Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Het bestaat maar is de bron van alle kwaad. Zoals we dagelijks ervaren. Al print je morgen miljoenen euros bij om te verdelen, dat vloeit automatisch terug naar de bron waar het u onderweg benadeelt. 

Je kan ook niets anders meer zien, andere vertalingen zijn je immers niet gekend. Wanneer staat dat op de agenda in de gemeenschap?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Je kan ook niets anders meer zien, andere vertalingen zijn je immers niet gekend. Wanneer staat dat op de agenda in de gemeenschap?

De gemeenschap buigt zich naar de wet en schikt zich. Ik buig maar schik me zeker niet. Daar zijn we het wat oneens, denk,ik. Ik ben de gemeenschap niet en andersom. Ik ben daar een vreemdeling tot heden toe. Dus betrek dat er aub niet altijd bij.

Ik zie wat ik zie en mensen hebben mij genoeg anders willen laten zien, ik ga niet meer dwalen. Het probleem kan geen oplossing worden, de enige die bevoegdheid tot regeren heeft is Jezus Christus. 

Geld doet niets goed, het is maar een middel waarmee je goed kan doen. Daar het feit dat geld de waarde van een middel of mens bepaalt bewijst hoe onderdrukt we leven. Vroeger kon de duivel mensen in slaap wiegen, nu is de echo van God zeer nabij en overstijgt die de duivel. De aarde is jong, democratie faalt, het westen is een agressor die zich tegen Israel keerde en anti christelijke normen en waarden over onze nabestaanden uitstortte, moge God genade hebben op de zielen die het bewust toepasten

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Fundamenteel:

De gemeenschap buigt zich naar de wet en schikt zich. Ik buig maar schik me zeker niet. Daar zijn we het wat oneens, denk,ik. Ik ben de gemeenschap niet en andersom. Ik ben daar een vreemdeling tot heden toe. Dus betrek dat er aub niet altijd bij. Ik zie wat ik zie en mensen hebben mij genoeg anders willen laten zien, ik ga niet meer dwalen. Het probleem kan geen oplossing worden, de enige die bevoegdheid tot regeren heeft is Jezus Christus. Geld doet niets goed, het is maar een middel waarmee je goed kan doen. Daar het feit dat geld de waarde van een middel of mens bepaalt bewijst hoe onderdrukt we leven. Vroeger kon de duivel mensen in slaap wiegen, nu is de echo van God zeer nabij en overstijgt die de duivel. De aarde is jong, democratie faalt, het westen is een agressor die zich tegen Israel keerde en anti christelijke normen en waarden over onze nabestaanden uitstortte, moge God genade hebben op de zielen die het bewust toepasten

Ja, JHWH heeft mensen zo angstig gemaakt dat ze niet meer kunnen geloven in het goede, langs de andere kant lokt Hij hen ook met allerhande voorwendselen dat verlossing nabij is. Je ziet nu wat er van gekomen is, nu zit je helemaal gevangen zonder dat je zelf nog mag denken.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ja, JHWH heeft mensen zo angstig gemaakt dat ze niet meer kunnen geloven in het goede, langs de andere kant lokt Hij hen ook met allerhande voorwendselen dat verlossing nabij is. Je ziet nu wat er van gekomen is, nu zit je helemaal gevangen zonder dat je zelf nog mag denken.

Beter gevangen op de aarde en geen kwade werken doen dan kwade werken op aarde om mezelf te verrijken. Of vreemden te verrijken omdat me dat een goed gevoel zou geven. Het ego moet dood alvorens zij herboren kan worden in God. Wie God kiest hecht geen waarde meer aan deze wereld, materiele “noden” en gutmensch met andermans geld spelen is alles behalve verlossend. We zien waar het ons bracht, terwijl God maar 1 gebod gaf. Nu is het hek van de dam door niet te luisteren naar God en dan maak je alsnog God dader. 

Ik ben niet meer of minder gevangen dan u, ik aanvaard mijn lot terwijl jij het wil voorkomen. Maar door iets te voorkomen als mens overkijk je honderdtal factoren waarmee je 1 iemand helpt en 1000 benadeelt. Jij gelooft dat het slechte goed is,poogt dat in een grijze zone te stoppen. In feite veroorzaak jij dan de oorlog en niet ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Beter gevangen op de aarde en geen kwade werken doen dan kwade werken op aarde om mezelf te verrijken. Of vreemden te verrijken omdat me dat een goed gevoel zou geven. Het ego moet dood alvorens zij herboren kan worden in God. Wie God kiest hecht geen waarde meer aan deze wereld, materiele “noden” en gutmensch met andermans geld spelen is alles behalve verlossend. We zien waar het ons bracht, terwijl God maar 1 gebod gaf. Nu is het hek van de dam door niet te luisteren naar God en dan maak je alsnog God dader. Ik ben niet meer of minder gevangen dan u, ik aanvaard mijn lot terwijl jij het wil voorkomen. Maar door iets te voorkomen als mens overkijk je honderdtal factoren waarmee je 1 iemand helpt en 1000 benadeelt. Jij gelooft dat het slechte goed is,poogt dat in een grijze zone te stoppen. In feite veroorzaak jij dan de oorlog en niet ik.

Ja, zoals je het zegt, je zit gevangen in allerhande beloften die je ook lam leggen. Je bent nu volledig in de ban en je kan ook niet anders meer zeggen, op deze manier help je waar zo tegen bent. Althans, zo zit het nu in je hersenen geprent en je hebt het zelf niet door, wat logisch is gezien deze mentale constructie waar je heilig van overtuigd bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ja, zoals je het zegt, je zit gevangen in allerhande beloften die je ook lam leggen. Je bent nu volledig in de ban en je kan ook niet anders meer zeggen, op deze manier help je waar zo tegen bent. Althans, zo zit het nu in je hersenen geprent en je hebt het zelf niet door, wat logisch is gezien deze mentale constructie waar je heilig van overtuigd bent.

Mij lam leggen of bevrijden van de zonde? Het is als een ss soldaat die geconfronteerd wordt met de praktijk van diens theorie en tot inkeer komt. Zo is onze EU met haar globalisme nu dat nieuwe kwaad. Jij blijft vasthouden aan de theorie in de hoop een andere praktijk te bekomen. Ik ben tegen veel, maar mijn wil zal het niet tegenhouden. Gods wil zal geschiede, niet de onze. En maar goed ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Mij lam leggen of bevrijden van de zonde? Het is als een ss soldaat die geconfronteerd wordt met de praktijk van diens theorie en tot inkeer komt. Zo is onze EU met haar globalisme nu dat nieuwe kwaad. Jij blijft vasthouden aan de theorie in de hoop een andere praktijk te bekomen. Ik ben tegen veel, maar mijn wil zal het niet tegenhouden. Gods wil zal geschiede, niet de onze. En maar goed ook.

Het is wat het is, je kan nu roepen op hulp maar je zal de ene kooi inruilen voor een andere. Het is goed gelukt, het verdient sowieso een proficiat gezien het overweldigende succes binnen het kader van de vooropgestelde doelstelling. Gelukkig ben je niet alleen, dat biedt troost.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Het is wat het is, je kan nu roepen op hulp maar je zal de ene kooi inruilen voor een andere. Het is goed gelukt, het verdient sowieso een proficiat gezien het overweldigende succes binnen het kader van de vooropgestelde doelstelling. Gelukkig ben je niet alleen, dat biedt troost.

Ik heb geen mensenhulp nodig. Een mens die liefheeft is het grootste gevaar in de natuur en dan veelal voor diegene die ze liefhebben, want hun liefde is meestal niet onvoorwaardelijk. Eens er niet voldaan wordt begint de tragedie.

Daarom is het voor de mens belangrijk God eerst te stellen en van daaruit te vertrekken. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb geen mensenhulp nodig. Een mens die liefheeft is het grootste gevaar in de natuur en dan veelal voor diegene die ze liefhebben. Gedenk maar aan vrouwen die ons stalken eens ge de liefde niet beantwoordt naar diens verwachtingen. Jawa is da?

Het is allemaal wat natuurlijk, zeg tegen mensen dat ze ook getallen in rasters van plaats kunnen wisselen en ze worden gek. Je krijgt dan zowaar de hele menselijke geschiedenis over je heen, quasi niets of niemand wordt gespaard maar het gaat wel over liefde, zeggen ze. Het zal wel aan ons liggen wellicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Het is allemaal wat natuurlijk, zeg tegen mensen dat ze ook getallen in rasters van plaats kunnen wisselen en ze worden gek. Je krijgt dan zowaar de hele menselijke geschiedenis over je heen, quasi niets of niemand wordt gespaard maar het gaat wel over liefde, zeggen ze. Het zal wel aan ons liggen wellicht.

Ik begrijp dat uw daad uit liefdadigheid voor de medemens oprecht is. Maar beeld je eens in dat je ooit,machtig genoeg wordt die nummers te veranderen. Je weet ook wel dat dat nooit geweldloos zal gaan. Gedenk een megalomaan iemand als Macron. Door uw liefde voor de medemens word je blind dat diezelfde medemens u ervoor zal vermoorden, en u niet alleen. Gedenk,maar hoe het Jezus af ging. 

Al dit is ons voorschreven en de afloop is gekend, je kan dat aanvaarden of bestrijden. Maar either way, que cera cera.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik begrijp dat uw daad uit liefdadigheid voor de medemens oprecht is. Maar beeld je eens in dat je ooit,machtig genoeg wordt die nummers te veranderen. Je weet ook wel dat dat nooit geweldloos zal gaan. Gedenk een megalomaan iemand als Macron. Door uw liefde voor de medemens word je blind dat diezelfde medemens u ervoor zal vermoorden, en u niet alleen. Gedenk,maar hoe het Jezus af ging. Al dit is ons voorschreven en de afloop is gekend, je kan dat aanvaarden of bestrijden. Maar either way, que cera cera.

Uiteraard niet, dat moet met heel veel geweld gebeuren, moeten de traditie in ere houden. Andere opties zijn er niet, volledig volgens Het Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Uiteraard niet, dat moet met heel veel geweld gebeuren, moeten de traditie in ere houden. Andere opties zijn er niet, volledig volgens Het Schrift.

Het zijn zij die geweldloos verandering brengen die het geweld ondergaan zodra ze te succesvol zijn. Ik wou ook dat het anders was hoor, maar dit is het Luciferiaans rijk waar tig generaties de ogen sloten. Nu gaan ze open en laat ze ons maar geweld aandoen. Maak martelaars van de Europese nationalisten, beter kan men niet in de kaarten werken.

Eerst globalisme tot in de wortel uitroeien, dan de rest broeder. Prioriteiten ofzo....

bewerkt door Fundamenteel
Europeaanse lol hahaha sorry XD
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het zijn zij die geweldloos verandering brengen die het geweld ondergaan zodra ze te succesvol zijn. Ik wou ook dat het anders was hoor, maar dit is het Luciferiaans rijk waar tig generaties de ogen sloten. Nu gaan ze open en laat ze ons maar geweld aandoen. Maak martelaars van de Europese nationalisten, beter kan men niet in de kaarten werken. Eerst globalisme tot in de wortel uitroeien, dan de rest broeder. Prioriteiten ofzo....

Alles moet met veel geweld, anders klopt het verhaal niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Alles moet met veel geweld, anders klopt het verhaal niet meer.

Inderdaad, en zie hoe het vorige dictators afging... de dood vond hen. Sommige gelyncht op straat en het lijk ondersteboven gehangen zodat iedereen er op kon spuwen.... Die geschiedenis zal zich alleen maar blijven herhalen tot A Jezus van Zijn wolk komt of B wanneer de mensen inzien dat hun oplossingen net de problemen veroorzaakten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Inderdaad, en zie hoe het vorige dictators afging... de dood vond hen. Sommige gelyncht op straat en het lijk ondersteboven gehangen zodat iedereen er op kon spuwen.... Die geschiedenis zal zich alleen maar blijven herhalen tot A Jezus van Zijn wolk komt of B wanneer de mensen inzien dat hun oplossingen net de problemen veroorzaakten.

Zo is dat, Jezus zit op een wolk, misschien dat hij zich afvraagt hoe hij nu uitgelegd krijgt dat een Sabbatsjaar een neutraliserende katalysator is. Wetenschappers hebben hetzelfde probleem, niet omdat het geen soelaas biedt maar omdat de tot God verhevenen er altijd iets anders van maken binnen hun al te beperkte denkkaders. Ja, alleen geweld is een optie, eerst alles wegredeneren in de naam van God en dan kunnen we aan al dat onheil beginnen. O Heer, waar verblijft U toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Zo is dat, Jezus zit op een wolk, misschien dat hij zich afvraagt hoe hij nu uitgelegd krijgt dat een Sabbatsjaar een neutraliserende katalysator is. Wetenschappers hebben hetzelfde probleem, niet omdat het geen soelaas biedt maar omdat de tot God verhevenen er altijd iets anders van maken binnen hun al te beperkte denkkaders. Ja, alleen geweld is een optie, eerst alles wegredeneren in de naam van God en dan kunnen we aan al dat onheil beginnen. O Heer, waar verblijft U toch?

Ja Jezus is wellicht groot voorstander van een sabbatsjaar, wat onder Zijn leiding niet nodig zal zijn he.

Het feit dat christelijke normen en waarden niet meer maatschappelijk bedreven worden bewijst waar het probleem is. Niet het christendom, maar zij die het christendom bestrijden. Globalisten zijn de oorzaak van christenvervolgingen in het MO afgelopen decennia. Tegelijk heeft men de rode loper gerold voor een veroveringscultuur en terwijl eigen cultuur monddood gemaakt...

zie ik dat als enige? Me dunkt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja Jezus is wellicht groot voorstander van een sabbatsjaar, wat onder Zijn leiding niet nodig zal zijn he. Het feit dat christelijke normen en waarden niet meer maatschappelijk bedreven worden bewijst waar het probleem is. Niet het christendom, maar zij die het christendom bestrijden. Globalisten zijn de oorzaak van christenvervolgingen in het MO afgelopen decennia. Tegelijk heeft men de rode loper gerold voor een veroveringscultuur en terwijl eigen cultuur monddood gemaakt... zie ik dat als enige? Me dunkt niet.

Ik zou me stilaan toch een beetje schuldig beginnen voelen, straks komt er weer iemand zeggen dat geloof bergen verzet. Goed idee van die rode loper, straks komt Trump met hetzelfde idee en je zal braafjes volgen. Zo gaat dat nu eenmaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ik zou me stilaan toch een beetje schuldig beginnen voelen, straks komt er weer iemand zeggen dat geloof bergen verzet. Goed idee van die rode loper, straks komt Trump met hetzelfde idee en je zal braafjes volgen. Zo gaat dat nu eenmaal.

De berg is reeds verzet en de dominoblokjes vallen. Stapsgewijs stond het hele westen in lichterlaaie. En Fundamenteel zag dat het goed was en rustte op de zevende dag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

De berg is reeds verzet en de dominoblokjes vallen. Stapsgewijs stond het hele westen in lichterlaaie. En Fundamenteel zag dat het goed was en rustte op de zevende dag. 

Die berg wordt altijd verzet, hij blijft wel altijd in de weg staan. Misschien hebben ze dat destijds verkeerd aangepakt waardoor jij altijd zegt wat je zegt, zo kan je natuurlijk nog eeuwen bezig blijven. Maar goed, straks staat alles in lichterlaaie, zo zie je het nu eenmaal graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Die berg wordt altijd verzet, hij blijft wel altijd in de weg staan. Misschien hebben ze dat destijds verkeerd aangepakt waardoor jij altijd zegt wat je zegt, zo kan je natuurlijk nog eeuwen bezig blijven. Maar goed, straks staat alles in lichterlaaie, zo zie je het nu eenmaal graag.

Ik ben niet voor oorlog of geweld te vinden, maar kan niet verbergen dat ik stiekem opleef van “der untergang”. Als de berg voor,globalisten geplaatst wordt en die ervaren daardoor wat ze eigen cultuur wensten aan te doen heet dat rechtvaardigheid. 

Again, ik,moet daar niets aan doen. Lean back and eat some,popcorn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben niet voor oorlog of geweld te vinden, maar kan niet verbergen dat ik stiekem opleef van “der untergang”. Als de berg voor,globalisten geplaatst wordt en die ervaren daardoor wat ze eigen cultuur wensten aan te doen heet dat rechtvaardigheid. Again, ik,moet daar niets aan doen. Lean back and eat some,popcorn.

Dat is zo, zelf hoef je niets te doen aangezien dat werk door de veldwerkers gedaan wordt. Dat zijn christenen van een andere orde, ze proberen jou in je gelijk te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Dat is zo, zelf hoef je niets te doen aangezien dat werk door de veldwerkers gedaan wordt. Dat zijn christenen van een andere orde, ze proberen jou in je gelijk te stellen.

Ja vroeger kon men trots zijn op de vruchten van de arbeid op wijngaarden etc. Nu draaien onze voorouders zich om in het graf als ze zien hoe hun offers parels voor de zwijnen zijn geworden. Sta me toe me te segregeren :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja vroeger kon men trots zijn op de vruchten van de arbeid op wijngaarden etc. Nu draaien onze voorouders zich om in het graf als ze zien hoe hun offers parels voor de zwijnen zijn geworden. Sta me toe me te segregeren :)

Straks kweekvlees, wie weet komt het samen met dat Sabbatsjaar. Maar alleen als jouw God het goed vindt natuurlijk, die van ons is er klaar voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Straks kweekvlees, wie weet komt het samen met dat Sabbatsjaar. Maar alleen als jouw God het goed vindt natuurlijk, die van ons is er klaar voor.

Er is maar 1 God en Zijn plan is ons allen openbaart, like it or not. God laat ons doen en zal ons daarmee wellicht duidelijk willen maken dat het niet zonder Hem gaat. Dat er een sabbatsjaar nodig is bewijst alleen maar dat er geen perfect systeem bestaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid