Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Verschillende mensen, verschillende morele standaarden

Onmogelijk

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De standaard volgens welke het goed is om je kind te laten doden of iemand tot de dood toe te martelen om van je eigen schuldgevoel af te komen is niet de mijne. Wel die van jou.

Waar zit je probleem ? 

 

12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Verschillende mensen, verschillende morele standaarden

 

Zojuist zei Bastiaan73:

Is dit een poging tot uitleg van het vermeende snappen van de heiligheid van God?

Moeilijk ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

het is onbegrijpelijk dat mensen accepteren, ja zelfs verheerlijken, dat iemand anders is doodgemarteld om hun fouten goed te maken. Ik vind dat ziekelijk, immoreel, onethisch en barbaars.

Er zijn ouders die liever zelf gemarteld worden, dan dat ze hun eigen kinderen laten martelen. Is dat barbaars?

Je praat er om heen

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Bastiaan73:

Leg jij eens uit wat een leven met God in de praktijk betekent? En kun je dat ook buiten de bijbel om? Abraham had namelijk geen bijbel; alleen geloof en vertrouwen. Iets teveel wat mij betreft toen hij op het punt stond Isaak te offeren.

En hoe doe je dat dan? Door je nergens voor te verzekeren o.i.d.? Of door geen gebruik te maken van wereldse voorzieningen? M.a.w. waaruit blijkt dat jij je in elk facet van je leven afhankelijk opstelt van God?

Veel vragen, ik ga vast iets vergeten. Vanwaar je interesse eigenlijk?

Kan het buiten de Bijbel om? Antwoord: ja, dat kan, maar, zonder Bijbel is het onmogelijk. Lijkt tegenstrijdig. Ik probeer het uit te leggen: ik geloof dat de Bijbel waar is van kaft tot kaft. Je hebt ongetwijfeld gemerkt hoe verschillend de Bijbel gelezen en opgevat kan worden. Ik geloof dus OOK dat God Zich BUITEN de Bijbel openbaart, niet alleen "in de Schepping", maar ook feitelijk, in visioenen, dromen, maar ook via engelen. Vertrouwen is van essentieel belang. Op veel plaatsen waar we "geloof" lezen, zouden we eigenlijk "vertrouwen" moeten lezen.

Hoe ik dat doe? Je stelt een vraag m.b.t. verzekeren. Ik maak daar geen principe-zaak van, dat is me echt veel te veel moeite. Wat dus min of meer verplicht is, doe ik. Maar, wat niet hoeft, doe ik niet. Ik ben niet tegen verzekeringen, ook niet tegen medische zorg, ondanks het feit dat ik er zelf weinig (verzekeringen) tot geen (medische zorg) gebruik van maak. Ik vertrouw inderdaad op God in alles.

Wat versta je onder wereldse voorzieningen? Een supermarkt? Of de belastingdienst?

Ik probeer me zo goed mogelijk te laten leiden door God in alle opzichten, niet om rechtvaardigheid te verdienen, maar omdat ik weet dat het de beste weg is. Rechtvaardigheid is een geschenk waar we niks voor kunnen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Thinkfree:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De standaard volgens welke het goed is om je kind te laten doden of iemand tot de dood toe te martelen om van je eigen schuldgevoel af te komen is niet de mijne. Wel die van jou.

Waar zit je probleem ? 

Ik vind het moreel verwerpelijk en barbaars om je kind te laten doden of iemand tot de dood toe te martelen om van je eigen schuldgevoel af te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Wie heeft er een schuldgevoel dan ?

Ik niet. Hoezo is dat belangrijk? 

Waarom dan de stelling 

6 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik vind het moreel verwerpelijk en barbaars om je kind te laten doden of iemand tot de dood toe te martelen om van je eigen schuldgevoel af te komen.

?

(Laatste citaat is van dat beloof ik )

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik vind het moreel verwerpelijk en barbaars om je kind te laten doden of iemand tot de dood toe te martelen om van je eigen schuldgevoel af te komen.

Wie heeft er een schuldgevoel dan ?

Zonder schuldgevoel geen christendom.

1 uur geleden zei Thinkfree:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Is dit een poging tot uitleg van het vermeende snappen van de heiligheid van God?

Moeilijk ?

Niet moeilijk; slechte uitleg. Ik herhaal je uiting effe:

1 uur geleden zei Thinkfree:

Bezoldeging der zonde is de dood, zonde is het aantasten van 'onzonde' => heilig

Min b plus of min de wortel uit b kwadraat min 4ac gedeeld door 2a vind ik nog duidelijker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:
15 minuten geleden zei Thinkfree:

Wie heeft er een schuldgevoel dan ?

Zonder schuldgevoel geen christendom

Klopt, dus ook geen moraal.

2 minuten geleden zei Bastiaan73:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Moeilijk ?

Niet moeilijk; slechte uitleg. Ik herhaal je uiting effe:

Hoe kun jij dat stellen terwijl jij het niet snapt, Gods heiligheid ?

3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Min b plus of min de wortel uit b kwadraat min 4ac gedeeld door 2a vind ik nog duidelijker

Kwestie van willen 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Thinkfree:
19 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zonder schuldgevoel geen christendom

Klopt, dus ook geen moraal.

Nee dan draai je het om. 

16 minuten geleden zei Thinkfree:

Hoe kun jij dat stellen terwijl jij het niet snapt, Gods heiligheid ?

Jij denkt dat je het snapt maar je snapt er geen zak van. Wist je dat God ook humor heeft?

18 minuten geleden zei Thinkfree:

Kwestie van willen 

Wat willen? Vrij denken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Nee dan draai je het om.

Wat draai ik om ?

9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Jij denkt dat je het snapt maar je snapt er geen zak van

Staat je niet aan hé 

 

11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat willen? Vrij denken?

Precies .

 

11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wist je dat God ook humor heeft?

Ken je God ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Thinkfree:
57 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat willen? Vrij denken?

Precies .

Dus je bent een vrijdenker? Mooi man! 

Citaat

Vrijdenkerij (in België: vrijzinnigheid) of vrijdenken, is de opvatting dat men zich in het denken uitsluitend door de rede, wetenschap en logica laat leiden en niet door (autoriteits)geloof of traditie. Vrijdenkers keren zich tegen elke vorm van dogma.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijdenkerij

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Thinkfree:

En die christenen offeren hun kinderen om er van af te komen ?

Misschien gaan ze ze wel bezoldegen.

Dat moet ik misschien even uitleggen: bezoldeging is een niet bestaand woord, dat jij hier eerder in een antwoord gebruikte:

Citaat

 Bezoldeging der zonde is de dood

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Bastiaan73:

Leg jij eens uit wat een leven met God in de praktijk betekent? En kun je dat ook buiten de bijbel om?

Zeker leer ik God kennen in de Bijbel, ik begrijp Hem steeds beter en leer wat Hij van mij verlangt.
Maar God is levend! En dan kom ik weer terug op het onderwerp van dit topic: Hij leeft in mij met Zijn Geest. Een leven met God is dan een leven met Hem, door Hem en in Hem.
Deze Geest geeft een sterk  onderscheidingsvermogen in wat zuiver is en wat zonde is. Het schuldgevoel na het zondigen is enorm. Dat zorgt er vanzelf voor dat je loutering zoekt. Ook God dienen door me te richten op de ander in plaats van op mezelf is het werk van de Geest. God geeft heel veel moed en Liefde, maar het is niet altijd gemakkelijk als gelovige tussen de ongelovigen.

Voor mij is de Heiligheid van God de almachtige, geniale en zuivere scheppende Kracht van Liefde. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En die christenen offeren hun kinderen om er van af te komen ?

?

(Bezoldeging moet zijn bezoldiging)

BEZOLDIGING

1) Appointement 2) Arbeidsloon 3) Gage 4) Gagement 5) Geldelijke beloning 6) Honorarium 7) Inkomen ? Loon 9) Salariëring 10) Salaris 11) Soldij 12) Traktement 13) Verdienste 14) Wedde 
Gevonden op https://www.encyclo.nl/begrip/bezoldiging

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Thinkfree:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

En die christenen offeren hun kinderen om er van af te komen ?

?

(Bezoldeging moet zijn bezoldiging)

BEZOLDIGING

1) Appointement 2) Arbeidsloon 3) Gage 4) Gagement 5) Geldelijke beloning 6) Honorarium 7) Inkomen ? Loon 9) Salariëring 10) Salaris 11) Soldij 12) Traktement 13) Verdienste 14) Wedde 
Gevonden op https://www.encyclo.nl/begrip/bezoldiging

God stelde volgens de Bijbel het geloof van Abraham op de proef door te zien of hij bereid was zijn kind te offeren.
Abraham slaagde voor de test.
En inderdaad werd Izak niet geofferd, maar de kern van de boodschap is dat de bereidheid om het wel te doen een test is om te zien of je werkelijk gelooft.

Als je een i wil schrijven moet je dat ook doen.
Anders krojg je hele rare zonnen waarboj noemand an de gaten heeft wat je wal zeggen. 

Overigens is 'bezoldiging' in de zin 'bezoldiging der zonde is de dood' een verkeerde term. Het moet namelijk 'straf' zijn, bezoldiging is nl. een beloning iets positiefs, straf iets negatiefs. Daarnaast klopt de zin niet. Immers: Jij hebt ook vaat wel eens gezondigd en je leeft nog. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

God stelde volgens de Bijbel het geloof van Abraham op de proef door te zien of hij bereid was zijn kind te offeren.
Abraham slaagde voor de test.
En inderdaad werd Izak niet geofferd, maar de kern van de boodschap is dat de bereidheid om het wel te doen een test is om te zien of je werkelijk gelooft.

En die test verwijst naar het heden zodat we straks met zun allen kinderen gaan offeren ?

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als je een i wil schrijven moet je dat ook doen.
Anders krojg je hele rare zonnen waarboj noemand an de gaten heeft wat je wal zeggen. 

Volgens mij wist je niet eens van het bestaan van het woord 'bezoldiging' en is dit een slap exuus.

13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Overigens is 'bezoldiging' in de zin 'bezoldiging der zonde is de dood' een verkeerde term. Het moet namelijk 'straf' zijn, bezoldiging is nl. een beloning iets positiefs, straf iets negatiefs. Daarnaast klopt de zin niet. Immers: Jij hebt ook vaat wel eens gezondigd en je leeft nog. 

Eigen gekozen verdiende loon, dus een perfect woord. 

16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Daarnaast klopt de zin niet. Immers: Jij hebt ook vaat wel eens gezondigd en je leeft nog. 

De zin klopt prima, ja ik heb meerdere keren gezondigd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Eigen gekozen verdiende loon, dus een perfect woord. 

Los van deze discussie valt het mij op dat het woord verdienen in bijvoorbeeld nieuwsberichten vaak verkeerd wordt gebruikt. Bijvoorbeeld in de zin 'vrouwen verdienen minder dan mannen voor hetzelfde werk.' Zie evt deze Google zoekresultaten. Correct is m.i.: 'vrouwen verdienen evenveel als mannen voor hetzelfde werk maar ontvangen vaak minder.'

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Thinkfree:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

God stelde volgens de Bijbel het geloof van Abraham op de proef door te zien of hij bereid was zijn kind te offeren.
Abraham slaagde voor de test.
En inderdaad werd Izak niet geofferd, maar de kern van de boodschap is dat de bereidheid om het wel te doen een test is om te zien of je werkelijk gelooft.

En die test verwijst naar het heden zodat we straks met zun allen kinderen gaan offeren ?

Christenen denken inderdaad dat de teksten uit de Bijbel naar het heden verwijzen.

10 uur geleden zei Thinkfree:

Volgens mij wist je niet eens van het bestaan van het woord 'bezoldiging' en is dit een slap exuus.

Jij weet niet hoe je het woord schrijft en als ik je er op wijs is dit je reactie?! Dit is nog erger dan kinderachtig.

10 uur geleden zei Thinkfree:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Overigens is 'bezoldiging' in de zin 'bezoldiging der zonde is de dood' een verkeerde term. Het moet namelijk 'straf' zijn, bezoldiging is nl. een beloning iets positiefs, straf iets negatiefs. Daarnaast klopt de zin niet. Immers: Jij hebt ook vaat wel eens gezondigd en je leeft nog. 

Eigen gekozen verdiende loon, dus een perfect woord. 

Het gezegde is inderdaad 'eigen verdiende loon' en niet 'eigen verdiende bezoldiging'.

10 uur geleden zei Thinkfree:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daarnaast klopt de zin niet. Immers: Jij hebt ook vaat wel eens gezondigd en je leeft nog. 

De zin klopt prima, ja ik heb meerdere keren gezondigd.

Dat zeg ik, waarom leef je dan nog, als het gevolg van zondigen de dood is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:
11 uur geleden zei Thinkfree:

En die test verwijst naar het heden zodat we straks met zun allen kinderen gaan offeren ?

Christenen denken inderdaad dat de teksten uit de Bijbel naar het heden verwijzen.

Laat ik je maar helpen, want verder dan liegen kom je niet. De test gaat om het vertrouwen in Gods goedheid voor hen die in gerechtigheid wandelen. En verwijst naar de zaligmaker, de vervolmaking van zijn goedheid.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:
11 uur geleden zei Thinkfree:

Volgens mij wist je niet eens van het bestaan van het woord 'bezoldiging' en is dit een slap exuus.

Jij weet niet hoe je het woord schrijft en als ik je er op wijs is dit je reactie?! Dit is nog erger dan kinderachtig.

Oke jij je gelijk, (Y)

1 uur geleden zei Dat beloof ik:
11 uur geleden zei Thinkfree:

Eigen gekozen verdiende loon, dus een perfect woord. 

Het gezegde is inderdaad 'eigen verdiende loon' en niet 'eigen verdiende bezoldiging'.

Dat was ook niet de zinsnede, ' de bezoldiging der zonde is de dood' is perfect weergegeven. Stap toch eens van je eigen troon vol van hoogmoed af.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:
11 uur geleden zei Thinkfree:

De zin klopt prima, ja ik heb meerdere keren gezondigd.

Dat zeg ik, waarom leef je dan nog, als het gevolg van zondigen de dood is? 

Ten eerste komt die dood er ongetwijfeld aan voor een allen van ons, ten tweede wat eigenlijk het eerste had moeten zijn. Leef ik in christen die de dood voor mij overwonnen heeft kortom Gods kinderen zullen zoals Jezus opstaan uit de dood tot eeuwig leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid