Spring naar bijdragen

Gods goedetierenheid


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het eigenwijs vertrouwen in God is het enige dat je redden kan, want wij weten de werken der ongerechtigheid en de gevolgen van dien. Ons vooruitzicht is zijn goedertierheid ?

Oeps dat had ik dan verkeerd begrepen, je zei namelijk en daar staat inderdaad duidelijk dat de VN regime chasnges voorrang geeft. Zeker omdat de zittende regering doorgaans om hulp vraagt. En

13 minuten geleden zei Mullog:

Maar ja, die lopen er ook rond en zullen er ook altijd zijn. En zelfs types die wel kennis van geloof hebben zullen dat zo af en toe negeren. Niets menselijks is mensen vreemd. 

En zo kan een atheïst in kerken gaan rondschieten omdat hij dolgedraaid is door lectuur van de ET in een tijdperk waar ze er telkens creationisme bij moesten betrekken om het te bashen. Er is daar zeker een klimaat gecreëerd tegen het creationisme dat veel schapen tot op vandaag nablaten. Als ik echter naar echte christenen keer, mensen die Christus eerst plaatsen, dan zie ik dat ze zich daar allemaal niet mee bezig houden maar proberen vatten wat de bijbel echt leert. Zij houden zich er wel mee bezig door bezorgd te zijn en te bidden. Wees geprezen dat wij nog goede dominees en priesters hebben en figuren zoals Steven Anderson door een verpletterende meerderheid van christenen verworpen wordt.  Bekijk het toch ook niet zo negatief. Jezus hield mij van de drank, Jezus bekeert mensen. Jezus stuurt mensen op missionarismissies, wie zich echt compleet tot Christus keert en het kruis opneemt gaat geen gekke dingen doen, hoe los dat schroefje ook zit. Maar je hebt dan natuurlijk wel verhalen van een christen die door een afgezonderde stam vermoord wordt omdat hij het Woord wil brengen. Toch ben ik ervan overtuigd dat als hij een goede kerk had en dit besprak met de gemeenschap het nooit zover was gekomen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

En zo kan een atheïst in kerken gaan rondschieten omdat hij dolgedraaid is door lectuur van de ET in een tijdperk waar ze er telkens creationisme bij moesten betrekken om het te bashen

Je schiet weer door. Er is nog nooit een atheïst de kerk ingelopen om creationisten neer te schieten ter verdediging van de ET. Zullen we het een beetje normaal houden. Een klein beetje maar, maar toch voldoende om dit soort onzin niet te spuien. 

1 uur geleden zei sjako:

Deze foto trof me wel van een bedelaar en Sao Paulo. Een broeder trof hem aan en vertelde over de hoop van de Nieuwe Wereld. Hij was erg blij met de boodschap.

Misschien was hij blijer geweest met wat echte hulp in plaats van een boekje. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Misschien was hij blijer geweest met wat echte hulp in plaats van een boekje. 

Hoe vind jij dat hij kijkt? Blij en vol hoop! Je ziet dat wanneer God in iemand zijn leven komt, hun leven totaal veranderd. Ik denk, ik weet het wel zeker, dat die man geen bedelaar meer zal zijn over een tijdje. Hij zal sowieso opgevangen worden door mijn broeders en zussen daar. Je onderschat God. Voorbeelden te over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Hoe vind jij dat hij kijkt?

Ik zal je een kleine anekdote vertellen.

Ik was in Luxor, Egypte, met mijn vrouw en wij waren op weg naar de markt. Er komt een Amerikaan uit een hotel en die houdt een koetsje aan (je weet wel, paard, wagen en menner). Hij vraagt of de koetsier hem naar het adres kan brengen wat op een kaartje staat. De koetsier pakt het kaartje en kijkt ernaar op dezelfde manier waarop jou bedelaar in het boekje zit te staren. Hij knikt ja, Amerikaan stapt in en ze rijden weg. Waarschijnlijk rijden ze nog steeds (inmiddels een jaar of 5). Die koetsiers zijn namelijk allemaal analfabeet en kunnen geen letter lezen, maar omzet is omzet :-) 

Zo kijkt hij dus (naar mijn bescheiden mening).   

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei sjako:

Volgens het verhaal wat erbij stond ging er een wereld voor hem open......

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Probeer je eens voor te stellen in wat voor wereld zo'n man leeft en wat hij moet doen om te overleven. Daar zal zeker niet bij zitten dat hij tegen een JG tekeer zal gaan zolang hij nog mogelijkheden of kansen ziet er iets aan over te houden (ik vind dat negatief klinken, maar zo bedoel ik het niet).

Aan de ander kant, het kan ook wel dat er een wereld voor hem openging. Alleen ik acht dat niet zo waarschijnlijk bij een bedelaar is Sao Paulo. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Aan de ander kant, het kan ook wel dat er een wereld voor hem openging. Alleen ik acht dat niet zo waarschijnlijk bij een bedelaar is Sao Paulo. 

@sjako Ik liet de foto net aan mijn vrouw zien. Nog voor ik het verhaal vertelde (ze vindt het maar niks dat ik hier op het forum zit). Haar eerste zin was, tromgeroffel, 

Citaat

Die man kan niet lezen

???

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mullog:

Je schiet weer door. Er is nog nooit een atheïst de kerk ingelopen om creationisten neer te schieten ter verdediging van de ET. Zullen we het een beetje normaal houden. Een klein beetje maar, maar toch voldoende om dit soort onzin niet te spuien. 

Misschien was hij blijer geweest met wat echte hulp in plaats van een boekje. 

Zeveraar. Sutherland Springs? Neen enkel gelovigen mag je polariseren... Behalve dan als dat Joden of moslims zijn.... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In den beginne schiep God de  hemel en de aarde, maakte de zon, de maan, de sterren, al het leven op aarde. Niet veel verderop in Genesis bewerkstelligt God de zondvloed, God veroorzaakt taalproblemen in Babel, venietigt hele steden, spreekt (volgens het Christendom) met Avraham, begeleidt overduidelijk het Israelische volk, splijt zelfs de zee, veroorzaakt een vuurkolom die meereist, geeft zelf de Torah aan Mosjéh, etc. Later begonnen profeten in God's naam te spreken en langzamerhand valt er van God weinig meer aan te tonen dan via menselijke woorden. Wat valt er daadwerkelijk nog te merken van deze ooit zo aanwezige God dan mensen en boeken die suggereren te weten wat God bedoelt? Ik lees verhalen over een God die ondanks onmiskenbaar lijden, nergens onmiskenbaar ingrijpt. Waar is Gods goedetierenheid?

If it doesn't sound like a duck, doesn't walk like a duck, doesn't swim like a duck and doesn't fly like a duck, why should it be a duck?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mullog:

A.u.b. bewijs dat Devin Patrick Kelley dit deed vanuit zijn geloof in de ET.

Hij was een atheïst met een afkeer van gelovigen en schoot ze ondersteboven. Net zoals een christen zijn moorden niet kan rechtvaardigen met de bijbel kan de priester wel een klimaat scheppen waar de gelovigen misleid worden. Zo heb ik voldoende boeken gelezen en discussie gevolgd over de ET, de woordvoerders ervan, zoals Bill Nye en Richard Dawkins, reisden de wereld rond en vergeleken alles met creationisten om ze te bashen. Ken Ham deed dit bv nooit en was de creationist veelal in die discussies.

ergo, de leer doet dat niet, zij die hem door de strot willen rammen kunnen een klimaat creëren waardoor gekken gaan moorden. Gedenk wat jullie msm Pim Fortuyn aandeed oa.

Frappant dat jij nu bewijs vraagt daar ik hem maar als voorbeeld gebruikte wanneer ik eerder Jezus citaten vroeg die geweld rechtvaardigen, in gelijk welke vorm. 

QED

4 uur geleden zei Chaim:

.Waar is Gods goedetierenheid?

In ons

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Mullog:

Ik liet de foto net aan mijn vrouw zien. Nog voor ik het verhaal vertelde (ze vindt het maar niks dat ik hier op het forum zit). Haar eerste zin was, tromgeroffel, 

Ik weet niet of het verhaal wat erbij staat over deze man gaat, maar wel mee te vergelijken. Hierbij het verhaal wat erbij staat. Voor wie het Engels machtig is.

Bron: Jehovah's Gods day is near keep on the watch with Jezus (Facebook)

A BEGGAR BECAME A CONGREGATION ELDER

One Sunday morning, two brothers were preaching on the streets, could not talk to
anyone, the brothers decided to talk to a beggar who sat on the bench in the square,
who ate trash heaps that were there.
The brothers began talking to him about the hope of a new world where there would be no more misery, there would be no more hunger, no violence, etc. The beggar was
very much interested in the message and he accepted a bible study of with the
brochure "What does God require of us? ", and the brothers made arrangements to
continue studying in the same place. When the day came, that beggar was anxious to
see the brothers were falling behind a bit, but came and went with the study. This
beggar continued to study for two months ... one Saturday morning, the brothers were doing the preaching from house to house in that same territory when suddenly they saw the beggar also talking with people about the Bible, the brothers went where the beggar was and told him that he could not be doing this, on the doors, because it was necessary to have a good appearance and fill certain requirements.
Then one brother took him to his home, where he bathed, shaved, cut his hair, nails,
brushed his teeth and gave him decent and clean clothes ... This beggar began to
attend all meetings, without missing one, he began to participate in the theocratic
ministry school; shortly thereafter he made one of his two dreams: he began to preach the good news from house to house. By that time this beggar was an example for all in the congregation and everyone who knew him, knew his history. After studying for 8 months, he was baptized at an international meeting held at Morumbi stadium in Sao Paulo Brazil.
The brother who gave this experience during his talk concluded by saying :
" Do you know what was the result of 'That beggar who became a brother'
experience?....... ME !!! ..... Today I have a privilege of being here telling my own story,
to all of you brothers and sisters. Currently, in addition to serving Jehovah, I have my
family, my house, I have a son and I serve as an elder in my congregation (... kept the
audience not to applaud ...) . So brothers, keep in mind that, in this world we preach to
ALL kinds of people! We demonstrate Christlike humility and willingness to give help to those in need, knowing that before God we are all beggars.... "

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-5-2019 om 04:23 zei Chaim:

In den beginne schiep God de  hemel en de aarde, maakte de zon, de maan, de sterren, al het leven op aarde. Niet veel verderop in Genesis bewerkstelligt God de zondvloed, God veroorzaakt taalproblemen in Babel, venietigt hele steden, spreekt (volgens het Christendom) met Avraham, begeleidt overduidelijk het Israelische volk, splijt zelfs de zee, veroorzaakt een vuurkolom die meereist, geeft zelf de Torah aan Mosjéh, etc. Later begonnen profeten in God's naam te spreken en langzamerhand valt er van God weinig meer aan te tonen dan via menselijke woorden. Wat valt er daadwerkelijk nog te merken van deze ooit zo aanwezige God dan mensen en boeken die suggereren te weten wat God bedoelt? Ik lees verhalen over een God die ondanks onmiskenbaar lijden, nergens onmiskenbaar ingrijpt. Waar is Gods goedetierenheid?

If it doesn't sound like a duck, doesn't walk like a duck, doesn't swim like a duck and doesn't fly like a duck, why should it be a duck?

Het was toch ook nooit zo dat de Schepper voortdurend supernatuurlijk en spectaculair optrad of ingreep? Er waren toch ook lange periodes waar mensen het maar van hun ouders of grootouders moesten aannemen? Of van verdere voorouders? Geloof heeft altijd een rol gespeeld, want na ieder spectaculair ingrijpen vervaagt de herinnering in de loop der tijd en begint twijfel de kop op te steken of het wel echt zo gegaan was. Vandaar het belang van gedenktekens en herdenkingsfeesten. Vaak werkt God op een verborgen wijze. In het boek Esther wordt Hij niet of nauwelijks genoemd. Wij vragen voortdurend: "God, waar bent U?" terwijl Hij voortdurend aan ons appelleert. "Waar bent U?", zoals Hij dat aan Adam vroeg. "Zie, Ik klop aan de deur van uw hart. Indien gij mij binnenlaat zullen wij samen maaltijd houden." Ik lees verhalen van mensen die ervaren dat God wel degelijk ingrijpt in hun leven en mensen radicaal verandert. Ook ikzelf heb mijn persoonlijke getuigenis. Je kunt dat toch niet allemaal maar negeren? Alleen al de Bijbelse feesten bewijzen de aanwezigheid en het verlossend ingrijpen van de Schepper. Mijn dubbeltje.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

Het was toch ook nooit zo dat de Schepper voortdurend supernatuurlijk en spectaculair optrad of ingreep? Er waren toch ook lange periodes waar mensen het maar van hun ouders of grootouders moesten aannemen? Of van verdere voorouders? Geloof heeft altijd een rol gespeeld, want na ieder spectaculair ingrijpen vervaagt de herinnering in de loop der tijd en begint twijfel de kop op te steken of het wel echt zo gegaan was. Vandaar het belang van gedenktekens en herdenkingsfeesten. Vaak werkt God op een verborgen wijze. In het boek Esther wordt Hij niet of nauwelijks genoemd. Wij vragen voortdurend: "God, waar bent U?" terwijl Hij voortdurend aan ons appelleert. "Waar bent U?", zoals Hij dat aan Adam vroeg. "Zie, Ik klop aan de deur van uw hart. Indien gij mij binnenlaat zullen wij samen maaltijd houden." Ik lees verhalen van mensen die ervaren dat God wel degelijk ingrijpt in hun leven en mensen radicaal verandert. Ook ikzelf heb mijn persoonlijke getuigenis. Je kunt dat toch niet allemaal maar negeren? Alleen al de Bijbelse feesten bewijzen de aanwezigheid en het verlossend ingrijpen van de Schepper. Mijn dubbeltje.

Wat is er van Gods goedetierenheid merkbaar behalve dat menselijke interpretatie gebeurtenissen als zodanig opvat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

Alleen al de Bijbelse feesten bewijzen de aanwezigheid en het verlossend ingrijpen van de Schepper. Mijn dubbeltje.

Dat is wel erg simpel.
Dus suikerfeest bewijst de aanwezigheid van Allah, en als indianen rond de totempaal dansen bewijst dat Oeboeboeloe.  
Hoe is het mogelijk dat mensen zó simpel redeneren? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Chaim:

Duidelijk. Je wilt het dus blijkbaar zo zien. Waarom?

Als het niet te zien is, is er geen reden ervan uit te willen gaan.

 

Alles wat wij zien of niet zien is m.i. afhankelijk van onze persoonlijke interpretatie. Waarom wil ik het zo zien? Omdat er anders geen hoop is. Het is al lang wetenschappelijk aangetoond dat onze perceptie van deze wereld sterk afhankelijk is van onze wil. Er zijn mensen die het niet zien. Er zijn mensen die het belachelijk maken en er denigrerend over spreken. Er zijn ook mensen die gewoon een hekel hebben aan de Schepper omdat die niet voldoet aan hun morele standaard. Voor de laatsten heb ik nog het meest begrip. Als je bijvoorbeeld een vernietigingskamp hebt overleefd zou het goed kunnen dat je het de Schepper bijzonder kwalijk neemt dat Hij dat niet heeft voorkomen. En de ultieme manier om je boosheid tegen iemand te uiten is het negeren en ontkennen van diens bestaan. Daarentegen zijn er ook overlevenden die, ondanks dat ze het niet begrijpen, gewoon op God blijven vertrouwen. Er is namelijk geen enkel alternatief. Job zei: "Zelfs indien Hij mij wil doden zal ik nog op Hem vertrouwen."        

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is wel erg simpel.
Dus suikerfeest bewijst de aanwezigheid van Allah, en als indianen rond de totempaal dansen bewijst dat Oeboeboeloe.  
Hoe is het mogelijk dat mensen zó simpel redeneren? 

Ik vermoed dat Chaïm wel degelijk begrijpt waar ik het over heb. Van jou verwacht ik dat begrip niet en ik zal dat argument dus ook nooit in een gesprek met jou gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Willempie:

Alles wat wij zien of niet zien is m.i. afhankelijk van onze persoonlijke interpretatie. Waarom wil ik het zo zien? Omdat er anders geen hoop is. Het is al lang wetenschappelijk aangetoond dat onze perceptie van deze wereld sterk afhankelijk is van onze wil. Er zijn mensen die het niet zien. Er zijn mensen die het belachelijk maken en er denigrerend over spreken. Er zijn ook mensen die gewoon een hekel hebben aan de Schepper omdat die niet voldoet aan hun morele standaard. Voor de laatsten heb ik nog het meest begrip. Als je bijvoorbeeld een vernietigingskamp hebt overleefd zou het goed kunnen dat je het de Schepper bijzonder kwalijk neemt dat Hij dat niet heeft voorkomen. En de ultieme manier om je boosheid tegen iemand te uiten is het negeren en ontkennen van diens bestaan. Daarentegen zijn er ook overlevenden die, ondanks dat ze het niet begrijpen, gewoon op God blijven vertrouwen. Er is namelijk geen enkel alternatief. Job zei: "Zelfs indien Hij mij wil doden zal ik nog op Hem vertrouwen."        

Waarmee je aantoont dat je claim slechts op je zienswijze is gebaseerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid