de geldstroom naar Mali heeft stilgelegd nadat de fraude duidelijk werd. Dat het bijzonder onduidelijk is wat de regering van Mali met heel veel geld gedaan heeft, zoveel geld dat het vast niet allemaal van Nederland afkomstig is geweest.

Wat @Fundamenteel hier dus doet is voor de zoveelste keer proberen een politica in diskrediet te brengen omdat hij vindt dat vanwege haar persoonlijke relatie zij heult met wat hij als de vijand beschouwd. Rechtse rakkers noemen dat "demoniseren" als linkse rakkers dat doen met rechtse coryfeeën. Andersom in het blijkbaar toegestaan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik beschuldig Kaag niet alleen van fraude, maar ook van collaboratie aan de jihad waar burgerslachtoffers vielen.  Er werden geen soldaten aangevallen maar burgers, regelrecht terrorisme.

Dat heb ik duidelijk gemaakt in het eindtijd onderwerp.

Ik vermoed ook dat Nederland Toyota’s naar de IS stuurde langer geleden, maar daar is nooit echt dieper onderzoek naar verricht. Natuurlijk dat iemand als Sigrid kan floreren in een land waar ze Theo vermoorden en Ayaan politiek asiel moet aanvragen in Amerika. Jullie hebben de primeur als eerste Europees land waar iemand politiek asiel moest aanvragen.

mijn felicitaties. En hoe je er ook op terugkomt, ik ga er niet meer op in gaan. Ik zie ze liever vliegen dan mij met jihadisten of collaborateurs ervan bezig te houden. ??

Enneuh ik heb dat niet zomaar pm gedeeld he. Jij zei dat je me zou kennen waarop ik later reageerde. Je reageerde daar op een bericht waarvan nu niets meer overeind staat se ;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

De ergste nachtmerry wordt werkelijkheid, dit topic wordt heropend, ik denk dat het voor meer mensen een bittere pil is, niet dat het niet duidelijk zou zijn dat we in een geweldspiraal komen mede door wegkijk belijd of fouten in de regering, kunnen we waarnemen, maar moet het nu moet het weer opgerakeld worden vraag ik mij af, aan de andere kant heeft Mullog natuurlijk het recht hier te reageren, iedereen trouwens, ik ben benieuwd. 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

De ergste nachtmerry wordt werkelijkheid, dit topic wordt heropend, ik denk dat het voor meer mensen een bittere pil is, niet dat het niet duidelijk zou zijn dat we in een geweldspiraal komen mede door wegkijk belijd of fouten in de regering, kunnen we waarnemen, maar moet het nu moet het weer opgerakeld worden vraag ik mij af, aan de andere kant heeft Mullog natuurlijk het recht hier te reageren, iedereen trouwens, ik ben benieuwd. 

Jamaar “haar persoonlijke relatie” hoe naïef kan 1 zijn? Stel je eens voor als iemand nationalistisch bij een nazi vereniging is aangesloten, dan is het hek van de dam wellicht. Maar terroristische organisaties is geen probleem hoor. 

Wir haben es das nicht gewusst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

U geschiede naar uw geloof, Fundamenteel. Niets van wat u schrijft "gedenk" ik. Ik ben namelijk reeds in de Gedachtenis van Mijn Heer.

Om topic vervuiling te voorkomen even naar hier verplaatst.

ik weet dat wij verschillen. En in het verleden hadden we deze discussie al eens. Ik zei je toen dat ik pas autoriteit afgeef wanneer Christus er is. Genadeleer is heel mooi, niet wanneer je mensen rond je sterven. Dat klinkt negatief ja, maar het is niet omdat je uw linkerwang moet keren je de boze krachten ook de rug moet toekeren. 

Europa is niet op rozengeur en manenschijn gebouwd.  Apostel Johannes roept met volle kracht op toe te zien dat we niet zouden verliezen wat voor ons bij elkaar gearbeid is. Om het christendom te bewaken waren er bikkelharde middelen nodig. Waren die niet genomen we hadden nooit een Europa gehad. Mensen die daar de waarde niet van inzien hebben er bij mijn inziens hun loodje al bij neergelegd. It is written en alle signalen wijzen ernaar dat de tijd nu is. Ik ga het gewoon letterlijk zeggen: als we dit parcours volgen zullen Europeanen geslacht worden op de lange termijn. Dit is de anti christ diens toorn aan invloed wint en georganiseerd  te werk gaat. Ook in Amerika is het paard Troje binnen. Ik weet niet hoe dat met u zit, maar ik ga daar wel verantwoordelijkheid eisen bij de bevoegden en ongegeneerd mijn mening blijven verkondigen.

Als Jezus hier verschijnt zouden we Hem als Koning moeten ontvangen. Maar zijn wij nu echt in Zijn voorbeeld door alles te laten begaan en onderling verdeeld te geraken? We hebben ons aan de politiek geknecht, we buigen niet voor Christus maar voor de duivel. Al zijn velen zich daar niet bewust van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Om het christendom te bewaken waren er bikkelharde middelen nodig.

Kruistochten, Jodenvervolging, inquisitie, brandstapels, kindermisbruik

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Mensen die daar de waarde niet van inzien hebben er bij mijn inziens hun loodje al bij neergelegd.

En we hebben een nieuw gezegde!! "Het loodje er bij neerleggen". Het is 2 oude gezegden in één: 'Het bijltje er bij neerleggen' en 'het loodje leggen'.
Om het nieuwe gezegde te snappen, moet je wel eerst een halve dag aan één stuk dor blowen.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

It is written en alle signalen wijzen ernaar dat de tijd nu is

Tsja, dat beweren mensen al 2000 jaar zo langzamerhand. ... gaap.....

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ook in Amerika is het paard Troje binnen.

Troje lag in Griekenland.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik weet niet hoe dat met u zit, maar ik ga daar wel verantwoordelijkheid eisen bij de bevoegden en ongegeneerd mijn mening blijven verkondigen.

Ik weet niet hoe dat met u zit, maar die bevoegden zullen daar maling aan hebben.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ook in Amerika is het paard Troje binnen.

Troje lag in Griekenland.

Ik vind het ook een beetje kinderachtig antwoord, natuurlijk lag Troje lag in Griekenland, maar ik neem aan dat je begrijpt wat Fundamenteel bedoelt. men heeft mensen binnengehaald waarvan een aantal, heel klein aantal maar toch met volgelingen en begrip hier van binnenuit aanslagen en andere terreur kunnen uitoefenen, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen neem ik aan, ook ik observeer de toestanden en laat mij door niemand demoniseren of in een hokje plaatsen, ook niet door forumleden, bewust of onbewust.  waar ik echter niet meer achter Fundamenteel kan staan is dat een (change) gehele leegloop van alle regeringen en plaatsmaken voor de rechtse garde de oplossing is, tijdelijk misschien, op de lange duur zullen er toch  conflicten komen vrees  ik, ik zie het in de lange geschiedenis van de mens. 

8 uur geleden zei Dat beloof ik:
9 uur geleden zei Fundamenteel:

It is written en alle signalen wijzen ernaar dat de tijd nu is

Tsja, dat beweren mensen al 2000 jaar zo langzamerhand. ... gaap.....

Ik kan je volgen, we hebben nu wel veel profetie die uitkomt zowel rekenkundig als in de dingen die geschieden om ons heen

8 uur geleden zei Dat beloof ik:
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Om het christendom te bewaken waren er bikkelharde middelen nodig.

Kruistochten, Jodenvervolging, inquisitie, brandstapels, kindermisbruik

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Klopt wat je redeneert, en is trouwens Bijbels voorzegd, Satan beheerst nog steeds de wereld en met hem heeft valse religie waarbij ik geen namen of rugnummers geef veel leed gebracht.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid