Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoe het Sabbatsjaar in elkaar zit hebben we jou al uit ten treure uitgelegd ik niet alleen maar meer mensen. de meer betekenissen nu zijn een rust nemen kortere of langere tijd , iets anders ondernemen, het is niet verkeerd maar de Joodse sabbat op die manier is nu niet meer van toepassing, wil je het toch doen dan moet je ook de wet onderhouden.

Het is verder niet aan mij om uitleg over economie te geven, ik weet dat er beerputten zijn maffia achtige praktijken waardoor een gezonde economie niet meer of moeilijk  van de grond tijden mijn werkzame leven zat ik er ik midden in, ik had toegang tot de top van bedrijfsleven, justitie, media en al niet meer, dat is geen eigen verdienste, als jij die routing gevolgd had dan wist je nu ook veel meer, het is voor mij nu een gesloten boek, ik profeteer er wel van omdat ik nu weet hoe geld uit te sparen wat kan oplopen tot 20 procent.

Verder zal ik je uit de droom helpen,wat betreft hier, jij zou weleens mensen hier van je af kunnen stoten, de bereidheid om jou te antwoorden neemt iets af en ik weet waarom, waarschijnlijk weet jij dat ook, je vooringenomenheid dat Christenen dingen niet begrijpen en ongelovigen  wel slaat nergens op en ook zeker niet in jouw geval.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

16 minuten geleden zei antoon:

Hoe het Sabbatsjaar in elkaar zit hebben we jou al uit ten treure uitgelegd ik niet alleen maar meer mensen. de meer betekenissen nu zijn een rust nemen kortere of langere tijd , iets anders ondernemen, het is niet verkeerd maar de Joodse sabbat op die manier is nu niet meer van toepassing, wil je het toch doen dan moet je ook de wet onderhouden. Het is verder niet aan mij om uitleg over economie te geven, ik weet dat er beerputten zijn maffia achtige praktijken waardoor een gezonde economie niet meer of moeilijk  van de grond tijden mijn werkzame leven zat ik er ik midden in, ik had toegang tot de top van bedrijfsleven, justitie, media en al niet meer, dat is geen eigen verdienste, als jij die routing gevolgd had dan wist je nu ook veel meer, het is voor mij nu een gesloten boek, ik profeteer er wel van omdat ik nu weet hoe geld uit te sparen wat kan oplopen tot 20 procent. Verder zal ik je uit de droom helpen,wat betreft hier, jij zou weleens mensen hier van je af kunnen stoten, de bereidheid om jou te antwoorden neemt iets af en ik weet waarom, waarschijnlijk weet jij dat ook, je vooringenomenheid dat Christenen dingen niet begrijpen en ongelovigen  wel slaat nergens op en ook zeker niet in jouw geval.

Je kent er dus niets van.

16 minuten geleden zei antoon:

het is voor mij nu een gesloten boek

Zo zie je maar, het is veel makkelijker om anderen van trollen te verwijten dan op een eenvoudige vraag te antwoorden. Vervolgens wordt het even terugtrekken om de volgende poging tot een volwassen dialoog te ondermijnen met dezelfde strategieën waarin de woorden God en Jezus de lezer doen vermoeden dat het christelijk zou zijn. Ja, en zolang dat blijft lukken zal het niet tot argwaan leiden, het wordt plots heel anders wanneer mensen het christendom wel ernstig nemen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei antoon:

Je vooringenomenheid dat Christenen dingen niet begrijpen en ongelovigen wel slaat nergens op en ook zeker niet in jouw geval

Dit is zelfs irrelevant binnen de context van dit onderwerp, een mens hoeft niet in God te geloven om te begrijpen wat een Sabbatsjaar wil zeggen. Het is hier dus andersom, het zijn 'gelovigen' die met alle machtsmiddelen trachten te ontkennen wat er in de Bijbel staat om vervolgens te pretenderen dat ze in God geloven. En ja, het zou best kunnen dat iemand iets (nog) niet begrijpt, kom dan aub niet zeggen dat je het tot in den treure hebt uitgelegd terwijl je er helemaal niets van begrijpt. Dat is gewoon leugenachtig waardoor je eigenhandig het vermoeden wekt waar we naar verwijzen. En dat is nu wat jullie hier al heel de tijd doen, door de doelbewustheid kunnen we nog amper zeggen dat het uit onwetendheid zou geschieden. Ja, ook daar willen we rekening mee houden, door het repetitieve karakter van de talloze ondermijningen zijn we inmiddels de twijfel wel voorbij. Kortom, die wraakzuchtige en op destructie beluste God is niet onze God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wordt je zelf niet moe van je gebrabbel, je wekt weerstand op doordat je weleens  buiten het wezenlijke van de topic om iets naar voren brengt wat er buiten staat, vaak alleen om je eigen gelijk te forceren en die domme Christenen en in de tang te nemen, ik heb iets beters te doen dan jij en ik denk meer mensen hier, 

Ga maar rustig  door maar  ik ga je in de negeer modus verheffen want ik heb hier geen enkele behoefte aan,  leuter verder Christenen zullen erdoor heen kijken en zich terecht niet aangesproken voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei antoon:

Wordt je zelf niet moe van je gebrabbel, je wekt weerstand op doordat je weleens  buiten het wezenlijke van de topic om iets naar voren brengt wat er buiten staat, vaak alleen om je eigen gelijk te forceren en die domme Christenen en in de tang te nemen, ik heb iets beters te doen dan jij en ik denk meer mensen hier, Ga maar rustig  door maar  ik ga je in de negeer modus verheffen want ik heb hier geen enkele behoefte aan,  leuter verder Christenen zullen erdoor heen kijken en zich terecht niet aangesproken voelen.

Dat is het antwoord van Antoon, negeer de vragen en probeer anderen zo snel mogelijk in diskrediet te brengen. Volgende keer zal het niet anders zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar heb ik ooit gezegd dat je er niet over mag praten? Ik wees je maar op de “gatekeepers” die ieder alternatief voor het betere tegenhouden. De EU is geen kracht van liefde en genade maar glijdt in een nieuw dictatuur af. Het is als Hitler overtuigen dat Joden een functie in Europa hadden. Werk die onmacht niet uit op mij he zeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

@TTC waarom typ je ook al weer in de 'wij' vorm?

Het Zijnde, heeft iets te maken met de Geest die zich identificeert met de entiteiten die hierin verschijnen. Er ontstaat dan een spel met individuele zielen die op een of andere naar geluk streven, door de verschillende interpretaties hierover kan dit ook leiden tot heel wat bizarre neveneffecten. Binnen dit geheel der verschijnselen kunnen er ook knelpunten, misvattingen en problemen ontstaan die - naargelang het probleem - periodiek om resolutie verzoeken. Zo biedt de Bijbel verschillende opties om diverse problemen het hoofd te bieden, naargelang keuze kan dit leiden tot verschillende scenario's. Deze opties kunnen ook naar de achtergrond verdwijnen door de dominantie van een groep zielen die er enkel etnocentrische doelen op nahoudt. Op dat moment is het raadzaam om de beschikbare remedies terug in herinnering te brengen maar dat is vaak niet naar de zin van diegenen die religie slechts zien vanuit het polariserende eigen- en/of groepsbelang dat ze drijft. Gezien de meerlagigheid van de Bijbel zijn er echter ook genoeg teksten die een dergelijke houding kunnen legitimeren, als een deel van het totale levensspel waardoor het dwalen en zoeken mogelijk wordt gemaakt. Terugkerend naar het onderwerp, een Sabbatsjaar fungeert als een neutraliserende katalysator binnen het geldspel zoals het bestaat. Door het non-lineaire kenmerk wordt dit vaak onthaald op reacties die niet laten vermoeden dat de Bijbel ooit gelezen werd, een verhaal dat maar al te vaak gepercipieerd wordt binnen strikt dualistische referentiekaders waardoor ook niet meer gezien wordt vanwaar het idee komt. Op deze manier klopt het verhaal wonderwel, jammer genoeg veel te vaak omfloerst met bombastische teksten die, in tegenstelling tot het doel, mensen in slaap wiegen. En zo zien we hoe eenvoudige ideeën telkens opnieuw naar de zwijgspiraal verdreven worden onder het mom van het christendom, we kunnen niet zeggen dat het niet onwaar is. 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar heb ik ooit gezegd dat je er niet over mag praten? Ik wees je maar op de “gatekeepers” die ieder alternatief voor het betere tegenhouden. De EU is geen kracht van liefde en genade maar glijdt in een nieuw dictatuur af. Het is als Hitler overtuigen dat Joden een functie in Europa hadden. Werk die onmacht niet uit op mij he zeg.

En zo gaat het verder, alles is onmogelijk en niets is mogelijk.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou er beter niet terug aan beginnen, maar toch een tip.

uw brein is begaafd op een manier waar je een fout snel herkent en ook een alternatief voor kan bedenken. Misschien ook naar stap 3 gaan en bedenken hoe je het mogelijk zou maken? Jij steekt het op anderen, maar toon de weg en ik volg u tot waar je gaat.

Wie is er dan vijandig en doet de discussie kapot door in 1 en 2 te blijven hangen? Laat ons gelijk naar stap 3 gaan, ik reikte u al eerder de hand. Dan begon jij te beledigen, waaraan ik dat heb verdiend is me nog niet goed duidelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

@TTC waarom typ je ook al weer in de 'wij' vorm?

Het Zijnde, heeft iets te maken met de Geest die zich identificeert met de entiteiten die hierin verschijnen. Er ontstaat dan een spel met individuele zielen die op een of andere naar geluk streven, door de verschillende interpretaties hierover kan dit ook leiden tot heel wat bizarre neveneffecten. Binnen dit geheel der verschijnselen kunnen er ook knelpunten, misvattingen en problemen ontstaan die - naargelang het probleem - periodiek om resolutie verzoeken. Zo biedt de Bijbel verschillende opties om diverse problemen het hoofd te bieden, naargelang keuze kan dit leiden tot verschillende scenario's. Deze opties kunnen ook naar de achtergrond verdwijnen door de dominantie van een groep zielen die er enkel etnocentrische doelen op nahoudt. Op dat moment is het raadzaam om de beschikbare remedies terug in herinnering te brengen maar dat is vaak niet naar de zin van diegenen die religie slechts zien vanuit het polariserende eigen- en/of groepsbelang dat ze drijft. Gezien de meerlagigheid van de Bijbel zijn er echter ook genoeg teksten die een dergelijke houding kunnen legitimeren, als een deel van het totale levensspel waardoor het dwalen en zoeken mogelijk wordt gemaakt. Terugkerend naar het onderwerp, een Sabbatsjaar fungeert als een neutraliserende katalysator binnen het geldspel zoals het bestaat. Door het non-lineaire kenmerk wordt dit vaak onthaald op reacties die niet laten vermoeden dat de Bijbel ooit gelezen werd, een verhaal dat maar al te vaak gepercipieerd wordt binnen strikt dualistische referentiekaders waardoor ook niet meer gezien wordt vanwaar het idee komt. Op deze manier klopt het verhaal wonderwel, jammer genoeg veel te vaak omfloerst met bombastische teksten die, in tegenstelling tot het doel, mensen in slaap wiegen. En zo zien we hoe eenvoudige ideeën telkens opnieuw naar de zwijgspiraal verdreven worden onder het mom van het christendom, we kunnen niet zeggen dat het niet onwaar is. 

Ehm... Is dit dan geen bombastische tekst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zou er beter niet terug aan beginnen, maar toch een tip. uw brein is begaafd op een manier waar je een fout snel herkent en ook een alternatief voor kan bedenken. Misschien ook naar stap 3 gaan en bedenken hoe je het mogelijk zou maken? Jij steekt het op anderen, maar toon de weg en ik volg u tot waar je gaat. Wie is er dan vijandig en doet de discussie kapot door in 1 en 2 te blijven hangen? Laat ons gelijk naar stap 3 gaan, ik reikte u al eerder de hand. Dan begon jij te beledigen, waaraan ik dat heb verdiend is me nog niet goed duidelijk. 

Het idee en aanverwante plannen liggen nu op de tafel bij politici, de verwachting is dat dit niet gaat lukken omdat maar al te vaak geen rekening gehouden wordt met een aantal mentale obstakels die dit proces belemmeren. Deze obstakels zijn zeer hardnekkig waardoor heel wat turbulentie kan ontstaan, zelfs in die zin dat je zal uitkomen waar je steeds naar verwijst. En dat is dan het resultaat van a priori te vergeten wat er in de Bijbel staat, namelijk de Sabbat of Sabbatsjaar waarbinnen wordt nagedacht of we in alle enthousiasme het doel niet vergeten zijn.

10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ehm... Is dit dan geen bombastische tekst?

Je kan de verschillende elementen afzonderlijk beschouwen, naargelang de autonome geneigdheid tot diepgaander reflectie van de lezer.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het idee en aanverwante plannen liggen nu op de tafel bij politici, de verwachting is dat dit niet gaat lukken omdat maar al te vaak geen rekening gehouden wordt met een aantal mentale obstakels die dit proces belemmeren. Deze obstakels zijn zeer hardnekkig waardoor heel wat turbulentie kan ontstaan, zelfs in die zin dat je zal uitkomen waar je steeds naar verwijst. En dat is dan het resultaat door a priori te vergeten wat er in de Bijbel staat, namelijk de Sabbat of Sabbatsjaar waarbinnen wordt nagedacht of we in alle enthousiasme het doel niet vergeten zijn.

En wiens fout is dat dan? Wie is er geloof gaan demoniseren en dacht zelf iets er naast te kunnen ontwerpen? Niet de creationisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

En wie reikte u de hand? Die politici of ik? Geef je dan misschien niet op de verkeerde af? Ik verwacht eigenlijk een excuus.

Je breekt alles af, je hoeft ons echt niet in te leiden tot jouw gemeenschap. We weten maar al te goed wat daar gebeurt met mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Je breekt alles af, je hoeft ons echt niet in te leiden tot jouw gemeenschap. We weten maar al te goed wat daar gebeurt met mensen.

Jij draait alles om en brak mij af me dunkt. Je zei dan nog arrogant “denk je dat de rest achterlijk is?” Maar de rest die jou dan op iets wees drukten je daar wel op je plek. Is het dan 100% mij te wijten? Ik breek,niets af,behalve degene die uw intenties tegenhouden. Je maakt van me een tegenstander terwijl ik je als kameraad zag.

en ik wou u niet meetrekken naar de kerk, maar gaan waar gij ging om het sabbatsjaar te bepleiten. Je reageert je onmacht op de verkeerden af bro.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij draait alles om en brak mij af me dunkt. Je zei dan nog arrogant “denk je dat de rest achterlijk is?” Maar de rest die jou dan op iets wees drukten je daar wel op je plek. Is het dan 100% mij te wijten? Ik breek,niets af,behalve degene die uw intenties tegenhouden. Je maakt van me een tegenstander terwijl ik je als kameraad zag. en ik wou u niet meetrekken naar de kerk, maar gaan waar gij ging om het sabbatsjaar te bepleiten. Je reageert je onmacht op de verkeerden af bro.

Wat gebeurt er dan wanneer de prijzen dalen in de aanloop naar een Jubeljaar, enig idee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Het is niet verkeerd maar de Joodse sabbat op die manier is nu niet meer van toepassing, wil je het toch doen dan moet je ook de wet onderhouden.

Zo, er worden nogal wat zaken gezegd hier, je zou haast gaan denken dat we eerst niet-christen moeten worden om pas dan te doen wat in de Bijbel staat. Die negeer-knop die je graag gebruikt wordt prompt als verlossend ervaren, zo blijven we gespaard van allerhande beperkende maatregelen die een aantal verkoopt in de naam van het christendom. 

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb God gekozen, Jezus aangeroepen. Jezus is gekomen... ik kan die ervaring niet loochenen en zal er altijd van getuigen.

Ja, nu Jezus gekomen is kan je eens de Bijbel lezen op een heel andere manier, door de bijhorende perceptieverschuiving kan dit enigszins schokkend worden. Ik zou daar rustig je tijd voor nemen, misschien dat je dan gaat (h)erkennen wie je ware vrienden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wet van Mozes is niet op toepassing op christenen. Ken uw “vijand”. Wij zijn onder de genadewet geplaatst.

Johannes 1:17  Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid is door Jezus Christus geworden

en zo zijn er meer

6 minuten geleden zei TTC:

Zo, er worden nogal wat zaken gezegd hier, je zou haast gaan denken dat we eerst niet-christen moeten worden om pas dan te doen wat in de Bijbel staat. Die negeer-knop die je graag gebruikt wordt prompt als verlossend ervaren, zo blijven we gespaard van allerhande beperkende maatregelen die een aantal verkoopt in de naam van het christendom. 

Ja, nu Jezus gekomen is kan je eens de Bijbel lezen op een heel andere manier, door de bijhorende perceptieverschuiving kan dit enigszins schokkend worden. Ik zou daar rustig je tijd voor nemen, misschien dat je dan gaat (h)erkennen wie je ware vrienden zijn.

Heb je ooit bijbelstudie gehad? Misschien eens doen alvorens je denkt het boek te kunnen samenvatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De wet van Mozes is niet op toepassing op christenen. Ken uw “vijand”. Wij zijn onder de genadewet geplaatst. Johannes 1:17  Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid is door Jezus Christus geworden en zo zijn er meer.

Binnen het christendom heeft men dat anders opgelost, de essentie is echter wel verdwenen.

mTN9f1O.png

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid