Spring naar bijdragen

Seks voor huwelijk stoppen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb even wat mensen nodig om mee te praten. Ik maak dit topic nu niet aan voor de discussie of seks voor het huwelijk wel of niet toegestaan is, dat wil ik vooropstellen. Ik hoop dan ook dat deze discussie gelaten kan worden voor wat het is.

Mijn vriend en ik hebben besloten dat we het erg mooi vinden om te wachten met seks tot we getrouwd zijn. 
Inmiddels zijn wij al 5 jaar samen en je kan niet ontkennen dat lusten steeds meer worden, omdat je van elkaar houdt.
Wij hebben heel erg rustig aan gedaan, omdat wij wisten dat we het heel lang samen vol zouden moeten houden voor we konden trouwen, wegens het erg jong een relatie krijgen.
Maar toch bouw je steeds meer op en ga je langzaamaan steeds een stap verder. 
Nu is het zo ver gekomen dat wij toch seks hebben gehad, terwijl we dit eigenlijk niet wilden, maar we lieten ons meeslepen in het moment.
Als je eenmaal een keer seks hebt gehad is het erg moeilijk om daarmee te stoppen, dit hebben wij gemerkt. Dit leidt telkens tot groot verdriet en schaamte achteraf. 
Gelukkig kunnen mijn vriend en ik erg goed met elkaar praten, maar wij weten niet hoe we dit kunnen oplossen.

Mijn vraag is dus om tips: tips om het af te bouwen, geen seks meer met elkaar te hebben. Want naast het verlangen om het te bewaren uit liefde voor God is er ook nog de angst om zwanger te worden. Kom dus alsjeblieft niet met dat het nou eenmaal een verloren zaak is en we net zo goed door kunnen gaan of iets dergelijks en ook het idee om er gewoon ''maar mee te stoppen'' is niet te doen voor ons, wij kunnen dat helaas niet meer in de hand houden. 
Ik hoop ook dat hier serieus en met respect op gereageerd kan worden; het doet mij namelijk al erg veel pijn om te erkennen dat ik ontmaagd ben.

Ik denk dat er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt, en ik hoop dat er mensen zijn die begrijpen dat deze hulp gewoon erg welkom zou zijn, zonder waarde-oordelen over het seks voor het huwelijk.

Liefs,
JR23 / Jor

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De vraag was simpel. Geen discussie over of het mag, of discussie over wat wel of niet mag.  De vraag was gewoon of er tips waren. Als je die niet kan of wil beantwoorden, reageer dan niet.. 

Je hebt echter geen keuze. Als je Gods wil zo strikt wil navolgen, en dat wil je, dan zul je inderdaad moeten wachten tot na de huwelijksvolstrekking, of in elk geval tot wanneer je klaar bent om, moc

Ik begrijp de verlangens maar al te goed en weet uit ervaring dat afbouwen geen optie is. Alhoewel wij net op tijd getrouwd zijn. ? Mijn vrouw was 18, en zijn reeds 5 jaar getrouwd en hebben twee

26 minuten geleden zei JR23:

Mijn vraag is dus om tips: tips om het af te bouwen, geen seks meer met elkaar te hebben. Want naast het verlangen om het te bewaren uit liefde voor God is er ook nog de angst om zwanger te worden. Kom dus alsjeblieft niet met dat het nou eenmaal een verloren zaak is

Verloren zaak is het nooit, vergeet het afbouwen en trouw gewoon. Kunnen jullie volop genieten in trouw (Y)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thinkfree:

Verloren zaak is het nooit, vergeet het afbouwen en trouw gewoon. Kunnen jullie volop genieten in trouw (Y)

  

Helaas ben ik nog maar 19 en net begonnen met mijn studie, een huis kunnen wij dus niet financieren en familie zal het jammer genoeg dan ook niet begrijpen. Trouwen is ons grootste verlangen, maar nu nog niet realistisch...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei JR23:

Helaas ben ik nog maar 19 en net begonnen met mijn studie, een huis kunnen wij dus niet financieren en familie zal het jammer genoeg dan ook niet begrijpen. Trouwen is ons grootste verlangen, maar nu nog niet realistisch...

 

Wel als men seks gehad heeft, is een stel voor God al getrouwd, het enige wat rest is dat beide de volledige verantwoordelijkheid daar ook van dragen zullen, zeker voor de kinderen zie ze niet als ongelukje maar als geschenk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei JR23:

Mijn vraag is dus om tips: tips om het af te bouwen, geen seks meer met elkaar te hebben. Want naast het verlangen om het te bewaren uit liefde voor God is er ook nog de angst om zwanger te worden.

Naar mijn mening een zinloze exercitie. Mooi als je vol had kunnen houden (als je dat vindt) maar volstrekte flauwekul om nu opeens naast elkaar op de bank te gaan zitten alsof er niets gebeurd is. En dan het idee, afbouwen!!!? Hoe had je dat in gedachte? Eerst nog een keertje vol er tegenaan, dan voor het zingen de kerk uit en daarna overgaan op handwerk?

En om zwangerschappen te voorkomen is er van alles op de markt. 

En wordt volwassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

 En wordt volwassen.

Waar dit op slaat weet ik eerlijk gezegd niet.
Wij houden ontzettend van elkaar maar wij houden ook van God, en daarom willen wij tenminste proberen hiermee te stoppen. Dit heeft niets met onvolwassenheid te maken, wij kijken op een volwassen manier naar elkaar en naar de fout die wij hebben gemaakt, en we zeggen zeker niet dat er niets gebeurd is. Wij weten dat wij zondig zijn maar ook dan kan je proberen je te weerhouden van de zonden die je doet. Als je iemand een keer vermoord geeft je dat geen vrijbrief om te blijven moorden, ''want ik heb het gebod nu toch al overtreden''. Wij erkennen onze fout maar willen hier niet in verder leven, en hebben hier graag wat hulp bij.

6 minuten geleden zei Thinkfree:

Wel als men seks gehad heeft, is een stel voor God al getrouwd, het enige wat rest is dat beide de volledige verantwoordelijkheid daar ook van dragen zullen, zeker voor de kinderen zie ze niet als ongelukje maar als geschenk.

Wat betreft dit, als ik zwanger wordt zullen mijn vriend en ik met hart en ziel houden van dit kind dat wij van God mochten krijgen. Maar ik krijg liever een kind in een veilige ''huisje, boompje, beestje''-situatie. 

Ik ben niet van mening dat je als je seks hebt voor God getrouwd bent, ik zie het andersom: eerst trouwen, dan seks. Wel is het zo dat seks twee personen 1 maakt, en dit vinden wij iets erg moois maar God wil graag dat je dit bewaart voor het huwelijk en wij vinden dit een mooie christelijke waarde.

Deze reacties zijn wel de redenen waardoor ik twijfelde of ik online naar hulp moest zoeken. Ik stel me erg kwetsbaar op en vervolgens krijg je harde reacties van mensen die misschien het gevoel niet eens kennen van de verlangens. Ik zou graag serieuze, helpende reacties ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei JR23:

Wij weten dat wij zondig zijn maar ook dan kan je proberen je te weerhouden van de zonden die je doet.

Dat bedoel ik. Wat is er zondig aan een heel normale biologische daad van twee mensen die van elkaar houden? Of zijn jullie ook van de refo types die continue in een depressie zitten omdat je in zonde geboren bent en ondanks Jezus alleen maar hel en verdoemenis zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei JR23:

Deze reacties zijn wel de redenen waardoor ik twijfelde of ik online naar hulp moest zoeken. Ik stel me erg kwetsbaar op en vervolgens krijg je harde reacties van mensen die misschien het gevoel niet eens kennen van de verlangens. Ik zou graag serieuze, helpende reacties ontvangen.

Ik begrijp de verlangens maar al te goed en weet uit ervaring dat afbouwen geen optie is. Alhoewel wij net op tijd getrouwd zijn. ?

Mijn vrouw was 18, en zijn reeds 5 jaar getrouwd en hebben twee mooie kinderen. 

Sorry, als we bot overkomen dit is niet de bedoeling, ik zie en voel de kwetsbaarheid en zal die niet breken. Het is ook moeilijk om gevoel/emphatie op een forum door te laten komen.

Mijn advies voorkomen is beter als genezen gebruik voorbehoedsmiddelen anders.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

Of zijn jullie ook van de refo types die continue in een depressie zitten omdat je in zonde geboren bent en ondanks Jezus alleen maar hel en verdoemenis zien?

Totaal niet. 
Maar zoals ik al zei in mijn allereerste bericht: ik heb dit topic niet geopend voor de discussie of seks voor het huwelijk mag of niet. 
Wij zien in de Bijbel en horen van God dat seks is voor twee mensen die getrouwd zijn. En naast dat voel ik dat persoonlijk heel erg nadat ik seks gehad heb, het voelt dan alsof ik God van me af duw. 
Maar buiten dat zijn er ook genoeg niet-christelijke mensen die de waarde van het seks bewaren tot het huwelijk erg mooi vinden; gewoon omdat het dan echt iets speciaals, kostbaars en intiems is voor 2 personen. Nu kunnen wij wel zeggen dat we toch wel bij elkaar blijven maar dat kan iedereen zeggen.
Wij willen dus geen seks voor het huwelijk, juist omdat we weten dat we mogen leven uit genade en God de leefregels geeft omdat Hij van ons houdt, niet omdat hij wil dat wij 'continue in een depressie zitten'. Gods liefde is ons evenveel waard als de liefde van elkaar, daarom willen wij graag stoppen met seks totdat we getrouwd zijn.

Ik hoop dat dit enige opheldering geeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JR23:

Mijn vraag is dus om tips: tips om het af te bouwen, geen seks meer met elkaar te hebben. Want naast het verlangen om het te bewaren uit liefde voor God is er ook nog de angst om zwanger te worden. Kom dus alsjeblieft niet met dat het nou eenmaal een verloren zaak is en we net zo goed door kunnen gaan of iets dergelijks en ook het idee om er gewoon ''maar mee te stoppen'' is niet te doen voor ons, wij kunnen dat helaas niet meer in de hand houden. 

Hallo Jor,

Het wordt m.i. wel lastig om tips te geven als je zelf aangeeft dat doorgaan geen optie is maar stoppen ook niet. Het is het één of het ander; het kan niet allebei. Afbouwen kan qua frequentie: steeds minder vaak maar wellicht ook door aan sex zonder penetratie te doen. 

Vriendelijke groet van Bas

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei JR23:

ik heb dit topic niet geopend voor de discussie of seks voor het huwelijk mag of niet

Daar wil ik het ook helemaal niet over hebben. Dat moet ieder voor zich maar uitmaken.

1 minuut geleden zei JR23:

En naast dat voel ik dat persoonlijk heel erg nadat ik seks gehad heb, het voelt dan alsof ik God van me af duw. 

Dan had je het niet moeten doen. Maar hoe denk je dat een term als "afbouwen" dan over komt. Je/jullie vonden het wel lekker en nu wil je afbouwen omdat je het gevoel heb dat je God van je afduwt en dan kom je in een spagaat?! Wordt volwassen is dan niet zo'n slechte opmerking, lijkt mij.

4 minuten geleden zei JR23:

Wij willen dus geen seks voor het huwelijk, juist omdat we weten dat we mogen leven uit genade en God de leefregels geeft omdat Hij van ons houdt, niet omdat hij wil dat wij 'continue in een depressie zitten'

Je hebt het dus wel gedaan. Als je RKK zou zijn zou ik je het volgende advies geven. Ga te biecht en ga niet afbouwen maar stop cold turkey en alles komt goed. En God wil niet dat je in een depressie zit. Ik denk dat God wil dat je van elkaar houdt en voor elkaar zorgt en dat het Hem eerlijk gezegd een zorg is of mensen wel of geen seks voor het huwelijk hebben. Mensen, meestal wat verzuurde oude mannen met weinig plezier in het leven willen dat graag de jeugd aanpraten.

6 minuten geleden zei Thinkfree:

Mullog is atheïst, vergeef zijn zelf ingenomen houding.

Correct, behalve van die zelfingenomen houding. Ik heb begrip dat mensen ervoor kiezen als maagd het huwelijk in te willen gaan. Maar zo af en toe komt dit soort vragen hier voorbij en ze druipen van de frustratie en dwangmatig goed willen doen terwijl men eigenlijk gewoon plezier wil hebben en van elkaar wil houden. Waarom doe dat dan niet, vraag ik mij af.

Toen ik 19 was had ik drie vriendinnen versleten en zouden er nog twee volgen voordat ik mijn vrouw ontmoette met wie ik nu twee kinderen in een uitermate gelukkig huwelijk heb. Ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar handjes had mogen vasthouden op de bank. En ik dank God dat mijn vrouw niet al die jaren op mij heeft zitten wachten, als je begrijpt wat ik bedoel. Je hebt nog een heel leven voor je, maak er wat van en doe dat dan niet in een dwangbuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Dan had je het niet moeten doen. Maar hoe denk je dat een term als "afbouwen" dan over komt. Je/jullie vonden het wel lekker en nu wil je afbouwen omdat je het gevoel heb dat je God van je afduwt en dan kom je in een spagaat?! Wordt volwassen is dan niet zo'n slechte opmerking, lijkt mij.

Natuurlijk vinden wij het lekker, wij zijn ook maar mensen. Maar omdat dat 'cold turkey' stoppen wat jij zegt wel erg moeilijk is als je dit inderdaad erg lekker vindt. Wij hebben ook die momenten dat wij niet van elkaar af kunnen blijven en dat accepteren we ook wel. Maar het 'te ver gaan' door seks te hebben willen wij niet, hebben we nooit gewild, maar lust en willen is niet hetzelfde. Met afbouwen bedoelen wij dus gewoon: zorgen dat wij nog een paar jaar door kunnen zonder seks te hebben om vervolgens natuurlijk niet als maagden, maar toch door Gods liefde te beantwoorden het huwelijk ingaan. 

6 minuten geleden zei Mullog:

Ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar handjes had mogen vasthouden op de bank.

Dit zeggen wij dus ook helemaal niet, maar er zit heel veel tussen handjes vasthouden en seks. Wij geloven dat je elkaar wel mag ontdekken maar de seks bewaar je voor het huwelijk. Wij erkennen dus ook dat we zelf te ver zijn gegaan en we hebben hier spijt van.

13 minuten geleden zei Bastiaan73:

Afbouwen kan qua frequentie: steeds minder vaak maar wellicht ook door aan sex zonder penetratie te doen. 

Bedankt voor deze reactie Bastiaan73. Dit willen wij ook zeker proberen maar de hoop was op iemand met dezelfde ervaringen en die het misschien wel is gelukt, dit is zeker iets wat wij meenemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei JR23:

wij zijn ook maar mensen

Precies.

9 uur geleden zei JR23:

Maar omdat dat 'cold turkey' stoppen wat jij zegt wel erg moeilijk is als je dit inderdaad erg lekker vindt. Wij hebben ook die momenten dat wij niet van elkaar af kunnen blijven en dat accepteren we ook wel. Maar het 'te ver gaan' door seks te hebben willen wij niet, hebben we nooit gewild, maar lust en willen is niet hetzelfde.

En ik snap dus niet waarom mensen zichzelf in zo een spagaat wringen terwijl het nota bene door God zelf allemaal bedacht is. Wat jullie proberen te doen is oude wetten die in een stamverband misschien wel 4.000 jaar geleden geformuleerd zijn na te volgen. Toen was dat nuttig en zinvol, inmiddels niet meer.

En als je het niet wilt, dan is er alleen cold turkey of je moet tegenover elkaar gaan zitten en ieder de hand aan zichzelf slaan (er zijn vast wel mensen die daar op kicken). Lekker gezellig ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei JR23:

Totaal niet. 
Maar zoals ik al zei in mijn allereerste bericht: ik heb dit topic niet geopend voor de discussie of seks voor het huwelijk mag of niet. 
Wij zien in de Bijbel en horen van God dat seks is voor twee mensen die getrouwd zijn. En naast dat voel ik dat persoonlijk heel erg nadat ik seks gehad heb, het voelt dan alsof ik God van me af duw. 
Maar buiten dat zijn er ook genoeg niet-christelijke mensen die de waarde van het seks bewaren tot het huwelijk erg mooi vinden; gewoon omdat het dan echt iets speciaals, kostbaars en intiems is voor 2 personen. Nu kunnen wij wel zeggen dat we toch wel bij elkaar blijven maar dat kan iedereen zeggen.
Wij willen dus geen seks voor het huwelijk, juist omdat we weten dat we mogen leven uit genade en God de leefregels geeft omdat Hij van ons houdt, niet omdat hij wil dat wij 'continue in een depressie zitten'. Gods liefde is ons evenveel waard als de liefde van elkaar, daarom willen wij graag stoppen met seks totdat we getrouwd zijn.

Ik hoop dat dit enige opheldering geeft. 

Het geeft wel enige opheldering, maar ik denk dat mensen er meer moeite mee hebben dat ze alleen maar met je mee mogen denken of je proberen te helpen 'op jouw voorwaarden'. Door zelf wel te zeggen dat de bijbel het zus of zo leert, maar een ander het recht te ontzeggen om vanuit een andere visie te reageren creëer je een ongelijkheid die zoals ik het zie resulteert in boude uitspraken van medeforummers. 

Wat jij in de bijbel leest is het gevolg van vertaling en interpretatie van mensen uit een bepaalde tijdsgeest en met een bepaald wereldbeeld. Er zijn op Credible genoeg mensen die onderzoek hebben gedaan naar bepaalde teksten en passages en tot heel andere conclusies komen dan wat bijvoorbeeld jij in de bijbel ziet. Maar die mensen schuif je zonder pardon aan de kant, omdat je de ene tijdgebonden interpretatie verheft tot onfeilbaar woord van de Eeuwige. 

Wat je van een pastor, dominee of voorganger hoort is niet per definitie "de stem van G'd". Zelfs de grootste profeet die we gekend hebben, Mosjé (Mozes), heeft interpretatie fouten gemaakt bij het doorgeven aan ons van wat hij van de Eeuwige gehoord had. 

Maar deze punten wuif je weg en volgens mij zorgt dat voor wrictie. Ik denk dat er mensen zijn die met kromme tenen denken: wat doe je jezelf aan?! Zoals @Mullog betoogde werk je jezelf in een spagaat. Je vroeg jezelf af of een moordenaar ook maar door moet gaan met moorden, omdat er toch wel vergeving voor is. Als je iets moois en levengevends als sex zelf al zonder pardon wegzet als zonde, vergelijkbaar met iets kwaads als levensbeeindigend, dan twijfel ik zelf ook wel even of je alles wel goed onderscheid.

Paulus zei iets over de genade als dat die groter of overvloediger is dan we nodig hebben. Het komt op mij over als welke fout we ook maken, dat het ons vergeven kan worden. Hij stelt daarbij ook de retorische vraag: moeten we dan maar doorgaan met zondigen? En zijn antwoord is natuurlijk nee. Hij geeft niet het advies om af te bouwen... 

Als je iets dus al als zonde ziet, is er ten eerste vergeving voor en ten tweede het advies van Paulus om het niet te doen. Afbouwen lijkt geen optie. 

En tot slot schrijf je: wij willen geen sex voor het (burgerlijk of kerkelijk) huwelijk. Dát lijkt me wat je moet aandragen. Want als je geen discussie wil of het van de Eeuwige wel of niet mag, moet je niet steeds in je posts schrijven dat het niet mag. Want daar reageren mensen op. Want het mag namelijk wel. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei JR23:

Mijn vraag is dus om tips: tips om het af te bouwen, geen seks meer met elkaar te hebben. Want naast het verlangen om het te bewaren uit liefde voor God is er ook nog de angst om zwanger te worden. Kom dus alsjeblieft niet met dat het nou eenmaal een verloren zaak is en we net zo goed door kunnen gaan of iets dergelijks en ook het idee om er gewoon ''maar mee te stoppen'' is niet te doen voor ons, wij kunnen dat helaas niet meer in de hand houden.

Je hebt echter geen keuze. Als je Gods wil zo strikt wil navolgen, en dat wil je, dan zul je inderdaad moeten wachten tot na de huwelijksvolstrekking, of in elk geval tot wanneer je klaar bent om, mocht het zo gebeuren, met elkaar een gezin te onderhouden. En jezelf dus nu onthouden tot het zover is.
Als dat heel ingewikkeld is, dan zul je de gelegenheden moeten mijden die tot seks kunnen leiden. Je zult dan met elkaar duidelijke keuzes moeten maken om voor elkaar de gewenste kuisheid zo gemakkelijk mogelijk te maken. Aan halfslachtigheid zul je immers weinig hebben, dat geeft teveel onduidelijkheid.

Een eenvoudige manier is simpelweg elkaar (veel) minder vaak te zien en samen duidelijke afspraken maken in het tonen van affectie jegens elkaar. Een simpele vuistregel kan zijn: hou al je kleren aan en hou het bij zoenen en knuffelen. Of alleen knuffelen als zoenen al te heftig is.
Helemaal geen fysiek contact zou ik echter sterk willen afraden, omdat het wel gezond is elkaar liefdevol aan te raken.
Ook kun je uitsluitend afspreken op openbare of neutrale locaties, dus niet bij elkaar thuis, en zelfs nog de goede oude chaperonne van stal halen, dus een derde persoon die jullie vergezelt tijdens elke afspraak.
En zorg ondertussen ervoor dat jullie zo snel mogelijk kunnen trouwen, want het geeft ook geen pas om te lang te wachten daarmee.
Als je hierin verder nog persoonlijke, spirituele begeleiding wil, dan raad ik je echter aan je te vervoegen bij de of een geestelijk leidsman van je kerkgemeenschap, of in elk geval een ervaren, vrome medegelovige die jullie beiden vertrouwen. Het is aan te raden om dat zowel samen te doen als ieder voor zich.

Kortom, er zijn verschillende beproefde mogelijkheden om het een beetje kuis te houden met elkaar. Het zijn bepaald niet altijd de leukste of meest romantische mogelijkheden, maar je kunt ze dan zien als offers die je omwille van elkaar en van God brengt.
Als je elkaar namelijk voortdurend ziet en steeds bezig probeert te zijn om géén seks met elkaar te hebben, in een intieme omgeving waar niemand jullie ziet, dan is dat vrágen om steeds oplaaiende verlangens.
En zeg niet dat dit allemaal niet kan. Willen is al (grotendeels) kunnen en God zegent elke persoon die zich geheel op Hem wil richten. Misschien zullen mensen je raar of vreemd vinden, maar daar moet je je niet teveel van aantrekken. Soms moet je nu eenmaal tegen de stroom in als je geweten je dat vraagt.
Dat je eenmaal de fout in bent gegaan is buitengewoon vervelend, maar als je het aan God berouwvol beleden hebt, met het oprechte voornemen een tweede keer te voorkomen, dan is het je vergeven en geeft Hij je de genade om alsnog de weg van kuisheid te gaan.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Robert Frans bedankt voor deze begripvolle, meelevende en helpende reactie. Ik ben blij dat jij onze keuze respecteert en bereidt bent om hier over mee te denken. Bedankt voor de mooie tips.

Wat betreft de reactie van @Levi, als je toch over Paulus begint, lees ik dit in de Bijbel en houd ik persoonlijk mij daar graag aan vast:

1 Korintiërs 7:1-2 (Paulus) 

"Dan nu de punten waarover u mij geschreven hebt. U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man."

Dit is onze mening, en ik vind het geen probleem dat anderen daar anders over denken, maar het proberen ons over te halen dat het wel mag, vind ik behoorlijk vreemd. 

Natuurlijk geloven wij dat dit ons vergeven wordt, en dat we naar de hemel gaan heeft ook niets met ons gedrag op aarde te maken, maar deze keuze maken wij puur uit liefde voor God omdat wij geloven dat Hij dit wel van ons vraagt. Prima als iemand daar anders over denkt, maar dit is wel de achtergrond van ons probleem waarvan ik vind dat wij die duidelijk mogen maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei JR23:

Natuurlijk geloven wij dat dit ons vergeven wordt, en dat we naar de hemel gaan heeft ook niets met ons gedrag op aarde te maken, maar deze keuze maken wij puur uit liefde voor God omdat wij geloven dat Hij dit wel van ons vraagt. Prima als iemand daar anders over denkt, maar dit is wel de achtergrond van ons probleem waarvan ik vind dat wij die duidelijk mogen maken. 

Ik ben het eens met @Robert Frans. Een keuze is er niet. Feit is dat jullie vroeg of laat willen trouwen. Feit is dat er dan "praktische" oplossingen gevonden moeten worden. Besef wel - en dat is geen aanmoediging om het anders te doen [ik respecteer en waardeer jullie visie!] - dat, zoals je zelf al aangeeft, dat jullie gedrag eigenlijk niet ter zake doet. Rechtvaardigheid kan op geen enkele manier verdiend worden.

Misschien een [vreemde?] tip: betref God er nog meer in. Besef dat jullie wedergeboren mensen zijn. De Geest die Jezus uit de dood heeft opgewekt, leeft in jullie. De Heilige Geest [God Zelf!] leeft in jullie. Jullie zijn, ongeacht jullie gedrag, de gerechtigheid Gods in Christus. Er is een tegenstander, satan, die jullie mooie relatie wil slopen. Hij is gekomen om te moorden, stelen, ellende te stichten. Iedere keer wanneer jullie elkaar ontmoeten, zouden jullie je meer op geestelijke zaken kunnen richten. Ontmoet elkaar op plaatsen waar mede-gelovigen zijn. Voed je met Gods Woord, laat de Heilige Geest Zijn werk doen. Ik weet zeker dat God jullie daarin kan begeleiden. Als Hij Christus uit de dood heeft opgewekt, kan Hij zeker jullie begeleiden. Gods Zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JR23:

Dit is onze mening, en ik vind het geen probleem dat anderen daar anders over denken, maar het proberen ons over te halen dat het wel mag, vind ik behoorlijk vreemd. 

Daar heb je gelijk in. Ik vind dat ook vreemd. De Bijbel is hier heel duidelijk in. Jullie hebben er duidelijk spijt van. Niet geleidelijk afbouwen maar radicaal stoppen en wachten tot na het huwelijk. Er is altijd vergeving mogelijk voor jullie 'uitglijder'. 

55 minuten geleden zei thom:

Wat is Gods wil hierin kun je je afvragen.

Maar goed, als de man fysiek positief geaard is, en de vrouw negatief, is daar de aantrekking naar elkaar, heel natuurlijk.

De man is negatief betreft het etherisch veld, of lichaam, en de vrouw daarin positief.

De man is positief betreft het astrale lichaam, en de vrouw negatief.

Het mentale gedeelte is de man negatief, en de vrouw positief.

Met andere woorden, de ideale samensmelting is wanneer dit alles in elkaar opgaat bij de penetratie. 

Wanneer je elkaar zo kan vinden in zo´n setting, is dat voor deze natuur het ideale huwelijk of de ideale verbintenis.

Sta soms versteld over waar je die onzin vandaan haalt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei JR23:

Mijn vraag is dus om tips: tips om het af te bouwen, geen seks meer met elkaar te hebben. Want naast het verlangen om het te bewaren uit liefde voor God is er ook nog de angst om zwanger te worden. Kom dus alsjeblieft niet met dat het nou eenmaal een verloren zaak is en we net zo goed door kunnen gaan of iets dergelijks en ook het idee om er gewoon ''maar mee te stoppen'' is niet te doen voor ons, wij kunnen dat helaas niet meer in de hand houden.

Het is een goed idee om ermee te stoppen, het gevaar ligt op de loer dat je partner zijn respect voor jou verliest. Of jij de jouwe voor hem. Houdt er rekening mee dat de exclusiviteit van het huwelijk is beschadigd. Beschadig dat niet nog meer door met halfbakken oplossingen aan te komen zetten als "afbouwen", alsof je met een verslaving van doen hebt. Ga dan direct trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

2 uur geleden zei JR23:

"Dan nu de punten waarover u mij geschreven hebt. U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man." 

Dit is onze mening, en ik vind het geen probleem dat anderen daar anders over denken, maar het proberen ons over te halen dat het wel mag, vind ik behoorlijk vreemd. 

Met alle respect. Je vraagt om advies en dan krijg je dat. Als het advies je niet bevalt leg je het naast je neer en als je niet tegen advies kan wat je niet bevalt, vraag het dan niet.

En wat Paulus schrijft is waar in verschillende opzichten. Maar Paulus zegt niet wie die man en vrouw met elkaar verbind. Ongetwijfeld God, maar die is lastig te zien. Dus een priester, een dominee, een ambtenaar, de kapitein van een schip, een lekebroeder, een rechter, een toevallige voorbijganger, een familielid...... of misschien die vrouw en man zelf die besluiten voor elkaar te gaan? En dat die andere er alleen maar voor de ceremonie, de plechtigheid van het moment, decorum, bij aanwezig zijn. Omdat wij mensen dat zo bedacht hebben, niet omdat God dat zo noodzakelijk acht?

 

41 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is een goed idee om ermee te stoppen, het gevaar ligt op de loer dat je partner zijn respect voor jou verliest. Of jij de jouwe voor hem. Houdt er rekening mee dat de exclusiviteit van het huwelijk is beschadigd. Beschadig dat niet nog meer door met halfbakken oplossingen aan te komen zetten als "afbouwen", alsof je met een verslaving van doen hebt. Ga dan direct trouwen.

Rare gedachtegang, respect verliezen. In 2017 lag het totale echtscheidingspercentage op 38,8% (bron). Dat zijn allemaal mensen die tijdens hun huwelijk het wederzijdse respect op een of andere manier verloren hebben. Misschien is het dan beter om dit voor het huwelijk te doen. Scheelt een echtscheiding :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mullog punt is gewoon dat wij dit niet willen voor ons officiële huwelijk. Maak hier niet zo'n punt van en accepteer dit. Ik vraag je niet om dit te respecteren of om het hier mee eens te zijn, alleen om het te accepteren en ons niet te overtuigen dat wij gewoon door kunnen gaan op een manier die wij zelf niet eens willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei JR23:

Makkelijker gezegd dan gedaan @thom. Als je van elkaar houdt kan je wel een besluit nemen maar verlangens verdwijnen niet. 

Dat denk ik ook steeds in de kroeg met een pot bier voor handen... Dan vraag ik de kastelein ook maar eens of hij suggesties heeft om af te bouwen, bijvoorbeeld door steeds het glas halfvol te schenken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid