Spring naar bijdragen

De gezalfde(n)


Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge zijt geen dictator hoor, anders even afspreken irl om u anders te tonen. Laat die stoere praatjes maar die geen gaatjes vullen. als ik iets onzinnig zeg, is dat aan u tegen te spreken.

Blijft lachu met die blinde vlek hè.  
 

Citaat

Maar dan kom je zelf met onzinnige praat af, "katjes in het donker knijpen" aub he seg.


Zou dat filmpje nog eens goed bekijken. Ge roemt op wat Gij aanziet voor de verdiensten van het calvinisme. Dan worden ook de schulden in rekening gebracht. Kwestie van optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen.

Citaat

We hebben het huidige kapitalisme aan de Calvinisten te danken.



Kapitalisme als grote afgod.
 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om dit verband uit te leggen heb je eerst een stukje geschiedenis nodig:   -          1000 v Chr.      Koning David regeert over alle 12 stammen -          930 v Chr.       De noordelij

Hou toch op, Gods genade is voor iedereen geheel onverdiend, daarbij staat de 1 echt niet boven de ander. En ja God deelde die genade ook al uit voor Christus zijn tijd.

De gemeente Gods is toch het lichaam van Christus? Kolossenzen 1: 18 En Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles

1 minuut geleden zei Plume:

Blijft lachu met die blinde vlek hè.  Zou dat filmpje nog eens goed bekijken. Ge roemt op wat Gij aanziet voor de verdiensten van het calvinisme. Dan worden ook de schulden in rekening gebracht. Kwestie van optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen.Kapitalisme als afgod?

 

Jaja blinde vlekken bij anderen zien is als de splinter eruit halen maar de eigen balk missen. Tuurlijk zijn er ook schulden dat is bij iedereen zo! 

Het kapitalisme is het beste systeem dat de mensheid ooit gehad heeft. Welvaart creëert meer welvaart. Ge kunt ook hopen dat wat luchtkastelen alles op een dagje zullen veranderen, die befaamde paradigmashift. Die er btw nooit zal komen door wat op een forum onderling te lullen, dat terzijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Jaja blinde vlekken bij anderen zien is als de splinter eruit halen maar de eigen balk missen. Tuurlijk zijn er ook schulden dat is bij iedereen zo! 

Het kapitalisme is het beste systeem dat de mensheid ooit gehad heeft. Welvaart creëert meer welvaart. Ge kunt ook hopen dat wat luchtkastelen alles op een dagje zullen veranderen, die befaamde paradigmashift. Die er btw nooit zal komen door wat op een forum onderling te lullen, dat terzijde.

Voor de zoveelste keer ontgaat het je totaal waar het onderwerp over gaat. Succes met je ambities.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Welnee, hij maakte geen onderscheid tussen Jood of Griek. Hij predikte ook tegen volkomen heidense volken, bijv bij het beeld voor de onbekende God.

Maar sorry dat ik het zeg, dat is jouw persoonlijke mening, er is geen tekst die dit zegt.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Aristarkos:

Maar sorry dat ik het zeg, dat is jouw persoonlijke mening, er is geen tekst die dit zegt.

Paulus wordt zelfs de Apostel der heidenen genoemd.

Paulus ging  in het begin van zijn bediening inderdaad naar de Joden, echter uiteindelijk wordt uit Gods Woord duidelijk dat Paulus’ voornaamste bediening richting de heidenen gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:
16 minuten geleden zei Aristarkos:

Maar sorry dat ik het zeg, dat is jouw persoonlijke mening, er is geen tekst die dit zegt.

Paulus wordt zelfs de Apostel der heidenen genoemd.

Paulus ging  in het begin van zijn bediening inderdaad naar de Joden, echter uiteindelijk wordt uit Gods Woord duidelijk dat Paulus’ voornaamste bediening richting de heidenen gaat.

Handelingen 18:

5 En toen Silas en Timoteus uit Macedonie kwamen, wijdde Paulus zich geheel aan de prediking, waarin hij de Joden betuigde, dat Jezus de Christus is.

6 Maar toen dezen zich verzetten en lasterden, schudde hij zijn kleren uit en zeide tot hen: Uw bloed zij op uw hoofd; ik ben er rein van, voortaan zal ik mij tot de heidenen wenden.

Romeinen 11:

13 Ik spreek tot u, heidenen. Juist omdat ik apostel der heidenen ben, acht ik dit de heerlijkheid van mijn bediening,

Galaten 2:

7 Maar integendeel: toen zij zagen, dat mij de prediking van het evangelie aan de onbesnedenen toevertrouwd was, gelijk aan Petrus die aan de besnedenen,

8 (Immers Hij, die Petrus kracht gaf om apostel te zijn voor de besnedenen, gaf die kracht ook aan mij voor de heidenen),

9 En toen zij de genade, die mij geschonken was, opmerkten, reikten Jakobus, Kefas en Johannes, die voor steunpilaren golden, mij en Barnabas de broederhand: wij zouden naar de heidenen, zij naar de besnedenen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Bastiaan73:

Was de barmhartige Samaritaan een broeder van de man die hij hielp?

De naaste van de man in nood was de barmhartige samaritaan. De man in nood was geen broeder maar ook een naaste.

Wie dan van deze drie dunkt u de naaste geweest te zijn desgenen, die onder de moordenaars gevallen was? (Luk.10:36, SV)

Zo dan, terwijl wij tijd hebben, laat ons goed doen aan allen (naasten), maar meest aan de huisgenoten des geloofs (broeders). (Gal.6:10, SV)

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei sjako:

Paulus wordt zelfs de Apostel der heidenen genoemd.

Paulus ging  in het begin van zijn bediening inderdaad naar de Joden, echter uiteindelijk wordt uit Gods Woord duidelijk dat Paulus’ voornaamste bediening richting de heidenen gaat.

Dat klopt, de vraag is alleen wanneer? Als dat gebeurde zoals @Bastiaan73 schrijft waarom lees ik dan helemaal achterin Handelingen 28 het volgende « En het geschiedde na drie dagen dat Paulus samenriep degenen, die de voornaamsten der Joden waren. En als zij samengekomen waren, zeide hij tot hen: Mannen broeders, ik, die niets gedaan heb tegen het volk of de vaderlijke gewoonten, ben gebonden uit Jeruzalem overgeleverd in de handen der Romeinen »? Het is pas in Hand. 28 dat Paulus definitief naar de heidenen gaat na eerst de Joden voor de derde maal Jes. 6:9 en 10 — iets waar de heidenen niks mee van doen hebben — te hebben geciteerd. De Heere Jezus had dit al twee keer eerder gedaan, Mat. 13:14, 15 en Joh. 12:40. Na Handelingen 28 begint de bedeling der genade Gods of die der verborgenheid.

In Gal. 4:21 lees ik b.v. « Zegt mij, gij, die onder de wet wilt zijn, hoort gij de wet niet? » de reden hiervoor vinden we in Hand. 15 waar in v. 5 staat « Maar, zeiden zij, er zijn sommigen opgestaan van die van de sekte der Farizeen, die gelovig zijn geworden, zeggende, dat men hen moet besnijden, en gebieden de wet van Mozes te onderhouden » dus in Galaten waren er wel degelijk Joden die het ook niet snapten.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De naaste van de man in nood was de barmhartige samaritaan. De man in nood was geen broeder maar ook een naaste.

Wie dan van deze drie dunkt u de naaste geweest te zijn desgenen, die onder de moordenaars gevallen was? (Luk.10:36, SV)

Zo dan, terwijl wij tijd hebben, laat ons goed doen aan allen (naasten), maar meest aan de huisgenoten des geloofs (broeders). (Gal.6:10, SV)

En hoe komt dit dan bij jou tot uitdrukking, dat 'meest goed doen aan de huisgenoten des geloofs'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Aristarkos:

Dat klopt, de vraag is alleen wanneer? Als dat gebeurde zoals @Bastiaan73 schrijft waarom lees ik dan helemaal achterin Handelingen 28 het volgende « En het geschiedde na drie dagen dat Paulus samenriep degenen, die de voornaamsten der Joden waren. En als zij samengekomen waren, zeide hij tot hen: Mannen broeders, ik, die niets gedaan heb tegen het volk of de vaderlijke gewoonten, ben gebonden uit Jeruzalem overgeleverd in de handen der Romeinen »?

Dat zou je toch kunnen lezen in de volgende drie verzen:

Dewelken, mij onderzocht hebbende, wilden mij loslaten, omdat geen schuld des doods in mij was. Maar als de Joden zulks tegenspraken, werd ik genoodzaakt mij op den keizer te beroepen; doch niet, alsof ik iets had, mijn volk te beschuldigen. Om deze oorzaak dan heb ik u bij mij geroepen, om u te zien en aan te spreken; want vanwege de hope Israëls ben ik met deze keten omvangen. (Hand.28:18-20, SV)

Paulus wilde zichzelf verdedigen, immers hij had zich op de keizer beroepen om zijn leven te redden uit de handen van de joden die vol haat zaten.  Waarop de joden schijnheilig antwoorden:

Maar zij zeiden tot hem: Wij hebben noch brieven u aangaande van Judea ontvangen; noch iemand van de broeders, hier gekomen zijnde, heeft van u iets kwaads geboodschapt of gesproken. Maar wij begeren wel van u te horen, wat gij gevoelt; want wat deze sekte aangaat, ons is bekend, dat zij overal tegengesproken wordt.(Hand.28:21, SV)

Alsof ze nog nooit iets van Paulus en zijn zogenaamde sekte hadden vernomen.

8 minuten geleden zei Bastiaan73:

En hoe komt dit dan bij jou tot uitdrukking, dat 'meest goed doen aan de huisgenoten des geloofs'?

Relevantie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat zou je toch kunnen lezen in de volgende drie verzen:

Tuurlijk, en dat heb ik ook gelezen. Ik vraag me alleen af wat volgens jullie de apostel (alleen) voor de heidenen nu weer met Joden zit te praten. Hij zou alleen met heidenen moeten praten volgens jullie. En dat doet hij niet, zoals Paulus schrijft « eerst de Jood en ook den Griek » Rom. 1:16.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Aristarkos:

Tuurlijk, en dat heb ik ook gelezen. Ik vraag me alleen af wat volgens jullie de apostel (alleen) voor de heidenen nu weer met Joden zit te praten. Hij zou alleen met heidenen moeten praten volgens jullie. En dat doet hij niet, zoals Paulus schrijft « eerst de Jood en ook den Griek » Rom. 1:16.

Aristarkos

Overal waar Paulus komt predikt hij eerst aan de joden. Dit doet hij om hen tot jaloersheid te verwekken in de hoop enkelen tot geloof te laten komen:

Zo zeg ik dan: Hebben zij gestruikeld, opdat zij vallen zouden? Dat zij verre; maar door hun val is de zaligheid den heidenen geworden, om hen tot jaloersheid te verwekken. En indien hun val de rijkdom is der wereld, en hun vermindering de rijkdom der heidenen, hoeveel te meer hun volheid! Want ik spreek tot u, heidenen, voor zoveel ik der heidenen apostel ben; ik maak mijn bediening heerlijk; Of ik enigszins mijn vlees tot jaloersheid verwekken, en enigen uit hen behouden mocht. (Rom11:11-14, SV)

Als volk kan Israël niet tot geloof komen, echter individueel kan dat wel. Tot op vandaag de dag is de roeping van de gemeente uit de heidenen hetzelfde: joden tot jaloersheid verwekken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Tot op vandaag de dag is de roeping van de gemeente uit de heidenen hetzelfde: joden tot jaloersheid verwekken.

Dat geloof ik dus niet, want de zwaar verdeelde kerk van nu is niet de gemeente van de Handelingen periode, alles wat er toen was is er nu juist niet. Om een volk tot jaloersheid te verwekken moet dat volk er wel zijn en wel als Gods volk en dat is Israël nu helemaal niet. Dus vanaf ongeveer 70 AD tot 7 jaar voor wederkomst is Israël niet Mijn volk.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat geloof ik dus niet, want de zwaar verdeelde kerk van nu is niet de gemeente van de Handelingen periode, alles wat er toen was is er nu juist niet. Om een volk tot jaloersheid te verwekken moet dat volk er wel zijn en wel als Gods volk en dat is Israël nu helemaal niet. Dus vanaf ongeveer 70 AD tot 7 jaar voor wederkomst is Israël niet Mijn volk.

Gods Gemeente bestaat niet uit kerken, maar uit mensen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Gods Gemeente bestaat niet uit kerken, maar uit mensen.

Dat maakt de gemeente van vandaag nog niet de gemeente van Handelingen, alles wat de gemeente van Handelingen had, heeft de gemeente van vandaag niet. Als je al van een gemeente (1) kan spreken want hoe je het ook noemt die is zo verdeeld dat er geen voor of achterkant aan te ontdekken is.

Aristarkos

________

(1) In de Schriften is een gemeente (Gr. ekklesia) een samengeroepen groep die niet op gelovigen behoeft te slaan, zie Hand. 19:39 waar ekklesia is vertaald door vergadering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat maakt de gemeente van vandaag nog niet de gemeente van Handelingen, alles wat de gemeente van Handelingen had, heeft de gemeente van vandaag niet. Als je al van een gemeente (1) kan spreken want hoe je het ook noemt die is zo verdeeld dat er geen voor of achterkant aan te ontdekken is.

Maak jij onderdeel uit van Gods Gemeente?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maak jij onderdeel uit van Gods Gemeente?

Dat ligt eraan welke gemeente je bedoelt, als jij hem kunt noemen zal ik zeggen of ik daarbij hoor. ? Ik zal je zeggen tot welke gemeente ik in ieder geval niet behoor. De gemeente genoemd in het O.T. b.v. in Exo. 12:6 hoor ik niet bij. De gemeente Gods genoemd door Paulus hoor ik ook niet bij. De gemeente genoemd in Hand. 19:39 hoor ik ook niet bij — ik ben geen afgoden dienaar. De gemeente genaamd « mijn gemeente » in Mattheus hoor ik ook niet bij. Je ziet er zijn nogal wat gemeentes.

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat ligt eraan welke gemeente je bedoelt, als jij hem kunt noemen zal ik zeggen of ik daarbij hoor. ? Ik zal je zeggen tot welke gemeente ik in ieder geval niet behoor. De gemeente genoemd in het O.T. b.v. in Exo. 12:6 hoor ik niet bij. De gemeente Gods genoemd door Paulus hoor ik ook niet bij. De gemeente genoemd in Hand. 19:39 hoor ik ook niet bij — ik ben geen afgoden dienaar. De gemeente genaamd « mijn gemeente » in Mattheus hoor ik ook niet bij. Je ziet er zijn nogal wat gemeentes.

Hoor je wellicht bij een van de volgende gemeentes:

 Efeze, Smyrna, Pergamon, Thyateira, Sardes, Filadelfia en Laodikeia.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid