TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Het lijkt mij een slecht idee om de duivel proberen te vangen dan wel te bestraffen. Enkel Jezus heeft dit voorrecht. Jezus had God verinnerlijkt, dat is voor Sjako geen optie. Op den duur weten we steeds minder ipv van meer. 14 augustus 2018 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Het lijkt mij een slecht idee om de duivel proberen te vangen dan wel te bestraffen. Enkel Jezus heeft dit voorrecht. Waarom zouden wij dat niet mogen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 1 minuut geleden zei Dat beloof ik: Waarom zouden wij dat niet mogen? Jij mag dat ook proberen, hoe ga je dat aanpakken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 1 minuut geleden zei TTC: Jij mag dat ook proberen, hoe ga je dat aanpakken? Vangen en billekoek geven ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 Zojuist zei Dat beloof ik: Vangen en billekoek geven ? Je zal eerst moeten weten waar hij zit, de rest van de modaliteiten laat ik graag aan jouw verbeelding. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 (bewerkt) 2 uur geleden zei Kaasjeskruid: Dat zou wel een erg gemakkelijke weg uit zijn. Eeuwig zondigen verdient eeuwig straf. Maar hij heeft niet eeuwig gezondigd, strikt genomen. Maar ik zal me wel stil houden. Wat ik geloof mag niet geloofd worden. 14 augustus 2018 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 2 minuten geleden zei TTC: Je zal eerst moeten weten waar hij zit, de rest van de modaliteiten laat ik graag aan jouw verbeelding. Hoe zouden we dat te weten kunnen komen ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 2 minuten geleden zei Gaitema: Maar hij heeft niet eeuwig gezondigd, strikt genomen. Echter zal hij dat wel eeuwig blijven doen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 Ik haak nu af. Ik zie dat mijn posten niet serieus worden genomen. Hoewel argumenten ten over om mijn geloof te onderbouwen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 Zojuist zei Dat beloof ik: Hoe zouden we dat te weten kunnen komen ? Zoeken? Misschien zit die Duivel wel in jou en mij, dan zouden we onszelf moeten vangen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Echter zal hij dat wel eeuwig blijven doen. Als dat zo is, dan klopt jouw redenatie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 Zojuist zei Gaitema: Ik haak nu af. Ik zie dat mijn posten niet serieus worden genomen. Hoewel argumenten ten over om mijn geloof te onderbouwen. We zijn nochtans al ver gekomen, we gaan de Duivel vangen/verwoesten en we weten niet eens waar hij zit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 1 minuut geleden zei Gaitema: Ik haak nu af. Ik zie dat mijn posten niet serieus worden genomen. Hoewel argumenten ten over om mijn geloof te onderbouwen. Daar kun je voor kiezen. Is het zo belangrijk dan dat jij serieus wordt genomen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Daar kun je voor kiezen. Is het zo belangrijk dan dat jij serieus wordt genomen? Dan wordt het voor mij wel interessanter. Nu voedt het me niet, omdat weinig van wat ik lees op mijn golflengte zit. TTC vind ik nog het verstandigste reageren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 3 minuten geleden zei Gaitema: Dan wordt het voor mij wel interessanter. Nu voedt het me niet, omdat weinig van wat ik lees op mijn golflengte zit. Dat geeft mij het idee dat het jou aan zekerheid ontbreekt. 4 minuten geleden zei Gaitema: TTC vind ik nog het verstandigste reageren. Zie vorige opmerking. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 7 minuten geleden zei TTC: We zijn nochtans al ver gekomen, we gaan de Duivel vangen/verwoesten en we weten niet eens waar hij zit. We zoeken de personificatie van het kwaad. Dat kan alleen maar Trump zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 26 minuten geleden zei Dat beloof ik: We zoeken de personificatie van het kwaad. Dat kan alleen maar Trump zijn. Denk je, heb gehoord dat hij weldra de wereld gaat verrassen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 (bewerkt) 3 uur geleden zei Kaasjeskruid: Dat geeft mij het idee dat het jou aan zekerheid ontbreekt. Je zal mij ook niet horen zeggen dat ik alles weet. Echter wat ik bedoel is: "ik mis hier de wijzen uit het oosten" . Als al mijn bijbelteksten en uitleggingen er van genegeerd worden, behalve door TLC, dan is hij "de enige" hier aan wie ik wat heb. Het doet me denken aan de Samaritanen die bij Jezus kwamen. 3 uur geleden zei Dat beloof ik: We zoeken de personificatie van het kwaad. Dat kan alleen maar Trump zijn. Trump niet. Hij is een Cowboy, doch heeft vele goede kanten. Men denkt nu al dat hij de volgende verkiezingen weer gaat winnen. Het volk steunt hem. 3 uur geleden zei TTC: Denk je, heb gehoord dat hij weldra de wereld gaat verrassen. Wat zit je toch flauw te ouwehoeren over het vangen van de duivel? Maar Trump heeft nu al veel goeds gedaan. Zoals Noord Korea in toom houden. Erdogan dwarsbomen. Hij heeft wel onnozele rechtse standpunten, maar ik geloof dat hij het aardig vol houdt. 14 augustus 2018 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 (bewerkt) Nu wil ik graag van iedereen een oprecht antwoord. Ben je uitverkoren als je voor miljoenen jaren in de hel zit om dan (hiep Hoi!) een tweede kans te krijgen? Nou?? Wees oprecht en eerlijk?? Dat is wat Dat Beloof Ik hier beweerd! Ik heb trouwens niet gezegd dat iedereen die krijgt. Ik zei dat het "mogelijk" is. Krijg ik geen oprecht antwoord op deze vraag, dan stop ik deze discussie. Dan ben ik jullie gewoon meer dan zat. En ik wil graag oprechte reacties op mijn bijbelteksten.. en geen oppervlakkigheid. En waarom zei Jezus: "de eersten zullen de laatsten zijn?" Waarom de laatsten? De uitverkorenen zijn uiteraard nooit de laatsten, maar de eersten!!! 14 augustus 2018 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 11 minuten geleden zei Gaitema: Nu wil ik graag van iedereen een oprecht antwoord. Ben je uitverkoren als je voor miljoenen jaren in de hel zit om dan (hiep Hoi!) een tweede kans te krijgen? Nou?? Wees oprecht en eerlijk?? Dat is wat Dat Beloof Ik hier beweerd! Waar heb ik dat beweerd? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Dat beloof ik: Waar heb ik dat beweerd? Je hebt dat indirect naar mij toe beweerd. Je zei letterlijk bij "de eersten zullen de laatsten zijn" dat je mij onderuit haalde met de woorden "velen zijn geroepen en weinigen zijn uitverkoren." Dus beweer je met mijn tweede kans daarmee dat ik beweer dat iedereen uitverkoren is. Als dat niet zo is, dan moet je duidelijker de zaak beargumenteren. Want dit is wat je met jouw reactie laat door schemeren, waarmee je mij meent onder uit te halen. Wat jou dan ook niet gelukt is. Mijn geloof staat vier overeind! 14 augustus 2018 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 51 minuten geleden zei Gaitema: Wat zit je toch flauw te ouwehoeren over het vangen van de duivel? Maar Trump heeft nu al veel goeds gedaan. Zoals Noord Korea in toom houden. Erdogan dwarsbomen. Hij heeft wel onnozele rechtse standpunten, maar ik geloof dat hij het aardig vol houdt. Ach, over de rest wordt natuurlijk met geen woord gerept omwille van het gemis aan kennis, maar dat volledig terzijde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 (bewerkt) 2 minuten geleden zei TTC: Ach, over de rest wordt natuurlijk met geen woord gerept omwille van het gemis aan kennis, maar dat volledig terzijde. Kennis over hoe de politiek functioneerd in de wereld inderdaad. 14 augustus 2018 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 (bewerkt) 25 minuten geleden zei Gaitema: En waarom zei Jezus: "de eersten zullen de laatsten zijn?" Waarom de laatsten? De uitverkorenen zijn uiteraard nooit de laatsten, maar de eersten!!! Toch ben ik van mening dat er ook onder uitverkorenen verschil in beloning is. Zij die menen dat zij recht hebben op een beloning en die een eerste plaats willen innemen, worden als laatsten gesteld. Genade gaat voor recht, en dat is alles: heerlijke genade. Lijkt me ietwat offtopic, maar zeer zeker de moeite waard om in een nieuw topic op door te gaan. 14 augustus 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 14 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2018 13 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Toch ben ik van mening dat er ook onder uitverkorenen verschil in beloning is. Zij die menen dat zij recht hebben op een beloning en die een eerste plaats willen innemen, worden als laatsten gesteld. Genade gaat voor recht, en dat is alles: heerlijke genade. Lijkt me ietwat offtopic, maar zeer zeker de moeite waard om in een nieuw topic op door te gaan. Dank je wel. In dat geval gaat het inderdaad wat off topic. Je mag er wel een topic over starten. Ben het met je eens trouwens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten