Spring naar bijdragen

Het koninkrijk is hier, op aarde.


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei sjako:

Waar zeg ik dat?

Jeruzalem wordt verlaten. De hoofdstad van Israël. Je leest niet goed. En de geschiedenis laat zien dat ik gelijk heb. Jeruzalem werd vernietigd en ook de tempel wat een centrale rol speelde in het Joodse geloof. Die tempel was overigens ook niet meer nodig met Jezus als Hogepriester.

 

8 uur geleden zei sjako:

Israël zal verlaten worden

Weet je nog wat je schrijft?
De evangeliën zijn na de vernietiging van Jeruzalem geschreven en kijken dus terug. 
Men gaat ook na de opstanding naar de tempel, dus je spreekt weer eens te simplistisch over die verwoesting.  
Denk je dat Joodse christenen dat fijn vonden? “Ha lekker ons heiligdom ontheiligd door de heidenen”. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_volgens_Marcus
Het Marcusevangelie wordt door vrijwel alle Bijbelwetenschappers gedateerd tussen 66 en 73. Deze tijdsvork heeft te maken met de Joodse Oorlog, waarvan Marcus weet lijkt te hebben. Zijn weergave van de voorspellingen door Jezus over de eindtijd in hoofdstuk 13, waarin Marcus de vernietiging van de Tweede Tempelen de onrust daaromheen becommentarieert, is voor veel exegeten een argument dat het evangelie vlak voor, in of kort na 70 is opgesteld. Omdat Ireneüs meldt dat Marcus het evangelie schreef na Petrus' dood is het, ook wanneer we vasthouden aan Marcus (de tolk van Petrus, al dan niet dezelfde persoon als Johannes Marcus) als auteur, mogelijk om het jaar 65 als vroegste datum aan te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En ik heb je duidelijk aangetoond dat het om Israël ging, maar daar ga je niet op in. Dat de 144000 zijn uit de twaalf stammen van Israel is overduidelijk: Op. 7:4 "En ik hoorde het getal dergene

Interessant stuk dat stelt dat het koninkrijk hier op aarde is en we niet naar boven hoeven te staren. Met deze premisse in het achterhoofd, waarom zien mensen het dan niet?

Ik begrijp echt niet hoe jullie de Bijbel schijnen te lezen. Wat is een volk? Zie wat God aan Abraham beloofde aangaande zijn aangezegde zoon van Sarah en wat Hij zei over Ismael, eerst de laatste: Ge

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid