Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei thom:

De Islam is een product van de RK. 

Dat is helaas waar.

Het Vaticaan wilde  Jeruzalem in zijn bezit krijgen, vanwege de religieuze waarde van deze stad. De aldaar wonende Joden stonden hen in de weg.  Daarom palmde het Vaticaan de Arabieren in. De eerste vrouw van Mohammed, Chadiedja, was een rijke Arabische dame, die door het Vaticaan bekeerd was tot het Katholicisme.  Zij recruteerde Mohammed voor het Vaticaan.

De paus kust de Koran, moet allemaal kunnen in deze wereld.

Ja. En zowel hooggeplaatste katholieken als evangelischen deden hun kruis af voordat ze voor de Al Aqsa gingen staan.

Helaas.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

38 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat is helaas waar.

Het Vaticaan wilde  Jeruzalem in zijn bezit krijgen, vanwege de religieuze waarde van deze stad. De aldaar wonende Joden stonden hen in de weg.  Daarom palmde het Vaticaan de Arabieren in. De eerste vrouw van Mohammed, Chadiedja, was een rijke Arabische dame, die door het Vaticaan bekeerd was tot het Katholicisme.  Zij recruteerde Mohammed voor het Vaticaan.

 

 

Ja. En zowel hooggeplaatste katholieken als evangelischen deden hun kruis af voordat ze voor de Al Aqsa gingen staan.

Helaas.

Bron?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het heeft alles te maken met broedertwist.

Ja duizenden jaren geleden. :) Maar de christenen zijn zich pas in Jeruzalem gaan moeien als de moslims het veroverden. De christenen wonnen dat en iedereen mocht er bidden. Later won Salladin en werd christen en jood verdreven. 

Het duurde tot 1946(?) dat Israël als staat terugkwam en tot 2017(?) dat Jeruzalem terug veroverd was van de moslims. Jeruzalem komt niet eens voor in hun religieuze teksten. Wel in de bijbel en thora. 

Maar de slag van Las Navas blijft de meest historische. 200 000 moslims vs 50 000 christenen. De christenen wonnen met maar 2000 slachtoffers, moslims een 130 000 slachtoffers. 

Prosay solis hosanna!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja duizenden jaren geleden. :) Maar de christenen zijn zich pas in Jeruzalem gaan moeien als de moslims het veroverden. De christenen wonnen dat en iedereen mocht er bidden. Later won Salladin en werd christen en jood verdreven. 

Het duurde tot 1946(?) dat Israël als staat terugkwam en tot 2017(?) dat Jeruzalem terug veroverd was van de moslims. Jeruzalem komt niet eens voor in hun religieuze teksten. Wel in de bijbel en thora. 

Maar de slag van Las Navas blijft de meest historische. 200 000 moslims vs 50 000 christenen. De christenen wonnen met maar 2000 slachtoffers, moslims een 130 000 slachtoffers. 

Prosay solis hosanna!

Lees dit eens:

https://www.answering-islam.org/Dutch/b/Aan_mijn_moslimvrienden_nw.pdf

Sla ze maar met die waarheid om de oren, want je hebt nu meer weg van een Don Quichot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Lees dit eens:

https://www.answering-islam.org/Dutch/b/Aan_mijn_moslimvrienden_nw.pdf

Sla ze maar met die waarheid om de oren, want je hebt nu meer weg van een Don Quichot.

Maar wat is dat toch hier? Ik weerleg een historische zaak zoals dat algemeen bekend is, en dan ben ik een Don Quichot? Dat boek zegt dat je moslims niet mag aanvallen. Maar confronteren met de bijbel, de andere hoofdstukken lees ik later.

Laat duidelijk zijn dat ik niet 1 moslim bespreek maar de islam als ideologie in algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Dus wat?

De kruistochten namen pas plaats in de 11e eeuw en de islam ontstond in de 7e eeuw? Het kalifaat veroverde Jeruzalem pas tussen 630 en 650, en de Schiereilanden er nog bij. Quasi alle islamitische landen waren van andere volkeren eerst. Gedenk Afghanistan, Pakistan, Ottomaans rijk etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar wat is dat toch hier? Ik weerleg een historische zaak zoals dat algemeen bekend is, en dan ben ik een Don Quichot? Dat boek zegt dat je moslims niet mag aanvallen. Maar confronteren met de bijbel, de andere hoofdstukken lees ik later.

Laat duidelijk zijn dat ik niet 1 moslim bespreek maar de islam als ideologie in algemeen.

Dat is flauwekul. Je geeft duidelijk aan dat sommigen, zo niet velen, de dood verdienen. Een ideologie kun je niet dood maken en dat maakt jou dus een Don Quichot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Daar heb ik vroeger een boek over gelezen, maar dat heb ik na lezing weggegeven en ik weet de titel niet meer. 

Hier een kleine inleiding:

 

Van mij mag het best wat nutty zijn of afwijken van de norm, maar dit is totaal van de pot gerukt. De kruistochten zijn net,gestart tegen de moslims om de christenen en joden in Jeruzalem te verdedigen. Het was nooit de bedoeling iemand daar te verdrijven zoals de moslims deden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Dat is flauwekul. Je geeft duidelijk aan dat sommigen, zo niet velen, de dood verdienen. Een ideologie kun je niet dood maken en dat maakt jou dus een Don Quichot.

Pardon? Al wat ik zei was “de dictator moet dood” en daarmee bedoelde ik niet de moslims maar degene wiens politiek ons vermoord.

Ik wil die ideologie niet dood, maar uit Europa. Verwar de zaken niet he ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Van mij mag het best wat nutty zijn of afwijken van de norm, maar dit is totaal van de pot gerukt. De kruistochten zijn net,gestart tegen de moslims om de christenen en joden in Jeruzalem te verdedigen. Het was nooit de bedoeling iemand daar te verdrijven zoals de moslims deden.

De video had ik allang weggehaald (omdat in die video dingen staan die ook weer aangegrepen kunnen worden tot misvatting). Bizar hoe snel jij reageert. Ik ga kijken of ik me de titel van het boek nog in herinnering op kan roepen. Mocht ik het me weer herinneren, meld ik de titel.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Doel je op dit jaartal betreft de 4e eeuw, maar dit gaat niet over dat toen de Islam al bestond, maar dat Augustinus geboren werd.

De tekst begint aan de vierde eeuw en dan dat ze Arabieren willen bekeren. Hoeveel tijd is daar dan tussen?

1 minuut geleden zei Dolce Vita:

De video had ik allang weggehaald. Bizar hoe snel jij reageert. Ik ga kijken of ik me de titel van het boek nog in herinnering op kan roepen. Mocht ik het me weer herinneren, meld ik de titel.

Ik ben dan ook zeer snel van geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Doel je op dit jaartal betreft de 4e eeuw, maar dit gaat niet over dat toen de Islam al bestond, maar dat Augustinus geboren werd.

Funda is zo heftig doorgedraaid dat hij niets meer normaal op kan nemen. Een en al adrenaline.Hij voert zijn geest met allemaal shit en als ie dan niets meer opneemt moet er drugs gerookt worden om er nog meer bij te kunnen proppen, waarna hij dan denkt dat hij waarheid kan onderscheiden. Zucht. Vicieuze cirkel.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Pardon? Al wat ik zei was “de dictator moet dood” en daarmee bedoelde ik niet de moslims maar degene wiens politiek ons vermoord.

Ik wil die ideologie niet dood, maar uit Europa. Verwar de zaken niet he ;)

Ik verwar helemaal niets. Je obsessieve en compulsieve gedragingen en uitlatingen staan inmiddels wel in elk topic te vloeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Ik begrijp niet waar je heen wilt. Er staat niet dat de Arabieren in de Islam geloofden, maar wel bekeerd moesten worden tot de RK.

Ja dat klopt. Maar er staat nergens dat ze de islam creëerden en nergens hoe ze gebruikt werden Jeruzalem te veroveren. Dat deden ze pas in de 7e eeuw zonder het vaticaan. De oorsprong van de islam is in Medina gebeurd. Omdat joden zich weigerde te bekeren tot de islam is er een jihadistische visie uit voortgespruit.

Die complottheorieën zijn veelal leugens om de christenen in slecht daglicht te stellen... Gedenk de leugens daarbij rond de kruistochten en de cirkel is rond.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb nooit andere dood gewenst dan dictators. Ik ben obsessief ja, maar laten we wat ik zeg wel niet uit context draaien.

Ga jij je joint nu maar gewoon op bed oproken en niet voor de buis. Je bent enorm offtopic bezig in de meeste gevallen en vervuilt menig topic met Islamofobische uitlatingen die kant nog wal raken mbt het onderwerp. Begint inmiddels wel behoorlijk irritant te worden.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid