Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dat is een essentieel probleem hier. Zodra de spijker op de kop geslagen wordt overneemt de stilte...

En door die stilte gaat het gewoon door.... Als creationisten zien we dit als het werk van de duivel. Abortussen aanmoedigen om stamcellen te oogsten en dat als genezing voor de ander verkopen. 

Hebben jullie überhaupt die film gekeken om tot een samenvatting te komen @Appie B @Dat beloof ik @Mullog ?

Ik heb stukjes gezien ja.
Maar om de spijker dan toch eens op de kop te slaan:
Het verbaast mij wederom dat veel mensen zich hier aan ergeren en tegelijkertijd een God aanbidden die vereist dat een bloedoffer wordt geaccepteerd.
Zolang jij een kruisiging verheerlijkt, verspeel je in mijn ogen het recht om anderen aan te spreken over abortus.
  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 452
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Bastiaan73, @Dat beloof ik, @Fundamenteel, tenzij men in Italië andere methodes gebruikt is het verhaal volstrekte kolders. Hier is een beschrijving van de methode te vinden.

@Fundamenteel laat je niet gek maken. Waarom andermans mening vragen? Bid en richt je op Jezus. Hij is de Weg.

Als kanker al leeft, dan is het kwaadaardig en leeft het ten koste van het goede. Als een parasiet. Hoe durf je een baby in ontwikkeling met een parasiet te vergelijken. Echt hoor, jij bent niet goed

Posted Images

16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb stukjes gezien ja.
Maar om de spijker dan toch eens op de kop te slaan:
Het verbaast mij wederom dat veel mensen zich hier aan ergeren en tegelijkertijd een God aanbidden die vereist dat een bloedoffer wordt geaccepteerd.
Zolang jij een kruisiging verheerlijkt, verspeel je in mijn ogen het recht om anderen aan te spreken over abortus.
  

Ik verheerlijk de daad van de kruisdood niet, integendeel. Ik worstel als gelovige veel met God hoor, maar dat staat niet ter sprake. 

We kunnen het ene kwaad toch niet vergelden met een ander? Dat is relativisme waar mijn nekharen rechtop van komen te staan. Spijtig dat je stukjes zag, het wordt erger naar het einde toe.

Er wordt in Amerika alles aan gedaan een abortus te bevorderen eerder dan tegen te gaan. Ze gebruiken die foetussen om uw genezing op x aantal ziektes te verkopen, stamceltherapie. Hoe jonger de stamcel, hoe beter want dan zijn ze pluripotent. Dat wil zeggen dat je die stamcellen op quasi ieder orgaan kan inzetten en ze zich zullen aanpassen naar dat orgaan waardoor het kan genezen. 

We staan voor een kwaad DBI, ik denk dat onze perceptie daarop ons niet zou mogen scheiden. Moord blijft moord. Zie de tweet die ik hier gisteren deelde. Een laattijdige abortus wegen persoonlijke motieven is moord.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

stamceltherapie. Hoe jonger de stamcel, hoe beter want dan zijn ze pluripotent. Dat wil zeggen dat je die stamcellen op quasi ieder orgaan kan inzetten en ze zich zullen aanpassen naar dat orgaan waardoor het kan regenereren of genezen.

Zo ongeveer werkt dat ja. Goed he, dat doktoren daarmee ernstige ziekten kunnen aanpakken.

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

We staan voor een kwaad DBI, ik denk dat onze perceptie daarop ons niet zou mogen scheiden. Moord blijft moord.

Met het laatste ben ik het eens, maar we zijn nu eenmaal gescheiden door onze mening over wat er nu precies onder moord wordt verstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zie de tweet die ik hier gisteren deelde.

Wat ik me daarbij afvraag is: Deze 'bethrcoast' heeft zelf een miskraam gehad bij 4 maanden. Wie geeft ze daarvan de schuld? 
Maar waarschijnlijk is dit mens nu al weer bezig met #prayforbahamas te twitteren, ook weer zonder zichzelf af te vragen wie volgens haar de storm heeft geschapen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zo ongeveer werkt dat ja. Goed he, dat doktoren daarmee ernstige ziekten kunnen aanpakken.

Met het laatste ben ik het eens, maar we zijn nu eenmaal gescheiden door onze mening over wat er nu precies onder moord wordt verstaan.

Als ik naar een foto van een geaborteerd kind kijk en in rechtszaken hoor dat foetussen die nog leven na een abortus gewoon levend weg gestoken worden om te sterven is dat mijn inziens regelrechte moord. Een arts is verplicht een mens in nood te helpen. Het kind/foetus kwam er levend uit en is dus een geboren mens.

Of de moeder daar moord pleegde, ook ja. Maar zij is in haar zwakheid misbruikt (zie de procedure naar een abortus in de film).

deze gevallen zijn nu geen wettelijke moord omdat abortus is toegestaan. Maar klasseer het als moord en beperk abortus naar 8w. Dat lijkt mij hier na de hele confrontatie de meest ethische oplossing. Het is niet omdat de ene zijn dood de andere zijn brood is we er iets goeds mee doen. Ik zal zulke behandeling resoluut weigeren.

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Wat ik me daarbij afvraag is: Deze 'bethrcoast' heeft zelf een miskraam gehad bij 4 maanden. Wie geeft ze daarvan de schuld? 
Maar waarschijnlijk is dit mens nu al weer bezig met #prayforbahamas te twitteren, ook weer zonder zichzelf af te vragen wie volgens haar de storm heeft geschapen.

Ze geeft niemand de schuld, ze zegt dat ze daar jaren depressief van was en zich niet kan inbeelden waarom iemand zoiets vrijwillig zou ondergaan. 

Het gaat vooral om de foto DBI en de vraag die daarop volgde, liggen daar klompjes cellen volgens u of baby’s?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

in rechtszaken hoor dat foetussen die nog leven na een abortus gewoon levend weg gestoken worden om te sterven

Je praat onzin. Je bent nog nooit bij een rechtszaak daarover aanwezig geweest en hebt dit dus ook nooit kunnen horen.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een arts is verplicht een mens in nood te helpen. Het kind/foetus kwam er levend uit en is dus een geboren mens.

Dat ligt er dus maar helemaal aan hoe ver de foetus in de ontwikkeling is. 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Of de moeder daar moord pleegde, ook ja. Maar zij is in haar zwakheid misbruikt (zie de procedure naar een abortus in de film).

Voor de zoveelste keer: ik ga geen film van een uur kijken om te zien waar jouw argument wellicht ziet. Breng je argument gewoon onder woorden. en als je dat niet kunt of wilt, laat het dan weg.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is niet omdat de ene zijn dood de andere zijn brood is we er iets goeds mee doen. Ik zal zulke behandeling resoluut weigeren.

Ik denk (weer eens) dat het goed is om jezelf eerst eens te verdiepen in materie voordat je er, ongehinderd door enige kennis, wat onzinnigs over gaat roepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je praat onzin. Je bent nog nooit bij een rechtszaak daarover aanwezig geweest en hebt dit dus ook nooit kunnen horen.

Dat ligt er dus maar helemaal aan hoe ver de foetus in de ontwikkeling is. 

Voor de zoveelste keer: ik ga geen film van een uur kijken om te zien waar jouw argument wellicht ziet. Breng je argument gewoon onder woorden. en als je dat niet kunt of wilt, laat het dan weg.

Ik denk (weer eens) dat het goed is om jezelf eerst eens te verdiepen in materie voordat je er, ongehinderd door enige kennis, wat onzinnigs over gaat roepen.

Neen maar die rechtszaken komen wel aan bod in die film. Dus neen het was geen onzin. Ik kijk wel films van een uur en lees wel pdf’s van amper 6 pagina’s -wat gij al te lang vond- en gij spreekt me aan op verdiepen? Kijk uw temperatuur eens na. Verdiepen is niet ‘s avonds zat “The Family” op Netflix kijken neen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

En dat is een essentieel probleem hier. Zodra de spijker op de kop geslagen wordt overneemt de stilte...

En door die stilte gaat het gewoon door.... Als creationisten zien we dit als het werk van de duivel. Abortussen aanmoedigen om stamcellen te oogsten en dat als genezing voor de ander verkopen. 

Hebben jullie überhaupt die film gekeken om tot een samenvatting te komen @Appie B @Dat beloof ik @Mullog ?

Voor mij past er alleen maar stilte. Het is gewoon te afschuwelijk voor woorden. Maar gezien wat wij mensen verder al voor wanstaltige dingen hebben gepresteerd en nog doen.....past er grote nederigheid en de eerlijke erkenning dat er iets helemaal fout is met ons en dat we inderdaad heel erg verlossing nodig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Voor mij past er alleen maar stilte. Het is gewoon te afschuwelijk voor woorden. Maar gezien wat wij mensen verder al voor wanstaltige dingen hebben gepresteerd en nog doen.....past er grote nederigheid en de eerlijke erkenning dat er iets helemaal fout is met ons en dat we inderdaad heel erg verlossing nodig hebben.

Is dat misschien niet de kern van het hele probleem? Wij worden gebombardeerd door beelden die ons gewoon maken aan moord, geweld, onrecht, ... Tot we op een punt komen waar abortus een standaardprocedure wordt. Een procedure waarvoor de goddeloze dan wegkijkt want ochot ze zouden zichzelf eens een uurtje neutraal en objectief moeten opstellen.... Of dan kijken ze 2min van ren film die ze denken samen te kunnen vatten en zien dat dan als “verdiepen”. Walgelijke mensen zijn het, de gruwels van de satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen maar die rechtszaken komen wel aan bod in die film. Dus neen het was geen onzin. Ik kijk wel films van een uur en lees wel pdf’s van amper 6 pagina’s -wat gij al te lang vond- en gij spreekt me aan op verdiepen? Kijk uw temperatuur eens na. Verdiepen is niet ‘s avonds zat “The Family” op Netflix kijken neen.

Schrijf dan niet dat je 'in rechtszaken hoort'....Wat er werkelij kaan de hand is dat je een film hebt gezien, waarin wordt gesproken over een rechtszaak. In in die rechtszaak wordt melding gemaakt van een foetus die nog leeft na de abortus.  Hoe kunnen we dat verifieren? Welk moment in de film, welke rechtszaak, werd het geaccepteerd als bewijs, of  was het alleen maar een hysterische anti-abortus activist die maar wat riep?
Werkelijk man, toon eens wat aan. Dit noem je toch geen discussie voeren ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Schrijf dan niet dat je 'in rechtszaken hoort'....Wat er werkelij kaan de hand is dat je een film hebt gezien, waarin wordt gesproken over een rechtszaak. In in die rechtszaak wordt melding gemaakt van een foetus die nog leeft na de abortus.  Hoe kunnen we dat verifieren? Welk moment in de film, welke rechtszaak, werd het geaccepteerd als bewijs, of  was het alleen maar een hysterische anti-abortus activist die maar wat riep?
Werkelijk man, toon eens wat aan. Dit noem je toch geen discussie voeren ?

Stop toch eens met uw eindeloos gezeur. Ik zei: als ik in rechtszaken hoor.. 

In die film wordt er gefilmd tijdens zulke rechtszaken IN de rechtszaal waar het een geaborteerde foetus betreft die levend ter aarde kwam. Dat is moord om voor levensloos achter te laten om te laten sterven. Ongeacht hoe oud. 

Je kan het verifiëren door je te verdiepen zoals die filmmaker. Maar je lult liever je narcisme hier kwijt dan eens werkelijk te kijken waarover het gaat. 

Ik ben uw analyses die je op eigen onkunde bouwt meer dan moe. Waarom nodig ik u nog uit tot discusie als je niet eens buiten je eigen denkkader wilt treden en naar mensen op de eerste rij wenst te kijken. Want ochottekes, dat duurt een uur hoor. Als de film stront was kon je dat gebruiken, maar het slaat spijkers op de kop. Al was ik het niet altijd overal eens... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Stop toch eens met uw eindeloos gezeur. Ik zei: als ik in rechtszaken hoor.. 

In die film wordt er gefilmd tijdens zulke rechtszaken IN de rechtszaal waar het een geaborteerde foetus betreft die levend ter aarde kwam. Dat is moord om voor levensloos achter te laten om te laten sterven. Ongeacht hoe oud. 

Je kan het verifiëren door je te verdiepen zoals die filmmaker. Maar je lult liever je narcisme hier kwijt dan eens werkelijk te kijken waarover het gaat. 

Ik ben uw analyses die je op eigen onkunde bouwt meer dan moe. Waarom nodig ik u nog uit tot discusie als je niet eens buiten je eigen denkkader wilt treden en naar mensen op de eerste rij wenst te kijken. Want ochottekes, dat duurt een uur hoor. Als de film stront was kon je dat gebruiken, maar het slaat spijkers op de kop. Al was ik het niet altijd overal eens... 

Jammer dat je er voor kiest om te gaan schelden en beschuldigen, in plaats van gewoon te zeggen waar ik de film moet kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Jammer dat je er voor kiest om te gaan schelden en beschuldigen, in plaats van gewoon te zeggen waar ik de film moet kijken.

Pardon? Moet ik u nu ook al alles voorkauwen? Verdiept u zelf eens eerder dan mij te verwijten dat niet te doen. Ik verdiep mij in ieder onderwerp dat ik aanga me dunkt. Het omgekeerde is hier waar he. Maar kom ik voor mezelf op gaan we het kruidje roer me niet spelen. Oh puh lease....

Ergens na een half uur wordt zulke vraag in een rechtszaal gesteld. Maar beter voor de discussie zou zijn is dat je eens effectief kijkt naar wat ze daar duidelijk pogen te maken. Het leven brult naar ons en ze lijdt, we leven in zonde en zijn gevallen zielen. De zonde normaliseren maakt ze zeker niet ongedaan of ok, integendeel.

Abortus zoals de overheden ze organiseren is moord. Ze verrijken zichzelf erop en offeren de mensheid op aan de wetenschap die het beestensysteem dient. We spiegelen ons als mensheid al lang niet meer aan God. Wee zij die bewust meelopen in deze zonde omdat ze aan hun grote gelijk wensen vast te houden. Wee zij.

Laten we zolang abortus een legaal kwaad is iedere embryo en foetus eens een menswaardige begrafenis geven. Eens zien hoe makkelijk ze dan nog abortus maken. Zodra het roverheden geld zou kosten eerder dan opbrengen zouden ze snel hun kar keren. Gewetensloze en goddeloze kindermoordenaars. Allemaal omdat ze te laf zijn God (de dood) te confronteren en wetenschappelijk wat levensjaren willen bijkopen. Angsthazen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Jammer dat je er voor kiest om te gaan schelden en beschuldigen, in plaats van gewoon te zeggen waar ik de film moet kijken.

Pardon? Moet ik u nu ook al alles voorkauwen?

Als je verwijst naar iets in een video die een uur lang is,  ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je verwijst naar iets in een video die een uur lang is,  ja.

Jij noemt iets onzin en betrekt je in discussies zonder te weten waarover het gaat. Komt gij op creationisten fora trollen omdat ze u elders beu zijn? Niet alles wat uw schedel niet omvatten kan is onzin hoor. Er is wel degelijk sprake van moord in iedere context van het woord als men een levend geboren foetus laat sterven zonder er naar om te kijken. Iemands leven afnemen in de hoop wetenschappelijk wat extra jaartjes te rekken is iets wat alleen dictators als Hitler zouden doen. Maar jij noemde zoiets “toch goed”. De waanzin voorbij mensen van deze tijd.

modbreak Trajecto: Waar staat dat "toch goed"? Er is een topicreport over binnengekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je verwijst naar iets in een video die een uur lang is,  ja.

Jij noemt iets onzin en betrekt je in discussies zonder te weten waarover het gaat. Komt gij op creationisten fora trollen omdat ze u elders beu zijn? Niet alles wat uw schedel niet omvatten kan is onzin hoor. Er is wel degelijk sprake van moord in iedere context van het woord als men een levend geboren foetus laat sterven zonder er naar om te kijken. Iemands leven afnemen in de hoop wetenschappelijk wat extra jaartjes te rekken is iets wat alleen dictators als Hitler zouden doen. Maar jij noemde zoiets “toch goed”. De waanzin voorbij mensen van deze tijd.

Gescheld en beschuldigingen.
Ik heb nergens geschreven dat wat Hitler doet, toch goed is !!! Neem dat terug aub.

Ga je nu nog simpelweg aangeven waar in de film de rechtszaken ter sprake komen waarin wordt gesproken over levende foetussen, of blijft het, zoals meestal bij jou, bij niet-onderbouwde loze verwijzingen ?  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Gescheld en beschuldigingen.
Ik heb nergens geschreven dat wat Hitler doet, toch goed is !!! Neem dat terug aub.

Ga je nu nog simpelweg aangeven waar in de film de rechtszaken ter sprake komen waarin wordt gesproken over levende foetussen, of blijft het, zoals meestal bij jou, bij niet-onderbouwde loze verwijzingen ?  

Context, begrijpend lezen, verdiepen, op de context blijven.

Lees eens enkele posten terug. Ik gaf het u al aan. Weet niet of je die edit al las, wellicht wel want uw reactie volgde enige tijd later. Ik schreef daar: Ergens na een half uur wordt zulke vraag in een rechtszaal gesteld. Maar beter voor de discussie zou zijn is dat je eens effectief kijkt naar wat ze daar duidelijk pogen te maken. Het leven brult naar ons en ze lijdt, we leven in zonde en zijn gevallen zielen. De zonde normaliseren maakt ze zeker niet ongedaan of ok, integendeel.

Het zijn insinuaties gebouwd op eigen onkunde die heel de discussie verzieken. Niet wat jij hier voor gescheld neemt, na maanden kritiek gebouwd op loze argumentatie en insinuaties verlies ik mijn koel ook wel eens he. Maar ik neem niets terug, jij vond het best ok dat de wetenschappen geaborteerde baby’s neemt om aan stamceltherapie te doen. Wetenschap dat in die richting gaat was ook wetenschap waar de nazi zich mee bezig hielden. 

En dat er foetussen regelmatig levend ter aarde komen is niemand vreemd die zich oprecht verdiepte in de discussie. Die heeft daar geen youtube filmke voor nodig. Iemand met oprechte intenties en interesse bekijkt dat gewoon zelf en laat zich niet alles voorkauwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ik neem niets terug, jij vond het best ok dat de wetenschappen geaborteerde baby’s neemt om aan stamceltherapie te doen. Wetenschap dat in die richting gaat was ook wetenschap waar de nazi zich mee bezig hielden.

Ik ben het zo langzamerhand kotsbeu dat er steeds een relatie wordt gelegd tussen mij en nazi's.
Dat gebeurt hier weer. 
Ja, ik heb geschreven dat NADAT DE MOEDER DAARVOOR TOESTEMMING HEEFT GEGEVEN (dat stuk laat je weg) het goed is dat weefsel van een foetus wordt gebruikt voor onderzoek.
Met de zin "Wetenschap dat in die richting gaat was ook wetenschap waar de nazi zich mee bezig hielden" kun je zo´n beetje alles richting nazi's schrijven. Maar zoals we gewend zijn van jou blijf je suggestief en geef je niet aan welk onderzoek van de nazi's je hierbij precies wil vergelijken. In de tijd van het Derde Rijk bestond stamceltherapie nog niet eens (wellicht handig dat ik dat voor jou er bij zet).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-9-2019 om 08:21 zei Fundamenteel:

En dat is een essentieel probleem hier. Zodra de spijker op de kop geslagen wordt overneemt de stilte...

En door die stilte gaat het gewoon door.... Als creationisten zien we dit als het werk van de duivel. Abortussen aanmoedigen om stamcellen te oogsten en dat als genezing voor de ander verkopen. 

Hebben jullie überhaupt die film gekeken om tot een samenvatting te komen @Appie B @Dat beloof ik @Mullog ?

Nee. We kunnen elkaar met filmpjes bestoken, maar dat is geen manier van discussiëren. Presenteer je argument, onderbouw je stelling en ga op een integere manier een discussie aan.

1 uur geleden zei Willempie:

Wat onderscheidt jou dan van nazi's? Ben jij een beter mens? En op grond waarvan denk je dat dan?

Wat onderscheid jouw god van nazi’s?

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Willempie:
39 minuten geleden zei Appie B:

Wat onderscheid jouw god van nazi’s?

 Kennis van goed en kwaad.

Dus de nazi’s wisten niet dat de fout waren toen ze genocide pleegden en God wist dat wel toen hij genocide liet plegen op de kanaänieten?

Wat is dan erger?

bewerkt door Appie B
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Appie B:

Dus de nazi’s wisten niet dat de fout waren toen ze genocide pleegden 

Tuurlijk wel,

24 minuten geleden zei Appie B:

God wist dat wel toen hij genocide liet plegen op de kanaänieten?

God loog niet toen hij zei, in dien gij daar van eet zijt gij de dood schuldig. Elk Goddelijk voltrekken is het rechtvaardig oordeel naar de zonden, God doet daar niet iets fout maar goed. Elk ander leeft onder zijn genade, dat recht hebben we niet meer, zonder Jezus.

26 minuten geleden zei Appie B:

Wat is dan erger?

Overduidelijk de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Wat onderscheidt jou dan van nazi's? Ben jij een beter mens? En op grond waarvan denk je dat dan?

In ieder geval niet de kleur van mijn haar, huid of ogen, want ik ben blond, blank en voorzien van blauwe kijkers.
Het voornaamste onderscheid is dat ik geen nationaal-socialistische ideeën aanhang.

Of mij dat een beter mens maakt, hangt af vanuit welke standpunt je het bekijkt.
Ik vind van wel, maar dat is natuurlijk erg subjectief.
Vanuit het Christendom niet denk ik. Hitler zei immers : "Und den Befehl gab uns kein irdischer Vorgesetzter, den gab uns der Gott, der unser Volk geschaffen hat."
(En geen aards gezag gaf ons dat bevel, maar God, die ons volk gemaakt heeft, gaf het.)

1 uur geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Appie B:

Wat onderscheid jouw god van nazi’s?

Kennis van goed en kwaad.

Hebben we het nu over dezelfde God die niet ingreep toen 6 miljoen Joden werden vermoord?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid