Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

Zojuist zei Willempie:

Een situatie in het verre verleden die goed was maar nu niet meer bestaat. En gelukkig heb ik weinig last van hoofdpijn. Vanwaar trouwens die bezorgdheid?

Nee Willempie, dat betekent heel iets anders. Het betekent finaal de onthechting van heel dat geldgedoe waar alsmaar naar verwezen wordt, het is nu net dat neutrale geld dat vrijkomt waardoor ook heel die schuldenberg kan opgelost worden. En dat blijk je nog steeds niet te begrijpen, onze bezorgdheid is preventief voor de hoofdpijn die nog moet komen. Wellicht haak je weer af, zoals al de vorige keren. En nu kom je zeggen dat die situatie vandaag niet meer bestaat? Het is bijna wonderbaarlijk dat je dat überhaupt durft zeggen.

1 minuut geleden zei antoon:

Vooringenomenheid die je steeds weer terugvind hier bij anti theïsten maar ook bij gewoon atheïsten , daarom zullen we dingen moeten blijven uitleggen Willempie

Ja, God komt van boven omdat Hij overal is, waar is God dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Nee Willempie, dat betekent heel iets anders. Het betekent finaal de onthechting van heel dat geldgedoe waar alsmaar naar verwezen wordt, het is nu net dat neutrale geld dat vrijkomt waardoor ook heel die schuldenberg kan opgelost worden. En dat blijk je nog steeds niet te begrijpen, onze bezorgdheid is preventief voor de hoofdpijn die nog moet komen. Wellicht haak je weer af, zoals al de vorige keren. En nu kom je zeggen dat die situatie vandaag niet meer bestaat? Het is bijna wonderbaarlijk dat je dat überhaupt durft zeggen.

Lead the way!!! We zullen u volgen tot de pellen van oe ogen vallen grmbl

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dit forum zal al wel weten dat ik zonder schroom een fout durf toegeven, doch met de beste wil zie ik het nu niet. Het zijn analyses langs jouw kant op vooringenomenheid. Mensen kennen me slechter dan ik denk, maar dat zal dan maar aan mij liggen.

'Religieuzen' laten zich makkelijk kennen door naar de Bijbel te verwijzen, vooral wanneer het gaat over zaken die ze niet graag horen.

5 minuten geleden zei antoon:

TTC laat inderdaad eens de schellen van de ogen vallen, het verhaal waar jij mee aankomt kan niet, ik beweer niet dat er geen goede elementen bij zitten, maar het werkt nu eenmaal niet, Gods koninkrijk met een gezonde economie werkt wel.

Dat verhaal staat in de Bijbel, nergens anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

'Religieuzen' laten zich makkelijk kennen door naar de Bijbel te verwijzen, vooral wanneer het gaat over zaken die ze niet graag horen.

Neen dat is andersom. Ik heb mij opengesteld, vrij van oordeel tegen jou. Ja hard en wellicht genadeloos tegen de bron van het kwade, maar niet tegen u. 

Jij wil niet horen/begrijpen dat uw invloed zero is. Ik wil gerust overal mee naartoe lopen met u tot je dat licht zelf ziet. Al overtuig je 10 man in de politiek, u staat tegenover reuzen die zonder enig greintje empathie miljoenen slachtoffers maken zodat ze kaviaar op hun beschuitjes kunnen leggen. It ain’t me, ze conditioneerden uw generatie wel de schuld bij de slachtoffers te leggen en eieren onder de daders, die macht is duidelijk aan het wisselen. En degene die nu volle gas vooruit komen doen dat niet met ideetjes maar met daden. Ik loop daar niet meer bij omdat dat ook afgodderij is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lead the way!!! We zullen u volgen tot de pellen van oe ogen vallen grmbl

Hier zijn ze weer, ze kunnen amper tot twee tellen maar God kennen ze wel van binnen en buiten. Wat een tragedie natuurlijk, wie kan nu nog enige ernst zien in dit soort religieuze kwakzalverij? Het is alleen jammer voor wie religie nog wel naar intrinsieke waarde wil onderzoeken en inschatten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt het staat daar en nergens anders, Bijbel christenen weten dat zij daar alles in kunnen vinden, zij weten ook dat het op zeer veel plaatsen bevestigd wordt door de geschiedenis, mensen kunnen verder nog zulke goede plannen hebben voor een economie, de hebzucht zal nooit uitgebannen kunnen worden, en ook die economie zal falen. Wat hebben we al niet uitgeprobeerd links rechts liberaal communisme , werkt het echt , ik zie van niet

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is andersom. Ik heb mij opengesteld, vrij van oordeel tegen jou. Ja hard en wellicht genadeloos tegen de bron van het kwade, maar niet tegen u. Jij wil niet horen/begrijpen dat uw invloed zero is. Ik wil gerust overal mee naartoe lopen met u tot je dat licht zelf ziet. Al overtuig je 10 man in de politiek, u staat tegenover reuzen die zonder enig greintje empathie miljoenen slachtoffers maken zodat ze kaviaar op hun beschuitjes kunnen leggen. It ain’t me, ze conditioneerden uw generatie wel de schuld bij de slachtoffers te leggen en eieren onder de daders, die macht is duidelijk aan het wisselen. En degene die nu volle gas vooruit komen doen dat niet met ideetjes maar met daden. Ik loop daar niet meer bij omdat dat ook afgodderij is.

Kom kom, de manipulatieve strategieën druipen van het scherm, dit komt niet van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Hier zijn ze weer, ze kunnen amper tot twee tellen maar God kennen ze wel van binnen en buiten. Wat een tragedie natuurlijk, wie kan nu nog enige ernst zien in dit soort religieuze kwakzalverij? Het is alleen jammer voor wie religie nog wel naar intrinsieke waarde wil onderzoeken en inschatten. 

Nu ben je te ver gegaan. Ik neem dat als belediging.

1 minuut geleden zei TTC:

Kom kom, de manipulatieve strategieën druipen van het scherm, dit komt niet van God.

Job 13:5

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei antoon:

Klopt het staat daar en nergens anders, Bijbel christenen weten dat zij daar alles in kunnen vinden, zij weten ook dat het op zeer veel plaatsen bevestigd wordt door de geschiedenis, mensen kunnen verder nog zulke goede plannen hebben voor een economie, de hebzucht zal nooit uitgebannen kunnen worden, en ook die economie zal falen. Wat hebben we al niet uitgeprobeerd links rechts liberaal communisme , werkt het echt , ik zie van niet.

Misschien wordt het handiger om die passages uit de Bijbel te schrappen, het zou immers het vermoeden kunnen wekken dat mensen verstand hebben gekregen om te gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Nu ben je te ver gegaan. Ik neem dat als belediging.

Zo gaat het door, het is en blijft een stereotiepe strategie die heel eenvoudig doorzien wordt.

Zojuist zei antoon:

Ik weet het fundamenteel TCC gaat bij klemzetten weleens in de trol modus, hij komt er vaak ook weer uit

Jullie hebben het forum overgenomen, alles onder het mom van christendom. Zijn jullie nu blij en trots dat het ook hier lukt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Zo gaat het door, het is en blijft een stereotiepe strategie die heel eenvoudig doorzien wordt.

Wat is die strategie dan? Ik kan niet eens tot 2 tellen en iedereen doorziet mij omdat ze niet achterlijk zijn. Waarmee je dan al tussen de lijnen zegt dat ik achterlijk ben.... Pintje teveel of ziet ge mij echt zo? Ge moet het mor zeggen eh, dan weet ik ineens waaraan en waaraf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat is die strategie dan? Ik kan niet eens tot 2 tellen en iedereen doorziet mij omdat ze niet achterlijk zijn. Waarmee je dan al tussen de lijnen zegt dat ik achterlijk ben.... Pintje teveel of ziet ge mij echt zo? Ge moet het mor zeggen eh, dan weet ik ineens waaraan en waaraf. 

Blijf maar rustig de Duivel cultiveren maar laat andere mensen met rust, desnoods richten jullie maar een kalifaat op. We zullen jullie nog komen voeden ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Blijf maar rustig de Duivel cultiveren maar laat andere mensen met rust, desnoods richten jullie maar een kalifaat op. We zullen jullie nog komen voeden ook.

Zwijgen is toestemmen. Ik heb me vergist in u, maarja mensen zijn nu eenmaal mensen. Ik mag dan wel achterlijk in uw ogen zijn, mijn zelfrespect dwingt me het hier af te sluiten. Dat je bent wie je bent heb ik er altijd bijgenomen, maar ik laat me door niemand meer beledigen die ik ooit als kennis en ja zelfs kameraad beschouwde. Daar stopt het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zwijgen is toestemmen. Ik heb me vergist in u, maarja mensen zijn nu eenmaal mensen. Ik mag dan wel achterlijk in uw ogen zijn, mijn zelfrespect dwingt me het hier af te sluiten. Dat je bent wie je bent heb ik er altijd bijgenomen, maar ik laat me door niemand meer beledigen die ik ooit als kennis en ja zelfs kameraad beschouwde. Daar stopt het.

Negeer maar wat er jaren verteld is geweest, we zijn in de val getrapt en dat is volledig jouw verdienste. Chapeau, we zijn weer een ervaring rijker, ik stel voor dat je je nog wat meer laat manipuleren door je schaapachtige vriendjes aldaar. En toch blijven ze beweren dat ze christenen zijn, alles is onmogelijk en niets is mogelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is geen val, er is geen strategie. Niets is mijn verdienste. 

Ik wil ook een sabbatsjaar, monetaire reset, fundamentele basisrechten voor alle mensen (water, energie, eten) enzovoort.

ik ben nooit uw tegenstander geweest, het omgekeerde blijkt helaas waar te zijn. Gemakkelijk christenen (die de ware religie van vrede praktiseren) als doelwit te nemen en een geheel op 1 individu duwen en vertalen. Is het omdat u bang bent van de echte daders? Ik heb dat kwaad echter nooit geschuwd en zelfs toen de staat in mijn nek kwam hijgen ben ik onverbitterd doorgegaan.

toen kwam JC en ik kon niet anders dan tot inkeer komen of voorgoed,verloren,zijn. Als jij dat niet kan ventileren zal u nooit geweest zijn wie ik dacht dat je was. So be it.

nu ga ik naar mijn lief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is geen val, er is geen strategie. Niets is mijn verdienste. Ik wil ook een sabbatsjaar, monetaire reset, fundamentele basisrechten voor alle mensen (water, energie, eten) enzovoort. ik ben nooit uw tegenstander geweest, het omgekeerde blijkt helaas waar te zijn. Gemakkelijk christenen (die de ware religie van vrede praktiseren) als doelwit te nemen en een geheel op 1 individu duwen en vertalen. Is het omdat u bang bent van de echte daders? Ik heb dat kwaad echter nooit geschuwd en zelfs toen de staat in mijn nek kwam hijgen ben ik onverbitterd doorgegaan. toen kwam JC en ik kon niet anders dan tot inkeer komen of voorgoed,verloren,zijn. Als jij dat niet kan ventileren zal u nooit geweest zijn wie ik dacht dat je was. So be it. nu ga ik naar mijn lief.

Hou er toch mee op, het enige dat je wenst is wat die wraakzuchtige God van je op uit is. Volg gewoon de richtlijnen en het zal gebeuren, je vriendjes helpen wel een handje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Hou er toch mee op, het enige dat je wenst is wat die wraakzuchtige God van je op uit is. Volg gewoon de richtlijnen en het zal gebeuren, je vriendjes helpen wel een handje.

Alsof ik invloed zou hebben op deze wereld? Zo ver reikten mijn rituelen nooit hoor. Ik kan niet eens tot twee tellen en ben achterlijk }-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof ik invloed zou hebben op deze wereld? Zo ver reikten mijn rituelen nooit hoor. Ik kan niet eens tot twee tellen en ben achterlijk.

Kortom, het is jullie weer gelukt om een zeer ernstig onderwerp naar de haaien te helpen. Overigens, in het christendom heeft men dat Jubeljaar omgevormd tot een Heilig Jaar maar dat is lang niet meer hetzelfde dan wat het oorspronkelijk was. En nu begint iedereen natuurlijk op God te roepen dat Hij aub wil komen helpen omdat christenen niet eens begrijpen wat er in hun eigen Bijbel staat. En straks komen ze met de volgende bombastische tekst die er enkel nog toe dient om alles af te dekken wat hun God ingegeven heeft. En pas op, het is dan ook nog eens de enige Ware God en alles wat op nuchter verstand begint te lijken is Duivels. Echt, dit lijkt meer op een scenario voor een film die niet anders dan een kaskraker kan worden omwille van de belachelijkheidswaarde, dolle pret zullen we hebben. Alle normen, waarden en ethiek lappen we simpelweg aan onze laarzen, het gaat tenslotte toch maar om mensen die niet in onze God willen geloven. Weet je, misschien dat we beter de naamgeving kunnen veranderen, in het andere geval blijft de buitenwereld christenen associëren met dit soort kwakzalverij. Nee, dat wensen we zelfs onze grootste vijand niet eens toe, allerminst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Kortom, het is jullie weer gelukt om een zeer ernstig onderwerp naar de haaien te helpen. Overigens, in het christendom heeft men dat Jubeljaar omgevormd tot een Heilig Jaar maar dat is lang niet meer hetzelfde dan wat het oorspronkelijk was. En nu begint iedereen natuurlijk op God te roepen dat Hij aub wil komen helpen omdat christenen niet eens begrijpen wat er in hun eigen Bijbel staat. En straks komen ze met de volgende bombastische tekst die er enkel nog toe dient om alles af te dekken wat hun God ingegeven heeft. En pas op, het is dan ook nog eens de enige Ware God en alles wat op nuchter verstand begint te lijken is Duivels. Echt, dit lijkt meer op een scenario voor een film die niet anders dan een kaskraker kan worden omwille van de belachelijkheidswaarde, dolle pret zullen we hebben. Alle normen, waarden en ethiek lappen we simpelweg aan onze laarzen, het gaat tenslotte toch maar om mensen die niet in onze God willen geloven. Weet je, misschien dat we beter de naamgeving kunnen veranderen, in het andere geval blijft de buitenwereld christenen associëren met dit soort kwakzalverij. Nee, dat wensen we zelfs onze grootste vijand niet eens toe, allerminst. 

Het is niet omdat God de wraak toekomt dat Hij ook op iedereen wraak zal nemen. Ik geloof in een God van liefde en genade, zie Christus. Ik weerleg je dat de afloop ons al bekend is omdat die in de bijbel staat. Wat op logisch verstand lijkt is niet van de duivel, zij die verandering voor het betere tegenhouden zijn de minions van de duivel. Als deze door Gods toorn (wraak) verdwijnen is dat genadevol (naar toe degene die eronder gebukt gaan)

Ik denk dat jij de bijbel gewoon niet zo goed begrijpt en boos bent dat God het eerder dan jij zal oplossen? Dat mensen liever vertrouwen in God dan logisch verstand waar de simpele mens niets mee is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is niet omdat God de wraak toekomt dat Hij ook op iedereen wraak zal nemen. Ik geloof in een God van liefde en genade, zie Christus. Ik weerleg je dat de afloop ons al bekend is omdat die in de bijbel staat. Wat op logisch verstand lijkt is niet van de duivel, zij die verandering voor het betere tegenhouden zijn de minions van de duivel. Als deze door Gods toorn (wraak) verdwijnen is dat genadevol (naar toe degene die eronder gebukt gaan). Ik denk dat jij de bijbel gewoon niet zo goed begrijpt en boos bent dat God het eerder dan jij zal oplossen? Dat mensen liever vertrouwen in God dan logisch verstand waar de simpele mens niets mee is?

Zoals je het zegt, alle alternatieven zijn gedoemd om te mislukken, het is niet eens aan christenen om zich hierover te ontfermen. En over een Sabbatsjaar en aanverwanten mag vooral niet gesproken worden, ook dat is des Duivels en per toeval in de Bijbel terecht gekomen. Haal jullie zwaard maar boven om alles en iedereen in flarden te kappen en vergeet jullie acties vooral niet te eindigen met een verwijzing naar Jezus en/of God, nog velen zullen in jullie manipulatieve vallen trappen. Ja, vernietig maar alles wat op jullie pad komt, er hoeft zelfs niet over nagedacht worden aangezien het perfect in lijn ligt met wat de Bijbel jullie voorgeschreven heeft. 

9 uur geleden zei antoon:

Wij begrijpen donders goed wat er staat de vraag is of jij het begrijpt. Vroeger als jongen zeiden we vaak, wat je zegt ben jezelf, dat is nu  op jou van toepassing, niet wij geven voor dom te zijn, maar jij door je opmerkingen. Maar ga rustig door ik zie wel tot je tot bezinning komt

Leg eens rustig uit waarom prijzen gestaag dalen in de aanloop naar een Jubeljaar, wat zijn de neveneffecten daarvan? En geef nu maar eens een antwoord als je jezelf daartoe in staat acht, we kennen je soort inmiddels maar al te goed. Aan jou de eer nu om het ons uit te leggen, de vraag is duidelijk en we hoeven geen bombastische teksten om het debat te verstommen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei antoon:

Wij begrijpen donders goed wat er staat de vraag is of jij het begrijpt.

Hieronder is waar jullie voor staan, jullie hebben de Bijbel vervormd tot iets anders om vervolgens anderen wijs te maken dat het de schuld van de Duivel is. En dat ga je in de naam van God cultiveren om klanten te lokken die zich dienen te onderwerpen aan jullie verhevenheid. Het is Godslasterlijk om dit alles als christelijk te verkopen, inmiddels zelf niet eens meer wetend waarom het idee in de Bijbel werd opgenomen. Een lijst van de Jubeljaren omgevormd tot Heilige Jaren, met stip kan je die van 1933 nader beschouwen, ter ere van diegene die jullie zo nauw aan het hart ligt. Althans, dat zeggen jullie toch altijd, verwacht je dat de buitenwereld dat nu nog geloofd ook? 

mTN9f1O.png

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid