Spring naar bijdragen

Het Levende WOORD van het BEGIN


Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei thom:

Ah daarover. Dan krijg je inderdaad die strijd tussen de Schriftgeleerden en de ''zienswijze van de vrije Geest''.

 

Klopt helemaal, Precies zoals er nu al een tijdje hier wordt gezegd dat Yeshua 1 met de vader is en zo ook de Geest, zoals Yeshua het ook zegt;

13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.

15 Al wat de Vader heeft, is Mijn; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.

Elke andere 'waarheid' die dit tegenspreekt komt ook van een geest, een ieder bepaal zelf maar onder welke 'vrije' Geest die geleid wilt worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Serieus mensen, kijk gewoon eens in een woordenboek voor de betekenis van een woord.

Zo, daar zijn we weer snel over eens. ?

Voor de vraag of Yeshua JHVH is kunnen we -- aanvaardende de Drie-eenheid*) -- het bovenstaande schema gebruiken. Bij Der Vater links bovenaan kunnen we ook JHVH invullen en rechts waar Der Sohn

Posted Images

3 uur geleden zei Raymond B:

Dat is nogal wat! wanneer deed de Vader dat dan?

Jezus had een voormenselijk leven voordat Hij naar de de aarde kwam. Hij heeft daar Zijn Vader aanschouwd en heeft Heilige geest van Hem gekregen. Hij weet dus van Zijn Vader hoe je bijv zieken kan genezen. God heeft dmv Jezus de schepping tot stand gebracht en weet dus precies hoe een mens in elkaar zit. Hij heeft alles van God zelf geleerd.

3 uur geleden zei Raymond B:

Zo goed als alle antwoorden hier stellen dat de Vader en Yeshua 1 zijn, maar ik heb nog geen 1 antwoord gezien hoe dat kan daar de Vader het ene zegt en Yeshua het andere.

Waar zegt de Vader dan wat anders dan Jezus? Het NT is een voortzetting van het OT, alleen de situatie veranderd nu de Messias er is en moest Jezus wel nieuwe instructies geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Jezus had een voormenselijk leven voordat Hij naar de de aarde kwam. Hij heeft daar Zijn Vader aanschouwd en heeft Heilige geest van Hem gekregen. Hij weet dus van Zijn Vader hoe je bijv zieken kan genezen. God heeft dmv Jezus de schepping tot stand gebracht en weet dus precies hoe een mens in elkaar zit. Hij heeft alles van God zelf geleerd.

Vanzelf, zoals iedereen weet staat dat in de Bijbel en wel in Genesis 86:21-19. Dat is natuurlijk een grapje, iedereen snapt dat dit stukje van @sjako volledig uit de duim van het besturende lichaam van de JG komt en dat Jehova's hieraan niet mogen twijfelen. 
So schaffen wir das, in totalitaire systemen. Naar de leider luisteren of er uit geknikkerd worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Vanzelf, zoals iedereen weet staat dat in de Bijbel en wel in Genesis 86:21-19. Dat is natuurlijk een grapje, iedereen snapt dat dit stukje van @sjako volledig uit de duim van het besturende lichaam van de JG komt en dat Jehova's hieraan niet mogen twijfelen. 

Het staat wel degelijk in de Bijbel. Spreuken 8:22 Hier wordt Jezus of het Woord voorgesteld als de personificatie van Wijsheid

Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg,het eerste van zijn werken van lang geleden.  23 In het verre verleden ben ik aangesteld,vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde.  24 Ik werd voortgebracht toen er nog geen diepe wateren waren,toen er geen bronnen waren, overlopend van water.  25 Voordat de bergen waren neergezet,vóór de heuvels, werd ik voortgebracht, 26 toen hij de aarde en haar velden nog niet had gemaakt,toen de eerste kluit grond er nog niet was.  27 Toen hij de hemel maakte, was ik daar,toen hij de horizon aftekende op het watervlak, 28 toen hij daarboven de wolken plaatste,toen hij de bronnen van de waterdiepte vestigde, 29 toen hij grenzen stelde aan de zee zodat het water zijn gebod niet zou overschrijden,toen hij de fundamenten van de aarde legde, 30 toen was ik naast hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer.Ik was altijd vrolijk bij hem. NWV

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

Het staat wel degelijk in de Bijbel. Spreuken 8:22 Hier wordt Jezus of het Woord voorgesteld als de personificatie van Wijsheid

23 In het verre verleden ben ik aangesteld,vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde.

Dat staat er helemaal niet. Weer zo een typisch geval van aanpassen naar eigen wensen en leer. In de echte Bijbel staat er:

Ik ben van eeuwigheid af gezalfd geweest; van den aanvang, van de oudheden der aarde aan. (Spr.8:23, SV)

Van eeuwigheid af dus en niet ergens in een ver verleden. Eeuwigheid kent namelijk geen verleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Van eeuwigheid af dus en niet ergens in een ver verleden. Eeuwigheid kent namelijk geen verleden.

Eeuwigheid staat er ook niet. Het Boek bijv zegt 'Ik ben gemaakt in het begin van de tijd, ik was er al voor de aarde bestond.' Precies wat Johannes 1:1 ook zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat staat er helemaal niet. Weer zo een typisch geval van aanpassen naar eigen wensen en leer. In de echte Bijbel staat er:

Ik ben van eeuwigheid af gezalfd geweest; van den aanvang, van de oudheden der aarde aan. (Spr.8:23, SV)

Van eeuwigheid af dus en niet ergens in een ver verleden. Eeuwigheid kent namelijk geen verleden.

In de NBV staat het toch anders, zie https://www.debijbel.nl/bijbel/NBV/Spreuken-8. Overigens is de NBV m.i. corrupt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:

 

Waar zegt de Vader dan wat anders dan Jezus? Het NT is een voortzetting van het OT, alleen de situatie veranderd nu de Messias er is en moest Jezus wel nieuwe instructies geven.

Dat is nu juist het punt, De Vader en Yesjua zijn 1 en dezelfde.

Zij zeggen niets anders dan doen alleen mensen.

Net als jij ook jij hier eerst zegt, waar is het anders.. en vervolgens alleen...

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei WdG:

U bent een struikelblok voor mij, want u bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen!

Ik citeer enkel de Bijbel. Een vertaling van de oudst bekende codexen. De waarheid is hard soms.

4 minuten geleden zei Raymond B:

Dat is nu juist het punt, De Vader en Yesjua zijn 1 en dezelfde.

Ze denken en handelen hetzelfde zoals aangetoond. Jezus zegt ook niks anders, alleen gaat Hij door tot de kern. Bijv. je mag geen overspel plegen. Jezus zegt: Als je naar een vrouw blijft kijken dan heb je eigenlijk al met haar overspel gepleegd. Alles is terug te herleiden tot het OT zoals ik keer op keer heb gezegd.

Dingen die verder verklaard worden zijn bijv de opstanding, het aantal verzegelden die naar de hemel gaan, waar de dieroffers voor dienden etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Nee, je brengt valse leer, door te suggereren dat Jezus een geschapen wezen is. De feiten zijn anders. Je bent een struikelblok, want je bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen!

Ik suggereer helemaal niks, ik haal enkel de Bijbel aan en die zegt duidelijk iets anders dan wat jij zegt. Maar je bent vrij om me op 'negeren' te zetten. Krijg je het niet meer te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei WdG:

Nee, je brengt valse leer, door te suggereren dat Jezus een geschapen wezen is. De feiten zijn anders. Je bent een struikelblok, want je bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen!

Zoals in de geloofsbelijdenis van Nicea-Constantinopel staat; "Geboren, niet geschapen, één in wezen met de Vader".

Maar ik heb hierover al een feedbacktopic geopend; 

Wees zo vrij om aan te vullen indien nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-12-2018 om 19:12 zei sjako:

Er zijn in hoofdstuk 22 verschillende Personen aan het woord. Johannes, de engel, de Vader en Jezus. Het is in dit hoofdstuk gewoon lastig om vast te stellen wie wat zegt. Dus het is een kwestie van interpretatie.

Inderdaad, maar het is toch wel vrij duidelijk. Als God (de Vader) aan het woord is (slechts twee keer in Openbaring) wordt dit altijd uit de context duidelijk. Als er een 'ik' aan het woord is die verder niet geïntroduceerd wordt, moet het wel de 'ik' zijn die de openbaring via de engel geeft, namelijk Jezus Christus.

Verder wordt in Openbaring van zowel God als Jezus gezegd dat zij 'komen'. Hier zie je dezelfde 'overlapping' tussen God en Jezus. Bovendien krijgt Jezus in Openbaring goddelijke eer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thorgrem:

Zoals in de geloofsbelijdenis van Nicea-Constantinopel staat; "Geboren, niet geschapen, één in wezen met de Vader".

Maar ik heb hierover al een feedbacktopic geopend; 

Wees zo vrij om aan te vullen indien nodig.

Ik heb het gelezen. Het is duidelijk, Thorgrem, en, hoewel we het op tal van punten niet met elkaar eens zijn, geloven we wel allebei in de enige Drie-ene God en de enige Verlosser Jezus Christus, de Zoon van God EN God de Zoon. Alle andere goden, inclusief die van het wtg, zijn afgoden. En, eigenlijk zouden we hierover niet moeten of mogen discussieren in een Christelijk forum. Onderwerpen als de "gaven van de Geest", "de schepping", "de positie van Maria", "sacramenten", "doop en vormsel", "Goddelijke genezing", enz. enz. zijn veel interessanter, maar MET ALS BASIS het geloof in de enige ware God: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest.

2 uur geleden zei sjako:

Ik suggereer helemaal niks, ik haal enkel de Bijbel aan en die zegt duidelijk iets anders dan wat jij zegt. Maar je bent vrij om me op 'negeren' te zetten. Krijg je het niet meer te zien.

Nogmaals: je brengt valse leer, door te suggereren dat Jezus een geschapen wezen is. De feiten zijn anders. Je bent een struikelblok, want jij bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Als jij dat vindt.... Het is je eigen verantwoordelijkheid.

Ik blijf het herhalen, tot je stopt in dit forum-onderdeel te verkondigen dat Jezus niet God is: je brengt valse leer, door te suggereren dat Jezus een geschapen wezen is. De feiten zijn anders. Je bent een struikelblok, want jij bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Ben jij een geschapen wezen WdG?

Wat denk je?

Citaat

En is Jezus niet ook geboren uit een mens?

Zeker. Jezus: volkomen mens, volkomen God! Waarachtig God! Jezus bleef dus echt God en Hij bleef de Zoon, het Woord, dat bij God was. Daarom kon Hij zeggen, dat Hij uit de hemel was neergedaald en dat (Joh. 1) Hij er was voordat Abraham er was. (Joh. 6). Jezus is God! Een ieder die dat ontkent, dwaalt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Zelfs engelen waren er toen al.

Onzin! In zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al (dus ook de engelen!) wat erin is, en Hij rustte op de zevende dag.

Nogmaals: je brengt valse leer, door te suggereren dat Jezus een geschapen wezen is. De feiten zijn anders. Je bent een struikelblok, want jij bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Onzin! In zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al (dus ook de engelen!) wat erin is, en Hij rustte op de zevende dag.

Nogmaals: je brengt valse leer, door te suggereren dat Jezus een geschapen wezen is. De feiten zijn anders. Je bent een struikelblok, want jij bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen!

Lees nu eens goed wat je zegt inplaats van blinde haat jegens iedereen die anders denkt. Jezus was er al toen Abraham er was. Was Abraham ook bij de schepping?? Hij bestond al in Zijn voormenselijk leven toen Abraham geboren werd. Dat is wat Jezus zegt. 

Ps je plaat blijft hangen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Lees nu eens goed wat je zegt inplaats van blinde haat jegens iedereen die anders denkt.

Je voelt je gehaat. Dat hoeft niet, maar de leer die jij verkondigd wordt wel gehaat. Niet alleen door WdG maar ook door mij en vast nog wel een aantal anderen. Je brengt een nep evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Lees nu eens goed wat je zegt inplaats van blinde haat jegens iedereen die anders denkt. Jezus was er al toen Abraham er was. Was Abraham ook bij de schepping?? Hij bestond al in Zijn voormenselijk leven toen Abraham geboren werd. Dat is wat Jezus zegt. 

Ik haat je niet, sjako. Ik heb je juist lief, en juist daarom vermaan ik je!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid